20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: CL 07/08  (Lest 5319 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
CL 07/08
« på: 31. Aug. 2007, 16:01 »
Gruppene er trukket, ogdet ser slik ut:

A
Liverpool
Porto
Marseille
Besiktas

Merseyside-laget burde ha gode sjanser her, men motstanden skal aldri undervurderes.
De kommer til å få det tøft i Tyrkia, selv om Besiktas ikke har en lik heksegryte som Fenerbache og Gala`ray. Ellers tror jeg Marseille har det beste laget, selv om Porto alltid skal klare å bite fra seg i CL. Likevel, de har langt i fra et like sterkt lag som når de vant i 05. Jeg tror på fransk og britisk videre, mens Porto blir laget i UEFA.

B
Chelsea
Schalke
Valencia
RBK

Interessant gruppe for Rosenborg, her får de topp matching mot alle lag. De kommer selvsagt til å bli slått i alle kampene borte, men de kan faktisk ha en brukbar sjanse til å ta en skalp i ny og ne hjemme. Det blir artig med norsk i CL igjen!
Likevel, jeg mener Valencia og Chelsea burde greit gå til utslagsrundene, mens Schalke er veldig avhengig av enkeltspillere som Altintop, Ernst og Neuer for å kunne gi brukbar kamp.

C
Lazio
R. Madrid
Olympiakos
W. Bremen

Jeg håper mye på Lazio i denne virkelig knalltøffe gruppen, som gjerne kan kalles dødens gruppe, med 4 virkelige kvalitetslag. Madrid kommer som vanlig til å slite innledningsvis, men kommer til å karre seg videre, på første eller andre plass. Dessverre tror jeg tyskerene blir litt for sterke for Lazio i denne omgang, de er riktignok litt svekket med tapet av Klose, men med Aaron Hunt i form, og med den uslåelige midtbanen deres inntakt, har de veldig gode sjanser for avansement.
Olympiakos kommer til å være fryktet på hjemmebane, men de er nok litt for ustabile for CL-avansement. Gruppen er helt åpen.

D
Milan
Celtic
Benfica
Shaktar

Denne gruppen vil jeg følge nøye med på av to grunner.
1. Milan er der.
2. ENDELIG skal Cristiano Lucarelli prøve seg mot motstand i Europa. Helt på egenhånd kan han faktisk skyte det ukrainske laget videre, som jeg mener er vel jevngode med både Celtic og Benfica. Benfica mener jeg mangler en vesentlig lagdel for avansement, og den lagdelen eter Fabrizio Miccoli, italieneren som har vært lagets ubestridte stjerne i to sesonger på utlån. Celtic er jeg, helt ærlig, ikke fullstendig oppdatert på, men jeg tipper de kommer til å slåss sammen med Lucarelli, jeg mener Shaktar, om 2.plassen.

E
Barca
Lyon
Stuttgart
Rangers

Her er det to lag som er gode nok for avansement, og to som ikke er det.
Jeg snakker selvsagt om de to førstnevnte, men Stuttgart har jo gode tradisjoner i Europa, og kan, om Lyon har mange dårlige dager, blande seg inn i toppen. Angrepet deres er veldig bra, men lenger bak står det dårligere til.

F
Roma
D. Kiev
Manchester Utd
Sp. Lisboa

Romanerne og United bør kunne ta de to avansementsplassene her uten enorme anstrengelser, selv om de to andre lagene ikke er de to svakeste i turneringen.
Eller jo,  de er vel det, i sterk konkurranse med Rangers og Slavia Praha.
Om hvem som havner øverst i denne pulja, kan bikke begge veier, jeg har mine sterkeste tvil om at vi får se en lik massakre som utslagsrundene forrige sesong.
Førsteelleverene er uansett ikke så ulike, men forskjellene er vel først og fremst på trenersiden, Spaletti er vel ikke akkurat kjent for å være et geni på noen som helst slags måte.

G
Fenerbache
Inter
PSV
CSKA Moskva.

Denne gruppen er morsom, fordi den inneholder 3 av 4 "Dark Horses" som kan sette sitt preg på turneringen etter hvert.
Synd at bare et av dem går videre, for førsteplassen kommer til å gå til Inter.
PSV virker som det opplagte valget, de har tross alt gjort det bra i CL i ti år på rad nå, og har etablert seg som Nederlands beste lag. Likevel, de mørter tøff motstand i CSKA, med sin magiske brasilianske sekstett, Dudu, Jô, Râmon, Vagner Love, Edu Ratinho og D. Carvalho, og også gode russiske landslagsspillere som Akinfeev, Berezutskiy og Ignashivich (sikikert feilskrevet). Fenerbache har også et veldig sterkt lag, store Europa-tradisjoner.¨Denne gruppen blir interessant.

