20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jose Enrique  (Lest 168827 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Jose Enrique
« Svar #735 på: 08. Juni 2011, 23:12 »
Det DailyMail skriver der, er ikke helgærnt det. Men det er den delen om £12 mil. jeg er skeptisk til. Den er det foreløpig kun nufcblog og DailyMail som snakker om.

sant sant...har ikke funnet £12M sitert fra noen andre enn nufcblog og DM. rart ikke Ed har sitert fra hvor han kan ha fått det fra i spansk presse.
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #736 på: 08. Juni 2011, 23:44 »
Sorry feil tråd..
« Siste redigering: 08. Juni 2011, 23:47 av thomashaer »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #737 på: 09. Juni 2011, 07:33 »
Helvette Inspector, alle har vel en dårlig periode i løpet av sesongen. Er så dritt lei dette "negativ trend"-pisset ditt og andre ting.

Enrique ennå har til gode å fulleføre en HEL god PL-sesong. Det er derfor jeg er skeptisk.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #738 på: 11. Juni 2011, 15:12 »
Helvette Inspector, alle har vel en dårlig periode i løpet av sesongen. Er så dritt lei dette "negativ trend"-pisset ditt og andre ting.

Enrique ennå har til gode å fulleføre en HEL god PL-sesong. Det er derfor jeg er skeptisk.

Det har vel Rooney også, eller Van Persie, eller... Er ikke særlig skeptisk til evnene de har for å si det sånn.

Skjønner at enkelte vil for seg selv rettferdiggjøre et eventuelt tap av Enrique med at han ikke egentlig er god nok, men for meg blir dette en noe pussig fremstilling.

Hvis kriteriet for at man ikke skal være skeptisk til en spiller er at spilleren må ha fullført en "HEL god PL-sesong", da er det ikke mange som kan betrygge deg om de skal spille for Newcastle.

Ser man på realistiske spillere så er vi vel nede i en håndfull tenker jeg, og spillere som Ben Arfa og Cabaye må du jo følgelig være svært skeptiske til. De har vel begge til gode å fullføre en HEL PL-kamp.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #739 på: 11. Juni 2011, 15:18 »
Ikke sant! Men Ben Arfa tar man for gitt at blir den nye Ronaldo... Ting snur fort!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #740 på: 11. Juni 2011, 15:47 »
Ærlig talt, er umulig å sammenligne HBA og Enriuqe siden førstnevnte ikke har spilt fotball i PL omtrent. 

Jeg forventer ikke at spillere skal spille godt en hel sesong. Alle kan være litt av. Det jeg forventer av Enrique er stabilitet. Han var at mindre god i sin 1. pl sesong og dårlig i sesong nr 2. Det er en grunn til at han ikke dro da vi rykka ned..Ingen ville ha han. Han var strålende helt til Carroll dro. I flere kamper etter jul har han gjort brølere som lett kunne ha medført mål i mot.  Det er nesten et under at han ikke ble straffet på noen av dem. Hadde vi vært like uheldige som i nedrykkssesongen kunne Enriques feil ha ført oss rett ned i nedrykksstriden.. Og da tror jeg pipa ville hatt en annen lyd blant flere her i forumet. Jeg synes det er greit at spillere som Simpson gjør slike feil. Han har begrenset pl-erfaring, kostet lite og er lavt lønnet. Men jeg krever mer fra enrique som har erfaring og i tillegg blir en av pls best betalte backer om han signerer en ny kontrakt.  Det handler om å være sitt ansvar bevisst: skal du 50-60 i uka bør du jammen meg begynne å spille for lønna også og unngå sløve feil forsvar som han har gjort til tider. Det er greit at du holder på slik i sesong 1, men når du gjør de samme feilene i sesong 4, da er det ikke greit.

« Siste redigering: 11. Juni 2011, 15:55 av InspectorC »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #741 på: 11. Juni 2011, 17:05 »
Ærlig talt, er umulig å sammenligne HBA og Enriuqe siden førstnevnte ikke har spilt fotball i PL omtrent.

[...]
Ja, takk! Der sier du egentlig det jeg forsøkte å påpeke! HBA (og følgelig Cabaye) kan du etter dine egne ord ikke bedømme hvor god han er (for oss) siden han "ikke har spilt fotball i PL omtrent". Føler dette skurrer med en del andre fremstillinger om denne mannen på forumet. Mitt inntrykk er at det blant enkelte er lite skepsis knyttet til hvor god han vil bli for oss.

Jeg mener at sammenligningen holder vann. For å gjenta meg selv, jeg synes det er pussig å uttrykke skepsis for en spiller fordi han ikke har spilt en "HEL god PL-sesong" (men en halv "strålende") samtidig som at skepsis hos enkelte virker å være (tilnærmet) fraværende for spillere som enda har til gode å spille en HEL PL-kamp overhodet, herunder Cabaye og Ben Arfa.

Du har til eksempel sagt dette:
Men allerede nå har vi en veldig god midtbane i Tiote, HBA, Barton, Cabaye og Jonas..
Den midtbanen består av to stk som mer eller mindre ikke har spilt i PL, og muligens bare 1 som har prestert en "HEL god PL-sesong". Disse spillerne er altså "veldig gode" noe som jeg tolker som at du ikke er særlig skeptisk. Samtidig er du likevel skeptisk til Enrique fordi han bare har prestert "strålende" i en halv sesong, og svakt i den andre.

For all del, jeg er med på å diskutere hvorvidt Enrique er verdt å beholde, men synes det der ble en litt pussig vinkling. Er mye mer med på dine argumenter om økonomi til eksempel.

Men Enrique vet vi iallefall, etter ditt eget utsagn vel og merke, at han kan være "strålende" i vel en halv sesong med Premier League, noe som for meg må være et tegn på at han har noe ved seg. Jeg tenker:
Hvor får vi en venstreback som har
- et "strålende" toppnivå
- og som holder dette en halv sesong fra august 2011, eller etter dine premisser må dette holdes hele sesongen
- og som lønnes betydelig lavere enn Enrique
- og som da helst ikke skal koste skjorta i utgangspunktet?
Jeg tror bestemt at Enrique er det beste realistiske alternativet vi har, men det gjenstår jo å se hvor villig han er til å bli, og hvor langt klubben er villig til å strekke seg for å beholde han.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #742 på: 11. Juni 2011, 17:16 »
Før ryktene om at Enrique forsvinner begynte å poppe opp, var han en av PLs tre beste venstrebacker, kun slått av Baines, og muligens Evra.

Nå er han enkel å erstatte, elendig offensivt, og gjør tullefeil i hver eneste kamp...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #743 på: 11. Juni 2011, 17:23 »
Før ryktene om at Enrique forsvinner begynte å poppe opp, var han en av PLs tre beste venstrebacker, kun slått av Baines, og muligens Evra.

Nå er han enkel å erstatte, elendig offensivt, og gjør tullefeil i hver eneste kamp...

Ja, jeg vil si iallefall topp 5, spesielt om vi ser sesongen under ett. Men det er et spørsmål om hvor langt vi kan strekke oss for å "bestikke" en spiller til å bli. Om Enrique vil bli på sportslig motivert grunnlag såvel som økonomisk, mener jeg at vi skal strekke oss langt. Om han helst vil til større jaktmarker med Europa fra høsten av, men er villig til å bli på skandalelønn, så er det i det lange løp kanskje best å selge og bygge opp en ny venstreback.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #744 på: 11. Juni 2011, 17:29 »

Jeg har aldri sagt han er enkel å erstatte. Det jeg har sagt er at han er mulig å erstatte i motsetning til. f.eks Colo og Tiote. Venstreback er ikke den mest sårbare posisjonen på banen, så enkel er den saken.
Han gjør ikke tullefeil i hver kamp, men han har gjort det i flere kamper etter jul. Han kan ha kostet oss dyrbare poeng på enkle feil, f.eks to grove slurv mot Bham. Normalt sett er han god bakover. Men jeg har alltid sagt at han har mye å gå på fremover. Men hvis han fortsetter å sløve i forsvar neste sesong mister vi hovedgrunnen til å betale Enrique mye penger: han er solid i forsvar.  En back som er ineffektiv fremover og som til tider gjør grove feil i forsvar er ikke verdt 60 000 i uka mener jeg. 

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #745 på: 11. Juni 2011, 19:26 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #747 på: 11. Juni 2011, 23:55 »

Godt oppsummert. Viser litt av mentaliteten her inne.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #748 på: 12. Juni 2011, 00:41 »
Synes blandingen av at vi synes det er greit at barca kan kjøpe han for at vi lett kan finne noe bedre er morsom:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #749 på: 12. Juni 2011, 00:51 »
Forsåvidt, men om det skulle vise seg at han ikke vil være i Newcastle lenger og han da først skal selges, så er Barcelona absolutt ett av de stedene hvor jeg tåler at han forsvinner. Men som jeg sa så ser jeg ikke for meg noe annet enn at det er snakk om en betydelig svekkelse å miste Enrique.

Uansett så er mye av denne røra rykter og paranoia og det som er, så det er vel bare å lene seg tilbake å ta tingene som de kommer. Håper at det løser seg best mulig for Newcastle ved at han forlenger kontrakten på akseptable betingelser.