20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Serie A 07/08  (Lest 18882 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Serie A 07/08
« Svar #30 på: 25. Aug. 2007, 18:26 »
Uff, det er vanskelig å forklare, jeg tror ikke noen av de involverte vet det helt selv, men la oss si at Lucarelli kom på kant med styret, og i sympati for klubben og fansen nektet han å gå til en annen klubb i Italia, og siden han egentlig ikke har noen sportslige ambisjoner utenfor klubben og ligaen han elsker, gikk han rett og slett etter pengene, til Shaktar i Ukraina...

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #31 på: 25. Aug. 2007, 18:55 »
Overraskende 0-1-ledelse til Torino etter første omg. på Olimpico.
Målscoreren var Alessandro Rosina, et av Italia`s største talenter, en fantastisk trequartista, som blir sammenlignet med Totti i hjemmelandet. Må si at Eugenio Corini har virkelig imponert denne omgangen, med noen virkelig fantastiske pasninger som pga uflaks/udyktighet fra avslutteren har endt i ingenting, og han kontrollerer spillet fra sin sentrale, litt tilbakeholdne midtbaneposisjon.

Goran Pandev og Tommaso Rocchi har vært skuffende urørlige og kjedelige denne første omgang.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #32 på: 26. Aug. 2007, 00:04 »
Lazio-Livorno 2-2
L: Pandev, Rocchi
T: Rosina, Vailatti

Juventus-Livorno 5-1
J: Trezeguet 3, Iaquinta 2
L: Tristan

Vil komme nærmere inn på disse i morgen, da jeg planlegger et fullt rundereferat.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #33 på: 26. Aug. 2007, 14:13 »
Heia Fiorentina!!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 26. Aug. 2007, 15:38 »
Faen for ett mål av Belucci(?) (Sampdoria).

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #35 på: 27. Aug. 2007, 14:59 »
Uff, er syk for tiden, så lange Serie A-oppdateringer får nok vente. Uansett, imponerende resultat for Udinese denne runden, som hadde en utrolig flaks i kampen mot Inter, som fortjente alle poengene.
Milan`s kamp mot Genoa var en transportetappe, og ellers overrasket Cagliari storlig med en fin seier nyopprykkede Napoli, der den eneste klassespilleren de har igjen etter tapet av Suazo og Esposito,  Foggia, stod i sentrum. Ellers tok Viola en sikker seier mot Empoli, Palermo skuffet mot Roma, mens Il Aeroplano avgjorde en tett kamp for Sampdoria etter å ha kommet inn i andre omgang. Cassano var ikke på banen, noe som skuffet meg, men han har nettopp kommet til klubben.

Fiorentina - Empoli 3-1 (0-0). F: Pazzini (55), Mutu (63), Montolivo (70).
Genoa - Milan 0-3 (0-3). M: Ambrosini (21), Kaka (44, str. 45).
Inter - Udinese 1-1 (1-0). I: Stankovic (9). U: Cordoba (selvmål, 90).
Napoli - Cagliari 0-2 (0-0). C: Matri (49), Foggia (str. 59).
Palermo - Roma 0-2 (0-2). R: Mexes (4), Aquilani (27).
Parma - Catania 2-2 (2-2). P: Pisanu (27), Rossi (42). C: Morimoto (12), Baiocco (43).
Reggina - Atalanta 1-1 (0-0). R: Amoruso (76). A: Doni (str. 85).
Siena - Sampdoria 1-2 (0-1). Si: Corvia (68). Sa: Bellucci (34), Montella (86).

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #36 på: 01. Sep. 2007, 18:48 »
Ny runde starter i morgen, dette er mine tips:

Cagliari-Juve B
Cagliari overrasket storlig første runde med seier over Napoli.
Har troen på at laget deiser i bakken, og får en real skrell mot Juve.
Ingen av lagene har spesielt viktige fravær.

Empoli-Inter B
Empoli fikk en grusom start, og jeg tror ikke det er håp for en seier nå heller.
Igjen, sikker B.
Inter har, så vidt jeg forstår, Vieira ute, og selvsagt Materazzi, som ikke forventes en snarlig retur, ute.

Livorno-Palermo B
Palermo fikk en kalddusj mot Roma, men vil revansjere seg her.
Resultatet snakket ikke helt sant om kampen.
Det gjorde det derimot i Livorno`s siste kamp, og jeg er virkelig bekymret på lagets vegne, hvis dette definerer kvaliteten på årets Livorno lag.

Atalanta-Parma H
Jevn kamp, begge med et poeng fra åpningen.
Fryktelige Costinha er heldigvis utilgjengelig for Atalanta- den viktige midtbanespilleren Gasbarroni og og ikke fullt så viktige Cardone mangler for Parma. Atalanta vinner, men ikke sats på kampen på oddsen...

Roma-Siena H
Roma viste seg som et fantastisk kollektiv i åpningen, og tok tre sikre poeng mot Palermo.
Roma mangler Juan, ellers er det fullt.
Sikker hjemmeseier.

Torino-Reggina H
Torino åpnet godt mot Lazio forrige helg, så lenge Eugenio Corini og Rosina styrer ting, kan det neppe gå til helvete. Reggina tror jeg bare kan forberede seg for Serie B neste år. Di Michele ute for Torino.

Lazio-Sampdoria U
To jevngode lag med fantastiske spillere, begge kan nå opp til toppen denne sesongen.
Begge lagene har mange skader, men hos Lazio er det bare Mauri som er fast, og Samp har Bonazzoli ute. Hipp som happ, Lazio har det beste laget men Sampdoria har enkeltspillere som kan avgjøre kamper på egenhånd, som Volpi og Cassano.

Udinese-Napoli H
Napoli fikk dessverre ikke tidenes start i Serie A, og her blir de utsatt for enda en prøvelse.
Udinese mangler blant annet nigerianeren Obodo, forsvarskjempen Filipe og midtbanemannen Pinzi, men bør vinne her.

Catania-Genoa H
Enda en tøff kamp for Genoa, som ikke uventet fikk bank første runde av Milan.
Poengene blir i Catania.

Spilles mandag: Milan-Viola

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 01. Sep. 2007, 23:03 »
Inter vant 2-0 mot Empoli ja. Glimrende innlegg av Maicon på 1-0 scoringen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #38 på: 01. Sep. 2007, 23:27 »
Ja, ikke akkurat overraskende.
Pent av Maicon der so mdu sier jah- han er fantastisk i form, og en typisk barasiliansk vingback av det kaliberet vi vanligvis ser i Spania - med unntak av Serginho og Cafu.
Suazo var også vissnok god i dag, jeg er veldig spent på hvordan han takler å spille på et lag der han ikke er den ubestridte stjernen - som han sammen med Esposito var i Cagliari.
Mange Interistas har uttrykt skepsis ved kjøpet, men han har farten spillere som Stankovic og Recoba aldri hadde, både med og uten ball, han er utrolig anvendelig og er søramerikaner, så da har han alt han trenger for å kunne spille fast på Inter. :P

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 02. Sep. 2007, 00:30 »
Imorgen, eller idag blir det vel, tror jeg skal se Napoli kampen som de viser på Canal+ klokken 15. Har gode gamle minner fra dette laget, og det skal bli spennende å se hva de kan klare i Serie A denne sesongen. Har jo egentlig gått rett ned igjen de gangene de har rykket opp i nyere tid.

Hva tror du om mulighetene til Napoli denne sesongen Heinrich? Er de gode nok til å kjempe om en E-cup plass?

Ihvertfall, Dalla Bona, Zalayeta, Blasi og lillebror Cannavaro er jo spillere jeg kjenner til, men vet ikke helt hvor de står sammenlignet med de andre lagene.........

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #40 på: 02. Sep. 2007, 13:39 »
Laget til Napoli er bra, og de har gode spillere i alle ledd, selv om stallen i sin helhet er litt tynn.
Problemet er følgende: 1. De har et bra kollektiv, men i motsetning til lag som Udinese, Torino, Sampdoria, Palermo og Lazio, som kjempe i første rekke om plassene bak de fem store, har ikke Napoli en ledende spiller, en matchvinner som kan vinne kamper helt på egen hånd. De har spillere som Blasi, Montervino og Sosa, som har vært rundt omkring og har nok med rutine, men dessverre, ingen Maradona.
2. De har fått en treg start med tap mot en dumpekandidat, og fansen er allerede urolig. Stort press på spillere og leder kan fort føre til uro i klubben. Da avler plutselig tap tap, og laget kommer inn i en tung sirkel.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 02. Sep. 2007, 16:51 »
Må si at jeg ble imponert av Napoli i dag! 5-0 borte over Udinese er et særdeles sterkt resultat og denne kampen dominerte de stort, ihvertfall 2. omgangen, da var det jo bare ett lag på banen! Med gode pasninger og beveglige spisser ble dette en særdeles god fotballkamp. Spennende å følge fortsettelsen nå...............  ;)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 02. Sep. 2007, 17:07 »
Napoli hadde faktisk 4.20 i odds(!). Knallsterk seier ja.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #43 på: 02. Sep. 2007, 18:20 »
Veldig overraskende resultat der ja!
Tror de to første kampene reflekterer den kommende sesongen for Napoli på en fin måte: Ustabilitet.
Jeg såg ikke denne kampen, men Frode, du som (angivelig) såg den, mener du det var Napoli som bare var veldig gode i dag, eller Udinese som underpresterte unormalt, hvis det er mulig for deg å dømme det ut i fra det du så?
Ellers likte jeg godt det Palermo presterte i dag mot Livorno, Miccoli herjet i angrepet, og var den store spilleren for laget. 2-4 til Palermo ble sluttresultatet, etter to mål av Miccoli, et av forsvareren Rinaudo og et mål av brasilianeren Amauri.

Andre resultater:
Catania - Genoa 0-0
Roma - Siena 3-0
Atalanta - Parma 2-0
Cagliari - Juventus 2-3
Torino - Reggina 2-2
Senere i kveld, Sampdoria-Lazio, en kamp jeg anbefaler å se.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 02. Sep. 2007, 19:40 »
Jeg såg ikke denne kampen, men Frode, du som (angivelig) såg den, mener du det var Napoli som bare var veldig gode i dag, eller Udinese som underpresterte unormalt, hvis det er mulig for deg å dømme det ut i fra det du så?
Dette var nok en litt merkelig kamp, og 5-0 er nok litt feil om man skal dømme ut fra sjanser og ballbesittelse. Første omgang var jevn med sjanser til begge lag, men Napoli var dødlig effektive og ledet 2-0 til pause. Andre omgang startet også jevnt med Udinese som presset på i starten for å redusere, men Napoli tok etterhvert mer over og jo lenger uti kampen man kom jo bedre spilte Napoli med herlige gjennombruddspasninger og stor beveglighet på topp.

Så egentlig slik som kampen begynte og første omgangen var kunne vel dette vippet begge veier. Men Napoli var effektive idag og fikk det første målet, og fikk deretter 2-0 rett før pause. Det gjorde det vanskelig for Udinese å komme inn i kampen igjen.