20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Serie A 07/08  (Lest 18855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Serie A 07/08
« Svar #75 på: 03. Okt. 2007, 17:01 »
Napoli har variert veldig i år. Fra 5-0 seier borte mot Udinese til to tap mot svakere lag hjemme. Overaskende at Milan ikke gjør det bedre i serien, men Ancollotti sitter nok enda trygt...

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #76 på: 08. Okt. 2007, 18:12 »
I går var det runde igjen ja, som førte til en gigantisk opptur for oss med hjertet i rød/svart.
Newcastles fine seier tidligere på dagen ble for meg toppet med en fantastisk 1-5-seier mot Lazio på Olimpico!
Gilardino var for en gangs skyld helt suveren foran boksen, Pirlo og Kaka herjet, Ambrosini, Seedorf og Nesta var upåklagelige!
Førstnevnte underholdt oss også med et par latterlige filmingsforsøk, her tror jeg han har en del å lære av den flotte filmeren Inzaghi.
Kanskje på tide å lære vekk noen knep, Pippo?

Uansett, her er resten av resultatene:

Lazio - AC Milan 1-5
Fiorentina - Juventus 1-1
Catania - Livorno 1-0
Torino - Sampdoria 1-0
Siena - Empoli 3-0
Genoa - Cagliari 2-0
Palermo - Reggina 1-1
Parma - AS Roma 0-3
Inter - Napoli 2-1
Atalanta - Udinese 0-0

I hatoppgjøret mellom Viola og Juve, ble poengene reddet for de lilla helt på tampen, av "den stumme" Adrian, som forøvrig har vært verdensklasse denne sesongen. Ellers klarte Roma det Milan ikke maktet, nemlig å gruse Parma, Inter ga Napoli en smell og ligger fortsatt på toppen av tabellen, og håpløse Livorno fortsatte ferden mot Serie B med tap mot Catania. En av rundens potensielt mest underholdende kamper, Atalanta-Udinese, ebbet ut i et kjedelig, målløst uavgjortresultat.

Da har vi denne tabellen etter 7 friske runder:
1     Inter
2    Juventus    
3    AS Roma    
4    Fiorentina
5    Genoa    
6    Palermo    
7    Udinese    
8    AC Milan    
9    Napoli    
10    Atalanta    
11    Catania    
12    Sampdoria    
13    Torino    
14    Lazio    
15    Cagliari    
16    Siena
17    Parma    
18    Empoli    
19    Reggina    
20    Livorno

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #77 på: 12. Okt. 2007, 18:34 »
Del Piero til QPR?

En del nettsteder, blant annet nettsidene til gazzeta dello sport, mirror og en del fansider melder at Padova`s store sønn forlater Juventus til fordel for Champonship(?)-klubben. Klubben har nettopp ansatt den genierklærte italienske taktikeren Guidolin som trener, så åpenbart har de økonomiske muskler til å hente prestisje fra utlandet i opprykkskampen. Del Piero`s framtid er uklar siden kontraktsforhandlingene med gamla ser ut til å ha strandet enda en gang.

Prøvde å finne en del linker her, men hverken Mirror eller de italienske linkene jeg fant ville virke, muligens min egen internett-tilkobling som ikke er helt på topp.
Her er en av kildene til ryktet:
http://www.fansfc.com/qprfootballclub/news.asp?newsid=174327

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 12. Okt. 2007, 22:49 »
Det høres jo litt vel sykt ut, men, sykere ting har vel foregått i fotballen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #79 på: 13. Okt. 2007, 01:39 »
Nja, slik som Del Piero har spillt siden det siste året før Juventus ble degradert er det kanskje på tide med et klubbytte.
Jeg liker Del Piero, en fantastisk spiller selv ute av form, men de siste sesongene hans har ikke vært dårlige rett og slett fordi han ikke er den samme gamle i så stor grad som at han rett og slett ikke gidder mer... Litt skuffende, har alltid sett på han som en spiller som gir alt for alle, men tross alt så var han i verdenstoppen, og var nøkkelspiller på et lag som vant CL og herjet i hjemmelandet allerede tidlig i karrieren, og med VM-gullet har han stort sett opplevd alt som er verdt å oppleve som fotballspiller. Han bærer veldig preg av det nå, og det skulle ikke forundre meg om han vil sikre pensjonen på tampen av karrieren. Mitt tips er Arabia, eller en av de nyrike klubbene i England, bare de kunne finne på å gi en giddalaus, halvfeit Del Piero topplønn og puter under armene, og det virker som det er det som er i ferd med å skje nå.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 10. Feb. 2008, 13:39 »
Sitat fra: Forumet
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.

Skader vel ikke å prøve å gjøre noe med dette eller?

Ser at Fiorentina spilte 2-2 mot Atalanta igår, det betyr at AC Milan har en gyllen mulighet til å nærme seg fjerdeplassen dersom de gjør jobben hjemme mot Siena i ettermiddag, Vinner de i tillegg den ene kampen de har tilgode vil de da være ett poeng foran Fiorentina, og Milan nærmer seg med stormskritt det området av tabellen der de faktisk hører hjemme.

Registrerer også at Roma oppskriftsmesig slo Reggina 2-0 hjemme igår, men det skal vel alikevel mye til at man klarer   å gjøre noe med serieleder Inter...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 10. Feb. 2008, 13:41 »
Milan mangler Gattuso, Kaka og Pato, så jeg vil ikke føle meg for trygg på at de vinner...

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #82 på: 10. Feb. 2008, 16:44 »
Udinese - Juventus. Udinese ledet 1-0 men Juventus har snudd til 1-2 iallefall. ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.