20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: RBK i Champions League  (Lest 18207 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: RBK i Champions League
« Svar #15 på: 30. Aug. 2007, 23:26 »
Du har ikke hørt om fenomenet forsvar du? Traore, Konan og Kone har alle tre blitt brukt som vinger/spisser denne sesongen, med unntak av da Traore spilte venstreback mot Vålerengen. Det er ikke deres feil at Basma og Koppinen ikke har peiling på hva de driver med. Det er ikke deres feil at Roar Strand er for treg til å være en god back og ikke er god nok defensivt. Det er ikke deres feil at RBK lekker som ei sil bakover. Konan har 6 tippeligamål denne sesongen. Ikke dårlig for en ving i en dårlig RBK-sesong. Traore er kun 18 år gammel, og har ikke spilt så veldig fast. Vært mye benkesliter, men alltid vært en potensiell trussel når han har kommet inn.

Yssouf Kone har lenge vært reserve for en stadig mer elendig Steffen Iversen, selv om fansen i lang tid har krevet at han måtte få spilletid, for han har alltid sett farligere ut enn Iversen, selv om Iversen har scoret 10 mål. Fikk tilfeldigvis sjansen i e-cup mot Astana, etter et godt innhopp borte mot Tromsø hvor han nesten scoret og burde scoret. Scoret i begge de to siste hjemmekampene for RBK i Tippeligaen, og har scoret 6 mål på fire e-cupkamper for RBK (og han scoret ikke i den siste). Like mye som Frode Johnsen og Sigurd Rushfeldt tidligere har scoret INKLUDERT selve gruppespillet i CL. Kommer garantert til å score flere mål fremover, om han ikke blir skadet.

Tabellen forteller ikke hvor gode tre enkeltspillere er. Tabellen forteller at RBK har et elendig forsvar som består av gamle menn, og at de aldri greier å bestemme seg for en sentral midtbanespiller.

Jeg vet ikke helt hvem som er på syretrip jeg, Lasse. Tror du bør sjekke deg selv først og fremst.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: RBK i Champions League (+ RBK vs Brann the big fight!)
« Svar #16 på: 30. Aug. 2007, 23:34 »
Her gleder man seg over at RBK endelig er med i CL igjen, selvfølgelig må noen av en annen oppfatning komme og rakke ned på det med sine metoder, og da de da får svar tilbake så kommer påstandene om at det er noe galt med deg med en gang. Litt interessant, men mest komisk egentlig.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 30. Aug. 2007, 23:54 »
Det er komisk, det hele, med tanke på at Brann ikke har en dritt å vise til sammenlignet med RBK ute i Europa. Ikke en dritt.
Brann må først KOMME seg til CL overhodet.
Andre norske klubber har forøvrig latterlig mye å takke RBK for, med tanke på deres egne sjanser til å få spille i Europa. Det tenker svært få på.
Heia RBK i CL, for trøndere og for alle andre nordmenn med litt vett!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #18 på: 30. Aug. 2007, 23:56 »
Du har ikke hørt om fenomenet forsvar du? Traore, Konan og Kone har alle tre blitt brukt som vinger/spisser denne sesongen, med unntak av da Traore spilte venstreback mot Vålerengen. Det er ikke deres feil at Basma og Koppinen ikke har peiling på hva de driver med. Det er ikke deres feil at Roar Strand er for treg til å være en god back og ikke er god nok defensivt. Det er ikke deres feil at RBK lekker som ei sil bakover. Konan har 6 tippeligamål denne sesongen. Ikke dårlig for en ving i en dårlig RBK-sesong. Traore er kun 18 år gammel, og har ikke spilt så veldig fast. Vært mye benkesliter, men alltid vært en potensiell trussel når han har kommet inn.

Yssouf Kone har lenge vært reserve for en stadig mer elendig Steffen Iversen, selv om fansen i lang tid har krevet at han måtte få spilletid, for han har alltid sett farligere ut enn Iversen, selv om Iversen har scoret 10 mål. Fikk tilfeldigvis sjansen i e-cup mot Astana, etter et godt innhopp borte mot Tromsø hvor han nesten scoret og burde scoret. Scoret i begge de to siste hjemmekampene for RBK i Tippeligaen, og har scoret 6 mål på fire e-cupkamper for RBK (og han scoret ikke i den siste). Like mye som Frode Johnsen og Sigurd Rushfeldt tidligere har scoret INKLUDERT selve gruppespillet i CL. Kommer garantert til å score flere mål fremover, om han ikke blir skadet.

