20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Debatt om sitering  (Lest 3452 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Debatt om sitering
« på: 24. Aug. 2007, 15:36 »
Hva med å avslutte siteringssjuka nå?

Det er en kjent sak at det er en del feilposting, men det må vi bare leve med. Er nok at én gjør en feil, så slenger alle andre seg på.

Selv tror jeg mannskapet fra Villa-kampen vil bli tilnærmet uforandret, om det da ikke blir nøyaktig det samme som i de to første kampene for sesongen. Benken vil nok heller ikke være særlig ulik den vi hadde mot Villa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 25.08 Boro - Newcastle
« Svar #1 på: 24. Aug. 2007, 18:07 »
Hva med å avslutte siteringssjuka nå?
Siterer akkurat det jeg føler for jeg, når det passer seg.

For en holdning. Blir desverre bare mer og mer av slikt på det forumet her.
Ja, det er trist ikkesant? Hvorfor skal jeg ikke sitere det han sier når det er dette jeg skal svare på?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 24. Aug. 2007, 18:29 »
Skjønner ikke problemet med sitering.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 24. Aug. 2007, 18:44 »
Jeg ser ikke problemet med å IKKE sitere når det klart og tydelig hvilket innlegg du henviser til. Sitering skal vel strengt tatt kun bli brukt når man er "nødt", det ville ikke overraske meg om det står i forumreglementet også.

Er forøvrig enig med Joakim at unødvendig sitering er greit å unngå. Tråden blir unødvendig lang og mindre oversiktlig. Enten så blir brukerne flinkere til å sitere, eller så kan moddene fjerne unødvendig sitering slik som de gjør på andre forà.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 24. Aug. 2007, 20:53 »
Alt det folk gidder å henge seg opp i :D
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 24. Aug. 2007, 21:34 »
Du skjønner det hvis du har sett noen forum hvor de ikke har slike regler. Tråden blir uleselig tilslutt.   Akkurat i dette tilfellet er det ikke så ille, men generelt sett så er det best hvis folk faktisk bruker sitering osv riktig...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 24. Aug. 2007, 23:50 »
Du skjønner det hvis du har sett noen forum hvor de ikke har slike regler. Tråden blir uleselig tilslutt.   Akkurat i dette tilfellet er det ikke så ille, men generelt sett så er det best hvis folk faktisk bruker sitering osv riktig...

Da er vi uenige. Synes siteringen er ett ypperlig verktøy.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Debatt om sitering
« Svar #7 på: 25. Aug. 2007, 08:10 »
Joda, det synes jeg også! Og sitering er i mange tilfeller helt nødvendig. Men jeg trenger ikke å sitere deg nå feks, for det er klart og tydelig hvem jeg henvender meg til. Men hvis jeg feks bare skulle ha svart på deler av ditt innlegg eller et tidligere innlegg i denne tråden så måtte jeg selvfølgelig ha brukt siteringsverktøyet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25. Aug. 2007, 13:41 »
det værste jeg ser er når feks han som starter en topic skriver et laangt innlegg og nestenmann quoter dette i post nr 2 og skriver typisk "enig med deg".

men ellers så synes jeg ikke dette er noe problem her

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. Aug. 2007, 23:00 »
det værste jeg ser er når feks han som starter en topic skriver et laangt innlegg og nestenmann quoter dette i post nr 2 og skriver typisk "enig med deg".

men ellers så synes jeg ikke dette er noe problem her

Enig.

hohoho!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Aug. 2007, 12:12 »
Og deretter følger nestemann opp med å sitere begge innleggene, og skrive: "enig jeg også", og slik fortsetter det i det uendelige.

Forøvrig vil jeg også påpeke at når man bare skal kommentere én setning fra et langt innlegg, så kan man luke ut alt annet av teksten enn det man faktisk har bruk for. Trenger ikke sitere et innlegg på 500 ord når du bare trenger fem-seks av de ordene. Akkurat det skjønner vel også du Fredrik.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon