20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Månedens bruker  (Lest 3836 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Månedens bruker
« på: 20. Aug. 2007, 11:32 »
Månedens bruker
Månedens bruker er i gang, og alle intervjuene vil bli lagt inn i denne tråden. Brukere vil bli tilfeldig valgt ut til å delta, og vi håper så mange som mulig ønsker å svare. Sett av litt tid til å lese igjennom intervjuene, og se hva andre newcastlesupportere mener om folk og fe i den nordøstlige delen av England.

Enjoy!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Månedens bruker
« Svar #1 på: 20. Aug. 2007, 11:34 »
Månedens bruker: danield

1.Navn, alder og bosted: Daniel Driveklepp, 20år. Bor på Rolvsøy i Fredrikstad.
2.Favorittspiller: Belözoglu Emre
3.Hva syns du om Mike Ashleys oppkjøp av klubben? I starten var jeg negativ til et oppkjøp. Tankene gikk mot Roman og Chelsea, det vil si at vi ville bli et lag uten sjel. Heldigvis gikk det ikke slik. For hver dag som går har jeg blitt sikrere på at Mike Ashley er en meget god mann for Newcastle United. Han virker som en meget fornuftig mann med store planer for klubben. Vi har ikke spyttet ut store summer på enkeltspillere, noe jeg mener er riktig i forhold til hvordan klubben er drevet de siste åra. Etterhvert som vi får det økonomiske til å gå bedre rundt er jeg sikker på at pengene vil komme til gode kjøp. Men vi kommer aldri til å bli noe Chelsea med Ashley som sjef. Han er for klok til det.
4.Hvordan syns du Big Sam har forvaltet ressursene sine hittil? Synes Big Sam har fått meget god kvalitet til SJP uten å bruke store summer. Å hente Viduka, Geremi og Cacapa på free transfer vitner om hvilke kvaliteter BS har på transferfronten. Det viktigste for meg er at han har tatt tak i forsvarsproblemene. Rozehnal virker å være et meget godt kjøp, Cacapa vet vi er kvalitet og Enrique er en utrolig spennende venstreback. Krysser fingrene for en høyreback før overgangsvinduet stenger. Smith og Barton er også gode investeringer, som vi vet er mer en gode nok for PL.
5.Hvordan vil du bedømme Newcastles åpningskamper i PL? Etter kampen mot Bolton var jeg utrolig fornøyd. 1-3 borte mot Big Sams gamleklubb var over all forventning. Selvom Bolton ikke var all verden er det alltid sterkt å vinne på bortebane i PL. Desverre kom det en liten nedtur mot Villa. Solid defensivt, men liten plan over det offensive. Mye kan skyldes på den hardtarbeidene og ikke fullt så kreative midtbanen, men dette vil garantert bli bedre når Emre og Barton er tilbake for fullt. Men med fire poeng(to poeng mer en ManU med en kamp mindre spilt) på de to første kampene kan man ikke være misfornøyd!
6.Tipp de åtte første plassene i årets PL. 1) ManU, 2) Chelsea, 3) Liverpool, 4) Arsenal, 5) Tottenham, 6) Newcastle, 7) Man. City, Everton
7.Hva må til for å føre Newcastle høyere opp på tabellen? En sjetteplass er i mine øyne det beste man kan håpe på i år. Det tar tid å spille inn et nytt lag med nye spillere, ny manager og ny formasjon. Vi vil nok få mange oppturer denne sesongen, men også noen tunge kvelder. Men slik må vi regne med denne sesongen. Får vi inn en ny høyreback og holder oss nogenlunde skadefrie kan vi vente oss en god plassering i år. Hva som skal til for å bli bedre er vanskelig å si nå, men jeg tror ting vil komme av seg selv etterhvert som ting setter seg. Som nevnt tidligere må en ny høyreback inn, samtidig som det hadde vært flott med en målfarlig, offensiv midtbanespiller. Da begynner troppen å se meget sterk ut.

Lykke til med sesongen! Howay the lads!

Vi takker danield for gode svar, og kommer tilbake med en ny utgave av ?månedens bruker? i september.
« Siste redigering: 12. Sep. 2007, 15:59 av EivindI »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20. Aug. 2007, 11:50 »
Sitat
Vi har ikke spyttet ut store summer på enkeltspillere, noe jeg mener er riktig i forhold til hvordan klubben er drevet de siste åra.

klapp klapp klappklappklapp!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #3 på: 20. Aug. 2007, 16:49 »
Bra tiltak, og det samme til deg Tim Buch. Sender deg mail når jeg får tid.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21. Aug. 2007, 17:01 »
Jeg er stort sett enig med deg i det du har skrevet, så det er ikke så mye å diskutere for min del.

Gøy å lese uansett, noe som kanskje er det viktigste med disse intervjuene.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #5 på: 21. Aug. 2007, 17:49 »
Vanskelig å si seg uenig med noe, men det at du setter Tottenham foran Newcastle på tabellen er skandaløst.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. Aug. 2007, 18:06 »
Vanskelig å si seg uenig med noe, men det at du setter Tottenham foran Newcastle på tabellen er skandaløst.
Hehe, mulig det. Men som jeg skriver tror jeg dette året blir et "mellomår" og at det er neste år vi kan gjøre det stort. Spurs har en stamme i laget som er samspilt og godt organisert.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21. Aug. 2007, 21:13 »
Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor folk er så redde for at NUFC skal "bli som Chelsea" og bruke mye penger på transfers!
Skal "vi" opp blant de aller beste og sloss med de "4 store" om pokalene, så må vi også bruke penger som de! Se på ManU foran denne sesongen og historisk sett så lenge PL har eksistert, de har handlet meget dyre spillere som stort sett er blant de beste også! Samme med Chelsea, bare at der har alt skjedd på et kortere tidsrom. Liverpool er også en klubb som har brukt en del cash opp igjennom, riktignok ikke like mye som de 2 førstenevnte, og kansje det er derfor de ikke hamler helt opp i kampen om PL titlen! Kansje det skjer denne sesongen med Torres............

Når folk snakker om at Chelsea har mistet "sjelen" sin!? Hva med Arsenal da! Wenger har ikke en eneste lokal spiller i stallen! Han har KUN Walcott og Hoyte som er britiske i stallen! Ellers henter han jo kun utlendinger, og da spesielt franskmenn! Der i gården mener jeg den såkalte "sjelen" er i ferd med å forsvinne!

Det jeg mener er, jeg vil se NUFC utfordre de aller beste, både nasjonalt og internasjonalt. Og jeg mener jo før jo bedre. Selvfølgelig skal ikke NUFC kjøres i dyp gjeld og spille et spill vi ikke har råd til, men det gjør ikke Chelsea heller. Har NUFC og Ashley råd, så synes ikke jeg det er noenting i veien for at stjernespillere kommer og vi igjen kan menge "oss" med de beste! Og så lenge vi har lokale spesielt, og britiske spillere i stallen, så vil vi ikke miste "sjelen" vår heller! Det mener jeg................

Ellers var jeg stort sett enig med deg danield..............  :)

Edit: Angående det siste spørsmålet, der er jeg kansje litt for kravstor, men jeg forventer en topp 6 plassering, tror på en topp 4 plassering, men håper på medalje (3.plass)! Men alt under 6. plass mener jeg er en STOR skuffelse!
« Siste redigering: 21. Aug. 2007, 21:20 av Frode »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21. Aug. 2007, 21:36 »
Mulig jeg skyter meg selv i foten her, men har ikke Newcastle brukt mer penger på spillerkjøp enn Liverpool siden starten av PL?

Hva har vi igjen for det?
Kanskje det er på tide å tenke i andre retninger, som f.eks å bygge opp klubben på en mer fornuftig og langsiktig måte, og vente til vi er i en god posisjon til å utfordre topp 4 før vi sprenger banken i håp om å bli fast inventar på toppen igjen?

Pr. dags dato er vi ikke i en slik posisjon. Babysteps all the way for min del.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 22. Aug. 2007, 13:09 »
Jeg er enig med danield. Forskjellen på Manutd og Chelsea, er at mens Chelsea kjøper ferdig utviklede spillere til høye priser (les: Ballack, Sheva, Malouda), syns jeg Manu satser mer på talenter (les: Rooney, Nani, Anderson, Ronaldo).

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 22. Aug. 2007, 16:55 »
Jeg er enig med danield. Forskjellen på Manutd og Chelsea, er at mens Chelsea kjøper ferdig utviklede spillere til høye priser (les: Ballack, Sheva, Malouda), syns jeg Manu satser mer på talenter (les: Rooney, Nani, Anderson, Ronaldo).
For det første EivindI, Ballack kom til Chelsea GRATIS, altså på free transfer!
For det andre, hva er galt i å kjøpe etablerte stjerner? Det er jo det Newcastle har gjort i årevis, Shearer, Ferdinand, Ginola, Asprilla, Owen, Luque, Parker + mange flere!
For det tredje, hvorfor skal ManU ha honnør for å hente talenter som så å si INGEN andre klubber har råd til å hente!? De 4 spillerne du nevnte for ManU der koster jo tilsammen nærmere 750 millioner kroner, om ikke mer! Og tar du med Carrick (£18.6) og Hargreaves(£17) passeres summen 1 milliard med glans, for 6 spillere! Må også huske andre spillere som Ferdinand, Tevez, Cantona (var meget dyr i sin tid), + mange flere!

Så jeg forstår helt ærlig ikke hvorfor ManU skal ha honnør for sine særdeles dyre spillerkjøp og meget høye lønninger, mens Chelsea får på "pukkelen" for omtrent det samme!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 22. Aug. 2007, 17:44 »
Chelsea skal alltid gjøres til syndebukk pga dyre kjøp.
Kem hadde ikkje kjøpt dyre spillere med milliarder til spillerkjøp ??
Kor mykje har Chelsea brukt i år da ??
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 22. Aug. 2007, 18:24 »
Grunnen til at Chelsea har det stempelet er at de kjøpte nesten et helt nytt lag for ettpar år siden. Jeg synes det er ganske feigt egentlig fordi United pøser jo ut store summer på samme måte, bare at de fordeler spillerkjøpene ut på flere år. Bare tull at United skal ha honnør for å kjøpe talenter når de koster over £15 mill ALLE sammen. Blir også helt feil å sammenligne de eldste spillerkjøpe til Chelsea med Uniteds yngste kjøp. Hva med Joe Cole, Mikel, Johnson, Sahar, SWP, Kalou osv? Hvis ikke Rooney var ferdig utviklet når han ble kjøpt var heller ikke disse det... Chelsea satser beinhardt på unge spillere, og har henta en drøss med unge talenter som ikke har slått gjennom enda...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. Sep. 2007, 15:57 »
Månedens bruker: Kristoffer Eilertsen

1. Navn, alder og bosted: Kristoffer Eilertsen, 20 år, studerer i Bodø, opprinnelig fra Stokmarknes.
2. Favorittspiller: Alan Shearer vil alltid være favorittspillerene. Av aktive blir det alikevel litt værre. La oss dra frem Owen, Milner, Given og Runar Berg!
3. Derby tapte 6-0 mot Liverpool, og er ute etter revansj. Hvordan tror du kampen vil utarte seg? Ser på Derby som ?jumbofavoritt?, ser ikke noen ting som tilsier at de skal klare holde seg i PL. Vi bør styre kampen og vinne uansett om vi spiller borte eller hjemme. Håper og tror at vi går ut å angriper, og satser på å score mange mål. Vil vi nok, kan det bli et pent resultat.
4. Nå som Michael Owen er tilbake for fullt, tror du Big Sam vil fortsette med 4-3-3 eller gå over til 4-4-2? Tja. 4-4-2 er nok uten tvil den formasjonen som passer Owen best. Og Owen er vår fremste spiss og største stjerne. Mot Wigan la Big Sam om taktikken til 4-4-2 antakeligvis mye på grunn av at Owen spilte. Tror nok vi får se mer av det denne sesongen. Samtidig kommer det nok an på hvem vi spiller mot. Vil nok ofte se 4-3-3/4-5-1 borte mot sterkere lag tror jeg.
5. Tottenham har alltid vært en sterk konkurrent til Newcastle, men denne sesongen har de fått en dårlig start. Vil de kunne komme seg opp og kjempe mot oss? Ja. De fleste nøytrale supportere vil nok antakeligvis anta at Spurs står sterkere enn oss per nå, til tross for at de har åpnet nokså svakt. Men realistisk sett tror jeg faktisk at vi har sjans til å ta Spurs i år. Vi er enda ikke skikkelige samspilte, og har hatt noen skader på endel kreative spillere som Emre, Duff og Barton. Disse vil gi Newcastle enda mer når de kommer tilbake. Får større og større tru på at vi kan klatre forbi Spurs, og ærlig talt er det lite som ville varmet mer enn det.
6. Hva mangler Newcastle for å bli et topp fire lag? Først må vi bevise at vi er i nærheten av å utfordre denne sesongen, at vi kan stabilisere prestasjonene våre. De siste sesongene har vi variert ekstremt mye, og kunne like gjerne vinne mot LFC for så å tape mot Sheff Utd. Vi må vinne kampene som skal vinnes, og fortsette å ta poeng fra topp 4, slik vi faktisk har klart. Ellers tror jeg vi ikke er så langt unna rent fotballmessig. Vi har en manager som veit hva han driver med, vi har etterhvert fått bredde over hele fjøla. Fremtiden ser lys og spennende ut.
7. Hvis du kunne velge deg én spiller til Newcastle - hvem ville det vært? Hmm, hard nøtt. Ekstremt hard!
Hadde Zizou enda spilt hadde jeg sikker sagt han, ene og alene fordi han er en av mine absolutte helter.
Nå tror jeg derimot at svaret faller på Ronaldinho. Fantastisk spiller.

Vi takker Kristoffer Eilertsen for intervjuet, og kommer tilbake med en ny utgave av månedens bruker i oktober.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #14 på: 12. Sep. 2007, 16:11 »
Flott intervju dette her. Kristoffer traff veldig godt på favorittspillere, syntes jeg. Da om vi ser bort ifra Runar Berg, selv om jeg alltid har hatt nogenlunde stor respekt for ham også.