Tabellen forteller ikke hvor gode tre enkeltspillere er. Tabellen forteller at RBK har et elendig forsvar som består av gamle menn, og at de aldri greier å bestemme seg for en sentral midtbanespiller.

Jeg vet ikke helt hvem som er på syretrip jeg, Lasse. Tror du bør sjekke deg selv først og fremst.

Skal vi snakke forsvar? Kun tabelljumboen har sluppet inn flere mål enn Brann i denne sesongen. Og ikke et av de målene har vært en keepertabbe, slik jeg ser på det. Ergo, forsvaret til Brann har ikke vært optimalt for å si det mildt.

Men skal jeg fortelle deg noe Joakim? Likevel leder Brann serien. Likevel har Brann 8 poeng på RBK. Hva sier dette deg? At de øvrige leddene er bedre i Brann enn i RBK? Eller sier det deg at jeg går på syre?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 30. Aug. 2007, 23:59 »
Det er komisk, det hele, med tanke på at Brann ikke har en dritt å vise til sammenlignet med RBK ute i Europa. Ikke en dritt.
Brann må først KOMME seg til CL overhodet.
Andre norske klubber har forøvrig latterlig mye å takke RBK for, med tanke på deres egne sjanser til å få spille i Europa. Det tenker svært få på.
Heia RBK i CL, for trøndere og for alle andre nordmenn med litt vett!

Jeg har  heller ikke sagt at Brann har så mye å skryte av fra Europa, bortsett fra en kvartfinale i Cupvinnercupen. Det jeg derimot har sagt er at vi kommer til å komme lengre enn RBK vil i år. RBK kommer til å havne på sisteplass i gruppen, og dermed gå glipp av UEFA, mens jeg tror at Brann kommer til å avnasere i UEFA-cupen. Dette er jo selvsagt bare hva jeg TROR kommer til å skje, men om det skjer vil jeg påstå at Brann har kommet lengre enn RBK i Europa i år.

Men igjen, man vet jo ikke før det har skjedd.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
« Svar #20 på: 31. Aug. 2007, 16:09 »
Du høres forøvrig rasistisk ut når du fullstendig glemmer at Konan, Kone og Traore er langt, langt bedre enn Winters, Miller og Andresen. Hva er egentlig problemet med fargede spillere, når de forsterker laget betraktelig?

Nå gjentar jeg kanskje Lasse litt , men: Brann har et av de mest ustabile forsvarene i Tippeligaen. Det blir bra når Azar kommer inn sammen med ørn Sigurdsson, men innen den tid må man regne med 2-3 baklengs hver kamp. Allikevel vinner vi kamper. Vi slår Rosenborg. Vi leder serien.

Og når du begynner å snakke om problemer med svarte spillere skjønner jeg ikke helt hva du mener. Har jeg sagt at det er no problem at de er svarte eller noe problem at dere bruker dem?
Jeg la det bare til som en tilleggskommentar i og med at jeg har en formening om at det er litt unorsk å være svart. De pleier å komme fra et annet sted i verden. Har null problemer med RBKs afrikanere... kom bare innom emne "nasjonalfølelse".

Tror du Manchester United-fans unner Liverpool til lykke i CL-finalen når United har gått ut? For det er vel det du mener her..? At nasjonalisme skal stå sterkere enn klubbfølelsen når et hatlag spiller i Champions League.

Kjempefint om du ønsker oss lykke til mot Club Brugge og Chelsea, men jeg smiler når RBK går ut. Godta det. Og hvis du skal svare på innlegget mitt, så les det ordentlig først.  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 31. Aug. 2007, 16:32 »
Ja, Brann har et ustabilt forsvar, og har sluppet inn mange mål. Men det betyr ikke at deres spillere nødvendigvis er bedre enn våre. Det handler mer om at Brann har et lag som fungerer som et lag. Et godt innarbeidet system for det offensive spillet. Og igjen, de har marginene på sin side i tette, viktige kamper.

Jeg mener RBK har bedre enkeltspillere enn Brann. Brann har for tiden et bedre lag. Og jeg har aldri snakket om nasjonalfølelse i forhold til RBK i CL. Jeg er trønder og forguder Rosenborg på samme måte som du og Lasse forguder Brann. Svarte spillere har kanskje lite med nasjonalfølesle å gjøre, uten at jeg skjønner hvorfor du på død og liv skulle dra frem det. Det er ikke bare RBK som handler utenlands. Det er ikke bare RBK som handler afrikanskfødte spillere. Likevel kan en ikke si annet enn at RBK handler kvalitet. Sapara er bedre enn noen annen norsk spiller. Konan og Traore har en helt annen teknikk en noen andre norske spillere, og de får utnyttet teknikken sin bedre enn noen andre norske spillere. Og det gjør dem selvfølgelig også bedre enn sine norske kolleger.

