20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jose Enrique  (Lest 168869 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Jose Enrique
« Svar #690 på: 31. Mai 2011, 10:48 »
Liverpool bid turned down.

Ny kontrakt på bordet for Jose neste uke kan det se ut som. Håper vi vet noe mer ila den uken om Joses fremtid i NUFC.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 31. Mai 2011, 12:18 »
Jeg er faktisk nesten for å selge ham nå Ustabil i siste del av sesongen. Heldig at han ikke kostet oss mål. Mange unødvendige slurvefeil i forsvar. Normalt er forsvarsarbeidet hans sterke side. Men jeg vil gjerne ha en back som kan angripe, fordi dette gir vårt offensive spill en ny dimensjon. Og akkurat nå er Enrique for svak på det området: Treffer sjeldent på innlegg og gjør ting generelt for vanskelig når han kommer over på motstanderens midtbanehalvdel.  Mbenge skal visst ha utmerket fysikk, så dermed har han en viktig forutsetning for å lykkes i PL. Enriques lønn er allerede på 45 000. Etter ryktene er han en av de best betalte backene i PL. Jeg mener han ikke er verdt mer. Ser gjerne at han blir, men han er ikke verdt 60 000.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 31. Mai 2011, 17:59 »
Ikke helt uenig i oppsummeringen din, selv om du er hakket mer kritsk til spanjakken enn jeg vil være.

Motargumentet, altså argument for å beholde ham, må være at det er bedre å beholde de sterkeste kortene vi allerede har, ettersom vi har nok andre posisjoner som må prioriteres først.

Er spent på å se hva som skjer med José Enrique. Er litt lei av alle ryktene som går. Det blir greitt å få et klart hint etter kontraktsmøtet om hva som faktisk skjer, om han blir, eller stikker...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 31. Mai 2011, 18:30 »
Jeg er ikke for å selge han. Slipper å hente inn erstatter også. Han begynner å komme seg offensivt også, en viktig spiller i laget. Så kan vi ha Ferguson som back up både på venste back og venstre ving.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #694 på: 31. Mai 2011, 19:49 »
Jeg tror Enrique kommer til i løpet av 2 uker å skrive ny kontrakt med Newcastle.
Dette gjør han, siden han ser at vi virkelig vil noe med denne klubben.
Jeg er for å beholde han.

ps! går rykter om at han har skrevet kontrakt, men det er jo en på kvitrer?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #695 på: 31. Mai 2011, 21:14 »
Jeg har omtrent vendt meg til å se Jose som solgt til Liverpool nå, så om dette skulle vise seg å ikke være tilfelle (når han ser all aktiviteten i sommervinduet vårt) og blir, er det ingenting som hadde gledet meg mere! Vil han bli, så la han for guds skyld bli..
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #696 på: 31. Mai 2011, 21:31 »
Eg vil sjølvsagt at han skal verta i klubben. Eg trur at viss han først skriv ny kontrakt so kjem han til å ha fullt fokus heile neste sesong, og då er han ein av PL`s beste backar.

larry

• Gjest
« Svar #697 på: 31. Mai 2011, 21:51 »
Selvom det er en vensteback det er snakk om, håper jeg inderlig Jose velger å bli. herregud og god han er, en av våre største angrepsvåpen gjennom hele sesongen, lynrask, råsterk og innbitt spiller! Nå som det later til å bli en spennende sommer, velger han kanskje å bli, men for guds skyld ikke scouserne. det hadde vært trist å se han i den røde drakten og det fårete glisete til kenny daglish :-[

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #698 på: 31. Mai 2011, 22:05 »
Angrepsvåpen og angrepsvåpen..Det er vel nettopp derfor han ikke spiller på det spanske landslaget, tror jeg. Hadde han fått den biten på plass ville han vært en av verdens beste backer. Problemet er at han stort sett velger gale løsninger i angrep. Baines står vel med flere assist på en sesong en hva Enrique har oppnådd i løpet av hele sin PL-karriere.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 31. Mai 2011, 22:48 »
Angrepsvåpen og angrepsvåpen..Det er vel nettopp derfor han ikke spiller på det spanske landslaget, tror jeg. Hadde han fått den biten på plass ville han vært en av verdens beste backer. Problemet er at han stort sett velger gale løsninger i angrep. Baines står vel med flere assist på en sesong en hva Enrique har oppnådd i løpet av hele sin PL-karriere.
Så er Baines i en egen klasse offensivt også da.

Evra står med 1 assist denne sesongen, Ashley Cole med 3 og Assou-Ekotto med 0 assist.

Synes Enrique bidrar bra offensivt jeg, men blir hemma av liten og dårlig bevegelse hos midtbanen og spissene våre.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #700 på: 31. Mai 2011, 22:52 »
Baines tar vel endel dødballer også, så ikke utenkelig at han drar noen assists på det uten at jeg skal si for mye om hvor stor andel dette utgjør. Synes Enrique er habil fremover, men fortsatt mangler det litt. Men han har bedret seg betraktelig på dette området selv om sesongslutt+ var svak.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 31. Mai 2011, 23:30 »

Evra står med 1 assist denne sesongen, Ashley Cole med 3 og Assou-Ekotto med 0 assist.

