20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Serie A 07/08  (Lest 18900 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

djmattis

• Gjest
Sv: Serie A 07/08
« Svar #15 på: 16. Aug. 2007, 00:00 »
Inter tråden er ikke død, ta det med ro!! :D
It will be back soon!! SOOOOOON!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 16. Aug. 2007, 21:34 »
Det er intet behov for å ta opp igjen Inter-tråden. Vi har ikke savnet den det minste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 17. Aug. 2007, 12:04 »
Hvorfor skrev du så mye i den da? hehe

djmattis

• Gjest
« Svar #18 på: 17. Aug. 2007, 12:48 »
Haha, vet du at inter tråden var en av de mest besøkte eller?
21 sider eller noe er den vel på?
Kommer til å oppdatere der følgende utover høsten. Unasett om du liker det eller ikke Jokke.
Vet du savner den, du var vel der mere enn noen andre.

Internazionale Milano  « 1 2 ... 20 21 »       djmattis       313 Svar      8392 Visninger

bare tippeliga tråden som har mere respons :D

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #19 på: 17. Aug. 2007, 14:47 »
Håper denne tråden blir like populær, men det er vel alltid enklere å diskutere en enkeltklubb som Inter, enn hele Serie A, spesielt her i Norge, der den berømte anglofilien står så sterkt.
Uansett, jeg er en stor fan av Premier League, men jeg mener det er sunt om nordmenn, og spesielt yngre og lovende spillere, får fotballinnflytelse fra andre steder enn Storbritannia også....

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #20 på: 17. Aug. 2007, 17:05 »
Noe annet som er spennende med Viola er anskaffelsen av oksen fra Bologna, Christian Vieri.
Jeg tviler på at han kommer til å spille fast denne sesongen, men unngår han skadene som stoppet han i Atalanta, kan han bite godt fra seg.en 7-8 seriemål kan han godt klare, selv hvis han bare spiller halvparten av kampene. Dessverre tror jeg ikke han har fysikken eller orken til å spille jevlig hele sesongen gjennom, og uansett har Viola fortsatt den uferdige, men potensielt den nye Luca Toni, Giampaolo Pazzini, og tilretteleggeren Adrian Mutu, så de lider nok ikke noen nød, selv om spilleren som kunne skutt dem opp til en topp 3-plassering ikke er i klubben lengre.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Aug. 2007, 23:51 »
Sesongen begynte i Italia i dag, Roma vant Supercupen i en kamp som iflg. mine kilder ikke akkurat var noe å skrive hjem om. Totti skaffet romerne straffe i slutten av kampen, og Dani De Rossi banket inn 1-0, som også ble sluttresultatet. Romas elegante Simone Perrotta ble utvist under kampen.
Den visstnok kjedelige kampen (så den ikke selv) står i kontrast mot den underholdende finalen i fjor mellom samme lagene, som endte 4-3 til Milano-laget.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 20. Aug. 2007, 16:35 »
Hehe Perrotta ble jo utvist før han hadde kommet inn på banen :)

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #23 på: 20. Aug. 2007, 17:53 »
Ja, jeg fant jo ut det senere, stod ikke i kamprapporten jeg las på channel4.com. :D
Nok et eksempel på hvorfor du aldri skal spille med kjeften... ;)

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 på: 21. Aug. 2007, 18:37 »
Vil her presentere et knippe spillere som kan være verdt å følge i årets Serie A:

Navn: Eugenio Corini

Klubb: Torino

Posisjon: Sentralt på midtbanen

Fødselsdato: 30. Juli 1970

Tidl. klubber: Brescia, Juventus, Sampdoria, Napoli, Piacenza, Verona, Chievo, Palermo

Superveteranen Corini går inn i sitt 21. år som profesjonell fotballspiller. Han startet karrieren i Brescia, og ble hentet til Juve som 20-åring. Han var en brilijant spiller, og ble lenge regnet som italia`s største talent. Han meldte overgang til Italia`s daværende beste klubb, Sampdoria, og spillte bra en stund, men skadet hemmet han. Deretter ble han en ganske omflakkende spiller, men skader og uflaks gjorde sitt til at han ikke fikk vist sitt fulle potensiale, og såg lenge ut til å måtte bli avskrevet.

Men under Luigi Del Neri i Chievo blomstret han plutselig opp, førte laget til Serie A i 2001 og sesongen etter ble han kåret til ligaens beste spiller når Chievo sensasjonelt stjal en topp 5-plassering. Deretter gikk det rett sør for han, til Palermo, nærmere bestemt, og han førte også dette laget opp nesten alene, og ble en vital brikke i Sicilia-lagets enorme sportslige suksess i tiden som fulgte. Foran denne sesongen ville utrolig nok ikke Palermo signere ny spillerkontrakti med han som har vært lagets beste spiller siden oppturen laget for tiden har hatt startet.
Istedet gikk han nord igjen, til lillebror i Torino.

Corini er en kreativ pasningsekspert, og faktisk muligens verdens mest presise til å slå langpasninger, selv om han selv foretrekker de korte. Han har en ekstremt eksplosiv skuddfot, hard og presis. I beste Carlos Valderrama-stil nærmest spaserer han rundt på banen, og har likevel evnen til å dominere alt som foregår i spillet. Spilleforståelsen hans er så og si guddommelig.
Han har bare landskamper på U-nivå.

Navn: Fabio Quagliarella

Klubb: Udinese

Posisjon: Spiss

Fødselsdato: 31. Oktober 1983

Tidl. klubber: Torino, Chieti (lån), Ascoli, Sampdoria

Fabio Quagliarella startet karrieren i Torino, og ble raskt sett på som lovende.
Han ble tatt opp på A-laget i 99-00-sesongen. Han fikk ikke mange sjansene først, men etter et ganske suksessfullt låneopphold i Chieti, Serie C2, ble han fast på A-laget til Torino i Serie B 04/05, og scorte 8 mål i Serien den sesongen. Da hadde han gått gradene på Italia sine U-lag, og toppet landslagskarrieren til da med èn U21-kamp i løpet av den sesongen. Torino hadde ikke råd til å beholde spilleren i Serie B, og han flyttet til Udinese, bare for å godta et tilbud om å flytte til Ascoli i felles eierskap med førstnevnte (jeg er sikker på at alle som har spillt managerspill, eller følger litt med på fotballen der nede, kjenner til den særegne italienske regelen som tillater at to klubber eier en spiller i lag).

Dessverre for Quagliarella, ble sesongen i Ascoli svak. Både han og laget underpresterte i Serie A, og han kom ikke i nærheten av sitt fulle potensiale. Ascoli mottok et bud på sin andel av spilleren fra Sampdoria, og godtok. Selv om han i grunn var tenkt en back-up-rolle, ihvertfall i starten av sin karriere i Genoa, imponerte han hver gang han fikk sjansen, og ble, spesielt etter jul, en kjempehit for Sampdoria. Han puttet selv 13 seriemål for sesongen, men hovedbidraget hans ble hans enorme evne til å lage sjanser og mål for lagkameratene, ikke bare som spiss, men også på kanten. Han imponerte såpass at han ble tatt ut til Italias A-lagstropp, der kom inn mot Skottland. Han scorte 2 mål mot Litauen i EM-kvaliken. Til nå har han 3 landskamper og 2 mål.

Han er som sagt ingen spydspiss, og ikke god på hodet, liten som han er, men han er flink til å bruke farten sin, og har en veldig god pasning og innleggs-fot. Han er flink til å finne rom, og se rom, og i form kan han løfte Udinese flere hakk oppover på tabellen.

Ehm, jeg vil komme med noen til senere (jeg lovte "et knippe", gjorde jeg ikke?), men nå kan ikke jeg. Kos dere i mens. :P

EDIT: Huff, merket en del skrivefeil, sann går det når du skriver lange innlegg...
« Siste redigering: 21. Aug. 2007, 18:41 av Heinrich »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 22. Aug. 2007, 10:10 »
Flott innlegg Henrich. Corini er et ukjent navn for meg, men Quagliarella har jeg såvidt sett i aksjon, blant annet da han scoret sine 2 landslagsmål, flotte mål var det også!

