20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: RBK i Champions League  (Lest 18203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: RBK i Champions League (+ RBK vs Brann the big fight!)
« Svar #60 på: 19. Sep. 2007, 18:58 »
Selvfølgelig skal man støtte RBK i Champions League. Bare Brann-fans som ikke gjør det, men de bryr seg som oftest bare om Bergen og Brann, resten av Norge er ofte uvesentlig for dem. Jeg kunne aldri holdt med Brann i Champions League, men Rosenborg holder jeg gledelig med.

Hadde jeg ikke rett?

Brann-fans er så selvdiggere.  :P

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: RBK i Champions League
« Svar #61 på: 19. Sep. 2007, 19:05 »
Om du ikke klarer å skille mellom "selvdiggelse" og patriotisme anklager jeg deg for å være dum. Det har ikke noe med at vi digger oss selv så sykt mye, men heller det at vi hater alle andre noe helt jævlig!

Og om du leser innlegget jeg skrev så skrøt jeg faktisk av RBK, for første og forhåpentligvis siste gang i mitt liv.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 19. Sep. 2007, 19:29 »
Ettersom du har trønderske aner og holder med RBK, så er du trønder god som noen, Chicken. Vi er rause med den hedersbetegnelsen her oppe. Det hjelper spesielt mye om du kommer fra Rakkestad og er midtbanespiller med en god venstrefot. Med tanken på at han derre kongen i det gamle slottet (han på toppen av Carl Johan altså) uten for mange trønderske aner har innrømmet at han er skaptrønder, så må nesten du få kalle deg eksil-trønder.

Og ekstra hyggelig er det jo at også Gud er skap-trønder, iallfall hvis vi skal tro Truls Dæhli i dagens utgave av VG.  ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: RBK i Champions League (+ RBK vs Brann the big fight!)
« Svar #63 på: 19. Sep. 2007, 19:54 »
Selvfølgelig skal man støtte RBK i Champions League. Bare Brann-fans som ikke gjør det, men de bryr seg som oftest bare om Bergen og Brann, resten av Norge er ofte uvesentlig for dem. Jeg kunne aldri holdt med Brann i Champions League, men Rosenborg holder jeg gledelig med.

Hadde jeg ikke rett?

Brann-fans er så selvdiggere.  :P
Du får støtte av meg for denne geordie-olav.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 19. Sep. 2007, 20:42 »
Bergensere er patrioter, og muligens på en måte som kan oppfattes som hoven av oss andre. Trøndere og bergensere har alltid hatt en rivaliserende tone seg imellom. Den kommer nok heller aldri til å forsvinne. Derfor syns jeg det er svært storsinnet av deg, Lasse, å innrømme at du ble glad på RBKs vegne. Kjenner faktisk at jeg setter litt pris på det. Selv hadde jeg også blitt glad om Brann hadde slått Chelsea. Man skal ha nasjonalfølelse når norske lag spiller internasjonalt. Selv om man hater laget når det spilles Tippeliga. Gratulerer med seriegull Brann og Bergen. Rimelig sikker på at dere har det godt nede i lomma nå. Dere beholder det derimot ikke lengre enn et år. ;)

PS: Jeg er i militæret i år. Derfor er min aktivitet her inne svært amputert (som om noen tar tungt på det).

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 19. Sep. 2007, 21:45 »
Jeg tar nogenlunde tungt på det. Enkelte seriøse og gode forumbrukere skriver stadig mindre og mindre. Dette har skjedd med deg, Nufcern, Bjørn, Mack og Asbjørn, bare for å nevne noen få. Er mange andre også å nevne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 19. Sep. 2007, 22:06 »
Jeg tar nogenlunde tungt på det. Enkelte seriøse og gode forumbrukere skriver stadig mindre og mindre. Dette har skjedd med deg, Nufcern, Bjørn, Mack og Asbjørn, bare for å nevne noen få. Er mange andre også å nevne.

Det er jeg forsåvidt helt enig i, når du nevner det Olav! Meget gode bidragsytere her inne, samtlige du nevner!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #67 på: 19. Sep. 2007, 22:54 »
Bergensere er patrioter, og muligens på en måte som kan oppfattes som hoven av oss andre. Trøndere og bergensere har alltid hatt en rivaliserende tone seg imellom. Den kommer nok heller aldri til å forsvinne. Derfor syns jeg det er svært storsinnet av deg, Lasse, å innrømme at du ble glad på RBKs vegne. Kjenner faktisk at jeg setter litt pris på det. Selv hadde jeg også blitt glad om Brann hadde slått Chelsea. Man skal ha nasjonalfølelse når norske lag spiller internasjonalt. Selv om man hater laget når det spilles Tippeliga. Gratulerer med seriegull Brann og Bergen. Rimelig sikker på at dere har det godt nede i lomma nå. Dere beholder det derimot ikke lengre enn et år. ;)

PS: Jeg er i militæret i år. Derfor er min aktivitet her inne svært amputert (som om noen tar tungt på det).

Takker for det! Hyggelig å se at noen faktisk forstår hva som foregår i hodet på oss bergensere:P Men ikke vend deg til å få godord fra meg når det kommer til RBK. Dette snakker vi ikke om mer:P
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 20. Sep. 2007, 18:50 »
Ettersom du har trønderske aner og holder med RBK, så er du trønder god som noen, Chicken. Vi er rause med den hedersbetegnelsen her oppe. Det hjelper spesielt mye om du kommer fra Rakkestad og er midtbanespiller med en god venstrefot. Med tanken på at han derre kongen i det gamle slottet (han på toppen av Carl Johan altså) uten for mange trønderske aner har innrømmet at han er skaptrønder, så må nesten du få kalle deg eksil-trønder.

Og ekstra hyggelig er det jo at også Gud er skap-trønder, iallfall hvis vi skal tro Truls Dæhli i dagens utgave av VG.  ;)
Det er jo ikke noe nytt at Gud er skap-trønder. Skjønner ikke at det har tatt Truls Dæhli så mange år å finne ut det. Vi så jo allerede i Rosenborgs første kvalifisering at Gud er skap-trønder. For RBK hadde utrolig flaks mot Besiktas i 95. Vi hadde også usannsynlig flaks mot Maccabi Haifa i 2004. Likevel fant Dæhli ut at Gud er skap-trønder først i 2007. Velkommen etter, sier vi bare til det.

Forøvrig ønsker jeg Brann all mulig lykke til mot Brügge i kveld. Håper bergenserne vinner og går videre. Det er viktig for norsk fotball og for RBKs fremtidige sjanser i CL.

At Rosenborg spilte uavgjort mot Chelsea på tirsdag er med på å øke Branns sjanser i CL-kvaliken neste sesong. Det hjelper Brann også veldig mye dersom de kommer lengst mulig i UEFA-cupen i år. Håper også de får hjelp av andre norske lag. Jeg håper og tror at Rosenborg skal fortsette å gjøre sin jobb. Og hvis Norge kommer til EM hjelper muligens også det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #69 på: 24. Okt. 2007, 23:33 »
Ja dette var sterk innledning av RBK i innledningen av gruppespillet... uavgjort borte mot Chelsea og seier hjemme mot Valencia må sies å være mer enn godkjent.....Gratulerer alle trøndere 8)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 25. Okt. 2007, 11:49 »
Unaturlig god kamp av RBK i går. Eller var det Valencia som var piss dårlig ? Uansett fantastisk bra av RBK
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #71 på: 25. Okt. 2007, 16:23 »
Har vært en del diskusjoner inne på Brann sine forum om brann noensinne kan bli hele norges Brann, slik som RBK er i CL. Har vært litt frem og tilbake, og de aller fleste svarer at de aldri håper dette skjer, og jeg må si meg enig. RBK kan god være likt av alle for min del, jeg og resten av bergen hater de som pesten. Virker som det er kun vi bergensere som har litt snev av skikkelig supporterkultur, støtte vår argeste fiende? Tull. Ja NUFC fansen jublet sikker skikkelig etter arsanals 7-0 seier! ::) Neppe, skjønner ikke folk som tildaglig heier på brann, Vif osv kan heie på RBK i CL, ja imponerende mot Valencia, men de kan ryke og reise så fort som ovrhode mulig for min del.

Er sykt irriterende at vi nordmenn alltid skal være så snille, og når noen først tørr å si det de mener (bergenserne), så blir vi hatet.
Jada RBK i CL er viktig for norskfotball, men hva har Brann godt av at RBK tjener mangfoldige millioner hvert eneste år? Hadde vi klart og få noen andre opp på det nivået RBK var en gang i tiden, ja da har det skjedd noe for norsk fotball ikke at RBK blir bedre og bedre og får mer og mer penger.

Så til dere som synes bergenserne er egoistiske for å ikke heie på RBK i CL, kan ta seg en bolle dere vet IKKE hva skikkelig supporterkultur er for noe.

