20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 370480 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2430 på: 26. Des. 2012, 11:49 »
Dårlig gjort å få glanset, glatt dasspapir til jul.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2431 på: 01. Jan. 2013, 16:03 »
Hoppuka altså! Fantastisk av dei norske guttene og er spesielt imponert av Jacobsen. For eit comeback!  :feiring: :feiring:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2432 på: 02. Jan. 2013, 00:47 »
Shit,,er jævlig krise her nå faktisk. Må fortelle en historie..

For vel 5 måneder siden merket jeg når jeg dusjet at det var mer hår igjen nederst i sluken enn det pleier å være..måtte konstant begynne å fjerne hår hver eneste gang jeg hadde dusjet. Jeg skjønte jo at det kom fra toppen av hodet, så dro til en lege for å sjekke det. "Bare vanlig hårtap forårsaket av stress og eksamensperiode", sa han. Greit, tenkte jeg - det slutter vel.

Det har enda ikke stoppet, så jeg dro til en spesialist-hudlege her i DK for å sjekke samme sak da jeg har såvidt begynt å merke at jeg får bittelitt viker (ikke at noen kan se dem bortsett fra meg) og kanskje så ørsmått tynnere hår. Dommen var en annen. Han sa: "Du har brukt hårprodukter siden du var 8 år, noe som rett og slett har vært et drap på hårsekkene dine. Jeg vet ikke om det er reversibelt!".

Han spurte videre om familietreet mitt, og jeg kunne bekrefte at min levende bestefar på 87 år har hårlinje som en 18-åring og min avdøde (hvil i fred) hadde hår på toppen da han døde. Da var han i lengre i tvil; hårtapet er selvforskyldt og grunnet det han kalte "en ekstrem forfengelighet til å være så ung". Har brukt bryylcreem og hårvoks HVER DAG siden jeg var rundt 8-9 år, og det er ikke å overdrive...

Jeg spurte han om alternativene, og han sa at jeg enten må ta en Wayne Rooney-transplantasjon, men måtte vente til hele håravfallet var gjort (og klippe meg kort innen den tid) eller bruke et såkalt hårsystem med falskt hår (hahaha, men ser faktisk helt ekte ut) som man måtte bytte hver tredje måned.

Så helsike... Er det noen andre som har slitt med samme dritten?

Sjekk også: Produkter mot hårtap.

Jeg må innrømme at jeg er såpass forfengelig at verken hentesveis, skallethet eller å ikke gjøre noen ting er helt usannsynlige alternativer. Han sa også at det ikke hjelper å kjøpe Propecia eller Recrea Forte da det jeg har ikke er arvelig hårtap - men hårtap som følge av idioti. anyone? <3

« Siste redigering: 10. Sep. 2013, 11:55 av plebUTG »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2433 på: 02. Jan. 2013, 08:54 »
Wow, not good. Har også brukt en del liter hårvoks siden jeg var liten, men la heldigvis fra meg de værste produktene (type Dax) ganske tidlig. Har litt viker, men tror egentlig alltid jeg har hatt det. Har kun brukt Renati nå i mange år.

Kan si det slik at jeg lett hadde tatt en Rooney hvis det samme hadde skjedd med meg!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2434 på: 02. Jan. 2013, 11:31 »
har fått helt greie viker over åra, men har ingen problemer med det. er fullt klar over hvor jævlig kjekk jeg er uavhengig av hvordan håret mitt er, samt at jeg ikke har noen problem med å akseptere at jeg eldes.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2435 på: 02. Jan. 2013, 18:12 »

Kan si det slik at jeg lett hadde tatt en Rooney hvis det samme hadde skjedd med meg!

Det skal jeg 100 % sikkert hvis det utarter seg. Problemet er bare at legen sa at jeg er nødt til å bli ferdig med håravfallet før jeg begynner å ta en slik operasjon, så det blir tidligst når jeg er 26-27 år. det er jævlig stress.

@ Boris, skulle ønske jeg hadde like avslappende forhold til det som deg, men nei - dessverre. Og kan garantere at det ikke går på generell selvtillit. Mer på hvordan jeg ser for meg selv uten fyldig hårmanke.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2436 på: 02. Jan. 2013, 18:21 »
Da var jeg ferdig med hårprodukter.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #2437 på: 02. Jan. 2013, 20:09 »
Ajaj. Min største frykt (bortsett fra å kutte av meg tunga) er jo å miste håret. Pappa mistet det tidlig, men ellers ser det ok ut i familien. Bruker voks stort sett hver dag, men prøver å ikke bruke for mye.

