20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legalisering av hasj  (Lest 23308 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Legalisering av hasj
« Svar #60 på: 01. Sep. 2007, 19:43 »
Så når jeg leser på svært så informative nettsider at man kan få hjerteproblemer av å røyke for mye hasj, og at man i verste fall kan dø av det, så stemmer altså ikke det? Det er ren løgn? Ekspertene vet ingenting, Lasse vet alt?
Såvidt jeg har lest er man vel ikke akkurat så veldig bevisst dersom man røyker for mye hasj. Selv om hasj ikke har samme bedøvende effekt på hjernen som alkohol, så vet jeg ikke om jeg vil si at man føler seg 100% edru hele tiden. Du har vel ingen problemer med å kjøre bil heller etter å ha røyket hasj antar jeg, for det er jo nøyaktig det samme som nikotin, skal vi tro deg.

Jeg har vel skrevet endel ganger at jeg ikke kjører i ruset tilstand, og at det heller ikke bør være lov. Man føler seg langt ifra edru/nyktern når man har røyket, det er jo tross alt et rusmiddel som man blir høy av (bare så du vet det). Jeg ser uansett for meg at jeg har bedre kontroll etter å ha røykt litt enn etter å drukket litt når det kommer til bilkjøring. Det gjelder egentlig når det kommer til alt. For det er der den største forskjellen ligger. Man har kontroll når man har røyket, det har man ikke når man har drukket.

Og hvor har jeg påstått at hasj er det samme som nikotin?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #61 på: 02. Sep. 2007, 23:29 »
Jeg har mer enn en gang lesta og hørt fra personell i helsevesenet og politiet at Hasj fører til mental stagnering (man kan feks stoppe opp i 15 årsalderen) og velfig økt fare for psykoser etc.

Da hjelper det fint lite at det er billigere enn alkohol og at man ikke blir fyllesjuk...
Nei - hold dere unna jævelskapen, så kan de som MÅ ha det for medisin veie fordeler med ulemper før de bestemmer seg hva de vil gjøre.

Ungdommens udødelighet er bare en følelse du har - ikke en realitet...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 02. Sep. 2007, 23:50 »
Jeg har røyket hasj "en del" ganger, startet når jeg var ca 15-16 år og gjorde det ganske hyppig en liten periode. Jeg er STERKT I MOT legalisering av hasj, ser ingen gode grunner til at vi skal legalisere slik dritt.

Man blir kanskje ikke avhengig av selve stoffet, men man blir avhengig av rusen. Jeg har flere venner som sliter med å slutte å røyke hasj, om det er pga "giften" eller avhengigheten av selve rusen spiller jo forsåvidt ingen rolle, avhengighet er avhengighet.

Når det gjelder selve rusen så blir man sløv og døsig. Men jeg føler ikke at jeg hadde noe særlig mer kontroll over meg selv enn hva jeg gjør hvis jeg drikker 6-7 pils. Hvis man sammenligner med skikkelig "hardfylla" så blir man nok roligere, men for en gjennomsnittlig person på byen så er ikke hasj et bedre alternativ fordi det så mye tryggere. Sansene svekkes noe vanvittig, og bilkjøring i påvirket tilstand av hasj er jo som å be om trøbbel..

Og forresten, har dere møtt en person som røyker hasj jevnlig over noen år? De blir sløvere og sløvere, en gammel arbeidskollega av meg røyket jevnlig over 20år ca, han er i dag så og si ufør pga "sløvhet", det er faktisk en grunn til at det er forbudt. Det er IKKE sundt.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 04. Sep. 2007, 03:36 »
Haha, Kesse, det er som å lese en dårlig samfunnsfagoppgave om dop skrevet av en fjortis. Noen er predisponert for ikke å "tåle" hasj, og det er de som gir oss resten et dårlig rykte. Jeg kjenner begge typer, a) de som KUN røyker og gir faen, og b) de som faktisk klarer å leve et helt normalt liv uansett. Det har noe med hvordan du er som person fra før av og hva du har iboende i deg, det er ikke hasjen som forandrer deg, da er du i såfall et svakt individ. Jeg har røyka i 8 år og anser meg selv for å ha mer innsikt enn de fleste på min alder, ikke ser jeg ut som en "hasjis" heller. Jeg trener hver dag, har vært i militæret, har fast jobb og verken slåss eller gjør noe annet kriminelt. Det kunne i det minste blitt halvveis legalisert, som i andre land der du kan ha på deg en viss mengde, for eksempel fem gram, uten å få bråk med lovens trange tarm. Det hadde spart mange folk for mye noia og mange byråkrater for mye papirarbeid, noe som også ville vært bra for trærne og miljøet.
Og dette kommer fra en som i fylla har fått flere grusomme hodeskader, mista lappen, slått ei jente, gjort ufattelig mye dritt og vært direkte grusom mot folk. Hva gjør jeg når jeg røyker hasj ? Spiller Pro Evolution og har det kjempekoselig med alle kompisene mine.
« Siste redigering: 04. Sep. 2007, 03:48 av Tommy Sten »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 04. Sep. 2007, 13:51 »
Her kritiserer du kesse for å skrive en "dårlig samfunnsfagoppgave om dop skrevet av en fjortis", og legger selv ut en "mindre stil om deg selv og dine venner" som etter din mening da er så mye bedre ???
Og i tillegg er de grunnene du nevner for at hasj bør bli "halvveis legalisert" at det vil spare folk for mye noia? byråkrater for papirarbeid som igjen vil være bra for trærne og miljøet!  ::) "Alt" dette kun pga av hasj...........
Med den begrunnelsen bør det uten tvil bli legalisert. ;D