Men Brann kan aldri bli hele norges stolthet og takk Gud for det. Hadde hatet det hvis en trønder eller en kanari hadde sittet å heiet på Brann, nei uff spar meg...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 25. Okt. 2007, 16:56 »
Så fint at bergensere kan definere slike ting da ferdig...  ;D
Norge er en fillenasjon i internasjonal fotball. Dette er jeg stolt av selv om jeg ikke er RBK-fan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 25. Okt. 2007, 20:50 »
Unaturlig god kamp av RBK i går. Eller var det Valencia som var piss dårlig ? Uansett fantastisk bra av RBK
Det var faktisk RBK som gjorde Valencia dårlige. Høyt press, og en aggressiv midtbane gjorde at Valencia ikke fikk mye tid med ballen, og det ble mye tversover. Samtidig tror jeg nok ikke stjernene var tilstrekkelig forberedt på å møte motstand. Det kan ha vært det som gjorde dem dårlige.

Jeg håper heller ikke at Brann noen sinne blir "hele Norges stolthet", men det er kun fordi jeg synes det ville vært trist. Bergenserne skal selvfølgelig få lov å mene hva de vil, og jeg skjønner at dere gjerne vil ha et annet norsk lag opp på Rosenborgs nivå. Men jeg anser faktisk det som en utopi. Jeg tror ikke det er mulig å nå opp på samme nivå som RBK på 90-tallet. Det er kanskje bare RBK som har mulighet til det, men jeg tviler. Visjonen på Brakka er stor, men jeg tror bare det blir med visjonen, med drømmen. Men jeg vil ikke sammenligne norsk fotball med engelsk fotball. England er en toppnasjon i internasjonal fotball. Engelske lag har en tradisjon for å hevde seg godt i alle internasjonale turneringer. Selv om de alltid ryker ut i kvartfinalen i EM eller VM. Men i Norge er situasjonen annerledes. Vi er avhengig av at landslaget lykkes best mulig, vi er avhengig av at norske lag hevder seg brukbart i europacupene. Vi er avhengig av dette for å få muligheten til å måle krefter med de store. Landslaget er avhengig av det, klubbene er avhengig av det. Hvis Brann vil prøve å ta igjen RBK, så er det flott. En flott visjon å ha. Men da er det viktig for Brann at både landslaget og andre norske klubber,  RBK inkludert, gjør det best mulig internasjonalt. Hvis Norge taper for Latvia, Litauen og Estland, og ikke kvalifiserer seg til EM og VM, så vil norske lag ha mindre muligheter i europacupene.

På RBK-forum er den "harde" kjerne klare på at man ikke kan møte opp på en norsk stadion til europacupkamp, iført drakten til motstanderen. Der ville vi norske newcastlefans blitt slaktet brutalt for å møtt opp på Lerkendal iført fangedrakten, dersom RBK og Newcastle hadde møtt hverandre. Jeg er ikke helt enig i det, selvsagt. Det skal være lov å heie på ditt engelske favorittlag på norske arenaer, selv om jeg uten problemer innrømmer at jeg synes norske Chelsea-fans som møter opp på Lerkendal i blå drakter når Chelsea kommer på besøk er noen forbanna tullinger som ikke fortjener livets rett. Men det er fordi jeg ikke har det minste til overs for Chelsea, og fordi jeg er trønder og RBK-supporter. På samme måte som jeg antar dere bergensere her inne ville sett på norske Pool-fans på samme måte, om Liverpool og Brann hadde møttes i dag. Men når Hamburg møter Brann heier jeg på Brann, fordi det kan hjelpe Rosenborg neste gang vi skal ut i CL eller UEFA-cup (Gud forby at det skulle gå så galt) om Brann vinner. Norske fans kan ikke tenke på samme måte som engelske fans, fordi vår europacupdeltakelse på ingen måte er noen selvfølgelighet. Hadde ikke RBK hevdet seg i CL, sammen med andre små europeiske klubber, hadde aldri Platini engang tenkt på de små klubbene i forbindelse med CL. Branns triumf mot PSV i 1997 var fantastisk for norsk fotball, det synes også trøndere. Og vi har aldri vært spesielt begeistret for de rødkledde fra Bergen, annet enn når vi banker dem 10-0 hjemme og 6-2 borte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 06. Nov. 2007, 22:34 »
RBK leder mot slutten av kampen 2-0 borte mot Valencia! Sterkt, til tross for at Valencia har vært elendige i det siste!

Brann kommer nok aldri til å gjenta denne bedriften neste sesong. RBK er Norges stolthet!