20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 54874 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Smith
« Svar #135 på: 02. Mars 2008, 23:31 »
Han gjør seg GARANTERT bedre der enn det du ihvertfall!
Over til Smith, han trenger desperat et mål mer enn noen andre, for hans arbeid vil uansett bli neglisjert av enkelte mennesker, fordi han ikke har putta et eneste mål. Viduka vil selvsagt være en mye mer målfarlig partner for Owen enn Smith, men Smith lager bedre betingelser for sine partnere enn noen annen spiss i stallen vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #136 på: 02. Mars 2008, 23:48 »
Han gjør seg GARANTERT bedre der enn det du ihvertfall!
Over til Smith, han trenger desperat et mål mer enn noen andre, for hans arbeid vil uansett bli neglisjert av enkelte mennesker, fordi han ikke har putta et eneste mål. Viduka vil selvsagt være en mye mer målfarlig partner for Owen enn Smith, men Smith lager bedre betingelser for sine partnere enn noen annen spiss i stallen vår.

Når gjør han dette? De kampene jeg har fått mulighet til å se, så har ikke Smith hatt en målgivende pasning eller en eneste gjennombruddspasning.

Som jeg sa i et tidligere innlegg her, følg med på hva Smith faktisk gjør på banen. Det er faen ikke mye fornuftig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 02. Mars 2008, 23:52 »
Finn meg en spiss som går så helhjertet inn i dueller og som skaper så mye trøbbel for motstandernes stoppere enn han. Han lider jo også i likhet med våre andre spisser av elendig service fra de bak seg. Kan dette nyttes for å forsvare Oba og Owen, kan det lett brukes til å forsvare Smith.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 03. Mars 2008, 00:04 »
Greit...Smith jobber rævva av seg hver jævla kamp, det skal ingen ta fra han!!

Men han utretter NADA offensivt. Smith har spilt tre gode kamper denne sesongen, Blackburn B, Everton H og Arsenal H...That's it!! Mannen har 0 mål på 29 kamper og virker stort sett hjelpesløs hver gang han får ballen rettvendt!! Feilvendt er han god, men når han nærmer seg goalen er han kanskje PL's svakeste spiss..

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #139 på: 03. Mars 2008, 08:19 »
Er ikkje berre at han ikkje skårer mål, men han bidrar svært lite ellers for laget. Greit nok han arbeider, men det er jo håplaust å slå balla opp mot han, vinner nesten INGENTING! Lager for det meste mange UNØDVENDIGE frispark. Han har laga 4 frispark på egen banehalvdel som har ført til frispark. Mannen er farlig for eget lag. Hadde forøvrig ein assist til Rooney.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 03. Mars 2008, 16:31 »
Når Smith er dårlig, er han noe inn i hampen dårlig. Da er han en stor risiko for oss.
Når han er brukbar, så gjør han mye bra uten ball, han går helhjertet inn i dueller og skaper rom for Owen. Problemet er at midtbanen bidrar med svært lite for å hjelpe Owen å utnytte de rommene. Da blir både Owen og Smith satt i et jævlig dårlig lys. Uten en virkelig god midtbanespiller til å legge til rette for seg, er omtrent enhver spiss så og si ubrukelig. Unntaket er de med en helt vanvittig utsøkt teknikk, og et selvbilde så stort at de kan drible seg gjennom murvegger, og score mål der det ikke er noen mål. Med andre ord, Maradona.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 03. Mars 2008, 17:23 »
Finn meg en spiss som går så helhjertet inn i dueller og som skaper så mye trøbbel for motstandernes stoppere enn han. Han lider jo også i likhet med våre andre spisser av elendig service fra de bak seg. Kan dette nyttes for å forsvare Oba og Owen, kan det lett brukes til å forsvare Smith.

Det kan selvfølgelig brukes til forsvare at Smith også, men det luktere ikke akkurat mål av Alan Smith. Når vi ser på Owen og Martins pleier de nesten å komme til sjanser hver kamp uansett hvor dårlig laget spiller. Det er åpenbart at hvis de hadde fått mer en ofte den ene gode pasningen ville de (særlig Owen) scoret mye mål. Jeg syntes det er litt for mye fokus på at vi skal spille spissene til sjanser. De har også et ansvar til å komme i posisjon slik at de kan få et godt innlegg eller en bra passning. Slik Owen f.eks. gjorde mot Middelsbrouh. Da han lå på akkurat onside da innlegget kom og kunne heade ballen i mål. Uten Owen gode posisjonering og spillerforståelse hadde det ikke blitt mål selv om frisparket hadde vært like bra. Slik kan ikke Alan Smith gjøre. Han kommer svært sjeldent til gode sjanser selv om vi har presset. Selvfølgelig kunne nok han også scoret et par mål hvis han hadde spilt på et bedre lag, men uansett hvilket lag Smith hadde spilt tror jeg han ikke hadde greid å score over 10 mål i ligaen, og en slik spiller kan ikke spille fast når vi må ha mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 03. Mars 2008, 17:46 »
Akkurat i en periode hvor mål betyr mer enn noe annet, så er jeg egentlig enig med deg, fredd. Da er ikke Smith den mannen som hjelper oss mest. Han vil aldri greie å score mer enn 10 mål i en sesong. I Man Utd hadde han en drøss av bedre spillere foran seg i køa om spissplassen, og ble satt til å vikariere som ving og til å ta over for Roy Keane, fordi han ikke hadde nubbesjans til å kapre en spissplass.

Hvorfor skal han da spille fast for oss i en periode hvor vi mer enn noe annet trenger å score mål?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 04. Mars 2008, 04:30 »
Jeg er ikke uenig i at han bør ut av laget, men jeg er ikke enig i karakteristikken av han som udugelig. Det er mitt poeng.
Men om en ser i andre tråder vil en lett merke at jeg lenge har skreket etter Viduka/Carroll nå.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #144 på: 04. Mars 2008, 11:16 »
Til neste sesong så bør vi kanskje vurdere å kvitte oss med en god del spillere og hente noen nye. Smith kan kanskje være en grei spiller å ha på benken da. Han skal ha for at han trøkker til 98 % i hver kamp, men tror han funker bra i tøffe kamper med mye taklinger og kjemping på banen. Men etter min mening ikke en god nok førstelagsspiller per dags dato.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 08. Mars 2008, 12:51 »
Jeg tror gutten blir bra under keegan.
Og han er en spiller som ofrer seg i hver en eneste duel, og ikke bare for lønna.
Slike spillere har vi dessverre ikke alt for mange av

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 10. Mars 2008, 21:08 »
Jeg har alltid sagt at Smith er spiss, og må brukes som det. Men jeg begynner ærlig talt å bli mer og mer og mer i tvil. Kanskje spesielt etter Liverpool-kampen på lørdag. Han vinner altfor få luftdueller, han har vel kommet seg til én eller to sjanser på alle de kampene han har spilt spiss, og det er ikke bare på grunn av dårlig service fra midtbanen. Mot Liverpool så jeg hvor nyttig han kan være som midtbaneanker. Men det blir nøyaktig det samme som Butt.

Men jeg skal gi Smith litt mer tid før jeg bestemmer meg for om jeg vil ha ham med videre eller ikke.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 10. Mars 2008, 21:12 »
Mot Liverpool så jeg hvor nyttig han kan være som midtbaneanker.
Hahahaha, du kan virkelig ikke være seriøs.

Jeg sier som SkySports: Out of position
« Siste redigering: 10. Mars 2008, 21:18 av danield »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 10. Mars 2008, 21:29 »
Var god mot Mackems som anker. Men selvfølgelig, kan man forvente noe annet når han spiller ved siden av Butt, som også er anker. Det er jo idiotisk i seg selv!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 10. Mars 2008, 22:32 »
Ut ifra det jeg vil si er posetivt med Smith, arbeidskapasitet, innsatsvilje til tusen og evnen til å ofre seg, mener jeg vi kan utnytte Smith best som en kriger på midtbanen. De manglende tekniske evnene og nesen for mål som enten har falt av eller blitt fullstendig tettet igjen tilsier at Smith ikke bør stille fremst i spisskøen.

I likhet med både Eilertsen og Joakim her har jeg merket meg at Smith faktisk har noe å bidra med på midtbanen. Nei, noe elegant finspill er det slettes ikke, men vi trenger grovarbeidere og krigere vi som alle andre lag også. Problemet pr idag er vel kanskje at vi har litt for mange grovarbeidere på midten og mangler en kreativ sjel\playmaker(?)