20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Jose Enrique  (Lest 168504 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Jose Enrique
« Svar #330 på: 02. Des. 2009, 20:08 »
Både Duff og Baye tror jeg castle var fornøyd med å bli kvitt. Førstnevnte tjente veldig fett og var dessuten veldig mye skadet. Og sistnevnte oppførte seg som en idiot.

Duff var kanskje fornøyd med å være i klubben også, men så kom tilbudet og da kan det ha vært et tilbud som var ok for begge parter.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 03. Des. 2009, 13:07 »
Eat together - win together sier godeste Enrique.
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2009/12/03/eat-together-win-together-jose-enrique-61634-25310642/

Det er utvilsomt god harmoni blant spillerne for tiden. Jeg husker for et års tid siden, når det til og med var snakk om at "de svarte" satt sammen, og de hvite satt sammen. Tror kanskje det var Viduka som snakket om det. Owen satt aldri med Oba osv.  Det var ivertfall ikke god stemning. Hva skyldes denne nye harmonien?  Hvis vi ser bort fra resultatene da.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #332 på: 03. Des. 2009, 14:13 »
Er veldig positivt det her, god lagånd er alpha-omega! Da jeg så CL-finalen på pub i fjor kom jeg i snakk med en dame som bodde i Newcastle, hun sa at Owen var kjent for å være rasistisk og likte ikke å omgås "svarte". Om det er sant, vet jeg ikke, men hadde ikke forundret meg. Forøvrig sa hun at Smith er en oppblåst drittsekk og det har jeg ingen problemer med å tro på :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 03. Des. 2009, 14:17 »
Hehe. Smith er fortsatt en av de som har tatt tak i lagånden i klubben da. Var jo også han som foreslo denne fellesmiddagen sier Jose ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 03. Des. 2009, 16:28 »
Michael Owen har det alltid vært mange ondsinnede rykter omkring. Han høres ut som den verste drittsekken på jord, om en skal tro alle ryktene. En søkkrik, pompøs, ikke særlig familievennlig og arrogant drittsekk, som hater alle som ikke er som ham. Personlig tror jeg ikke noe på det. Han er sikkert ikke mors beste barn, men hvem er vel det? Spesielt når de får mange millioner kroner mellom hendene som tenåringer.

Et av problemene med store stjerner er at ikke alle kommer like godt overens. Når vi ikke lenger har de "store stjernene" ville det nesten vært rart om ikke lagånden og fellesskapsfølelsen blir bedre.

Dog tror jeg mye også har med treneren å gjøre. Vi hadde mange store egoer under Sir Bobby Robsons tid, likevel bar laget preg av en lagånd og fellesskapsfølelse uten sidestykke. Sannsynligvis mye på grunn av en autoritær, men inkluderende manager som fikk alle til å føle seg like viktig. En myndig kaptein (Shearer) hadde nok også en god del å si.

Det var nok ikke like lett for Chris Hughton i fjor, som en gladgutt, åpenbart faglig sterk, men uten den helt store autoriteten, som heller ikke ble forsterket av at han bare var interim manager, å håndtere de store stjernene på en slik måte at de ble en del av et fellesskap.

Graeme Souness var riktignok autoritær, men ikke spesielt inkluderende. Han var også faglig særdeles svak. Kinnear var i mine øyne bare liksom-autoritær, bare liksom-inkluderende og kanskje enda svakere faglig enn herr Souness. Ikke mye fellesskap der heller.

Shearer tror jeg kan bli en autoritær, inkluderende manager med stor faglig styrke, som kan skape et enhetlig lag, selv med flere store stjerner.

At han mislykkes i aller første forsøk som Newcastle-manager for et lag som allerede var i full oppløsning da han kom inn, tar jeg ikke spesielt tungt. Det var nok en lærerik periode for Shearer, og jeg tror han vil stå bedre rustet neste gang han får muligheten.

