20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lørdag 18.08.07 Newcastle-Aston Villa Canal + Sport 1  (Lest 31970 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Lørdag 18.08.07 Newcastle-Aston Villa Canal + Sport 1
« Svar #165 på: 19. Aug. 2007, 19:34 »
Vel. Tror dog de hadde en day off. Geremi er i utgangspunktet en svært kreativ spiller med god pasningsfot og overblikk, til tross for at han også er særdeles god duellmessig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 19. Aug. 2007, 20:14 »
En midtbane med Geremi - Butt - Smith er i utgangspunktet ikke så forferdelig. Ja, de er litt like spillertyper, men Geremi kan også gjøre mye vettugt med ballen. Og hvis Smith får fart på beina og løper fremover istedet for bakover, så kan det bli bra. Nesten samtlige spillere hadde en off day i går. Jeg synes heller ikke Milner var så forferdelig god som alle skal ha det til. Han gikk altfor mye inn i banen, og sørget ikke for å lage tilstrekkelig med bredde i angrepet. Dessuten synes jeg han stoppet for mye opp når han hadde ballen. Han prøver, det skal han ha for. Men det gjorde også det store flertallet av de andre spillerne på laget. Vi kan ikke beskylde Viduka for ikke å prøve, selv om han ikke fikk til noe. For den som så kampen, så helt tydelig at Viduka prøvde.

Det sier seg selv at midtbanen blir bedre med Emre og Barton på plass. Men vi er på ingen måte så avhengige av de to at vi blir fullstendig paralysert om de ikke spiller. Men det er tidlig i sesongen ennå, og vi opplevde at vi møtte en helt annen motstand enn i første kamp. Det kan også ha bidratt til at spillerne ikke fikk det til å stemme, og ble mer usikre. Vi er ennå tidlig i sesongen, og det har så absolutt ikke skjedd noen skade når vi tross alt holder nullen og har fire poeng på to kamper og kun ett insluppet mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #167 på: 19. Aug. 2007, 20:54 »
Jeg synes ikke Geremi er så kreativ. Han vinner ballen, og sender enkle men effektive passninger fremover (såfremt det lar seg gjøre) med en gang. Det er alt for lite kreativitet på banen med de tre i midten, og jeg gleder meg til å se en midtbane som ser slik ut:

Emre-Geremi-Barton

Tre arbeidsvillige spillere, hvorav Emre er den mest kreative, Geremi den defensive og Barton drivkraften.

Barton scoret og la opp til mange mål i fjor, Emre vet vi at kan gjøre det helt spesielle, så med N'Zogbia og Belletti(?) som backer så skal det ikke stå på leveranse til spissene om vi noen gang kommer til å spille Martins-Viduka-Owen.

Dette ble litt off-topic, men det passet mtp de forrige postene synes jeg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 19. Aug. 2007, 21:01 »
Barton scoret og la opp til mange mål i fjor, Emre vet vi at kan gjøre det helt spesielle, så med N'Zogbia og Belletti(?) som backer så skal det ikke stå på leveranse til spissene om vi noen gang kommer til å spille Martins-Viduka-Owen.
Med Enrique på back mener du?

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #169 på: 19. Aug. 2007, 21:51 »
Vet ikke helt om jeg tør svare på den mtp avataren din danield  :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 19. Aug. 2007, 21:54 »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #171 på: 19. Aug. 2007, 22:06 »
Profilbildet ditt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 20. Aug. 2007, 08:42 »
Var selv til stede på St.James Park på lørdag og så kampen mot villa...Det startet veldig fint og 1.omg var til tider fartsfylt og morsom, men vi klarte aldri å spille ut villa noe som skuffet meg stort. Mangelen på kreativitet og variasjon i angrepspillet var helt fraværende! Det ENESTE vi gjorde var å panke ballen opp på en elendig, treig, feit og ubeveglig Mark Viduka....De eneste som var farlige når vi hadde ballen var Milner, Zog og Martins..Og når man da bytter ut Martins, som er den eneste spilleren vi har som kan vinne kampen for oss alene på en enkeltmannsprestasjon, på en dag hvor laget ikke fungerer er for meg en gåte...

Men da var da noe positivt også, vi virker bra defensivt..Laget jobber godt og vi har lassevis med tacklingstyrke i midtbaneleddet i Smith og Butt. Rozy og Taylor er solide, mens sidebackene er ok.

Dessuten var det en fantastisk stemning på SJP på lørdag. Riktignok dabbet det litt av utover kampen, men noe annet var kanskje ikke å forvente når vi ikke maktet og nærme oss villa målet i 2.omg..

Mot boro på søndag håper jeg vi kjører 4-3-3 nok en gang, like greit og kjøre den formasjonen..Jeg liker tanken godt, men anker på midten, to indreløpere, fremme har vi en typisk ving sammen med to spisser..En bra og fleksibel formasjon...Og gi Shola sjansen fra start!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #173 på: 20. Aug. 2007, 10:02 »
Det var en voldsom slakting av Viduka da. Jeg er ikke enig med deg.
Jeg synes han jobbet bra jeg. Han jaget som regel ballen så bra han kunne, men han har jo aldri vært rask, noe som gjør jobben litt problematisk. Når laget ser at det ikke går med de lange ballene spilt opp til ham (Mellberg og Laursen var jo noen monstre i forsvar), så burde de heller prøvd å spille ballen i beina på Viduka, noe han trives godt med. God teknikk til å være så stor og alt det der.

Elendig var han hvertfall ikke. Han fikk mange frispark dømt mot seg, noe som var helt på trynet av dommeren.

Jeg synes ikke at han burde benkes i neste kamp. Han var god mot Bolton, og burde få spille seg inn i laget før han kan dømmes ordentlig.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 20. Aug. 2007, 10:46 »
Synes Viduka gjorde en slett innsats....rett og slett rævva!! De få gangene han fikk ballen i beina slo han støttepasning nesten hver eneste gang!

Synes tanken om 4-3-3 er god, men når vi bruker to spisser fremme så må indreløperen på motsatt side av hvor milner spiller holde bredden!!!! Uten bredde er det ikke vits i å ha Viduka på banen overhodet....Dessuten må vi ha kreativitet i midten, Emre og Barton er savnet..

Selv om duoen Martins/Owen ikke representerer mye luftskyts er det en duo som bør prøves i 4-4-2.....

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #175 på: 20. Aug. 2007, 11:41 »
Men hva i huleste forventer du at han skal gjøre? Drible seg forbi begge midtstopperne til Villa, løpe fra dem og score på en nydelig lobb over Carson?

Viduka hadde veldig dårlige arbeidsforhold på lørdag, for det er de andre spillernes jobb å gå på løp og posisjonere seg bra slik at Viduka har flere valg når han får ballen spilt opp mot seg. Dessuten så var Villa veldig flinke til å nulle ut de løpene som kom fra f.eks Martins.

Kan ikke skjønne at du prøver å gjøre Viduka til noen synder her. Han er overlegen Ameobi som fotballspiller, og skal såklart starte OG score mot et svakt Boro lag.  ;)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 20. Aug. 2007, 12:12 »
Viduka er ein klassespelar, og er langt betre enn det han fekk vist på lørdag. Den svake kampen trur eg nok kjem frå ein del ting. For det første syns eg han fekk ein del billige frispark mot seg, for det andre fekk han ekstremt tøff behandling av midtstopparane til Villa, og for det tredje spelte Laursen ein sensasjonelt god kamp. Slike kampar kan Viduka ofte komme til å ha, likevel er han ein goalgetter-type og kan score mål når som helst på ein slik dag.

Eg er sikker på at Viduka kjem sterkare tilbake, vi kan ikkje dømme han etter ein svak kamp.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 20. Aug. 2007, 12:26 »
Selvsagt burde det kommet flere innlegg mot Viduka, og jeg nevnte at vingspill er en nøkkel for å få viduka til å score, men man må da kunne forvente at han beveget seg mer!!! Flere initiativ og noe annet en bare støttepasninger når han fikk ballen...

Ofte kom det fine løp, som Viduka ødela med sine støttepasninger...Dessuten må man kunne forvente at han vinner mer enn 1 av 100 hodedueller mot Laursen..........

Han var btw like dårlig mot bolton, men ingen gidder å klage så lenge man vinner 3-1 på bortebane.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #178 på: 20. Aug. 2007, 12:39 »
Såg du kampen mot Bolton kø1?
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 20. Aug. 2007, 15:08 »
Jeg sier ikke annet, så du kampen? Viduka jobbet heltmodig der fremme, og som Big Sam også sier i dag, Viduka fikk alt for hardt medfart av Villa-stopperne, og atpåtil en mengde usaklige frispark mot seg, ofte lik det Carew bruker få mot seg i Norge-drakta. Viduka will bounce back.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida