20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Smith  (Lest 54876 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Smith
« Svar #105 på: 03. Des. 2007, 18:06 »
Jeg har enda troa på at Big Sams skadeforebyggende arbeide tilslutt skal virke på Owen, dere får ta meg som naiv om dere vil, men det gir jeg meg en lang f i!
Og ja, jeg tror at en matchfit Owen igjen vil score masser av mål for oss, og at dersom han blir det for oss vil han være vår kanskje viktigste spiller. Derfor vil jeg ihvertfall beholde han frem til sommeren.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 03. Des. 2007, 18:33 »
Når går kontrakten hans ut egentlig? Vil vi tape mye penger på å selge han neste sommer kontra januar?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 03. Des. 2007, 18:47 »
Kontrakten går vel ut i juni/juli 2009, vil jeg tro, hvis jeg har regnet riktig, med tanke på at han signerte en fireårskontrakt, og såvidt meg bekjent, ikke har signert noen forlengelse på den kontrakten. Tror ikke vi vil tape veldig mye på å selge Owen i sommer, kontra i vinter, uten at jeg på noen måte har planer om å selge den mannen verken nå eller senere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #108 på: 03. Des. 2007, 20:40 »
Nå glir vel denne tråden ut igjen??
Trodde vi var enige at vi skulle diskutere Smith her. Må bare spørre, hvor er moderatorene?
Jeg er meget posetiv til  fortsettelsen med Smith\Martins. Men det blir tøft, siden jeg synes Viduka gjorde et meget godt innhopp mot Blackburn.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 03. Des. 2007, 21:16 »
Nå glir vel denne tråden ut igjen??
Trodde vi var enige at vi skulle diskutere Smith her. Må bare spørre, hvor er moderatorene?
Er det som er litt av "sjarmen" med dette forumet, at man får lov til å diskutere ferdig selv om det skulle falle litt ut. Man kommer jo alltid tilbake til trådens utgangspunkt når "folket" har fått sagt sitt....

Det finnes jo ikke noe kjedeligere enn at noen sletter innlegget ditt og "ødelegger" en god disksujon kun fordi det har sklidd litt ut!  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 03. Des. 2007, 21:19 »
En tråd skal selvfølgelig få lov å skli litt ut, og akkurat denne Owen-diskusjonen som har utviklet seg her er grei nok, men det finnes grenser for hvor langt vi kan spore av, uten at moderatorene bør gjøre noe med det. Hvis en avsporing begynner å komme over tre-fire sider, da bør det gjøres noe, synes jeg. Men så lenge vi snakker om en spiss på spillertråden til en annen spiss, så er det ingen veldig stor fare.

Hadde vært verre om en Smith-diskusjon hadde utviklet seg til en diskusjon om hvem som er best av Krul og Forster.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
QUESTION
« Svar #111 på: 03. Des. 2007, 21:20 »
ALAN SMITH eit bomkjøp ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 03. Des. 2007, 21:26 »
Enda tidlig å bedømme, men spør du meg er det Sam Allardyce som isåfall har bidratt til det stemplet, ikke Alan Smith selv.
Jeg har ønsket Alan Smith hele tiden, før han dro til ManU og også mens han har vært i ManU.
Han er en særdeles undervurdert spiller, antakeligvis fordi han som spiss har en mangel - nemlig det å score mål. Men han har en perfekt innstilling, antakeligvis er det ikke en sjel i klubben vår som kan matche den innstillinga. Og han har svært mye å bidra med på topp, selv om han ikke er mannen som scorer mest. Han er utrolig duellsterk, god på hodet og til å holde ballen, og han løper som en gresk gud. På denne måten skaper han rom og sjanser for sine medspillere. Det at han er både en sterk duellsterk spiller, men samtidig ikke like stasjonær som Viduka, gjør at han i mine øyne kan spilles både med Owen, Martins og Viduka.
Ellers så Sir Alex egentlig på Alan Smith som Roy Keanes erstatter. Så god blir han nok aldri som midtbanespiller, men at han kan gjøre en god jobb der som den holdende midtbanespilleren syns jeg absolutt, og når jeg ser Nicky Butt versjon bortelag eller denne sesongs Geremi mener jeg nesten Alan Smith kan gjøre en bedre jobb der.
MEN, Alan Smith er spiss, og det var på høy tid han fikk spille der i helga. May it continue.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

DanMan

• Gjest
« Svar #113 på: 13. Feb. 2008, 22:07 »
Står fortsatt på mitt. Fyren er håpløs. Han er så vanvittig lite målfarlig at vi strengt tatt spiller med én spiss. Han sanker derimot kort som om besatt av Lucifer selv.

Det er flere spillere i dagens Newcastle jeg ønsker vekk, noen sågar i årevis, men jeg ønsker ikke å fremstå som en 'fickle fan' av den grunn. Det er bare det at disse spillerne stadig vekk blir prioritert, til tross for egentlige posisjoner og (manglende) kvaliteter, og resultatene smaker ikke akkurat fugl, så noe rett må jeg faktisk ha. ;D

Som spisspartner til Owen bør Martins, Viduka, selv Shola få forrang, i alle fall for en stakket stund. Jeg tør garantere at det ikke blir verre.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 13. Feb. 2008, 22:11 »
enig, han suger så jævli at det er vondt og se på
lt;3 Newcastle <3

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 13. Feb. 2008, 22:31 »
Smith er ikke håpløs. Han jobber bra og vinner en del dueller hver kamp, men han scorer aldri mål, kommer ikke til mange store sjanser og har heller ingen ekstrem egenskaper. Når man er en så begrenset spiller er man etter min mening ikke god nok til å spille mye på Newcastle eller koste 80 millioner. Så jeg må si jeg syntes han er overvudert og med den dekningen vi har på spiss plassen kan han for min del godt bli solgt til sommeren. En del penger kan vi nok også få for han.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 13. Feb. 2008, 23:02 »
Jo han ER håplaus! Gjer laget lite/ingenting, scorer ikkje mål. Kan sei han jobba bra og er et helvete for motstandarlagets forsvar som nokon seier, men vi skape jo ingen sjansar sjølv om Smith er på bana. En komplett udugelig spiss, og enda verre midtbane. Og koffor i HELVETE vart ikkje Viduka bytta innpå mot Villa? Den engelske kommentatoren skjønte lite av det.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #117 på: 14. Feb. 2008, 11:16 »
Han er ikke håpløs, men det at han IKKE scorer mål, det bekymrer meg.
Men det vil løsne for han å, så fort midtbanen setter seg. Han trenger folk som kommer til innlegg eller baller som kommer inn i feltet. Er ikke rart mannen ALDRI scorer når han står med ryggen mot målet??

Han er en en spiller som har det vi trenger. Men vi må utnytte hans sterke sider, det er der det ligger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 14. Feb. 2008, 14:31 »
Smith er i likhet med Butt en spiller mange ser ensidig negativt på.
Førsteomgangen mot Villa vant han fler og fler dueller iløpet av kampens gang. Han gav flere gode legg for andre medspillere, og var flink til å holde på ballen. I andreomgang falt han sammen med stort sett hele resten av laget, og ikke overraskende var han en av de som fikk absolutt mest kritikk.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #119 på: 14. Feb. 2008, 15:05 »
Det at han for såpass med kritikk så fort er at enn ser det så fort med Smith. Tingene stemmer bare ikke, å når vi ikke kommer fremover med laget blir det enda mere synlig..
Når det gjelder Butt??
Ja, i forhold til hva han pressterte i fjor, å i forhold til hve enn kan forvente. Da mener iallefall jeg han underpresterer i nesten hver kamp. Ja, han er en ballvinner, men ikke mere enn det. Vi kan, å skal forlange at en spiller av hans kaliber skal kunne slå enkle passninger.

Men men. Det er Smith det skal dreie seg om her. Å ja, han er viktig vist vi for spillet til å sitte, for Smith har veldig mye å bidra med, men da kan han IKKE spille med ryggen mot mål. Der feilen ligger.