20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 370596 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2460 på: 09. Jan. 2013, 21:38 »
Spørsmålet er når man skal begynne å skyte. Og med fare for sivile rundt, så ser jeg helt klart poeng ditt, Andy. Det ville vært katastrofe om noen andre enn ranerne ble drept. Leste et sted at vitner mente at det var ranerne som avfyrte de første tre skuddene, og da har jo ikke bevæpnet politi akkurat mye valg.

Nokas-ranet sine omgivelser var jo ganske like. I sentrum av en by med politi vs ranere hvor begge stilte med våpen. En gang er man jo nødt til å begynne å skyte i slike situasjoner. Nå pågår det en evig krangel mellom han politimannen og raneren om hvem som først begynte å skyte i Nokas-saken da.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2461 på: 09. Jan. 2013, 22:36 »
Synes bare gullsmed politiet virket ganske "trigger happy". Han som døde hadde kun en lekepistol, og i de artiklene jeg har lest så har ikke tyvene fyrt av noen skudd. Om det stemmer vet jeg ikke.

Når det gjelder smuglersaken så kan hvertfall ikke politiet klandres. Man er passe dum om man skyter mot politiet etter de har hoppet oppi båten!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2462 på: 09. Jan. 2013, 22:48 »
Bør ihvertfall unngå å bruke våpen så langt som overhodet mulig. Har sett diverse liveleak-videoer og lignende der jeg syns det er helt sjukt hvor kjapt enkelte politifolk drar opp våpen. Det eskalerer jo ofte situasjoner helt unødvendig. Mange er selvfølgelig fra USA da, der holdningen er at det er en menneskerettighet med våpen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2463 på: 10. Jan. 2013, 08:38 »
Helt enig. Vanvittig mye som kunne vært unngått.
Når enkelte har holdninger som denne fjotten så skjønner man at ting tar tid over der :P

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2464 på: 10. Jan. 2013, 08:57 »
Når enkelte har holdninger som denne fjotten så skjønner man at ting tar tid over der :P

Herregud. Som å diskutere med en unge i verste trassalder. Jeg hadde ikke vart lenge i en slik diskusjon med en ytterst provoserende person.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2465 på: 10. Jan. 2013, 09:04 »
Hehe, enig. Det er faktisk helt sykt at Piers klarer å holde seg så rolig, men tror ikke han forventet der der egentlig :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2466 på: 10. Jan. 2013, 12:32 »
Det som er så utrolig skremmende er jo at det der virker å være standard konsensus blant mange amerikanere. Jeg synes egentlig ikke det er morsomt lengre en gang, det er bare forbanna irriterende og skremmende at folk kan være så jævlig sta og bastante når de har så lite peiling (eller kanskje nettopp på grunn av det).

Peter

• Gjest
« Svar #2467 på: 13. Jan. 2013, 22:51 »
Hvor gammel maa man vaere for aa melde seg inn i en skyteklubb? dvs Pistolskyting

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2468 på: 15. Jan. 2013, 03:45 »
Skal sjå Operah for første gang på torsdagskvelden ialfall! Hadde egentlig ikkje trudd Lance kom til å innrømma det. Visst det stemmer at han gjør det da.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2469 på: 18. Jan. 2013, 11:13 »
UCIs forklaring på hvorfor de nå mottok penger fra Armstrong blir jo av det komiske slaget. Hvis en slik forklaring noen gang dukker opp.  :)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2470 på: 18. Jan. 2013, 11:43 »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2471 på: 18. Jan. 2013, 14:17 »
Hotel Cæsar <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2472 på: 18. Jan. 2013, 14:20 »
Er jo bare trist. De hadde det sikkert helt jævlig som gikk glipp av dagens høydepunkt i går. Varme tanker sendes...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2473 på: 18. Jan. 2013, 15:26 »
Synes dette var det beste argumentet:
«Det som skjer i utlandet har vi ikke noe med! For det er ikke oss det er snakk om, det er ikke oss det går ut over!»
Nei, at 9 norske statsborgere er uskyldige gisler hos terrorister i Algerie har jo ingenting med Norge å gjøre. Helt håpløst å ditche Cæsar for noe så uvesentlig. Det blir som å kaste absolutt alle ordinære programmer over bord resten av kvelden og natta fordi et par fly har kræsja inn i et par høyblokker i nyjårk. Helt håpløst, altså. Skamme seg, burde de.

Nå fulgte ikke jeg med så veldig mye med på nyhetssendingene uansett, og følger overhodet ikke med på Cæsar, men dette blir bare for dumt. Hadde det vært en direktesending kunne jeg kanskje forstått det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2474 på: 18. Jan. 2013, 16:59 »
Hadde det vært ein direktesending, som under 22.juli (Tour De France). Så hadde dei berre flyttet det over på TV2 Zebra som den gang.

Det er ein såpeserie det er snakk om her, så må heile verden settes på vent pga Hotel Cæsar skal gå kvar dag kl 19:30 (?)