Nå er jeg snart 25 og får mye skryt av frisøren for tykt og bra hår, så begynner egentlig å se optimistisk på livet fremover.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2438 på: 03. Jan. 2013, 00:00 »
Ante ikke at hårvoks kunne være så skadelig! Hvilke(n) typer har du brukt, Amund?

Bruker selv voks stort sett hver dag, når jeg ikke har noe i håret føles det som om jeg ser ut som en pedofil russer. Jeg begynner allerede nå, i en alder av 22, å merke at jeg blir noe tynnere i håret. Familietreet viser heller ikke gode utsikter for min fremtidige hårvekst. For meg er det helt uaktuelt å gå rundt med måne, så så fort jeg ser at håret er blitt for tynt må alt gå, eller evnt. ta en rooney. Heldigvis er jeg så forbanna kjekk at jeg også vil se bra ut skalla :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2439 på: 03. Jan. 2013, 00:35 »
Jeg elsker håret mitt - og er så forbanna glad for at der enda er masser igjen. Bank i bordet. Jeg ser helt jævlig ut uten hår.
Selv er jeg slik at jeg bruker paste eller voks ofte - men ikke hele tiden. Jeg sliter med psoriasis i hodebunnen - det er det eneste.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2440 på: 03. Jan. 2013, 00:56 »
Ante ikke at hårvoks kunne være så skadelig! Hvilke(n) typer har du brukt, Amund?

Det dreper deg faktisk helt...vurderer å bli sånn skalla fyr som går rundt på ungdomsskoler i norge og advarer ungdommer mot hårvoks. Absolutt et marked for det.

Min hårvoks-karriere.:

8-15 år: Brylcreem
15-19: Dax/Renati
19-22: Renati nærmest utelukkende..små avbrekk med Brylcreem

Er redd det er Daxen som har drept mye, men også den unge alderen. Synes btw også at veldig mange ser ut som øst-europeere hvis de ikke bruker hårvoks eller caps/lue. Men det er en annen diskusjon.

Har tenkt ut et scenario til. det er å bli tidenes boler på treningsstudio..da er det jo sosialt akseptert å ha lite hår. Men er noen år igjen til jeg er helt der da heldigvis !

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2441 på: 03. Jan. 2013, 09:43 »
Brylcreem som 8 åring er ganske vilt :P
Dax merker man jo med en gang at er ødeleggende. Husker min bror brukte det og måtte vaske håret med zalo for å få det ut. Frisøren klarte ikke klippe han etter en periode. Håper virkelig ikke Renatien er like skadelig.

Hver gang man ser en gjeng uten voks i håret på byen her så vet man jo at det er polakker ;)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2442 på: 03. Jan. 2013, 09:57 »
Brukt Dax ein gang, og aldri meir...

Har brukt voks sidan ungdomskulen, og har ikkje merket noko til tynnere hår. 25 år, og veldig mykje hår enndå. *bank i bordet*

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2443 på: 03. Jan. 2013, 10:28 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2444 på: 03. Jan. 2013, 12:01 »
Dette synes jeg er nokså urimelige krav.

? Moren skal bestemme hva slags musikk sønnen hører på.
For real??? Så hvis mora finner ut at han hører på et eller annet "skummelt" black metal-band, hva skjer da? Skal hun frata han telefonen da? Og hva med Britney Spears, er hennes seksualiserte sanger aksteptable for en 13-åring?

? Moren skal alltid vite hva passordet til telefonen er.
Er dette for at hun skal kunne sjekke at sønnen benytter telefonen slik hun krever det?

? Sønnen må alltid ta telefonen når moren eller faren ringer.
Man tar alltid telefonen når foreldrene ringer, så fremt man har anledning. Gjør man ikke? Trenger ikke regler for det?

Ellers måtte jeg le av denne:
? Hvis telefonen havner i toalettet, eller forsvinner i løse lufta, står du ansvarlig.
Forsivnner i løse lufta? Kan en iPhone forsvinne i løse lufta?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon