20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?  (Lest 29824 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
Sv: Hvilket spiss par bør Newcastle bruke?
« Svar #60 på: 18. Sep. 2007, 00:52 »
Jeg personlig vil mye heller ha en, som du sier kø1, rævva Viduka enn Ameobi. Om man er rævva så er man iallefall bedre enn ubrukelig, noe jeg mener Ameobi er. Og min oppfatning av Viduka er på ingen måte sammenfallende med din om at han er så skrekkelig elendig.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 18. Sep. 2007, 00:57 »
Viduka har puttet 94 mål på ca 155 kamper i PL. Ja, DET ER RÆVVA!! HAHAAHHAAHAA!!

Det er så dumt at jeg ikke gidder å sitte her mer. God natt!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #62 på: 18. Sep. 2007, 01:30 »
85 mål på 202 kamper. FØR han kom til oss.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #63 på: 18. Sep. 2007, 01:34 »
Ameobi bedre enn Viduka??? Noe så latterlig.Viduka er mye bedre enn Ameobi.BASTA .Mere enn det trenger jeg ikke å si for det er ikke nødvendig men er det noen som sier meg i mot så skal jeg gledlig komme opp med grunner til hvorfor ;)
« Siste redigering: 18. Sep. 2007, 11:24 av BallaJazz »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 18. Sep. 2007, 10:08 »
85 mål på 202 kamper. FØR han kom til oss.

Og poenget er? Han har spilt 3!! kamper for Newcastle, hvor han har skoret 1.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 18. Sep. 2007, 15:15 »
Gårdagens kamp bør en gang for alle ha bekreftet at Shola Ameobi har ingenting å gjøre i Newcastles startoppstilling med mindre det er skikkelig krise. Og kampen beviste så definitivt hvorfor Viduka er førstevalget av de to. Viduka er langt, langt bedre enn Ameobi, selv på sitt verste. Viduka imponerte ikke mot Villa og Boro, men han var langt, langt bedre enn Shola var i går. Og vi så jo mot Boro hvor mye, mye bedre Viduka er foran mål enn Ameobi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #66 på: 18. Sep. 2007, 23:05 »

Og poenget er? Han har spilt 3!! kamper for Newcastle, hvor han har skoret 1.

Jeg bare påpekte fakta jeg. Mener så absolutt ikke at Ameobi har noe i Newcastle å gjøre.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 18. Sep. 2007, 23:15 »
Skjønner. Mistolket det og trodde du synes det var dårlig!:)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 18. Sep. 2007, 23:33 »
Gårdagens kamp bør en gang for alle ha bekreftet at Shola Ameobi har ingenting å gjøre i Newcastles startoppstilling med mindre det er skikkelig krise. Og kampen beviste så definitivt hvorfor Viduka er førstevalget av de to. Viduka er langt, langt bedre enn Ameobi, selv på sitt verste. Viduka imponerte ikke mot Villa og Boro, men han var langt, langt bedre enn Shola var i går. Og vi så jo mot Boro hvor mye, mye bedre Viduka er foran mål enn Ameobi.

Helt enig. Man sitter med en følelse at Viduka kan score selv om han ikke storspiller. Bare vi får ballen inn i boksen. Den følelsen sitter man ikke med når Shola spiller.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 19. Sep. 2007, 00:00 »
Jeg synes Viduuka hittill har virket dårlig foran mål jeg da...han reagerer tidelen for sent og er heller ingen veldig god hodespiller....Men sterk som en bjørn er han....og alle vet hva han har gjort tidligere, så de målene får vi tro kommer, siden han tydeligvis er vårt klareste spissvalg skal vi tro BigSam.

Men jeg kommer til å få magesår hvis Martins blir å se mer på benken enn på bana fremover.....han er en klassespiller og vil være utrolig viktig for oss, og husk!! Martins har ennå ikke spilt en HEL kamp, han har ennå ikke spilt 4-4-2 som han definitvt er best i.....Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at Viduka/Owen er det SOLEKLARE førstevalget på topp hos BigSam, noe jeg synes er veldig synd.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 19. Sep. 2007, 00:13 »
Jeg er litt enig med deg kø1. Når du har det arsenalet av spisser å velge fra som Big Sam faktisk har så er det synd at du er helt fastlåst på at "de to" ikke kan spille sammen, når de samme to faktisk er de to beste spissene. I dagens moderne fotball trenger du ikke nødvendigvis å ha en stor target man og en liten rask en ved siden av ham. Jeg vil faktisk gå så langt som å stemple det som litt gamledags, og derfor skulle jeg gjerne sett at Newcastle fant en måte å angripe på som ville åpnet for at Martins og Owen kunne fungert sammen på topp.

Når det er sagt så syns jeg fortsatt Viduka har gjort en fullt brukbar serieåpning, han har bare ikke vært så god at han burde være selvskreven i start elleveren, spesielt ikke hvis det skal gå på bekostning av Martins!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 19. Sep. 2007, 00:22 »
Jeg er enig med deg Chicken.....jeg nevnte det her et sted i stad..BigSam er en konservativ manager, motstander av rotering etc.

Mark Viduka har hatt en dårlig sesongstart, men forhåpentligvis blir han bedre. Jeg hadde ikke all verdens forventninger til han, og jeg så på han som en squad player før sesongen......men når Martins vrakes til fordel for Viduka blir jeg og sikkert flere andre plutselig VELDIG kravstore!! For sånn er det, når man henviser en spiller av Martins sitt kaliber til benken forventes det prestasjoner på høyt nivå og det har ikke Viduka levert sålangt....Jeg vil gå så langt i å si at Viduka er "favorittspilleren" til BigSam..de fleste managere har sine favoritter og BigSam liker den spillertypen på topp. Synd at det går utover Oba..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 19. Sep. 2007, 00:58 »
I fare for å gjøre dette til en ny Big Sam tråd så vil jeg ikke kalle ham en typisk konservativ manager. Hvis han hadde vært det så tror jeg ikke for eksempel Steve Harper hadde beholdt plassen sin mellom stengene så lenge som han har gjort. Jeg tror heller ikke Big Sam nødvendigvis er en motstander av rotering, men pga skader har han jo faktisk ikke hatt muligheten til å rotere så veldig mye ennå. Jeg tror også at det kan være greitt å bruke litt tid på å innarbeide et spillemønster før man begynner å rotere for mye. Spillemønsteret bør selvfølgelig ikke være avhengig av at de samme spiller hele tiden, men det er en fordel om det er innøvd og sitter igjen i laget om man gjør noen rokeringer her og der.

Alikevel, dette med en liten og en stor spiss kombinasjonen er litt konservativt, men til Big Sams forsvar skal det jo sies at han er engelsk, hva annet kan man vel da forvente... ;)

Noreng

• Gjest
« Svar #73 på: 19. Sep. 2007, 01:10 »
For å gå tilbake til tråden. Ameobi er talentløs, og han kan ikke engang sammenlignes med Viduka. MEN! Viduka er IKKE så god som noen her inne skal ha det til, og det er i mine øyne en katastrofe at han velges foran Martins.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #74 på: 19. Sep. 2007, 08:33 »
Jeg skjønner ikke hva Ameobi gjør på første laget.Han funker ikke engang for reserve laget..kanskje på benken for reserve laget!.Han har jo ingenting å gjøre på første laget.Han holder ikke nivå.Han er for dårlig..Rett å slett..Så hva i huleste ser Big Sam i denne amatøren?