Jeg har aldri sagt at nasjonalfølelsen skal stå sterkere enn klubbfølelser. Jeg ser gjerne at Brann ryker på hodet og ræva ut tidlig jeg, men samtidig innser jeg at det vil være en klar fordel for RBKs fremtidige CL-muligheter om Brann går langt i UEFA-cupen. Vi i Norge må tenke litt annerledes enn engelske lag. Engelskmennene har ikke et landslag som sliter voldsomt med å i det hele tatt kvalifisere seg til store internasjonale mesterskap. England når som regel åttendedelsfinale eller kvartfinale i de fleste VM eller EM de deltar i. Og engelske lag går såpass langt i e-cupene uansett, og har vunnet e-cupene såpass mange ganger tidligere at det ikke gjør noen verdens ting for Liverpool om ManU ryker på hodet og ræva ut allerede i gruppespillet. Det gjør ingenting for ManU om Liverpool ikke kvalifiserer seg.

Jeg sier ikke at nasjonalfølelsen må stå sterkere, jeg sier bare at det kan være en idé å tenke over at det ikke er en selvfølge at norske lag har muligheten til å nå så langt i europacupene, og det er ingen selvfølge at RBK får delta i Champions League. Du skal selvsagt få lov å ønske RBK åt skogen nå når vi først har kvalifisert oss for CL, men da bør du jammen sørge for at Brann går så mye lenger enn RBK i e-cupen som du sier at de skal gjøre. Ellers er det ikke sikkert Brann engang får muligheten til å nå andre kvalikrunde til neste CL, dersom de vinner serien i år.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 31. Aug. 2007, 19:54 »
tipper de får 0 poeng og 0 mål. klarer gjenre uavgjort mot schalke på lerkendal.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 31. Aug. 2007, 19:59 »
de taper 10-0 borte mot chelsea
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 31. Aug. 2007, 21:42 »
Hehe. 0 poeng og 0 mål ja. Da stiller du deg vel bak Arild Stavrums veldig dype faglige analyse i dagens VG. "Rosenborg har ikke nubbesjans. Sisteplassen er sikret". Rosenborg har vist før at man ikke skal ta noe for gitt når det er Champions League. Og vi taper ikke 10-0 mot Chelsea. Chelsea er ikke interessert i å score så mange mål.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Sep. 2007, 18:41 »
Gratulerer til alle trønderene på forumet. . Det er bra vi har RBK i CL igjen, selv om det ikke er mitt lag. Tipper Rosenborg fort kan klare 5 poeng på hjemmebane. . Bortebane blir det værre. Håper Riseth klipper ned Drogbra.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 15. Sep. 2007, 00:02 »
Hvis Riseth får muligheten til det, så vil han sikkert mer enn gjerne klippe ned Drogba, men selvfølgelig ta ballen. Vidar er da ingen stygg spiller. Han takler nesten alltid rent, men vondt.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 15. Sep. 2007, 04:06 »
Joakim: Jeg har en erklæring til deg.

Jeg er sjeleglad for at RBK kom til CL. Jeg er fra nå av positiv til det. RBK i CL betyr at Brann spiller sin siste seriekamp på en lørdag, istedet for den opprinnelige søndagen.

Det vil da si at vi vinner gullet på en lørdag, noe som betyr en SYYYYYK fest i Bergen som vi aldri har sett maken til:D:D

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #28 på: 15. Sep. 2007, 13:20 »
Selvfølgelig skal man støtte RBK i Champions League. Bare Brann-fans som ikke gjør det, men de bryr seg som oftest bare om Bergen og Brann, resten av Norge er ofte uvesentlig for dem. Jeg kunne aldri holdt med Brann i Champions League, men Rosenborg holder jeg gledelig med.

RBK kan slå hvem som helst hjemme i gruppa. Tror de kan slå Valencia spesielt hjemme, og kanskje Schalke også. Chelsea tror jeg det blir verre med.

På bortebane vil de nok ikke klare stort annet enn uavgjort i bestefall.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 16. Sep. 2007, 04:49 »
skal bli gøy å se rbk på stamford når de ikke klarer sør arena engang ;D ;D