Ettersom jeg forstår resten av det du skriver Tommy Sten, så har altså ikke hasj noen som helst bivirkninger på helsa, med mindre man er et "svakt individ"!? Og derfor er ikke hasj helseskadlig ifølge deg heller? Man kan heller ikke bli avhengig av dette stoffet da, med mindre man er et "svakt individ"?
« Siste redigering: 04. Sep. 2007, 14:44 av Frode »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 04. Sep. 2007, 14:51 »
Og dette kommer fra en som i fylla har fått flere grusomme hodeskader, mista lappen, slått ei jente, gjort ufattelig mye dritt og vært direkte grusom mot folk. Hva gjør jeg når jeg røyker hasj ? Spiller Pro Evolution og har det kjempekoselig med alle kompisene mine.

Ja, du høres ut som en kjernekar.

For de aller aller fleste ender ikke i slåsskamper, slår jenter eller er så vanvittig tett i huet at man kjører i fylla samme hvor mye man har drukket. Det du sier her er jo egentlig bare en bekreftelse på hvilket naut du er! Folk som kjører i fylla og slår jenter er vel de jeg har minst respekt for her i verden..

Er forresten enig med Frode her, du kritiserer meg, men skriver et prikk likt innlegg selv! Way to go smart guy!! 8)

« Siste redigering: 04. Sep. 2007, 14:56 av kesse »

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 04. Sep. 2007, 15:18 »
Jeg er fullstendig enig med Kesse. De fleste har vel gjort ting de ikke er veldig stolte av i fylla, men jeg ser ikke på det som et godt argument for å bruke hasj i stedet...

Nå har jeg selv aldri prøvd hasj så jeg kan ikke si noe om virkningene av det, men jeg tror ikke jeg har hatt spesielt godt av å røyke hasj regelmessig... Jeg tror heller ikke at jeg har veldig godt av å ha i meg den alkoholen jeg drikker, men jeg ser ikke for meg at jeg skal bli avhengig av det eller oppleve skader pga bruk over mange år.

Og etter å ha lest dine tidligere innlegg Tommy Sten har jeg ikke inntrykk av at du har mer innsikt enn de fleste andre på din alder. Om det har noe innvirkning av at du har røyka hasj eller ikke har jeg ingen formening om... Jeg vil i allefall si at de jeg kjenner/"kjenner" som har røyka hasj regelmessig i mange år ikke er like oppegående som meg...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #67 på: 04. Sep. 2007, 23:18 »
Jeg respekterer det du har skrevet, Tommy, men ber dere andre heller se på mine argumenteringer i denne saken (ettersom de kanskje er litt dypere enn "noia").

Jeg tror flesteparten av dere har misforstått virkningen av legalisering. Det er ikke for å spare på trær slik at vi en gang får alle får bukt med global oppvarming og smelting av nordpolen. Det er heller ikke for at folk skal slippe å tenke seg om når de bruker stoffet. Det er rett og slett for å spare dem som "kun" røyker hasj  (jeg setter kun i parantes fordi det ikke er like farlig som ymse andre narkotiske stoffer) fra å komme inn i farlige miljøer. Kommer man inn i disse miljøene er risikoen for at man ender opp som hardbarka narkis mye større enn hvis man kunne holde seg på den lovlige siden.

Grunnen til at man skal legalisere hasj (og kun hasj) i forhold til de andre stoffene er hvor lite farlig det er i forhold til de andre stoffene man får tak i idag. Vi er vel alle enige om at hasj er det minst farlige stoffet i den narkotiske kategorien??? Eller tar jeg feil der?

Tro ikke heller at fordiom hasj legaliseres så betyr det at alle som bruker det bruker det hver dag. Det er HELT feil. Flesteparten (vil jeg tro, jeg har ingen tall ettersom dette er hypotetisk sett) vil bruke det i samme mengder som alkohol. I stedet for å drikke seg dritings røyker man seg høy. Det er ikke bra for kroppen, men man slipper i det minste å ende opp som et eksempel på heroinister i Nygårdspaken/plata.

(Og jeg skriver legalisering, men jeg mener ikke legalisering. Hasj er feks. legalisert i Spania. Legalisering vil si at man har lov å ha det og bruke det, men det er ikke lov å kjøpe og selge. Å gjøre det helt lovlig gjør det lovlig å selge og kjøpe også)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #68 på: 04. Sep. 2007, 23:38 »
Den som vil stagnere og bli 15-20 år i hodet resten av livet må gjerne røyke så mye de vil for meg, og Tommy Sten: Røyk sokkene dine isteden. Det er lovlig, og sparer miljøet ;D

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #69 på: 05. Sep. 2007, 02:08 »
Her kritiserer du kesse for å skrive en "dårlig samfunnsfagoppgave om dop skrevet av en fjortis", og legger selv ut en "mindre stil om deg selv og dine venner" som etter din mening da er så mye bedre ???
Og i tillegg er de grunnene du nevner for at hasj bør bli "halvveis legalisert" at det vil spare folk for mye noia? byråkrater for papirarbeid som igjen vil være bra for trærne og miljøet!  ::) "Alt" dette kun pga av hasj...........
Med den begrunnelsen bør det uten tvil bli legalisert. ;D

Haha, skjønte du ikke at det var kødd så er det noe galt her.

Andre S, har du ikke prøvd det har du ikke peiling på hva du snakker om. Hvis jeg er jomfru, har jeg da peiling på sex og hva det innebærer for meg fordi jeg har lest og hørt mye om det ? Nope.

Og Bjørni, stagnere og bli 15-20 år i hodet ? Haha, nå har jeg hørt det og. Men jeg burde visst bedre enn å blande meg inn i en sånn diskusjon på dette teletubbie-forumet.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 05. Sep. 2007, 02:32 »
Ohmygaad ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 05. Sep. 2007, 11:46 »
Jeg skrev jo det at jeg ikke vet hvilke virkninger hasj har på meg, og at jeg heller ikke har veldig store planer om å finne det ut. Selv om jeg kunne tenkt meg og prøvd det en gang for å se hvordan det er har jeg ingen planer om å røyke hasj regelmessig i åtte år for så å kunne komme tilbake til deg for å si om jeg faktisk tok skade av det eller ikke...

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere gidder å argumentere for at dere vil ha hasj legalisert. For meg virker det som dere er såpass fucka at dere synes det er kult, og at dere kun bruker dette som et påskudd for å skryte av deres hasjbragder...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #72 på: 05. Sep. 2007, 21:10 »
Jeg mener ikke at hasj skal bli lovlig slik at alle skal begynne med det. For all del ikke. Jeg vil at hasj skal bli lovlig slik at dem som bruker det skal komme seg på insiden av grensen av lovlighet. 
::) ::) ::)

Hva med fyllekjøring, konedenging og nasking? Skal vi legalisere det for at de som driver med det skal holde seg på innsiden av lovlydighet? ;D

Jeg driter i om du driter ut alle andre som ikke har prøvd: det er en kjennsgjerning at du mentalt stopper opp etter intenst hasjbruk, og jeg tror jaggu at du er et godt eksempel utifra hva du skriver i dine innlegg...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 05. Sep. 2007, 21:17 »
Jeg mener ikke at hasj skal bli lovlig slik at alle skal begynne med det. For all del ikke. Jeg vil at hasj skal bli lovlig slik at dem som bruker det skal komme seg på insiden av grensen av lovlighet. 

Hva med fyllekjøring, konedenging og nasking? Skal vi legalisere det for at de som driver med det skal holde seg på innsiden av lovlydighet? ;D

HAHAHAHA LOOL
PS: Finnes jo ingen Lol smileys her  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 05. Sep. 2007, 21:19 »

Jeg driter i om du driter ut alle andre som ikke har prøvd: det er en kjennsgjerning at du mentalt stopper opp etter intenst hasjbruk, og jeg tror jaggu at du er et godt eksempel utifra hva du skriver i dine innlegg...

Du burde få en aldri så liten pris for det innlegget der, Bjørn :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida