20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Onsdag 29/08 Newcastle - Barnsley [Ligacupen]  (Lest 19468 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Onsdag 29/08 Newcastle - Barnsley [Ligacupen]
« Svar #30 på: 29. Aug. 2007, 14:44 »
Spennende lag du har der Utheim, men jeg har 2 ting jeg vil "rette" på:

1) Ameobi blir nok angriperen som ligger sentralt. Owen og Martins trukket litt mer ut mot kanten.

2) Jeg mener det er sløsing med talent å bruke Milner så sentralt. Det han er best på er å sette fart langs krittet, utfordre backen og legge gode innlegg. I posisjonen du har satt han vil han ikke få de samme mulighetene til dette.

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #31 på: 29. Aug. 2007, 14:54 »
20:45

Bah .. da er jeg på 2MX kurs.
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #32 på: 29. Aug. 2007, 15:00 »
*copypaste fra det jeg skrev på streaminglinker 07\08*

Jeg har snakket med livesports kundeservice om de kan ordne noe slik at livesports kan sende kampen.
Har ikke fått svar enda, har skrevet til han i frakoblet modus på msn.
Tidligere har jeg også spørt om slike ting til livesports, og da har de ofte fått ordnet det, men det spørs hvor kampen blir sendt (TV).

Hvilke tv-kanaler viser Newcastle - Barnsley?
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 29. Aug. 2007, 15:05 »
I følge Satfootball.com er det ingen kanaler som viser kampen i dag.

Derfor er det så godt som garantert at livesport247 ikke viser kampen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 29. Aug. 2007, 15:33 »

Ganske riktig så er det Sam Allardyce som er manager ja.

MEN! jeg liker nå fremdeles 4-4-2 bedre, og ser for meg at Viduka - Owen kommer mer til rette i en slik formasjon som brukt i Shearer-tida. Dette med at Big Sam bruker 4-3-3 fordi det er den formasjonen man liker best holder ikke mål. Det er ikke mulig å bestemme seg for en formasjon man vil bruke før man ser på hvilke spillere man har til rådighet. Jeg mener at en 4-3-3 formasjon ikke gjør det mulig for Viduka, Owen, Martins og Ameobi å komme til rette uten at det kun brukes 1 av dem i gangen. De er alle rene spisser, selv om Ameobi og Martins har kvaliteter som gjør at det til nød kan spille på kant. For å ha Viduka og Owen sammen på banen må vi nok satse på 4-4-2 eller en annen formasjon med 2 rene spisser på banen. Martins er mer enn god nok til å spille fast, men Owen vil nok få sjansen til å spille seg inn på laget igjen.
Tror også at dette med lange baller opp mot Viduka kommer mer bort i en 4-4-2 formasjon, og som vi har sett så fungerer lange baller dårlig. Ameobi er faktisk bedre å bruke da enn Viduka, etter min mening.

Det er (som jeg sagt flere ganger nå) alt for tidlig å trekke konkulusjoner på som at spillere ikke kommer til rette i 4-3-3. Vi har spilt TRE seriekamper og mange av spillerne har spillt i helt nye formasjoner. Det er ikke slik at spillere som Martins og Ameobi med en gang spiller like bra i sin nye posisjon som i den posisjonen de alltid har spilt. Det syntes ikke jeg heller er så rart.

Med tanke på Owen så er han nokså rusten og jeg tror han ikke hadde fått ut alt potensialet sitt uansett hvilken posisjon vi hadde spilt. Og har du sett Owen mye som ving i 4-3-3? Eller baserer du ditt synspunkt på at han ikke passer i 4-3-3 på de få minuttene han har spilt i år? Hvis du tar det siste mener jeg at vi har sett Owen alt for lite til å si at han ikke passer. Blir også vanskelig å vurdere dette siden han er langt fra toppform...

Der du sier at Big Sam ikke bare kan ta en formasjon fordi han liker den best er jeg enig med deg. Man må også se på spillermatterielle. Men du sier det selv at Ameobi og Martins har potensial til å lykkes på kant. Det har nok Allardyce også sett og prøvd å få dem til å passe inn der, men du greier ikke å spille optimalt i en ny formasjon etter tre kamper. Hvis vi skal få vite om de passer inn må vi la de få mer tid. Og det er også mange spillere jeg syntes har greid å passe inn i de nye systemet bra. Noen av de som er skadet ville jeg også tro ville like 4-3-3 godt (f.eks. Emre og Duff).

