20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Legalisering av hasj  (Lest 23280 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Legalisering av hasj
« Svar #45 på: 30. Aug. 2007, 22:46 »
Jeg tror ikke det. For per i dag har dem som setter seg bak rattet i hasj-rus allerede gjort noe ulovlig. Om det er lov å røyke hasj tenker man seg om før man setter seg bak rattet en gang til.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Noreng

• Gjest
« Svar #46 på: 30. Aug. 2007, 22:48 »
Har ikke så mye kunnskap om hasj, only basic, men det er vel en grunn til at det har vært ulovlig!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 30. Aug. 2007, 22:51 »
Nope, ikke når man tenker på at alkohol er lovlig.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 30. Aug. 2007, 22:57 »
Hasj er mer skadelig enn alkohol. Det gir deg en annen rus, og såvidt meg bekjent en farligere rus.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 30. Aug. 2007, 23:12 »
Feil. Alkohol fører til at man mister både kontroll og besinnelse i store mengder. Hasj fører til at man blir blid, reflektert og småslapp.
Hasj er heller ikke mer skadelig enn alkohol, det er også feil fra din side Joakim.

http://home.powertech.no/belkjekk/nyheter/2000/IngerAnneOlsen.html

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 30. Aug. 2007, 23:22 »
Hasj er mer skadelig enn alkohol. Det gir deg en annen rus, og såvidt meg bekjent en farligere rus.

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Skjønner at du har svært få kunnskaper om dette temaet. Har du noen gang sett en som er rusa på hasj?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 30. Aug. 2007, 23:31 »
La oss si, at jeg kjenner en kar som antakligvis var så uheldig å røyke hasj utpå fest uten at han egentlig var klar over det, egentlig. Tror ikke han røyker det igjen.
Det er selvfølgelig ikke uten grunn at elendigheten er ulovlig. Og ja, i en "ideell verden" burde vel da gjerne alkohol blitt ulovlig, men det går ikke an helt uten videre å bare gjøre det. Men vi skal da pokker ikke gjøre vondt værre og legalisere hasj.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 30. Aug. 2007, 23:35 »
Vel, etter det jeg har lest er det ingenting som tyder på at alkohol i seg selv er særlig mye farligere på noen måte enn hasj. Nei, jeg har ikke sett en person rusa på hasj, fordi jeg ikke kjenner noen som røyker hasj, og jeg har heller ingen intensjoner om å kjenne noen som gjør det, fordi jeg ikke synes noe om det.

Som Kristoffer sier, det er en grunn til at det er ulovlig. Og det er ikke helt sånn at vi kan velge å forby alkohol heller. Og det vil jo helt klart bare gjøre vondt verre å legalisere hasj.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 30. Aug. 2007, 23:49 »
La oss si, at jeg kjenner en kar som antakligvis var så uheldig å røyke hasj utpå fest uten at han egentlig var klar over det, egentlig. Tror ikke han røyker det igjen.
Det er selvfølgelig ikke uten grunn at elendigheten er ulovlig. Og ja, i en "ideell verden" burde vel da gjerne alkohol blitt ulovlig, men det går ikke an helt uten videre å bare gjøre det. Men vi skal da pokker ikke gjøre vondt værre og legalisere hasj.

Haha, er det mulig?

Man røyker ikke hasj uten å være klar over det. For det første. Den vanligste måten er å røyke det fra pipe. Vet man ikke at det er hasj man røyker da, burde man blitt buret inne for idioti. For det andre. Det er mulig å røyke det vha. såkalte "jointer". Men det er veldig få som bare gir vekk en joint til hvem som helst, uten å få noe igjen for det. Kanskje et trekk, men da får man ikke noe effekt. Det gjelder forsåvidt ca. 99% av den som røyker hasj for første gang. Første gangen man røyker får man som oftest liten eller ingen effekt.

Og for det tredje. Si at vennen din fikk en joint av en person, noe som er veldig unormalt. Si at vennen din røykte heeele den jointen uten å skjønne at det var hasj han røykte (man merker det på lukt, smak og utseende). Si at vennen din faktisk ble påvirket av denne jointen, mot alle odds. Vennen din hadde ikke blitt såpass påvirket av dette at han ville fått noia og sagt at han ALDRI ville prøve det igjen.

Og (med fare for å gjennta meg selv) man gjør ikke vondt verre ved å legalisere hasj. Ved å legalisere hasj drar man hasj ut av kriminelle og tungt belastede miljøer. For vi vil vel ikke at noen skal måtte inn i et slikt miljø for å bruke et såpass harmløst stoff (JO DET ER ET HARMLØST STOFF! LES LITT)??? Vil man at folk skal bli dratt inn i disse kretsene hvor man har mye lettere for å prøve rockets, e, rypper osv.? DA er det et problem. DA har man gjort vondt verre.

Joakim: prøv å les andre ting enn dine egene innlegg, så vil du forstå at hasj er et mindre farlig stoff en alkohol. Og hva i helvete mener du med å si at du ikke vil kjenne noen som røyker? Mener du at naboen ikke kan være en grepa kar fordi han har røyka? Jeg er HELT sikker på at noen i din omgangskrets har røykt/røyker.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 31. Aug. 2007, 16:46 »
Jeg skal ikke utelukke at noen i min omgangskrets noen gang har prøvd hasj, men det er ikke sånn at de går rundt og skryter av det. Jeg vet om noen som ikke er i min omgangskrets som skryter av det ja, og de ser jeg faktisk ned på. Jeg synes ikke det er fornuftige mennesker.

Jeg leser andre innlegg, jeg har lest mye om hasj på nettet etter at denne tråden kom opp. Jeg ser ikke noen plass at alkohol er mye farligere enn hasj. Jeg vet at en lærer på en skole i Trondheim (tror jeg det var) fortalte sine elever at alkohol var mye farligere enn hasj, som du nå prøver å overbevise meg om. Jeg synes erindre at han fikk sparken etter å ha sagt det, og han fikk så ørene flagret fra den ene og andre kanten. Og da var det eksperter som uttalte seg, såvidt jeg husker. Jeg gjør regning med at det var en god grunn til at han ikke fikk fortsette i jobben, for han kan umulig ha fortalt elevene den hele og fulle sannhet. Hasj er på langt nær ufarlig etter det jeg har lest om stoffet.

Forøvrig er det fullt mulig å røyke hasj, eller andre lignende stoffer uten å være klar over det. Man kan være den typen som gjerne bommer en røyk på fest, og det kan være at man har fått bomme en selvlaget røyk av noen. Vedkommende har ikke fått informasjon om at det er noe fiksfakseri med denne røyken, men vedkommende merker nok at det er mye sterkere enn det han vanligvis har røkt. Men vedkommende trenger ikke være klar over at han har røyket hasj. Det trenger ikke være en hel joint heller, det kan ha vært bare noen få trekk. Og det gir en effekt det også, for hasj er et sterkere stoff enn nikotin.

Du må slutte å si at hasj er harmløst når det ikke er harmløst. Det gir en rusningseffekt, og ingen slik rusningseffekt er harmløs. Enkelte har lettere for å bli mer påvirket av denne rusen enn andre.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 31. Aug. 2007, 18:10 »
Det er ikke fullstendig harmløst. Det skal jo selvsagt frem i lyset, og om jeg har sagt det tar jeg det tilbake. Men i forhold til alkohol er hasj et mer harmløst stoff. 

Jeg kan gjenta meg selv i det uendelige. Alkohol: man kan dø av å drikke for mye. Hasj: man kan ikke dø av å røyke for mye. Alkohol: man kan miste fullstendig kontrollen og ikke vite hva man gjør. Hasj: man er til enhver tid klar over hva man foretar seg, og husker alt dagen derpå. Alkohol: dagen derpå merker man at kroppen misliker alkohol noe så inni granskauen. Hasj: dagen derpå merker man at kroppen ikke har problemer med å fungere.

Jeg mener ikke at hasj skal bli lovlig slik at alle skal begynne med det. For all del ikke. Jeg vil at hasj skal bli lovlig slik at dem som bruker det skal komme seg på insiden av grensen av lovlighet.  Dem man kjøper hasj av selger som oftest andre stoffer, hvor de kan tjene store penger. Da er det selvsigende at de vil prøve å pakke på deg mye, mye farligere stoffer. For vi er vel enige om at hasj er en liten prosentdel når det kommer til farlighet i forhold til de fleste andre narkotiske stoffer?

Og Joakim, jeg er enig i at man ikke skal gå å skryte av at man røyker hasj. Jeg vet ikke om det på en måte var siktet til meg eller hva det var, men det jeg har skrevet her har ikke vært et forsøk på å skryte. Jeg har drevet på med ymse ting, og man må jo stå for det man gjør. Jeg tar på ingen måte avstand fra det jeg har gjort, men jeg skryter uansett ikke av det. På samme måte som at jeg ikke skryter av at jeg av og til holder 70 i 60-sonen, og på samme måte som om at jeg ikke skryter over å ha drukket så og så mye den og den lørdagen.

Noreng

• Gjest
« Svar #56 på: 01. Sep. 2007, 10:47 »
Lurer på hvor mange hasjpiper du røyker på en dag, lasse..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Sep. 2007, 12:09 »
Så når jeg leser på svært så informative nettsider at man kan få hjerteproblemer av å røyke for mye hasj, og at man i verste fall kan dø av det, så stemmer altså ikke det? Det er ren løgn? Ekspertene vet ingenting, Lasse vet alt?
Såvidt jeg har lest er man vel ikke akkurat så veldig bevisst dersom man røyker for mye hasj. Selv om hasj ikke har samme bedøvende effekt på hjernen som alkohol, så vet jeg ikke om jeg vil si at man føler seg 100% edru hele tiden. Du har vel ingen problemer med å kjøre bil heller etter å ha røyket hasj antar jeg, for det er jo nøyaktig det samme som nikotin, skal vi tro deg.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 01. Sep. 2007, 17:12 »
Man kan ikke dø av overdose av hasj. Selvsagt kan man få en alergisk reaksjon mot det, men det kan man med melk og.

Med hasj blir du FJERN. Du er bevisst toppen, men du beveger deg saktere og ler mye. Reaksjonssevnen svekkes.

Synes det er merkelig at du Joakim, som aldri har prøvd, eller kjenner noen, eller har SETT noen som er rusa/bruker hasj, har så sterke meninger om noe du ikke vet noenting om utenom det du har lest på forskjellige nettsider. Du har jo ikke anelse på hva det er engang.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 01. Sep. 2007, 19:40 »
Lurer på hvor mange hasjpiper du røyker på en dag, lasse..

Ingen, har sluttet. Dessuten er det svært vanskelig å røyke en pipe, ettersom den som oftest er laget av en cola-flaske eller glass.