20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chatrom  (Lest 8792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chatrom
« Svar #15 på: 25. Okt. 2008, 15:40 »
se nederst i forumet du!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11. Nov. 2008, 23:10 »
??hva mener du??

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 19. Nov. 2008, 15:09 »
på hovedforumet, helt nederst er chatterommet (som det har vært så lenge jeg kan huske nesten :P)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 19. Des. 2008, 20:16 »
Jo! Jeg har egentlig savnet en "live" chattekanal for oss på dette forumet som vi kan bruke under kamper.  Jeg vet at vi har en på forsiden av forumet, men jeg tenker på en raskere og mer "brukervennlig" utenfor explorer.

Har registert kanalen NewUtd på dalnet på mirc. Er det noen som er giret på å møtes der når kampen pågår? Min tanke er at denne kanalen skal være en support for oss brukere av dette forumet under selve kampen og at vi etter kampen bruker  forumet på newutd.no slik at aktiviteten her ikke reduseres. Dette fordi jeg har en utrolig respekt for de som har lagt ned arbeid på newutd.no og jeg er overhodet ikke interessert i å gjøre kanalen på mirc til en arena som medfører at aktiviteten på dette forumet går ned: Den skal være en tilleggstjeneste under kampen. Dessuten er ikke mirc et omfattende brukersted som det en gang var

Ved å bruke denne kanalen under kampen unngår  vi utsagnende "argh" "faen" osv  i kamptråden. Dette gjør at forumet går treigere og at det oversømmes med "mindre betydningsfulle" gledes eller frustrasjonsutsagn. " Jeg synes uansett at det er befriende å chatte live med medsammensvorne  under kampen. Er med på å roe ned nervene litt hvertfall.
+
Hvis moderatorer og de andre som er med på å drive newutd.no ikke er interessert i dette forslaget har jeg full forståelse for dette og da vil jeg legge legge dette forslaget død umiddelbart.  Som sagt er dette bare et forslag. Hva sier dere brukere og moderatorer?

« Siste redigering: 19. Des. 2008, 21:19 av InspectorC »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22. Des. 2008, 00:29 »
For de som synes det er en fornuftig bruk av tiden sin, så er det en god idé. Spørsmålet er om det vil bli veldig mye brukt.
Ble ikke chatten på selve forumet, etablert for å tjene samme formål?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #20 på: 22. Des. 2008, 14:59 »
Jeg liker tanken om et chatrom som åpnes og stenges før/etter kampstart. Noen som vet hvordan vi kan implementere det på NewUtd.no?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. Des. 2008, 15:29 »
Det aller enkelste er faktisk å legge ut en direktelenke til mirc på forumet: Hvis dette gjøres korrekt vil mirc starte automatisk hvis programmet er installert. Mirc vil så kople seg automatisk til rett server og rett kanal.

I mircs barndom var jeg endel inne på dalnet. Fordelen med dalnet er at den a) har en norsk server b) det er mulig å registrere nicket sitt og ikke minst c) det er mulig å registrere kanalen slik at ikke andre kan stjele den eller sabotere på andre måter

Den aller største fordelen mener jeg med å bruke et program utenfor forumet under selve kampen er at vi unngår lagging. Forumet går vanvittig treigt rett før og under kampstart. Med live chatting i forumet vil også sikkert lagge pga generell høy aktivitet  Med et eksternt chatrom unngår vi dette. I tillegg unngår vi all den "spamen" i forumet under kampen

Jeg var som nevnt en ivrig bruker av mirc tidligere og var driver av en kanal. Kan gjerne "stå" for kanalen. Jeg har registrert kanalen newutd som sagt så den er klar til bruk.  :)

« Siste redigering: 22. Des. 2008, 15:40 av InspectorC »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 03. Juli 2009, 12:34 »
hvor er det blitt av chatten?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 03. Juli 2009, 21:53 »
Nedtur!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #24 på: 03. Juli 2009, 22:00 »
Synes nesten litt synd på Aslak foran morgendagen da ja ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