Jeg er hverken veldig for eller i mot 4-3-3. Men jeg vil la Allardyce få mer tid til å utvikle den formasjonen han har lykkes med til jeg kommer med en mening.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 29. Aug. 2007, 15:42 »
Det er bare å la BigSam styre skuta, jeg har troen på at vi kan bli gode i 4-3-3 selv om jeg personlig liker bedre 4-4-2...dessuten trekker Martins såpass mye inn i midten at han strengt tatt ikke er ving når vi kommer inn mot motstanderns straffefelt, det skal sikkert Owen gjør også i den rollen... Men indreløperen på siden til Martins/Owen må holde bredden får at vi skal kunne dytte Martins/Owen inn i boksen når vi går i angrep, det er en nøkkel slik jeg ser det...

I kveld håper jeg på masse mål og fine angrep, og en god radiokommentator.. :P
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 29. Aug. 2007, 17:29 »
Jeg har trua på denne startoppstillingen:

Harper

Taylor - Cacapa - Rozehnal - Enrique

Geremi
         Milner       -       N'zogbia

Ameobi  -  Martins   -   Owen

Emre har slitt lenge med skade, dermed er det veldig tvilsomt at han starter, men han vill etter all sannsynlighet sitte på benken. Jeg er litt spent på hvem Sam velger å ha med seg som reserve beck. Tror det dog blir Edgar, som deler seter med Smith, Viduka, Emre og Given.
Hvis vi går for denne oppstillingen har vi kun én sentral midtbanespiller, og han skal først og fremst være et defensivt anker. Milner og N'Zogbia blir da å fungere som vinger, men hva skal vi gjøre med tre rene spisser på topp? Tre stykker som løper inn i hverandre inne i motstanderens 16-meter?

Vi kan ikke spille en kamp uten midtbanespillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 29. Aug. 2007, 18:04 »

[/quote]
Hvis vi går for denne oppstillingen har vi kun én sentral midtbanespiller, og han skal først og fremst være et defensivt anker. Milner og N'Zogbia blir da å fungere som vinger, men hva skal vi gjøre med tre rene spisser på topp? Tre stykker som løper inn i hverandre inne i motstanderens 16-meter?

Vi kan ikke spille en kamp uten midtbanespillere.
[/quote]

Hvis du har fulgt litt med så vet du at N'zogbia sin opprinnelige posisjon er sentral midtbane/indreløper...Han er selvsagt også en vingtype, og omskolert til venstreback av BigSam med kjempesuksess!

N'zogbia spilte blant annet fantastisk på sentral midtbane mot Juventus og var banens gigant! Så og bruke Zog sentralt i banen ser jeg ikke på som noe problem, heller tvert imot!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 29. Aug. 2007, 18:06 »
Når kommer lagoppstlillinga?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 29. Aug. 2007, 18:09 »
Når kommer lagoppstlillinga?

Regner med den kommer 30-45min før kampstart...som er 20.45

Bare å følge med på nufc.co.uk ellers er det sikkert noen som er raske med å skrive den inn her også.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 29. Aug. 2007, 18:13 »
faen så irriterende at den ikke streames

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 29. Aug. 2007, 18:15 »
Noen med radiolink?

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #42 på: 29. Aug. 2007, 18:34 »
Mye annet vræl som streames idag, så ja, forbanna irriterende å ikke få sett denne. Er spent på laget idag, men tror ikke nødvendigvis det må være en blemme å putte Zog som indreløper. Dette er evnt kampen hvor slikt kan prøves, da dette bør være overkommerlig motstand.

Ø.L, som dog husker birmingham på St James ifjor...
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 29. Aug. 2007, 18:49 »
Blemme å sett Zog på indreløper?
Jeg har ventet tre kamper på å se han på  midten, jeg :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Utheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #44 på: 29. Aug. 2007, 19:48 »
Vill gjerne forsvare lagoppstillinga mi litt :) Som mange er innepå så syns heller ikke jeg det er noen blemme å prøve N'zogbia som indreløper. Når det gjelder Milner, så er han en spiller som trekker veldig ut mot sidelinja og passer kanksje ikke så godt som et midtbane ledd i en 4-3-3 formasjon. Dette er en kamp hvor det er mulig å prøve ut litt nytt, vet at Milner har spilt sentralt før i en 4-2-2 formasjon. Hvor han ikke helt fikk vist seg på sitt beste, men det er noe annet å spille i en 4-3-3 formasjon, noe jeg har god erfaring med personlig.

Når det gjelder angrepsrekka, "Ameobi - Martins - Owen" så ser jeg at Danield kritiserte litt valget av Ameobi som ving i steden for Martins. Jeg personlig vill heller ha Martins sentralt isteden for Ameobi, og siden skysport melder at både Owen og Ameobi stiller i første ellveren valgte jeg å putte Martins i midten. Martins blir etter min mening litt bort gjemt i en 4-3-3 formasjon.
whoopwhoop