20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 370602 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #2130 på: 31. Mai 2012, 00:57 »
Jada, jeg er 100 prosent enig med deg i det. Svarte ikke noen spesielt når jeg skrev det jeg skrev. Når det er så åpenlyst at personlige "talenter" innen f.eks musikk, intelligens og sport i stor grad er biologiske, så er det litt rart at man stort sett ser på preferanser utelukkende som et resultat av kulturelle og sosiale påvirkninger. Jeg tror f.eks det først og fremst er biologiske årsaker til at menn vil bli ingeniører og snekkere mens kvinner vil bli veterinærer og sykepleiere (satt på spissen selvsagt), og ser ikke helt forskjellen på dette og på å si at det er forskjeller på hva menn og kvinner liker av musikk. Eller forskjeller på hva smarte og dumme mennesker liker av musikk.

Uinteressant er det uansett. Musikk er ren underholdning, og at det produseres noe som er elendig musikk i mine ører så plager det meg ikke i det hele tatt. Det finnes mange arv/miljø-spørsmål jeg synes er viktige å få kartlagt bedre og å få en bra diskusjon rundt, men dette er ikke et av dem.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2131 på: 31. Mai 2012, 01:21 »
Her i chit chat-tråden kan alt diskuteres, uansett hvor idiotisk eller lite hensiktsmessig det er ;) Men joda, enig med deg. Bare har en trang til å adressere folk når de skriver noe som er opplagt galt.
« Siste redigering: 31. Mai 2012, 01:24 av geordie-olav »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2132 på: 31. Mai 2012, 01:36 »
Syns egentlig det er litt interessant å diskutere, samt lese om slikt, jeg :P

Dessuten syns jeg musikk for meg personlig har større nytte enn kun ren underholdning også :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2133 på: 31. Mai 2012, 01:38 »
Sitat
Her i chit chat-tråden kan alt diskuteres, uansett hvor idiotisk eller lite hensiktsmessig det er
Hundre prosent enig nok engang jeg. Det var for så vidt ikke meningen å sette noen stopper for diskusjonen. De beste diskusjonene her er jo de mest meningsløse. ;)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2134 på: 31. Mai 2012, 02:03 »
Her i chit chat-tråden kan alt diskuteres, uansett hvor idiotisk eller lite hensiktsmessig det er ;) Men joda, enig med deg. Bare har en trang til å adressere folk når de skriver noe som er opplagt galt.
Forsåvidt sant.

Men for eget vedkommende var ikke tanken å si at miljøet bestemmer alt, men snarere at intelligensen styrer hvilket miljø man havner i, og at man deretter påvirkes av dette miljøet. Skriver på tlf, derfor kortfattet.

Når det kommer til hvem som LAGER god musikk, så er det klart at sosial intelligens "talent" spiller en enda større rolle

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2135 på: 31. Mai 2012, 10:56 »

Vinnerne av barneoppdragelse!  :thumbsu:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2136 på: 31. Mai 2012, 23:55 »
40 Of The Most Powerful Photographs Ever Taken

A moving collection of iconic photographs from the last 100 years that demonstrate the heartbreak of loss, the tremendous power of loyalty, and the triumph of the human spirit.
http://www.buzzfeed.com/expresident/most-powerful-photographs-ever-taken
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2137 på: 01. Juni 2012, 00:12 »
Takk. Blir litt rørt av endel av de bildene der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2138 på: 01. Juni 2012, 13:40 »
Det er noen fotografier jeg savner i den samlinga der, men veldig mange svært rørende bilder. Min klare favoritt er nr. 2.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2139 på: 02. Juni 2012, 13:57 »
Same old Shearer, always scoring!

Simmi

• Gjest
« Svar #2140 på: 02. Juni 2012, 14:15 »
Hei!

Skal på konsert i England om en uke. Der står det at konserten "gates 5pm" og "show time tbc"
Noen som vet hva dette betyr? :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2141 på: 02. Juni 2012, 14:35 »
Portene åpner 5pm mens det ikke er bestemt når selve konserten starter? :p

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2142 på: 04. Juni 2012, 13:52 »
TBC betyr To Be Confirmed, altså at det fortsatt ikke nødvendigvis er formellt bekreftet når det starter.  Årsakene kan sikkert være mange, men det er nok mest sannsynlig at bandet vil vente til de ser at publikum er sørpe fulle før de tørr spille musikken sin hvis den er tilstrekkelig dårlig.  Det er ikke tilfeldigvis en Nickelback-konsert du skal på?  :fisk:
Genius by birth. Slacker by choice.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2143 på: 06. Juni 2012, 00:20 »
Sitat
Japanese Chef Serves Own Genitals For Dinner

Nothing in that headline is inaccurate or an exaggeration. Mao Sugiyama is a Japanese chef who recently served his/her surgically removed male genitals to five connoisseurs for about $250 a plate.

For et fantastisk spesielt folk. :feiring:
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #2144 på: 06. Juni 2012, 00:26 »
Hvorfor er du saa sykt glad i japser, chippere og koreanere, boris? :P