Og for å komme meg tilbake til tema, så skulle det bare mangle at ikke spillerne spiser et måltid sammen før kamp. Men all honnør til Smith for å ha innført det. Men som sagt, det er noe alvorlig galt når en spiller må foreslå det for at det skal bli noe av. Det burde vært en selvfølge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 03. Des. 2009, 16:32 »
Problemet til Michael Owen er vel nettopp det at han "er mors beste barn", han er kald, smart og kalkulerende, og jeg vil anta han er smartere enn den jevne fotballspiller. Atpåtil kommer han fra en ganske "fin" bakgrunn, og har dermed ikke noe "working class hero" å falle tilbake på.
Hvorvidt han er rasist eller ei veit jeg ikke, men jeg har vansker med å tro at Emile Heskey vil betegne Michael Owen som rasist. At han kanskje er noe "ovenpå" kan jeg fortsatt tro på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 03. Des. 2009, 16:49 »
Er veldig positivt det her, god lagånd er alpha-omega! Da jeg så CL-finalen på pub i fjor kom jeg i snakk med en dame som bodde i Newcastle, hun sa at Owen var kjent for å være rasistisk og likte ikke å omgås "svarte". Om det er sant, vet jeg ikke, men hadde ikke forundret meg. Forøvrig sa hun at Smith er en oppblåst drittsekk og det har jeg ingen problemer med å tro på :)

Det her er et tema som ofte kommer opp; det at fotballspillere er drittsekker og har store egoer.

Tenk oss situasjonen. De er helt vanlige gutter i 20-åra, de vil leve livet sitt. De har lyst å gå på byen å henge med kompisgjengen, de har lyst til å ta med dama ut på kino, gå tur på kjøpesenteret....og alt dette uten å måtte være i kontakt med hundrevis av mennesker de ikke kjenner. Det er ikke alltid like lett for de heller når de prøver å gjøre vanlige ting, så skal det hele tiden komme bort folk å prate. Så jeg forstår veldig godt at de avviser folk enkelte ganger når de skal ut på noe. Og da kommer disse påstandene om at den ene og den andre er drittsekk osv.. Fotballspillere har som alle oss andre folk forskjellig personlighet også, noen er beskjedne og litt sky også...og hva skjer gjerne med de?? Joda, de blir stempla som arrogante.. Når det er sagt så er det helt sikkert noen som er drittsekker også, eller hvor stjernestatusen har gått til hodet på de.

For meg så virker Owen som den litt tilbaketrukkene typen som ikke er kjempeglad for å være i spotlighten, en litt stille og beskjeden gutt. Dessuten alltid gitt meg inntrykk av å være ydmyk og professjonell. Litt breial hadde jeg nok vært jeg også med tittelen årets fotballspiller i europa i baklomma ;)

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 03. Des. 2009, 18:45 »
Tror det er en kombinasjon av mye som er nevnt ovenfor. De ønsker å være som vanlige folk, men det er vanskelig siden det er så mye styr i rundt dem. Samtidig skal vi ikke se bort i fra at det er mange store egoer ute og går. Du skal være rimelig jordnær for å ikke la alt oppstyret gå til hodet på deg. Det må være rimelig spesielt å tjene minimum en halv million i uka, alle vil ha en bit av deg ( bokstavelig talt )og dette i en alder av bare noen og tyve år.

Etter det jeg har hørt var noe av problemet under Bobby nettopp at han var for snill. Dyer og Bellamy nektet jo å spille på kant.  Noe som forårsaket noe av styret i klubben på den tiden. Det med at spillerene spiser sammen et tiltak som ble påbegynt da Shearer tok over manager, nettopp for å spleise laget igjen.

Hvordan de enkelte spillerene er blir ren spekulasjon siden ingen av oss kjenner dem. Men en ting er sikkert. Owen er en kalkulerende, kynisk motherfokker!!  :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 03. Des. 2009, 18:46 »
Tror det er en kombinasjon av mye som er nevnt ovenfor. De ønsker å være som vanlige folk, men det er vanskelig siden det er så mye styr i rundt dem. Samtidig skal vi ikke se bort i fra at det er mange store egoer ute og går. Du skal være rimelig jordnær for å ikke la alt oppstyret gå til hodet på deg. Det må være rimelig spesielt å tjene minimum en halv million i uka, alle vil ha en bit av deg ( bokstavelig talt )og dette i en alder av bare noen og tyve år.

Etter det jeg har hørt var noe av problemet under Bobby nettopp at han var for snill. Dyer og Bellamy nektet jo å spille på kant.  Noe som forårsaket noe av styret i klubben på den tiden. Det med at spillerene spiser sammen var et tiltak som ble påbegynt da Shearer tok over manager, nettopp for å spleise laget igjen.

Hvordan de enkelte spillerene er blir ren spekulasjon siden ingen av oss kjenner dem. Men en ting er sikkert. Owen er en kalkulerende, kynisk motherfokker!!  :D
« Siste redigering: 05. Des. 2009, 12:13 av InspectorC »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 05. Des. 2009, 20:23 »
Dyer satte seg mot Bobby én gang, og angret som bare det dagen etterpå.
Bellamy var nok en utfordring, men jeg mener ryktene om at Bobby var for snill er ondsinnede rykter. Basert på BBC-dokumentaren i anledning hans 70-årsdag, basert på det tidligere disipler av den gamle mannen har sagt, og på bakgrunn av hvordan spillerne oppførte seg under Sir Bobby, så mener jeg det blir feil å si at han var for snill. Han var veldig snill i forhold til Souness. Men Sir Bobby var verdensmester innen faget man management. Han behandlet alle med samme respekt, og forlangte den samme respekten tilbake. Men han ga spillerne ulike arbeidsoppgaver. Han gav Bellamy muligheten til å være en liten spilloppmaker. Han ga i sin tid Romario anledning til å være jævlig høy på pæra. Så lenge de respekterte at han var den ubestridte sjefen og leverte varene 120% på banen, så var han fornøyd. Nettopp derfor var vi så utrolig gode under Bobby.

Ikke en sjel motsatte seg Sir Bobbys avgjørelser uten at det fikk konsekvenser. Men så var det også svært få som gjorde det, fordi de hadde så utrolig stor respekt for ham. Jeg kan ikke huske særlig mye faking av skade, spillere som hudflettet sjefen sin offentlig og åpenbare tegn på at spillerne hadde mistet tro på sjefen sin de siste ukene før Sir Bobby fikk sparken.

At Dyer oppførte seg som en idiot ved én anledning, og var en svært angrende synder dagen etterpå, får ikke meg til å tro at Bobby var for snill med spillerne og "lost the dressing room".

Alt jeg har hørt og sett tyder på at det høres ganske usannsynlig ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 20. Des. 2009, 11:28 »
JOSE ENRIQUE wants to extend his Newcastle contract to finish his career at St James? Park.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2009/12/20/i-want-to-stay-forever-jose-79310-25431154/

Peter

• Gjest
« Svar #341 på: 20. Des. 2009, 13:58 »
Okey? Helt greit for oss, men jeg trodde han hadde større ambisjoner. Mildt sagt...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #342 på: 20. Des. 2009, 21:33 »
Eg tek slike lovnader med ei klype salt, men uansett herleg å lese. Uansett om Newcastle ikkje er verdens beste klubb kva fotballprestasjonar angår, så er det ein unik klubb (tilskodartalet i dag seier sitt) som eg trur veldig mange spelarar får eit svært sterkt forhold til.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #343 på: 21. Des. 2009, 01:07 »
Jeg har stort sett veldig liten tro på slike uttalelser, så jo hvor mye de var verdt i sommer.
Kan vel tenkes at flere av dem ble "pressa" ut av klubben.
Spillerne har liksom ikke mye å tape på det.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #344 på: 21. Des. 2009, 23:33 »
Jeg kunne trodd på dette hvis det ikke var en engelsk tabloid, men jeg tar meg den frihet å håpe at det er sant. Jeg digger enrique. han er meget god offensivt, sterk og rask, og driter på draget av og til - kort sagt en NUFC spiller etter god gammel toon tradisjon ;-)

Jeg har trua på det han sier om at spillerne spiser sammen på friitda (altså ikke FØR kamp som Jokke skriver over her, men sosialisering på fritida).

Jeg har selv vært en stor kritiker av CH, men jeg aner at han kanskje kan ha en finger med i dette. Han virker som en OK fyr på man management, og i og med at han er ansatt ut neste sesong, så håper jeg at han tilegner seg litt mer tactical management også.