H
Arsenal
Sevilla/AEK
Steua
Slavia

Sevilla er nok det sterkeste laget i denne gruppen om de går videre (kampen er utsatt pga det-dere-vet), og Arsenal burde kunne ta seg videre sammen med dem. Steua kan overraske, mens Slavia mest sannsynlig er sjanseløse.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: CL 07/08
« Svar #1 på: 03. Okt. 2007, 16:47 »
Latterlig av Lyon mot Rangers.. Fy faen så ynkelig!
Ellers har både Milan og Lucarelli åpnet CL bra, ligger i toppen, og jeg forventer begge lag der når gr.spillet er ferdig.
Tror jeg skal se Lucarelli i dag, har blitt så deprimert over Milan i det siste...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03. Okt. 2007, 17:59 »
Jeg hadde en klar mistanke om at Lyon ikke er like suverene som tidligere, og min teori blir i høyeste grad bevist når Rangers slår Lyon på bortebane.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 03. Okt. 2007, 18:54 »
Liker deg jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03. Okt. 2007, 20:36 »
slike teorier bør man komme med før kampen synes jeg... når man sier det etterpå blir det ikke helt det samme

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Okt. 2007, 22:28 »
Fy faen så sur jeg er nå... Det er virkelig ikke mulig dette her... Før hadde jeg ihvertfall ett lag som aldri sviktet.
Helt utrolig dette her, og hva er det slags sikkerhetsopplegg de har der oppe i Bondelandia?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. Okt. 2007, 22:40 »
Dida var jo helt idiotisk. Mye mer latterlig enn sikkerhetsvaktene som slapp den jublende supporteren inn!

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Okt. 2007, 23:32 »
Jo, jo, men jeg har da aldri nektet på at Dida er latterlig, trodde det var en vedtatt sannhet jeg...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05. Okt. 2007, 11:38 »
Hehe, nei men du la liksom mer vekt på sikkerheten enn på hva som skjedde:P

http://youtube.com/watch?v=DZviLX37sMY

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05. Okt. 2007, 14:22 »
Vel, hadde sikkerheten vært skikkelig hadde det ikke skjedd i det hele tatt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05. Okt. 2007, 15:19 »
slike teorier bør man komme med før kampen synes jeg... når man sier det etterpå blir det ikke helt det samme
Det er jeg enig i, men jeg var på forhånd ikke så veldig opptatt av Lyon-Rangers, fordi jeg på ingen måtte sitter og følger nøye med på Rangers' kamper, da jeg synes Celtic er mye mer tess. Og Lyon er heller ikke så spennende at det gjør noe.
Hadde absolutt kunne tenkt meg å sett Rosenborg istedet for Rangers i den gruppa der. Rangers kunne heller tapt stort for Chelsea, Valencia og Schalke.
Spesielt nå som Nils Arne Eggens portugisiske likemann har forlatt Stamford Bridge. Hadde vært mye morsommere med Barca på Lerkendal, enn blaserte Chelsea-stjerner som kun tenker på penger, og ingenting annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Okt. 2007, 17:59 »
Vel, hadde sikkerheten vært skikkelig hadde det ikke skjedd i det hele tatt.

for å si det sånn, da er det ingen arenaer i hele verden som har skikkelig sikkerhet. vil påstå at det er fullt mulig hvor som helst å løpe ut på banen

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #12 på: 06. Nov. 2007, 22:55 »
Har akkurat sett Liverpool-Besiktas.. Liverpool vant tilslutt 8-0 :o
Utrolig bra kamp av Liverpool, de var rett å slett fantastiske å dødelig effektive..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 06. Nov. 2007, 23:09 »
Det kunne fort blitt et par til der, tverrligger og Gerrard alene igjennom blant annet. De hadde jo en drøss av sjanser. Skikkelig bra kamp av Liverpool, gøy og se på..........

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 06. Nov. 2007, 23:28 »
Koffer sjå Liverpool når ein kan sjå Rosenborg spille ut Valencia på bortebane.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]