Synes Enrique bidrar bra offensivt jeg, men blir hemma av liten og dårlig bevegelse hos midtbanen og spissene våre.

+1!
Syns han er ofte med i angrep, går på et par finteraid, god fart og bra innlegg! Baines er faen meg egen klasse, med hele 5 mål og 12 assist forrige sesong pluss det nydelige frisparkmålet mot Chelsea i det 116. (?) min som redda Everton videre i FA cupen! Helt sykt! Og for noen syke frispark og straffer! Dupper perfekt ned i nærmeste kryss!
« Siste redigering: 31. Mai 2011, 23:33 av thomashaer »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 01. Juni 2011, 11:11 »
Men så har jo Baines en utsøkt dødballfot og har alltid vært en veldig offensiv backtype. Enrique har ikke den samme fantastiske innleggsfoten, men han har trent mye på det, og har blitt mye bedre enn han var da han kom til klubben. Han vil aldri kunne komme opp på Baines-nivå offensivt. Men det betyr ikke at han er en dårligere spiller av den grunn. For der mange svært offensive backer har sine glipper defensivt er Enrique stort sett bunnsolid defensivt, veldig god mann mot mann, plasserer seg svært sjelden feil og lager vanligvis ikke unødvendige frispark.

Dessverre har denne sesongen vært litt unormal for Enrique, da han ikke har vært helt seg selv etter nyttår, og gjort mange feil som han ellers aldri gjør. Men offensivt har han også tatt store steg. Blir stadig tryggere med ballen, pasningene er i stadig større grad vellykkede og han tør mye mer enn han gjorde før. Han er god nok for å klare oppimot fem assists på en god sesong, og kanskje et par scoringer. Og det viktigste kriteriet for å være på det spanske landslaget er at du er trygg med ballen og at et overveldende flertall av pasningene når riktig adressat.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 01. Juni 2011, 12:50 »

Sånn assistmessig har du et godt poeng.  Men sammenlignet med de andre backene du nevner, så er ikke Enriques bevegelser, pasninger og valg fremover gode nok.  Enrique har etter mitt skjønn en tendens til å slå pasningene til feil mann, druble når det er åpenbart bedre alternativer ledige ol. Det jeg prøver å si er at han har vært flink til å BEVEGE fremover, men at hans involveringer sjelden fører til mål: Eksempel på slike involveringer kan f.eks være  å dra med seg en mann ved å ta et godt løp, være involvert gjennom å vri spillet (Ekotto er meget god til dette), være 3. sist på et mål ol. Hans forbedring har vært relativ. Kan si litt om hvor svak han var tidligere i den offensive biten.

Fra dagens twitter: "nufcinsideinfo Dave@ @markattias Enrique has turned down a new deal and will be leaving the club. #nufc have started looking for his replacement "

Sant eller ikke, jeg tror vi må tenke på laget som helhet. Vi ble svekket da Carroll ble solgt, men akkurat nå ser det ut som at disse pengene kommer til å forserke laget. Det samme kan sies om et salg av Enrique. På kort sikt kan dette føre til at vi blir svekket på venstre side defensivt. På lengre sikt kan salget derimot være gunstig: Det vil slettes ikke være bra for klubben om enrique signerer en 60 000 i uka kontrakt og fortsetter i samme negative utvikling som han har hatt i sesongavslutningen..

Samtidig vil et salg sannsynligvis bety at vi får råd til å hente inn en bedre høyreback også. Dette er for meg være et viktig argument for. Simpson har ikke virket patent bakover, og er nesten usynlig fremover. Et forsvar bestående av Mbenge på venstre og en lovende høyreback tror jeg I SUM kan forsterke forsvaret. . Spillernes utvikling er nemligen ikke forutsatt: For at vi skal tape på å selge enrique forutsetter dette at a) enrique fortsetter den fine trenden han hadde før jul og b) Mbenge flopper.  Mao trenger ikke salget av Enrique å være en så stor krise som enkelte skal ha det til. Jeg tror faktisk Enrique kan stagnere, og etter det jeg har lest om Mbenge (fysisk sterk, plasseringssikker og løpsvillig, en klone av Tiote?) har han forutsetningene for å takle PL.
« Siste redigering: 01. Juni 2011, 13:04 av InspectorC »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 07. Juni 2011, 19:38 »
José Enrique blir linket til Barça igjen i dagens Mundo Deportivo. Dette kommer bare dager etter at Barças forhandlinger med Sporting om José Angel, også ung og lovende venstreback, skal ha brutt sammen.

Hovedpersonen selv er vel uanset på ferie i Spania akkurat nå...