20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jose Enrique  (Lest 168338 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jose Enrique
« Svar #765 på: 13. Juni 2011, 21:07 »
Nå har vel ikkje Enrique eit engelsk pass heller.

£20 mill er uansett alt for mye..til tross for engelsk pass.

Det spørs hvem som ser det. Henderson er en veldig god spiller i en alder av 20 år. Har en kjempefremtid foran seg.
ManU brukte jo nå en tilsvarende sum på Phil Jones, ikke noe dårligere han.

Slik jeg ser det kjøper de trygt. Mye penger ja, men så koster det også å skulle konkurrere år etter år i toppen.
Ferguson og også Dalglish har jo tidligere hatt stor suksess med å hente spillere i den alderen. Spillere de ikke selv har "fostret" opp, som er ganske uferdige men med massevis av potensial.

Ferguson punget jo ut for Nani og Anderson, Ronaldo, Rooney, Smalling, det finnes drøssevis av flere eksempler. De kostet en del, men de er også blitt noen fantastiske fotballspillere de aller fleste av dem.
Også Wenger gjør sine kjøp på det området. Nasri og Walcott må jo ihvertfall nevnes. Dyre spillere det. Henry var jo heller ikke gratis i sin tid. var vel oppe i godt og vel 100 mill norske kr på slutten av 90 tallet. Gode penger det på den tida.

Må nok bare innse at gode, eller de største og beste talentene i 20 +/- års alderen koster penger. Men så blir de som oftest veldig gode fotballspillere også, som f.eks. Gareth Bale og alle de overnevnte.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #766 på: 13. Juni 2011, 21:17 »
Som vanlig et jævla bra innlegg, Frode. Så lenge manageren har ein plan med spelarkjøpet, er slike summar heilt OK. Spesielt i ein situasjon der klubbane har råd til å blåse av litt ekstra cash. Kvalitet vil alltid koste pengar.

Tilbake i tida blåste også vi av plenty av cash på spelarar. Ingen av oss klagar vel for eksempel på Robert, Speed og Shearer, sjølv om vi ikkje fekk pengar igjen når dei slutta i Newcastle.
« Siste redigering: 13. Juni 2011, 21:24 av Hans J »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #767 på: 13. Juni 2011, 22:04 »
Frode: Ser den, men Kenny er ikke SAF. Tviler på at han   samme nettverket og jeg tviler på at han har samme oppfølgingen av spillere. SAF hentet f.eks Giggs og co hjem fra fest. Du antar at Hendo vil lykkes: om han gjør det er han selvsagt verdt £20 mill. Men det er også en fare for at Hendo ikke lykkes. Han har ikke imponert meg de kampene jeg har sett ham. Ja  han er ung, samtidig er det også mye som kan skje med så unge spillere. De kan stagnere helt, takler ikke overgangen til en større klubb og ikke minst er kanskje klubben ikke tålmodig nok ifht nødvendig spilletid  hvilket han trenger for å utvikle seg videre. Den tålmodigheten fikk Hendo hos Sland, og Carroll hos oss. Hva vil Pool gjøre med Hendo hvis han åpner like dårlig som Carroll f.eks? 

Mao foreligger det en balansegang. Kjøpssum og talent kjøpt vs
sannsynligheten for at vedkommende gjør det bra. Sannsynligheten for suksess er også avhengig av klubbens evne til å passe på og utvikle spillere, og der tror jeg SAF, Wenger og Moyes f.eks ligger flere hakk foran mange andre managere, blant annet Kenny.
« Siste redigering: 13. Juni 2011, 22:22 av InspectorC »

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #768 på: 13. Juni 2011, 22:14 »
Gode innlegg her no!
Venter i spenning...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #769 på: 13. Juni 2011, 22:37 »
Frode: Ser den, men Kenny er ikke SAF. Tviler på at han   samme nettverket og jeg tviler på at han har samme oppfølgingen av spillere. SAF hentet f.eks Giggs og co hjem fra fest. Du antar at Hendo vil lykkes: om han gjør det er han selvsagt verdt £20 mill. Men det er også en fare for at Hendo ikke lykkes. Han har ikke imponert meg de kampene jeg har sett ham. Ja  han er ung, samtidig er det også mye som kan skje med så unge spillere. De kan stagnere helt, takler ikke overgangen til en større klubb og ikke minst er kanskje klubben ikke tålmodig nok ifht nødvendig spilletid  hvilket han trenger for å utvikle seg videre. Den tålmodigheten fikk Hendo hos Sland, og Carroll hos oss. Hva vil Pool gjøre med Hendo hvis han åpner like dårlig som Carroll f.eks? 

Mao foreligger det en balansegang. Kjøpssum og talent kjøpt vs
sannsynligheten for at vedkommende gjør det bra. Sannsynligheten for suksess er også avhengig av klubbens evne til å passe på og utvikle spillere, og der tror jeg SAF, Wenger og Moyes f.eks ligger flere hakk foran mange andre managere, blant annet Kenny.

Det spørs om alle er enige i at SAF har gjort en god nok jobb med å følge opp nevnte Ryan Giggs men...  ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #770 på: 13. Juni 2011, 22:58 »
Frode: Ser den, men Kenny er ikke SAF. Tviler på at han   samme nettverket og jeg tviler på at han har samme oppfølgingen av spillere. Du antar at Hendo vil lykkes: om han gjør det er han selvsagt verdt £20 mill. Men det er også en fare for at Hendo ikke lykkes. Han har ikke imponert meg de kampene jeg har sett ham. Ja  han er ung, samtidig er det også mye som kan skje med så unge spillere.

Dalglish har jo bevist før i LFC, NUFC og ikke minst Blackburn at han kan hente gode spillere med fremtiden foran seg. I Blackburn signerte han jo gode, unge og talentfulle spillere som Shearer, Sutton, Batty, Le Saux, osv. Unge og fantastiske spillere på den tiden. Vant jo som kjent PL med dem.
I NUFC fikk ikke Dalglish like god tid, men signerte noen spillere som var veldig gode over lang tid i PL for forskjellige klubber. Kan nevne Solano, Hamann, Speed, Given og Pistone, i tillegg til heltene Ketsbaia, og Dabizas.

Selvfølgelig kan unge spillere stagnere og ikke utvikle seg slik man ønsker, men det er en risk man må ta om man vil være i toppen og kjempe om PL gull. Fordelen med med å kjøpe slik er jo at man vet at de allerede har tatt nivået med glans, og jeg vil si at sjansene er større for at de lykkes enn at de mislykkes. Mye større.

Pr nå så er ikke NUFC på det nivået der at man kan øse ut penger på slike spillere. ManU, LFC, Arsenal, Chelsea og ManCity får slåss om dem, med Tottenham haltende bak.
Vi må ta en del større sjanser på transfer fronten. Tiotè er jo et prakteksempel, men vi kan ikke leve på det i det uendelige. Det er en absolutt nødvendighet at man treffer med flere slike hver sesong om klubben skal unngå å bli en middelhavsfarer.

Over til Enrique. Han er blandt PL`s 3-4 beste venstrebacker. Kun Evra og Cole er bedre i mine øyne, med Baines og Enrique på en delt 3. plass. Litt ulike typer der Baines er best offensivt mens Enrique er best defensivt. Gode begge 2. Det vil derfor bli særdeles vanskelig å erstatte han uansett. At han i tillegg har et fint sammarbeid med Jonas på venstresiden i tillegg til Colo i midtforsvaret gjør det hele enda vanskligere.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #771 på: 13. Juni 2011, 23:24 »
Baines er etter min mening PLs beste venstreback. Helt syk offensivt og veldig god defensivt også.

Når det gjelder høyrebacken vår; kan vi ikke bare sette Ryan Taylor der? Absolutt god nok han tror jeg, og er veldig god på dødballer.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #772 på: 13. Juni 2011, 23:25 »
Når det kommer til Henderson, så ser det ut til at han vil kome til å få mange sjangser på midtbanen der selv om han kanskje bommer litt i begynnelsen. Se hva slags alternativer de har på midtbanen nå; Shelvey, Lucas Leiva og han snørrungen jeg ikke husker navnet på(fra egen stall)

Får vi £8m for Enrique så er jeg kjempefornøyd. Ikke for at jeg vil bli kvitt ham, men fordi jeg har insett at han kommer til å forsvinne. Jeg mener at klubben må bryte sine egne statutter og hente Riise som erstatter. Han er dønn seriøs og et godt forbilde for gutta. Han har vinnervilje og evne, og vil kunne erstatte litt av det vi mister i garderoben om Barton eller Nolan forsvinner i tillegg. Han blir sikkert også tilgjengelig for en fornuftig totalpakke over en 2 årskontrakt.

Jeg håper inderlig Enrique ikke går til Pool.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #773 på: 14. Juni 2011, 03:41 »
Baines er etter min mening PLs beste venstreback. Helt syk offensivt og veldig god defensivt også.

Når det gjelder høyrebacken vår; kan vi ikke bare sette Ryan Taylor der? Absolutt god nok han tror jeg, og er veldig god på dødballer.

Jeg er enig i at Ryan Taylor viste mot Chelsea(?) at han kan spille veldig godt, men defensivt på backen så er han jo livsfarlig.
Hadde han bare vært bedre der så skulle jeg størra forslaget ditt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #774 på: 14. Juni 2011, 03:47 »
Enig, bjørni. Men 8 mill er nok også mer enn hva jeg tror vi får for en venstreback som er innstilt på å dra med et år igjen av kontrakten. Når det gjelder Riise er det dessverre noen år for sent - digger han selv, men han er ikke på vei opp, og jeg tror vi skal finne brukbare backer utpå kontinentet til en høvelig overlevbar pris.
Raylor er alt for svak defensivt til å spille fast høyreback. Basta bom.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #775 på: 02. Juli 2011, 14:25 »
Og ut fra det kan vi vel fastslå at Enrique er absolutt ypperste klasse defensivt, og har litt å gå på offensivt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #776 på: 04. Juli 2011, 12:36 »
It is understood that Newcastle have put a five-year contract on the table for Enrique to replace the current deal that has just one season to run but the player has so far refused to open any dialogue with Pardew or his Tyneside paymasters despite their recent overtures

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2011/07/04/2559767/newcastle-to-hold-crunch-talks-with-liverpool-arsenal-target

Håper han gjør det da.
Noen som husker hva AP sa her om dagen, tror det var til Barton, ang lengden på kontrakten?
Betyr vel at kansje at Enrique verdsettes mer enn det Barton gjør?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #777 på: 04. Juli 2011, 12:53 »
Faktum er jo at Enrique har endel fler år igjen på fotballbana enn Barton da, Lars :P

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #778 på: 04. Juli 2011, 12:57 »
Faktum er jo at Enrique har endel fler år igjen på fotballbana enn Barton da, Lars :P
Det sa ikke AP noe om i det hele tatt;)
Men regner jo med det har med alder selv, eller så er det jo noeannet inni bildet enn det vi for greie på. Kansje AP kvitter seg med alle de som har stor makt innad i klubben, slik at vi sitter igjen med en gjeng kyllinger?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #779 på: 04. Juli 2011, 12:59 »
Jeg tror vel personlig at Alan Pardew VELDIG gjerne ser Joey Barton med videre både neste sesong og et par til. Det er nok økonomiske ting som spiller inn her - hovedsaklig gjensalgsverdi i fremtiden og slikt.