20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Landslaget om 5 år +  (Lest 36145 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: Landslaget om 5 år +
« Svar #120 på: 07. Nov. 2012, 19:33 »
http://www.nettavisen.no/sport/article3499421.ece

Spennende å sjå kor mange rett det blir om 15 år.

Mats Møller Dæhlie blir verdensklasse. Kommer til å være fast på Uniteds A-lag innen 4 år. Mark my words!
Ellers, en spiller jeg tror kommer til å få et voldsomt gjennombrudd neste sesong er Chuma Anene. Syyk fysikk, fart og gode avslutninger!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 07. Nov. 2012, 20:18 »
Du liker å kile denne Dæhlie på nøttene, Peter?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 07. Nov. 2012, 20:22 »
Har ialfall meir tru på Dæhlie enn King!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 07. Nov. 2012, 20:27 »
Hvorfor det? Jeg er ikke nødvendigvis uenig, jeg bare lurer på hvorfor :)

Peter

• Gjest
« Svar #124 på: 07. Nov. 2012, 20:29 »
Du liker å kile denne Dæhlie på nøttene, Peter?

Joa, er fine de, men foretrekker mine egne :)
Vet jeg har sagt mye bra om han før, men kan ikke få rost ham nok. Ett talent helt utenom det vanlige!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 07. Nov. 2012, 20:30 »
Og på hvilket grunnlag sier du det?

Peter

• Gjest
« Svar #126 på: 07. Nov. 2012, 20:35 »
Det Mats har er:
- Han er tobeint, dvs omtrent like god med begge føtter.
- Har et vanvittig driv med ballen. Egentlig veldig som Ben Arfa, der han løper slalom gjennom motstanderns midtbane og forsvar. Eneste forskjellen er at Mats er sentral midtbane.
- Slår helt syke pasninger. Kan tre igjennom spissen fra 5 meter eller 50 meter. Stort savn på landslaget i det minste.
- Work-raten er outstanding. Jobber og sliter, og gir 150% hver eneste kamp og trening.
- I tillegg veldig jordnær, og kommer nok ikke til å gi etter for rikdom og berømmelse i ung alder.

:)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 07. Nov. 2012, 20:38 »
Joda, han har imponert på noen U-15 treninger eller hvor du har sett han i Lyn, men det er vel et litt tynt grunnlag for å hause han opp i skyene som du gjør? Eikrem var vel ikke noe mindre hausa opp han. Kaptein på U21-laget til ManU og greier. Så jo hvordan det gikk.

Peter

• Gjest
« Svar #128 på: 07. Nov. 2012, 20:45 »
Tja, jeg mener det er et ganske godt grunnlag. Han rundspilte jo A-lagsspillerne på Lyn da han var 14, og var jo noe helt for seg selv. Ble kåret til årets akademi spiller ifjor, noe Giggs, Welbeck, Becks osv har vunnet tidligere. Hverken King eller Eikrem var i nærheten av en sånn pris. Han spiller vel dessuten en god del kamper for reservelaget til United? Fortsatt bare 17!
Vet det har vært slike tilfeller tidligere, men akkurat Mats er jeg helt sikker på at kommer til å slå til. Slik jeg kjente Mats kommer han nok ikke til å gi seg før han er verdens beste, hehe ;)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 07. Nov. 2012, 21:16 »
Peter has spoken, Mads WILL BE the next Zidane! Weeee.

Men hadde vært moro med en norsk superstar igjen ja. Lenge siden T.A Flo regjerte.
Same old Shearer, always scoring!

Peter

• Gjest
« Svar #130 på: 07. Nov. 2012, 21:36 »
Trenger ikke dra den... ::O

Sier bare hva jeg mener, og jeg har som sagt fulgt Mats' karriere ganske tett de siste 5-6 aarene, saa jeg vet hva jeg snakker om :) Mulig han ikke blir no, men meget godt mulig han blir en veldig god spiller ogsaa :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 07. Nov. 2012, 22:34 »
Men hadde vært moro med en norsk superstar igjen ja. Lenge siden T.A Flo regjerte.

Han var innom Brann. Lett å bli legende da.

Når det gjelder "supertalenter" i fotball er det fryktelig mange forskjellige nåløyer de må gjennom. Mange som sikkert har tekniske ferdigheter og innsats av en annen verden, men som faller gjennom fysisk, mentalt eller på andre måter.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 07. Nov. 2012, 22:36 »

Han var innom Brann. Lett å bli legende da.

Når det gjelder "supertalenter" i fotball er det fryktelig mange forskjellige nåløyer de må gjennom. Mange som sikkert har tekniske ferdigheter og innsats av en annen verden, men som faller gjennom fysisk, mentalt eller på andre måter.

lol :P
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #133 på: 08. Nov. 2012, 02:24 »
Er vel en grunn til at ungene fra disse "Sjekk denne 12-åringen som rundspiller hele laget sitt og setter den i krysset!!!"-videoene sjelden dukker opp i rampelyset igjen. Nåløyet er for smått og utviklingsprosessen er som regel for uforutsigbar til at man kan se hvem som er den kommende Zidane eller ikke i 14-årsalderen. Folk som så meg på banen som 12-åring skulle nok ikke tro at jeg trengte noen form for utdannelse for å skaffe meg en millionlønn feks...  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 08. Nov. 2012, 14:32 »
http://www.nettavisen.no/sport/article3499421.ece

Spennende å sjå kor mange rett det blir om 15 år.
Om 15 år, tror vi kan se konturene allerede om fem år. Jeg kjenner først og fremst bare de tre RBK-spillerne på den lista. Men Selnæs har åpenbart ferdigheter med ball, men manger MYE på tempo. Svensson ser jeg ikke at skal kunne bli særlig mye bedre enn Tippeligaen. Han har mye ved seg som minner om Myggen, men jeg tror ikke han blir noe mer enn en meget god Tippeliga-spiller. Med mindre Arsene Wenger banker på døra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon