20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 370197 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2160 på: 12. Juni 2012, 00:04 »
http://mann.no.msn.com/kultur/her-skjer-det-absolutt-ingenting

Hyggelige steder..

Litt freaky at jeg akkurat kom over en video på youtube som viste det pariserhjulet i Tsjernobyl, så går jeg inn på newutd og ser bilde 4 her...
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2161 på: 12. Juni 2012, 00:07 »
Haha! Link til videoen? Creepy sted!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2162 på: 12. Juni 2012, 00:13 »
Haha! Link til videoen? Creepy sted!

Peter

• Gjest
« Svar #2163 på: 12. Juni 2012, 00:25 »
Off, får nesten frysninger av å se slike spøkelsesbyer som Tsjernobyl og den i Frankrike. Triste steder med en horribel historie bak seg.
At folk levde fint i Tsjernobyl, var på tivoli og satt i pariserhjulet for 25 år siden, mens det nå står dødsforlatt igjen... uhyggelig. I Tsjernobyl står tiden helt stille. Skummelt!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2164 på: 12. Juni 2012, 00:29 »
Den i Frankrike har helt klart den verste historien.

642 innbyggere i Oradour-sur-Glane ble henrettet av tyske soldater i 1944, som avstraffelse for den franske motstandsbevegelsens aktiviteter. Overlevende fra massakren har uttalt at menn ble skutt i bena så de skulle dø sakte, mens kvinner og barn ble skutt med maskingevær da de forsøkte å flykte fra den lokale kirken. Aksjonen har også satt sine spor i landsbyen, som den dag i dag ligger øde.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2165 på: 12. Juni 2012, 00:42 »
Historiene bak hvorfor ting er som det er er jo ikke hyggelige, men jeg har jævlig sansen for sånne steder. Elsker det post-apokalyptiske, og flere av de bildene gir meg en skikkelig post-apokalyptisk følelse. Spesielt det med gassmaskene står høyt her i heimen.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2166 på: 12. Juni 2012, 00:48 »
Veldig fascinerende med alle slike plasser - og har faktisk veldig lyst til å besøke byen utenfor Tsjernobyl. Som yngre var det ingenting som var mer spennende og skummelt enn å besøke hus og lignende som rett og slett bare var forlatt. Husker blant annet en gård som var forlatt og lå ganske ensom uti skauen hjemme. Det var jævla spennende å luske rundt oppå loftet der husker jeg. Ahh, memories :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2167 på: 14. Juni 2012, 17:06 »
Har vi noen elektrikere e.l her?

Jeg skulle lage meg noe mat i stad, så slo på komfyren og ei plate. Da går hele komfyren. Det har skjedd før, så regnet med det bare var en sikring. Har sånn gammeldags sikringsskap hvor man må bytte ut sikringene(ja det er ræva), så gjorde det, selvom sikringene var uvanlig lite varme.

I det jeg står der, så begynner lyset i gangen å flimre. Til slutt blir det nesten helt borte. Jeg går opp igjen og prøver å slå på ei plate. Når jeg setter den på det laveste, så er det lys der, men når jeg øker den, så boof, borte vekk.

Det rare her er at ingen av sikringene er fucked, pluss kjøkkenet og gangen er på forskjellige kurser.

I et annet rom har jeg en tv og en cd-spiller. Cd-spilleren funker ikke, mens tv'n er helt som den skal. Forresten bare 1 av 6 lys i dette rommet og naborommet som funker.

I et annet rom har jeg en stasjonær pc, den slår seg på(dog med en del rare lyder), men jeg får ikke på skjermen. Lysene i dette rommet flimrer og er meget ustabile.

Kjøleskapet er på, men dog virker det som om lyset er svakere der også enn vanlig.

Noen som har noen som helst peiling på hva som kan være galt her??

På forhånd takk.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2168 på: 14. Juni 2012, 19:01 »
Spenningsfall... Eller poltergeist

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2169 på: 15. Juni 2012, 00:20 »
Har vi noen elektrikere e.l her?

Jeg skulle lage meg noe mat i stad, så slo på komfyren og ei plate. Da går hele komfyren. Det har skjedd før, så regnet med det bare var en sikring. Har sånn gammeldags sikringsskap hvor man må bytte ut sikringene(ja det er ræva), så gjorde det, selvom sikringene var uvanlig lite varme.

I det jeg står der, så begynner lyset i gangen å flimre. Til slutt blir det nesten helt borte. Jeg går opp igjen og prøver å slå på ei plate. Når jeg setter den på det laveste, så er det lys der, men når jeg øker den, så boof, borte vekk.

Det rare her er at ingen av sikringene er fucked, pluss kjøkkenet og gangen er på forskjellige kurser.

I et annet rom har jeg en tv og en cd-spiller. Cd-spilleren funker ikke, mens tv'n er helt som den skal. Forresten bare 1 av 6 lys i dette rommet og naborommet som funker.

I et annet rom har jeg en stasjonær pc, den slår seg på(dog med en del rare lyder), men jeg får ikke på skjermen. Lysene i dette rommet flimrer og er meget ustabile.

Kjøleskapet er på, men dog virker det som om lyset er svakere der også enn vanlig.

Noen som har noen som helst peiling på hva som kan være galt her??

På forhånd takk.
Spøkelseshus du bor i? :) Hvor gammel er komfyren din, og har du sølt mye på den før? Da kan det være selve komfyren din. Og hvilket lys gikk når du skrudde på plata di, det i gangen eller selve komfyren? Om komfyren, kan det virke som om ein eller flere av nivåene (platene) er ødelagt(da må du sannsynligvis kjøpe nye varmeelement, og kan du ikkje installere det sjølv kan det bli dyrt, og eg ville anbefalt ein ny hybelkomfyr - type liten - slik eg har :))
Men om du meinte at det var lyset i gangen som gjekk av, kan det virke som om du har jordfeil, dette er ganske vanlig i gamle hus der el-anlegget ikkje er heilt up-to-date. Jordfeil betyr at du har forbindelse mellom to eller fleire kurser, f.eks via ein vannskade og hull i isolasjonen på ein eller fleire kabler(to kurser - kabler - i samme vegg) som kan oppstå ved f.eks mus eller forelding.
Når det gjelder desse oppholdsrommene kan det være så enkelt at cd-spilleren ikkje fungerer!(har du prøvd eit anna apparat i den stikkontakten?) og at dataskjermen ikkje funger, evt adapteret(har du prøvd eit fungerende apparat her også?)
Men pga alt flimmeret i lyset(regner med du ikkje har spot?) kan det virke som ein liten forbindelse her også (jordfeil). Veit ikkje om det er samme kurser på desse oppholdsrommene som kjøkkenet og gangen, men det kan være feilen er på ein og samme plass(ein vegg f.eks der alle evt. 4 kurser krysses, og ligger dunket i vann)
Og når du slår på forskjellige ting, som komfyr, lys, tv og datamaskin, kan denne jordfeilforbindelse trigge lyset som flimrer. Om du har ein kompiss med måleapparat, kan han kanskje måle det for deg. Ellers bør ein elektriker kartlegge det. Om du har dårlig økonomi selg og sei alt er iorden ;) evt. finn ein ny plass å leige/kjeft på huseiger du leiger hos!
Håper det var litt til hjelp, men når det er sagt, før du feilsøker, kan egentlig feilen ligge, og være hva som helst...
Venter i spenning...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2170 på: 15. Juni 2012, 11:46 »
Takk for utfyllende svar:)

Fikk en nabo til å se på det. Viste seg at 2 av 3 hovedsikringer hadde gått  :coloccini:

Noe jeg utelukket fra starten av, jeg var sikker på heile shiten gikk så fort en av de tok kvelden. Da har man lært noe nytt idag også =)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2171 på: 15. Juni 2012, 12:03 »
Trodde seriøst at slike gamle sikringsskap var sånt som man var nødt til å skifte ut nå, jeg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2172 på: 15. Juni 2012, 12:11 »
Trodde seriøst at slike gamle sikringsskap var sånt som man var nødt til å skifte ut nå, jeg :P

Hehe, mye mulig det er sånn! Jeg er bare for lat til å gjøre noe med det. Men er vel kanskje på tide ja.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2173 på: 15. Juni 2012, 15:42 »
Du kan heller påspandere deg å bytte når du vinner på lotto, eller usannsynlig mye på oddsen ;) Når/om brannvesenet har kontroll kan det hende dei seie noko. Men du fann vertfall feilen! Relativt billig med nye sikringer (om du vinne ein fin ein på oddsen) :)
Venter i spenning...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2174 på: 17. Juni 2012, 18:23 »
Er helt sykt det programmet her som skal pågripe pedofile.

Godt initiativ da jeg hater pedofile, men måten de gjør det på er jo bare helt latterlig.

- De inviterer disse folkene hjem til sex.
- Viser fullt navn, arbeidsplass og øvrig identitet.
- Får dem til å gå gjennom en pinlig tilståelse med han kleine høye mannen.
- Får tre-fire store politimenn med våpen opp til halsen for å pågripe dem på verst tenkelig måte. De aller fleste ville naturligvis bare gitt seg med en gang, men her skal man kaste de ned på bakken og skyte de med "tazer".

La meg si det slik; programmet er ikke særlig velfungerende når man nesten får litt sympati med pedofile mennesker.

se her;