20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 370276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2415 på: 16. Des. 2012, 22:20 »
I morgen kommer jo dommen i Vågå-saken. Øygard har jo bevist gjennom flere Skype-meldinger at han er helt tydelig pedofil, men spørsmålet er jo om det ligger bevis nok for at han har gjort disse fysiske overgrepene. Står på VG at Mette Yvonne & co kommer til å anke uansett utfall, så rettskraftig blir nok ikke dommen som blir gitt i morgen.

Tviler litt på at han dømmes når det ikke foreligger noen fysiske bevis. Håper jo selvfølgelig for Vågås og Arbeiderpartiets skyld at han gjør det - må være slitsomt å ha en pedofil løpende rundt i gangene.
« Siste redigering: 16. Des. 2012, 22:22 av plebUTG »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2416 på: 17. Des. 2012, 01:26 »
Det foreligger ingen fysiske bevis, men SMs-ene og Skype-loggene er ganske tydelige beviser på at mannen er pedofil. Og det er for alle ikke-jurister overveiende sannsynlig at han ikke har greid å holde fingra unna fatet. Jeg sliter med å se noen grunn til at jenta skal ha løyet så lenge og så konkret. Såvidt jeg har forstått fra rettsforhandlingene har forsvaret mer eller mindre bevist så og si alt bortsett fra sexen. I tillegg har politiet vært særdeles klønete og rotet bort mange potensielt essensielle beviser.

I mitt hode er det hevet over enhver rimelig tvil at Øygard er skyldig etter tiltalen. Men jeg er dog ikke jurist.
Uansett, denne saken havner garantert i lagmannsretten, og kanskje til og med helt opp til høyesterett, selv om det vel må gå på andre forhold enn selve skyldspørsmålet, etter det jeg har hørt. Men det er jo heller ikke bare skyldspørsmålet som er problemet her.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2417 på: 17. Des. 2012, 10:07 »
DØMT!

Arrogansen til både Øygard og Yvonne Larsen med sitater som at han "ikke kan bli dømt uten nokka som helst beviser" er det bare å le av akkurat nå.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2418 på: 17. Des. 2012, 14:02 »
En lærepenge for alle som kjøpte Øygard-propagandamaskineriets meget gode forsøk på å sverte overgrepsofferet så mye som mulig på forhånd i hvert fall. Internettrykter er skumle. Synd for offeret at hun må gjennom samme prosess på nytt, men ettersom alle fliker av informasjon man hører om fra rettssaken støtter henne har hun nok definitivt ikke hele bygdedyret mot seg lengre.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2419 på: 18. Des. 2012, 10:57 »
Heldigvis har han vett nok til å trekke seg som ordfører (hadde vel egentlig ikke noe valg), men hevder sin uskyld i avskjedsbrevet. Spørsmålet er jo nå om han bare er dum eller om han prøver å bygge ny strategi inn mot ankesaken.

Trist å se i etterkant på alle som prøvde å sverte jenta med å ha "hørt diverse rykter", ja. De fikk seg en real støkk da Skype-loggene kom og regner med at de fleste holder kjeft nå som den første knusende dommen er på plass.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2420 på: 20. Des. 2012, 17:25 »
Jeg trodde Oslo var toppen av stusselighet, men Trondheim er faen meg femti ganger kjipere enn Oslo. For en sinnsvakt stusselig by, og inntrykket blir ikke akkurat noe bedre av at absolutt alle man møter, med unntak av en håndfull, fremstår som kjipere en de aller verste romfolkene i Oslo. Triste greier.

Håper noen ejakulerer så hardt at hele byen blir gravlagt i sæd. Etter jeg har kommet meg bort her ifra, selvfølgelig.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2421 på: 20. Des. 2012, 18:21 »
Det virker ikke som at Trondheim vil savne deg særlig mye ut ifra denne karakteristikken.

Good riddance  :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #2422 på: 20. Des. 2012, 18:25 »
HAHA Boris ! Oslo 4 life ya'll  :thumbu:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2423 på: 20. Des. 2012, 18:37 »
Var en liten tur innom Outland og, siden jeg først var innom byen, og jeg tror jeg aldri har sett så forbanna mange særinger på et sted før. Jeg har vært på Outland i Oslo jævlig mange ganger og sett mye rart, og jeg har tusla rundt i Oslo mens det var DesuCon og sett mye rart, men jeg har aldri sett så mye sært på et sted som jeg så på Outland i Trondheim. Rimelig skumle greier.Det overgikk alt.
« Siste redigering: 20. Des. 2012, 18:47 av boris. »
Nei.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #2424 på: 20. Des. 2012, 19:21 »
Hva gjør du i trondheim egentlig boris ? Østbanehallen i Oslo er en dass og der ungår jeg helst å gå til en hver tid i frykt for å møte på pokemons og allt slag goth skrap. Det nordligste jeg har vært i landet er vel Lillehammer  :fisk:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2425 på: 20. Des. 2012, 19:53 »
Er litt utenfor Trondheim, og takk herren for det. Men er oppi her pga. dama.

Liker Østbanehallen ganske godt selv, pga. Outland, som til tross for mange latterlig sære folk, er en jævlig fet butikk for de som er interessert i sånt. Noget stive priser, men bor man i Norge må man forvente sånt. Sykt mye snacks å finne der, ass.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2426 på: 21. Des. 2012, 22:11 »

Dyktig nok, han herre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2427 på: 22. Des. 2012, 02:00 »
bounder egentlig veldig bra med trøndere, jeg. Mye bedre enn med bergensere feks. Som regel hyggelige de jeg kjenner i hvert fall.

Har ikke vært så mye i Trondheim, men at den er 50 ganger kjipere enn Oslo tviler jeg på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2428 på: 22. Des. 2012, 16:53 »
Det er jo helt feil. Jeg har stort sett bare gode minner fra Trondheim. Trøndere er jo også greie folk. Dog skal det sies at jeg syns bergensere har fått et noe ufortjent dårlig rykte da :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2429 på: 26. Des. 2012, 11:10 »

Jeg fikk en sånn til jul. :smitten:
Nei.