20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ole Gunnar Solskjær har lagt opp!  (Lest 4296 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Ole Gunnar Solskjær har lagt opp!
« på: 28. Aug. 2007, 00:08 »
Nettopp annonsert på SSN. Trist for ManU, trist for Ole selv og trist for Norge.

En legende er han uansett.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ole Gunnar Solskjær har lagt opp!
« Svar #1 på: 28. Aug. 2007, 00:46 »
Han har fått mi respekt dei seinaste år, men eg vil også huske han for at han felte Lee då han var på vei aleine igjennom, i tillegg til når han sprang ned ein Newcastlespelar og scorte. Har alltid hatt medgang den fyren, og håpe lykken no tar slutt for den forferdelige fotballklubben Mænsjæster juneitid!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 28. Aug. 2007, 07:26 »
Han var i perioder en veldig god spiller og har scoret mange mål for Man Utd, avgjort store kamper osv, men plaget av kneskader ved mange anledninger. Jeg synes dog at han burde funnet seg en annen PL-klubb enn Man Utd etter de første årene hans der. Da hadde han fått spilletid i større grad.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 28. Aug. 2007, 15:43 »
Levende Legende.
Fantastisk karriere. Vil alltid bli huska for og ha avgjort CL finalen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 28. Aug. 2007, 16:11 »
En fantastisk sympatisk fotballspiller.. Norge skulle hatt flere slike, men må til takke med Carew, Riise, Andresen osv..

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 28. Aug. 2007, 16:49 »
Blir nok hyllet over heile England i dag.

http://moocamp.com/viewtopic.php?t=13202&highlight=

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #6 på: 28. Aug. 2007, 18:25 »
Ole Gunnar Solskjær er nok tidenes norske fotballspiller - i hvert fall i nyere tid. Har alltid hatt sansen for ham til tross for Manutd-hatet mitt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 28. Aug. 2007, 18:51 »
Jeg kan ikke fordra Man Utd, men jeg har alltid hatt en enorm respekt for Ole Gunnar Solskjær.
Da han ble kjøpt til klubben tenkte jeg som så at han kom til å slite med å få spille for a-laget med det første. Der tok jeg feil. Han ble en umiddelbar hit, og har vært fantastisk god siden. Å ha scoret 150 mål på 400 kamper (veldig rundt regnet) er ikke dårlig, selv om han er å regne for en goalgetter. Solskjær har hatt en formidabel og beundringsverdig evne til å lese spillet på en sånn måte at han vet nøyaktig hva han trenger å gjøre for å score mål når han kommer innpå som reserve.

For det norske landslaget har han betydd utrolig mye. Og det er virkelig synd at vi ikke får se ham i landslagsdrakten i høstens EM-kvalik-inspurt. Det står respekt av en spiller som så til de grader greier å spille seg inn i den engelske fansens hjerter. Engelskmenn tar alltid godt imot utlendinger, men det er ikke mange som opplever å bli legender i sine klubber. Solskjær er den eneste nordmann som har klart å oppnå en slik status. Og han er nok kanskje Norges mest betydningsfulle og beste spiller de siste 10 årene.

Og til denne dag forbanner jeg Rosenborg-ledelsen over å ha latt muligheten gå fra seg, når en ung kristiansunder banket på døra på Brakka og søkte lykken på Lerkendal tidlig på 90-tallet.

Solskjær er også den eneste nordmann jeg alltid har hatt en hemmelig drøm om å se i svart og hvitt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 28. Aug. 2007, 19:10 »
Kan ikkje sei eg er helt einig i at Solskjær har betydd så mykje for landslaget. Han har liksom aldri fått det helt til for Norge, med unntak av eit par fine mål i kvalifiseringa til Frankrike-VM. Han har liksom heile tida hatt tilgode å slå helt til på Landslaget.

Likevel er han jo ein stor spelar pga det han har oppnåd med Manu, sjølv om eg eigentlig ikkje kan fordra fyren.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 28. Aug. 2007, 19:42 »
Har Solskjær til gode å slå helt til på landslaget?
Hadde du snakket om Leeds Uniteds norske gigant Tore André Flo kunne jeg kanskje vært enig. Men Solskjær har vært fantastisk på landslaget, spør du meg.  Dessverre har skadet hindret ham i å hjelpe landslaget særlig de siste fire årene. Det var jo nærmest en selvfølge at Solskjær ville bli kaptein og veldig sentral på Åge Hareides Norge, men han har vært nesten sammenhengende skadet siden før Hareide ble landslagssjef, og har derfor ikke fått bidratt med så mye som han burde ha gjort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28. Aug. 2007, 20:12 »
Hei! Tore Andre Flo var jo ekstremt god for Norge på slutten av 90-talet, han var jo vår klart beste spelar  både i kvalifisering og under Vm 98. Det var han vi satte vår lit til, og han innfridde, og vel så det.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 28. Aug. 2007, 20:16 »
Solskjaer har da bidratt på landslaget og!
Off tenk om Ikkje Solskjaer hadde slete så med skader. Med Carew-Solskjaer på topp hadde me eit spisspar i verdensklasse.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 28. Aug. 2007, 20:20 »
Han har selfølgelig bidratt, men han slo aldri helt til på landslaget, ikkje i nærheten like god der som på man u.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28. Aug. 2007, 20:24 »
Sier meg enig med Joakim som ikke er verdens mest overbegistret for MænJu men alikevel har stor respekt for Solskjær.

Et ypperlig idol og en rollemodell for unge og en glimrende ambassadør for Norge som fotballnasjon og Norges fotballspillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28. Aug. 2007, 20:45 »
Solskjær er en legende, i Norge og i Manchester. Stor spiller.
Men Flo gjorde vel så mye på landslaget når sant skal sies, og var gud på sitt beste.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida