20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Serie A 07/08  (Lest 18873 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Serie A 07/08
« Svar #60 på: 17. Sep. 2007, 23:53 »
Det rakk han vel adri, for slik som jeg forsto det så snudde Don Fabio seg vekk og gikk etter den relativt korte rett-på-sak kommentaren.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 17. Sep. 2007, 23:56 »
Bra. Møkkamann er han!
Nok om det, var bare høyst tiltrengte meninger jeg måtte få ut om denne onde mannen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 17. Sep. 2007, 23:59 »
Hehe, i lys av kveldens store skuffelse ble det vel litt lett å gjøre Serie A tråden om til en "mobb Steinar Nilsen tråd". Men vi kan jo egentlig sette en strek for det nå.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #63 på: 23. Sep. 2007, 13:08 »
Så Milan-kampen i går, en trist affære. Kampen startet bra, og min personlige favoritt, Seedorf, smelte til med et mål på en retur fra keeper fra ca 4 meter litt før pause. :P Etter pause spillte Reginaldo fra Pisanau, som utlignet for Parma, og etter dette virket kampen ganske død en stund, før lagene fikk en del store sjanser mot slutten av kampen. Skuffende spillemessig av Milan, selv om Ambrosini og Pirlo, og til dels Kaka, viste gode takter. Reginaldo var god for Parma, kom til en del store sjanser, og var en drivkraft for laget.

I den andre kampen, Udinese-Reggina, var Antonio di Natale enda en gang kampens gigant, og scorte begge målene for Udinese.  Blir Udine-laget årets overraskelse?

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #64 på: 24. Sep. 2007, 17:10 »
Lørdag

AC Milan - Parma 1-1
Udinese - Reggina 2-0

Søndag

Sampdoria - Genoa 0-0
Cagliari - Palermo 0-1
Livorno - Inter 2-2
Torino - Siena 1-1
Catania - Fiorentina 0-1
Empoli - Napoli 0-0
AS Roma - Juventus 2-2
Atalanta - Lazio 2-1

Da har vi denne tabellen:

1     AS Roma     
2    Inter    
3    Atalanta    
4    Fiorentina    
5    Napoli
6    Juventus    
7    Palermo    
8    Udinese    
9    AC Milan    
10    Sampdoria    
11    Torino    
12    Cagliari    
13    Lazio    
14    Parma    
15    Genoa
16    Catania    
17    Reggina    
18    Siena    
19    Empoli    
20    Livorno    

Atalanta har fått en herlig start, toppet med en finfin 2-1-seier mot Lazio. Med veteranen Zampagna i spissen, har de igjen tatt Serie A med storm. Totti scorte to mot Juve, men Iaquinta reddet dagen for bestemor.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #65 på: 29. Sep. 2007, 17:05 »
Trist for Sampdoria, men deres kaptein og store helt Fransesco Flachi har blitt utestengt i to år etter å ha testet positivt for kokain, som forøvrig burde vært fjernet fra dopinglisten for leeeenge siden... Trist dag dette, regner ikke akkurat med at han gjør comeback i Serie A, en av de beste italienske spillerne noensinne som aldri fikk spille for Italia (hans situasjon m.h. dette var veldig lik Lucarelli sin). Han scorte nærmere 90  seriemål for Sampdoria fra sin offensive midtbane/spissrolle over 7 sesonger, inkludert 05/06 og 06/07-sesongene, da han var ute i til sammen 9 måneder i 2006 på grunn av ulovlig virksomhet for et større gamblingselskap i Italia.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 29. Sep. 2007, 18:09 »
Hvordan er Lucarelli sin situasjon da?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #67 på: 29. Sep. 2007, 18:20 »
Humm, tror jeg har skrevet om det tidligere i tråden, ikke sikker da..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 29. Sep. 2007, 19:27 »
Ser Napoli går for en CL plass! Zalayeta i storform er verdt å passe seg for!
Milan er på den annen side litt ute å kjøre, spørs hvor lenge Ancelotti sitter med så labre resultater?? Mourinho kansje......

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #69 på: 29. Sep. 2007, 20:39 »
Ja, si det... Jeg er ganske sikker på at Ancelotti vil snu skuta før jul, spørsmålet er om det er raskt nok til at vi fortsatt kan være med å kjempe om gullet. Jeg vil ihvertfall gi han en måned til før jeg begynner å snakke om mulige avløsere, men jeg tror ingen i Milan "bare" har lyst til å være et Europa-lag, Serie A henger fortsatt høyest blant de fleste. Mye av problemet ligger i spissplassen, når Ronaldo er så skadeutsatt som han er, og Gila er så utrent og treg som han framstår, så ligger altfor mye av ansvaret på gamle, skjøre Inzaghi. Misforstå meg rett, han er fantastisk, men med de uttallige operasjonene og alderen hans tatt i betraktning, er han neppe storscorermateriale ala Sheva.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #70 på: 29. Sep. 2007, 23:03 »
2 kamper spillt i dag, Roma-Inter 1-4 og Livorno-Viola 0-3.
Kommer nærmere tilbake til disse i morgen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 29. Sep. 2007, 23:19 »
Skal bli spennende å se hvor høyt Napoli kan havne. De har jo et bra lag  med mange spennende spillere, men CL plass er vel litt høyt i opprykkssesongen. Blir det seier hjemme mot Genoa i morgen har de fått en svært bra start. Tror den kampen skal spilles foran tomme tribuene pga. av tribunebråk mot Livorno.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 30. Sep. 2007, 14:19 »
2 kamper spillt i dag, Roma-Inter 1-4 og Livorno-Viola 0-3.
Kommer nærmere tilbake til disse i morgen.

Dette må  ha vært en sterk borteseier for Inter.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #73 på: 30. Sep. 2007, 23:24 »
Såg et par kamper i dag, gidder ikke lage kampreferat nå, har vært ganske opptatt med skolearbeid i hele helgen, og merker at jeg har veldig lite energi til overs. God natt!

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #74 på: 03. Okt. 2007, 16:58 »
Livorno - Fiorentina 0-3
AS Roma - Inter 1-4

Torino - Juventus 0-1
AC Milan - Catania 1-1
Sampdoria - Atalanta 3-0
Napoli - Genoa 1-2
Reggina - Lazio 1-1
Udinese - Parma 2-1
Empoli - Palermo 3-1
Cagliari - Siena 1-0

Quagliarella tilbake som målscorer for Udinese, og fikk endelig betalt for sine spillemessig fine sesongåpning. En annen favoritt av meg scorte også i helgen, Cassano puttet et fint 3-0-mål etter å ha kommet inn som innbytter for fantastiske Bellucci.
Juve beviste at, gammel dame eller ikke, de rager stadig et hestehode foran sin erkeste erkerival. Genoa overrasket mot Napoli, tok dem fullstendig på sengen, og når vi snakker om å bli tatt på sengen, sjekk resultatet i Roma-Inter.

1   Inter    
2   Juventus    
3   Fiorentina    
4   AS Roma    
5   Napoli    
6   Palermo    
7   Udinese    
8   Atalanta    
9   Genoa    
10   Sampdoria    
11   AC Milan    
12   Lazio    
13      Cagliari
14   Parma    
15   Catania    
16   Empoli    
17   Torino    
18   Siena    
19   Reggina    
20   Livorno    

Åja, det glemte jeg: Jeg ønsker alle i Milan akkurat nå, med noen unntak, en smertefull død.