20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Serie A 07/08  (Lest 18875 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Serie A 07/08
« Svar #45 på: 16. Sep. 2007, 21:45 »
Har knappest vært hjemme for hele helgen, så har dessverre ikke sett noen kamper live, men har fått med meg en del mål og høydepunkt.
Uansett, kommer med god gammeldags resultatservice her:
Lørdag
Lazio-Empoli 0-0

Milan-Siena 1-1 M: Nesta S: Maccarone

Fiorentina- Atalanta 2-2 F: Rivalta (sm), Vieri A: Doni, Zampagna

Genoa-Livorno 1-1 G: Borriello, L: Tavano str

Inter- Catania 2-0 I: Crespo, Cesar

Juventus- Udinese 0-1 U:Di Natale

Napoli- Sampdoria 2-0 N: Zalayeta, Hamsyk

Palermo- Torino 1-1 P: Simplicio, T: Recoba

Reggina- Roma 0-2 Ro: Juan, Totti

Litt tam runde i dag. Lazio var angivelig så kjedelig at tilskuere dro hjem for å se maling tørke, ifølge en kommentator. Milan var tamme, Maccarones mål var en katastrofe. Udinese fortsetter sin berg-og-dalbaneåpning, og tok en sterk borteseier mot Juve. Artig å se Vieri tegne seg på scoringslisten igjen, denne gangen mot sin tidligere klubb, Atalanta, i en sann passe målrik og jevn affære. Roma og Inter tok lette seirer, mens Napoli tok Sampdoria på senga. Koselig å se Recoba score i Serie A igjen. Samme kan sies om Tavano, selv om dagens nettkjenning var straffespark. Skal Livorno ha noe som helst mulighet for å holde seg, burde han finne tilbake til gammel form snarest!

Ikke ferdigspillt: Parma Cagliari (0-1)

Et Cagliari uten brilijante Foggia overrasker. Skal tro om det holder helt inn...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 16. Sep. 2007, 21:57 »
Hyggelig å se at Napoli vinner. Håper de kan etbalere seg i toppen igjen. Nå har de hvertfall mange spennende spillere og har fått en bra start.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #47 på: 16. Sep. 2007, 22:35 »
1-1 i Parma jah... Du er nok ikke den eneste på forumet som føler dette, Fredd, tror menge på forumet har Napoli som sympatilag i Serie A. Kanskje det vil få flere til å følge med på italiensk fotball her... Lite hadde gledet meg mer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 16. Sep. 2007, 22:58 »
Hadde Siena som sympati-lag da Flonaldo var der. Men å støtte et lag som har hatt Steinar Nilsen i sine rekker, det er vanskelig å gjøre! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 på: 16. Sep. 2007, 23:34 »
Jeg gjør jo det. :D hehe...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 17. Sep. 2007, 14:31 »
Så Juve-Udinese på Søndag, andre Serie A kampen jeg ser i år (Milan - Fiorentina var den første). En ikke altfor imponerende kamp der Udinese faktisk var det beste laget, mens "den gamle dame" skuffet meg litt etter en bra start. Del Piero hadde riktignok flere fine frispark hvorav to traff treverket. Men et kjapt lite spørsmål: spiller ikke Juventus på Delle Alpi lenger? Og i såfall: hvorfor ikke?

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #51 på: 17. Sep. 2007, 18:00 »
så vidt jeg har forstått har det vært veldig seriøse planer om fullstendig ombygging av stadion siden tidlig i år, og de vantet å begynne nå denne høsten, men det ser ut til at hele greia har gått litt i stå, rett og slett.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 17. Sep. 2007, 18:15 »
skal de bygge igjen?? husker de lagde masse flere seter, så sto de tomme og de måtte rive de ned igjen, fordi det minnet om når lyn spiller på ullevål

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #53 på: 17. Sep. 2007, 18:21 »
De skal vel kvitte seg med løpebanene som har skyld i de lave tilskuertallene, tenker jeg, pluss gjøre hele stadionen mindre og mer intens. Snakkes om en kapasitet på rundt 40-50 000

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 17. Sep. 2007, 18:27 »

Høydepunktene fra Napolis kamp. Zalayeta(?) virker bra og pent mål av Hamsik, men hvilken tabbe av keeperen på 1-0 scoirngen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 17. Sep. 2007, 19:30 »
De skal vel kvitte seg med løpebanene som har skyld i de lave tilskuertallene, tenker jeg, pluss gjøre hele stadionen mindre og mer intens. Snakkes om en kapasitet på rundt 40-50 000

Da betyr vel det at Delle Alpi skal bygges om til Juventus Arena som iflg. stadiumguide.com skal ha en kapasitet på ca 40 000 tilskuere.

Trodde det kanskje var en del av straffen etter Calciopoli at Juventus måtte spille på en annen arena enn Delle Alpi....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 17. Sep. 2007, 22:03 »
Jeg gjør jo det. :D hehe...

Ja stakkars! Det kan nesten ikke jeg tillate meg! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #57 på: 17. Sep. 2007, 23:32 »
Jaja, Steinar Nilsen hadde heldigvis aldri en rolle å spille i klubben i det hele tatt... Tror det må være det Milan-kjøpet fansen husker minst av, ikke fordi de har forsøkt å fortrenge det, men nettopp fordi de aldri har trengt å forsøke...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 17. Sep. 2007, 23:43 »
Leste et eller annet sted(?) om hvordan Steinar Nilsens første møte med Capello (tror jeg det var?) ble: Capello kom bort til Nilsen, og så litt på ham før han oppgitt ristet på hodet og sa noe sånn som: nei, nei nei... du er for feit:)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 17. Sep. 2007, 23:45 »
Hadde han hørt no mer om hvor han kom fra hadde han blitt kjeppjaga derifra :D