20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Faye nærmer seg Newcastle?  (Lest 21213 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Faye nærmer seg Newcastle?
« Svar #75 på: 27. Aug. 2007, 22:15 »
Her er dere på viddene, og nei, Faye blir ikke brukt som høyreback, men som midtstopper eller defensiv midtbane. Greit nok at Hangeland er Norges beste midtstopper, men har ikke det samme internasjonale nivået. Bolton overpresterende sesong? Javel, de har jo ligget rundt 6-7-8-9 plass nesten hvert år de siste årene. Jeg sier det igjen, Faye har vært en av Boltons viktigste spillere, sammen med Anelka og Jäskelaainen de siste årene, og han er som sagt høyt verdsatt og lovpriset av Bolton fansen. Bare til å saumfare alle Bolton-boards og lese reaksjoner, kamprapporter osv. Har fulgt litt med på mannen, og uttaler meg dermed som jeg gjør. Har selvsagt også sett Hangeland i en årrekke, men nok om denne saken. Å kalle Faye middelmådig er et hån. Hangeland er en god spiller han, men ikke like god som Faye, det er det vel bare til å innse.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 27. Aug. 2007, 22:39 »
Men Fredrik:
Hvis han er så fantastisk god, hvorfor er det ingen andre klubber overhode som har vist interesse for han? En så fantastisk god spiller til BARE £2mill burde jo vekke interesse fra mange klubber.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 27. Aug. 2007, 22:51 »
Faye har vært en av Boltons viktigste spillere, sammen med Anelka og Jäskelaainen de siste årene, og han er som sagt høyt verdsatt og lovpriset av Bolton fansen.
Hmmm, Anelka har vel kun vært i Bolton èn sesong! Du glemmer også å nevne spillere som Speed, Nolan, Diouf, Stelios, Campo, spillere jeg mener har vært like viktig for Bolton som det Faye har vært, minst!

Kan også ta med at Faye tydligvis sliter med å komme inn på landslaget til Senegal!!! Det burde da ikke være noe problem å være god nok for det landslaget om Faye er så god som du skal ha det til Fredrik, eller hva?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 27. Aug. 2007, 23:13 »
Men Fredrik:
Hvis han er så fantastisk god, hvorfor er det ingen andre klubber overhode som har vist interesse for han? En så fantastisk god spiller til BARE £2mill burde jo vekke interesse fra mange klubber.

Èn grunn er kanskje at de fleste lagene er godt besatt i midtforsvaret og på midtbanen, og at de dermed rett og slett har god nok dekning. Man kan selvsagt spørre seg hvorfor lag som Wigan, Sunderland, Middlesbrough osv ikke henter han nå, men kanskje de rett og slett ikke har fått bevilget mer transferpenger. Handelen for sommeren er over. Ingen flere overganger. Stopp. Dette tror jeg er en av grunnene.

Utover dette er jeg litt overrasket over at ikke flere melder seg inn i kampen om han, men dette er ingen typisk "budkrig-transfer" ser det ut som. Det har sine grunner, og en tredje grunn er trolig at det nettopp er den tidligere manageren hans som er i ferd med å hente han, og at de dermed ikke gidder å bry seg, i og med at han mest sannsynlig ville gått til Newcastle uansett. Logisk i grunn.

Når det gjelder Senegal-karrieren hans så har han 6 kamper og 1 mål. Men jeg er ikke på jakt etter å finne ut slike ting. Jeg sier: se på prislappen. £ 2 mil. Når man har muligheten til å skaffe seg en spiller som Abdoulaye Diagne-Faye til den prisen så skal man selvfølgelig gå for det. En kvalitetsspiller til minstepris i dagens summer.

Her er karrieren hans i kamper og mål:
1999-2001 ASEC Ndiambour 59 ( 8 )   
2001-2002 Jeanne d'Arc 32 (4)
2002-2005 Lens 35 (0)
2004-2005 Istres (loan) 28 (0)
2005-present Bolton Wanderers 60 (3)
« Siste redigering: 27. Aug. 2007, 23:15 av Fredrik »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 27. Aug. 2007, 23:21 »
Det har sine grunner, og en tredje grunn er trolig at det nettopp er den tidligere manageren hans som er i ferd med å hente han, og at de dermed ikke gidder å bry seg, i og med at han mest sannsynlig ville gått til Newcastle uansett. Logisk i grunn.
Akkurat som Tal Ben-Haim?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 27. Aug. 2007, 23:25 »
Det siste avsnittet ditt Fredrik, om karrieren hans (klubber, kamper, mål) var ikke videre imponerende men, hehehe.
Lens har jeg jo hørt om da, men han var tydligvis ikke fast der! OK i Bolton da men. 

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #81 på: 27. Aug. 2007, 23:31 »
Men Fredrik:

Uten at jeg skal hive meg på at Faye er så superb (ser på han som en middelmådig utilitymann for vår del, og ønsker han velkommen som det) så er ikke interresse fra klubber synonymt med spillerevner.

Vi hentet Viduka på free og så vidt jeg vet var det kun i konkurranse med Middlesbrough. En spiss som scoret nesten 20 mål ifjor helt gratis, hvorfor vil ingen av de andre klubbene prøve seg på han? Ikke fordi han var driitdårlig iallefall... Svarene er mange og intrikate, og det gjelder nok også her. Finnes nok av spillere som har vært gode i ulik grad men som har blitt snappet opp av klubber uten konkurranse.

For Faye sin del kan jeg tenke meg at Sam har god kontakt med mannen, og kanskje har han kuttet noen svinger og snakket litt med han om mulig spill for Newcastle. Når Faye kanskje har veldig lyst til å spille for Sam Allardyce så setter han kanskje ikke disse haiene som kaller seg agenter i sving og ordner det enkelt og greit i en trepartsordning mellom seg selv, Bolton og Newcastle.

Til slutt: Det at han ikke spiller fast på Senegal ser jeg på som det største plusset hittil. Da slipper vi å miste han når disse afrikalandene skal ha dette utrolig dårlig plasserte mesterskapet sitt.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 28. Aug. 2007, 00:01 »
Forstår ikke hvorfor dere kaster Faye til ulvene og nærmest bygger opp ett demonstrasjonstog mot mannen. Dere skal få spise i dere ordene, sakte.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 28. Aug. 2007, 00:23 »
Handelen for sommeren er over. Ingen flere overganger. Stopp. Dette tror jeg er en av grunnene.

Hæ? De siste dagene før overgangsvinduet stenger er jo de mest hektiske av de alle!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 28. Aug. 2007, 07:20 »
Handelen for sommeren er over. Ingen flere overganger. Stopp. Dette tror jeg er en av grunnene.

Hæ? De siste dagene før overgangsvinduet stenger er jo de mest hektiske av de alle!

Ja, er klar over dette. Men i mange klubber har det seg slik at styreformannen sier stopp mange dager før. Stenger lommeboka. Bare vent å se; Mange/noen PL-klubber har gjort sitt siste kjøp for sommeren.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #85 på: 30. Aug. 2007, 01:58 »

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #86 på: 07. Sep. 2007, 01:19 »
Hvilke nummer får Faye?
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #87 på: 07. Sep. 2007, 01:38 »
Faye har valgt å spille med nr. 25 bak på ryggen.

Bekreftet liste av spillernummere ser dere her.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 23. Okt. 2007, 11:07 »
Dette virker som et røverkjøp. Det Faye har vist i Newcastle drakta så langt har vært meget bra. £2 millioner er en latterlig lav sum for en slik spiller. Cacapa og Faye er utvilsomt vårt beste midtstopperpar pr dags dato. Håper dette får Taylor til å tenke på Newcastle og fotball framfor bankkontoen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 23. Okt. 2007, 17:53 »
Cacapa og Faye virker som et veldig bra par som utfyller hverandre godt. Morsomt å se at sammarbeidet fungerer så bra allerede. Til sammen kostet de £2 m. Bramble kostet over dobbelt så mye.