20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jose Enrique  (Lest 168617 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jose Enrique
« Svar #930 på: 19. Okt. 2011, 02:56 »
Han har vært god for Pool, men han er jo rett og slett en god spiller. Var like god for oss vil jeg si, utifra det jeg har sett av han denne sesongen...

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #931 på: 19. Okt. 2011, 03:20 »
Spilleren som var min favoritt en stund, mens nå er han den jeg hater nest mest i Liverpool etter Suarez.
Så mangen nufc fans misliker Carroll så sterkt, mens så mangen liker Enrique enda.
For meg er det totalt motsatt. Carroll er riktignok en sviker, og en stor sviker i og med at han sa ja til #9 for så å forlate oss.
Men i det minste presterte han 100% frem til han forlot oss, og han klarte for det meste å holde kjeft i media rundt overgangen. Enrique var jo totalt ute av det siste månedene før han forlot oss. Når man tjener 100tusenvis av kroner i uka, så er det minste jeg forlenger at du klarer å gi alt frem til du forlater oss og å holde hodet kaldt.
Og den der sytinga i media har jeg så utrolig lite til overs for. Greit nok at han er lite fornøyd med styret, men å legge all skylda for at han drar på styret og lage enda mer ugagn i klubben, når sannheten er at han bare vil spille for Liverpool i stedenfor oss, gjør meg kvalm. Når han skal forlate oss kan han da være ærlig, istedenfor å få det til å se ut som om han elsker klubben så mye, men at styret gjør det for fælt for han til å være her. Eventuelt bare holde kjeft og forlate oss "stille".(var samme suppa når Beye forlot oss huska jeg, f*** så forbanna jeg var på han)

Selvsagt ser man ekstra mye når en av favorittspillerene går til klubben man hater mest, men det er i hvertfall min mening om han. :P

For meg har han gått fra å være en fantastisk spiller, til å bli ett svakt menneske som er redd for å bli buet på når han kommer tilbake til SJP.

Grunnen til at LFC fansen tror han plutselig ble god, er sikkert fordi de bare husket den siste tiden hans i NUFC, da hodet hans var på Anfield. Før den tid syns jeg han var like god for oss som han er nå.

Vi har mistet noen gode fotballspillere det siste året, men jeg er svært fornøyd med at vi har blitt kvitt det meste av all den sytinga som var her en stund!
« Siste redigering: 19. Okt. 2011, 03:25 av mongobongo »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #932 på: 19. Okt. 2011, 08:56 »
Enrique driter jeg en lang en i faktisk. Syntes det var synd at han dro, men han var ikke vår viktigste spiller, noe årets resultater viser. Ja han var god i forsvar, men han var også så impotent og fotballdum i angrep til tider at det var til å bli gal av. Jonas har blitt bedre i år av flere grunner, blant annet pga Cabaye som setter ham opp i rett rom. Samtidig synes jeg Raylor kanskje hjelper Jonas i den forstand at de to sørger for at angrepet mot backene har blitt mer direkte i år. Jonas og Enrique hadde en tendens til å gå i stå. Valgene ble ofte tungvinte og ineffektive: Enrique sentret ikke til Jonas når han kom på overlapp, og omvendt. f.eks.  Raylor har også vært flink (i motsetning til SImpson) til å doble opp på kant når Jonas har ball for å skape overtall.

Forhåpentligvis vil Santon vise en gang for alle hvor ineffektiv Enrique var i angrep. Så får vi alle håpe at han blir like god som oksen i forsvar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #933 på: 19. Okt. 2011, 10:55 »
Raylor har også vært flink (i motsetning til SImpson) til å doble opp på kant når Jonas har ball for å skape overtall.

Eg kan ikkje hugse at Raylor overlappar so mykje meir enn Simpson. Eg har inntrykk av at Raylor og Simpson overlappar ca like mykje. Enrique er/var betre enn Raylor, men han har mykje å gå på offansivt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 19. Okt. 2011, 20:38 »
Ikke før siste kamp har Raylor bidratt veldig nevneverdig fremover i banen. Simmo kom på vel så mange overlapp sist kamp også - men det nytter jo ikke nødvendigvis så veldig mye dersom du har Squidward fremfor deg ;)

Ellers - Jose Enrique beviser at han kanskje er den beste venstrebacken i ligaen - ihvertfall topp 3. Helt enormt god i samtlige LFC-kamper jeg har sett, både offensivt og defensivt. Hadde Carroll vært på bana mot ManU hadde han nok fått seg assist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #935 på: 19. Okt. 2011, 22:32 »
Synes han har vært langt bedre defensivt enn offensivt. Samspillet med vingen har ikke vært på topp så langt føler jeg. Han går på løpene, og det er jo første bud, men de 3-4 kampene jeg har fått med meg så har han ikke akkurat blåst meg bort rent offensivt sett.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #936 på: 20. Okt. 2011, 12:37 »
Jeg liker kjærligheten din for Newcastle, Thomas. Men å si at Enrique var impotent og fotballdum i angrep.
Den er rimelig tynn altså :p
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #937 på: 20. Okt. 2011, 13:03 »
Jeg liker kjærligheten din for Newcastle, Thomas. Men å si at Enrique var impotent og fotballdum i angrep.
Den er rimelig tynn altså :p

Ikke tynn i det hele tatt :)  Enrique var sjeldent eller aldri involvert i mål i oppbyggingen av mål. 5-6 assist og ett mål i løpet av 4 sesonger er ikke mye å skryte av. Han får alt for ofte skylapper offensivt: slår pasning for sent eller for tidlig, dårlig innlegg fra upressede situasjoner, drubler når han skal sentre osv. Enrique er på den andre side fantastisk  i forsvar, men det er en grunn til at han ikke ble plukket opp av en større klubb en Lpool.  Han har vært mangelfull i angrep. Spesielt i dag hvor flere lag spiller 4-5-1 så blir backene viktig som breddeholdere.

Simmi

• Gjest
« Svar #938 på: 20. Okt. 2011, 13:16 »
Hei Thomas.

I snart opptil flere år har jeg irritert meg over at du konsekvent skrive "å druble" i steden for "å drible". Derfor vil jeg nok en gang påpeke at det heter Å DRIBLE!!!!!

Vennlig Hilsen Simmi.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #939 på: 20. Okt. 2011, 22:56 »
Hei Thomas.

I snart opptil flere år har jeg irritert meg over at du konsekvent skrive "å druble" i steden for "å drible". Derfor vil jeg nok en gang påpeke at det heter Å DRIBLE!!!!!

Vennlig Hilsen Simmi.

Haha samme her. :P

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #940 på: 21. Okt. 2011, 00:01 »
Hei Thomas.

Vennlig Hilsen Simmi.

Haha samme her. :P

Skal føye meg på her;) du kan og (å ::p?) ordlegge deg, og du er en av de som har best gramatikk på forumet:) selv er jeg omtrent ordblind:/
Men jeg gliser like godt hver gang du skriver druble! :lol:
« Siste redigering: 21. Okt. 2011, 00:11 av Tommyok »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #941 på: 21. Okt. 2011, 09:13 »
Den parantesen din er til informasjon helt riktig. "Du kan å ordlegge deg" er korrekt norsk :P
Men så lenge du holder deg unna å dele ord i hytt og gevær, så kan jeg godta en og annen og/å-feil. ;)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #942 på: 21. Okt. 2011, 09:31 »
Ja jeg vet, jeg tar alltid feil av druble og drible..Fatter ikke hvorfor...

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #943 på: 21. Okt. 2011, 11:18 »
Tenkte egentlig bare du hadde en eller annen snål dialekt. Jeg er muligens litt naiv :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #944 på: 13. Nov. 2011, 18:32 »
José Enrique fortsatt utelatt fra det spanske landslaget, selv etter overgangen til Liverpool. Meget merkelig synes jeg. Utifra det jeg har sett av Liverpool denne sesongen så er han PLs beste venstreback.