Tenkte ellers jeg bare skulle legge til en link her: http://www.fotballitalia.com Relativt ny side med flott design og noen få skribenter som har til hensikt å dekke italiensk fotball. Absolutt anbefalt et besøk for den som er interessert i italiensk fotball.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #26 på: 23. Aug. 2007, 00:34 »
Kommer her med et par nye spillere, tar dette litt etter litt...

Navn: Sergio Almìron

Klubb: Juventus

Posisjon: Sentral/angripende midtbane

Født: 7. November 1980

Tidl. klubber: Newell`s (Arg), Udinese, Verona (lån), Empoli

Argentineren Almìron har sakte men sikkert blitt en av de mest fryktede midtbanespillerne i Serie A helt siden han kom til Italia. Han startet den profesjonelle karrieren i den tradisjonsrike klubben Newell`s Old Boys i hjemmelandet, som 18-åring. Der rakk han aldri å bli en fast figur i starttroppen, for som 21-åring ble han hentet til Udinese. Der ble han sett på som en investering for fremtiden, og ble forsiktig matchet i de to sesongene han var der. Deretter fulgte et låneopphold i Verona i Serie B, der han heller ikke fikk gjort mye ut av seg.

Da var han 24 år, og Udinese fant ut at han ikke lenger var ønsket i klubben, og han meldte overgang til Empoli i Serie B. Der var han med på opprykk til Serie A i sin første sesong, og han spillte en nøkkelrolle i laget. Sesongen etter var han en av Empoli`s desidert beste spillere, og den offensive kraften i det erke-defensive laget, og sammen med de fattige klubber`s trequartista, Ighli Vannucchi, og storscorer Tavano utgjorde de et fryktet angrep, og klarte å redde plassen for laget. I 06/07 skulle begge spille en enorm rolle når Empoli overrasket alle, og tok hjem Europaspill, og et par storlagsskalper til Luca Castellani.
I sommer ble han, ikke uventet, hentet til en storklubb, og hvilken er større i Italia, enn Juventus?

Almìron har fantastiske tekniske egenskaper, hans følsomme pasningsfot, løpskapasitet, overblikk, driblekunster og fart med ball, som er like stor som hans fart uten ball, har fått publikum til å gispe på arenaer over alt i Italia, og nå skal han være med på å gjenreise den Gamle Damen til gamle høyder. Almìron har fått min sympati i løpet av hans år i Empoli, og selv om jeg ikke akkurat håper at de skal vinne alt denne sesongen, så håper jeg på personlig suksess for hans del.

Navn: Goran Pandev

Klubb: Lazio

Posisjon: Angrep

Født: 27. Juli 1983

Tidl. klubber: FC Belasica, Inter Milano, Spezia, Ancona

Som 17-åring ble han rekruttert til Milano, etter å ha spillt en sesong i den hjemmelige ligaen. Han spillte på U-laget i en sesong, og meldte overgang til Spezia i Serie C1. Etter en sesong der med mye A-lagsspill gikk han videre til Ancona, da i Serie B. Der fikk han også en del A-lagsspill, og ble snappet opp av hovedstadsklubben Lazio, som var i økonomiske vansker på den tiden.

Pandev ble raskt en fullverdig medlem av A-laget, og endte opp med å spille nærmest fast i sin første sesong i Serie A. Han spillte da som ving, og imponerte stort i forhold til forventningene. I 05/06 ble han parret opp med Tommaso Rocchi, og deres imponerende samspill førte til A-landslagsplass for Rocchi, og at Pandev havnet i storklubbenes søkelys. Selv om Lazio ble dømt til minus-poeng i Calciopoli-"skandalen", var ikke Pandev i tvil om å bli i klubben. Sesongen endt over all forventning! Pandev og Rocchi var sammen med argentineren Ledesma, Angelo Peruzzi og trener Delio Rossi nøkkelfigurene på et lag som gikk fra økonomisk ruin og poeng-og økonomisk straff, til å ta tredjeplassen i Serie A, og dermed kvalifiserte seg for Mesterligaen for 07/08-sesongen.

Pandev har en utsøkt førstetouch, er en god dribler og pasnsingslegger, og har veldig god fysikk. Som Quagliarella er han mer en tilrettelegger enn avslutter, og passer iskalde Tommaso Rocchi som hånd i hanske. Disse to kan gjøre livet surt for mange forsvarspillere kommende sesong!
Pandev har 31 landskamper for Makedonia, og står med 11 nettkjenninger for landslaget.

Har redigert for skrivefeil, si i fra om dere ser flere...
« Siste redigering: 25. Aug. 2007, 18:13 av Heinrich »

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #27 på: 25. Aug. 2007, 17:49 »
Ja, dere, i dag starter Serie A, sommerfuglene begynner å melde seg for min del.
I år blir det mer Serie A enn PL for min del, selv om det så klart blir å følge med NUFC...
Uansett, her er et par nye spillere som må presenteres:

Navn: Giampaolo Pazzini

Klubb: AFC Fiorentina

Posisjon: Angrep (spiss)

Født: 2. August 1984

Tidl. klubber: Atalanta

Pazzini slo gjennom og etablerte seg i Serie B for moderklubben Atalanta i 2003/04-sesongen.
Han var en nøkkelspiller når laget rykket opp samme sesong. Etter en halv sesong i Serie A for Atalanta, gikk han til topplaget Fiorentina, som kjøpte en del lovende unggutter i januarvinduet, blant annet han og den nåværende Manchester City-spilleren Valeri Bozhinov fra Lecce. Han ble raskt fast inventar i Fiorentina`s lagoppstilling, og spillte 14 kamper etter å ha skiftet klubb .

Sesongen etter  var han igjen en viktig del av Viola-troppen, men fikk få kamper fra start.
I stedet ble han en slags supersub, som kom inn og skapte uro i forsvaret, og noen ganger evgjorde kamper for laget sitt. Forrige sesong var han igjen god, og viste tegn på å kunne bli en veldig god spiss i fremtiden. Det ble rotert mellom han , Mutu og Toni i angrepet, og selv om de to andre ble prioritert foran han, stod han ikke mye tilbake for noen av de.
I år håper man at Pazzini endelig skal kunne kapre en fast plass i startoppstillingen, og erstatte toppscorer Toni, som drog til Tyskland.

Pazzini er en typisk spydspiss med veldig gode avslutningsegenskaper. Han er også veldig god på hodet, og har et fint førstetouch. Han ligner på mange måter litt på vår egen Solskjær i spillestilen, men er enda uslipt og ikke fullt utviklet (italienske spillere utvikler seg som kjent ganske sent i forhold til spillere i andre land). Han har 17 U21-landskamper for Italia.

Navn: Antonio Cassano

Klubb: Sampdoria

Posisjon: Angrep

Født: 12. Juli 1982

Tidl. klubber: Bari, Roma, R. Madrid.

Cassano er et navn de fleste kjenner til, men dessverre har han alltid i Norge blitt framstilt som urokråka Cassano, fremfor den fantastiske fotballspilleren han er, i form er han muligens Real`s beste angriper uten sammenligning, selv med de som er der i dag!
Han begynte proff-karrieren i Bari, der han fortsatt har nærmest gudestatus, noe som er rotet i et fantastisk mål han scorte mot Inter under en av sine første kamper. Etter et par fantastiske sesonger i Serie A for Bari, ble han hentet til toppklubben Roma for nærmere 30 millioner Euro, etter en budkamp mellom alle de største klubbene i Italia.

De enorme forventningene som fulgte prislappen, ble fulgt opp til fulle første sesong, selv om han ikke var den mest effektive angriperen, og scorte bare 5 mål. Likevel spillte han fantastisk, og var uansett ingen spydspiss. I 2003 fikk han sin debut for landslaget, og etter EM i 04 ble det sagt av Giovanni Trappatoni, den mestvinnende treneren i fotballhistorien etter Ernst Happel, at han var Italias fotballfremtid. Dessverre falt han og egoet hans ut med Fabio Capello, og i 2004/05-sesongen, da Roma var i krise og skiftet trenere fortere enn spillerne skiftet sokker, kranglet han både med Capello, hans erstatter Völler, og den tredje treneren Luigi del Neri. Da han ble erstattet av Bruno Conti i Januar, var Cassano inne i varmen igjen, og var til og med visekaptein for skadeplagede Totti. Da alt såg rosenrødt ut for Cassano i begynnelsen av 05/06, kom han på kant igjen med styret, denne gang om en fornyelse av kontrakten hans, og klubben såg seg nødt til å kvitte seg med han.

Turen gikk til den spanske hovedstaden, og verdens største klubb, Real Madrid. Selv om han startet bra, og viste sine guddommelige ferdigheter de første kampene, fortsatte hans personlighet utenfor banen å skape problemer. Han begynte å spise junkfood, og mot slutten av sesongen var han veldig overvektig, for en fotballspiller å være. Når Don Fabio returnerte til sjefssetet i klubben foran forrige sesong, og sa at det var ikke vondt blod mellom disse to i det hele tatt, ble det reist store håp for Cassano igjen. Han startet sesongne som et vanlig medlemm av stallen, men snart ble det klart at ikke alt var som det skulle være i Madrid. I slutten av oktober  ble han offisielt suspendert av klubben etter å ha vist respektløshet mot Capello, og han kom ikke på banen igjen den sesongen. I August i år ble han klar for Sampdoria på lån.

Cassano har noen helt guddommelige tekniske ferdigheter, innlegg, pasninger, skudd og avslutninger sammen med en nesten unik førstetouch styrer spillet hans. I form er han stabil og god, og er alltid dominerende i angrepsspillet. Han har et rått talent, noe som jeg mener bare Ronaldo kan overgå. Han ligner også på Ronaldo i sin personlige væremåte, hang til det søte liv og noe annet de har til felles er at de har konstant blitt gjort til syndebukk i aviser både i hjemmeland   og andre steder.

Cassano er en av mine favorittspillere, og jeg har stor tro på han i år! Kommer han i form til EM 2008, vil han få sitt første mesteskap siden 2004, og Italia vil ha et veldig godt alternativ både på høgreving, venstreving, den typiske italienske playmakerrollen, som Pirlo bekler nå for tiden, og selvsagt på spissplassen.

Red: Dumme meg, så leif på kalenderen, Serien begynner jo i dag!
« Siste redigering: 25. Aug. 2007, 18:01 av Heinrich »

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Aug. 2007, 18:12 »
To kamper i dag, Lazio-Torino og Juve-Livorno.

Lazio er favoritter foran den første kampen, men Torino har handlet lurt i år, med Natale i forsvar, og har gjenforent Simone  Barone og Eugenio Corini, som tidligere gjorde rent bord for Palermo, og sammen med unge landslagsspiller Rosina og en annen nykomling, Australske Grella fra Parma, utgjør de vel en av de sterkeste midtbanene i divisjonen. Dessverre holder ikke resten av laget mål, selv med eks-Laziokeeper Sereni, og Salvatore Lanna som holder greit nivå.

Torino må samkjøre laget, og jeg tipper at Lazio, som forøvrig mangler sin gode ving Mauri, holder poengene hjemme i Roma i dag.

I den andre kampen har vi en litt klarere favoritt, Juventus. Selv om bakenden virker usikker, har de et brilijant angrep, og bør kunne ta en sikker seier mot et kneskjelvende Livorno, for første sesong i Serie A uten sitt symbol, Lucarelli. Det største håpet for dem ligger i eks-Empolier Tavano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 25. Aug. 2007, 18:18 »
Følger overhodet ikke med i Serie A, men leste kort om Livorno og Lucarelli og hans og fansens sympati for venstresiden politisk sett. Likte litt det med tanke på de alt for mange fasciene der nede. Hva har skjedd med Lucarelli, solgt eller lagt opp?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida