20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 369331 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #1950 på: 22. Mars 2012, 15:23 »
Prøvd systemgjenoppretting? Windows setter opp diverse punkter noen ganger i uka elns som du kan opprette tilbake til. Prøv det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1951 på: 23. Mars 2012, 08:16 »
Prøvd systemgjenoppretting? Windows setter opp diverse punkter noen ganger i uka elns som du kan opprette tilbake til. Prøv det.
System protection is turned off. To turn it back on so you can use System Restore, see Turn System restore on or off.

Faen.  :(

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1952 på: 23. Mars 2012, 09:52 »
Høres ut som MFT'en (Master File Table) er herpa.  Ikke bruk noen av windows sine innebygde "disk repair" verktøy etc, tror de har en tendens til å fucke ting enda mer til.  Det er da bedre å bruke programmer som er spesielt designet nettopp til dette formålet.  Har lite erfaring med bruk av slike programmer selv, og da ikke til windows.  Sist det skjedde meg ga jeg disken til en kompis som brukte noe linux greier til å fikse, har ikke selv nok kunnskap til å stole på mine egne evner på akkurat dette feltet, spesielt ikke om filene på disken er viktige.
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1953 på: 23. Mars 2012, 11:08 »
Går det ikke faktisk kanskje an å innstallere to windowser da? Ihvertfall om du skulle ha ha flere harddiscer eller delt opp den du har i flere fraksjoner. Selv måtte jeg gjøre det en gang i tiden da jeg hadde stasjonær hvor den gamle harddiscen fikk no fysisk skade. Slik fikk jeg fortsatt henta ut det meste av filer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1954 på: 23. Mars 2012, 11:21 »
Takk for hjelpen, gutter! Dessverre ser det ikke ut til at filene er til å redde. Ganske kjipt, ca 50 timers arbeid. Jeje, det går ihvertfall raskere å gjøre det denne gangen enn tidligere. Note to self: "ALDRI LAGRE ARBEID PÅ SKRIVEBORDET!" :sint:

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1955 på: 23. Mars 2012, 12:04 »
Du kan skru tiden tilbake på PC-en om du er redd for å miste arbeid som du allerede har gjort dersom du har Windows. Med mindre harddisken har fått "bug" på seg eller liknende, så skal det være mulig å systemgjenopprette fra alle tidligere tidspunkter.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1956 på: 23. Mars 2012, 13:02 »
Du kan skru tiden tilbake på PC-en om du er redd for å miste arbeid som du allerede har gjort dersom du har Windows. Med mindre harddisken har fått "bug" på seg eller liknende, så skal det være mulig å systemgjenopprette fra alle tidligere tidspunkter.

System protection is turned off. To turn it back on so you can use System Restore, see Turn System restore on or off.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1957 på: 02. April 2012, 15:00 »
Har ein iMac 27". Ser no at eg har fått ein form for flekkar eller mørke områder under glaset. Det ser ut som drit og eg trudde eg skulle få vaska det vekk. Er som sagt under glaset øverst litt ute til høgre. Det er vel kunn 1 års garanti på apple-produkt men ein har vel reklamasjonsrett? Eg teinkte ta kontakt med Eplehuset her i Bergen og håpar det er lett å få ordna. Har jo ikkje lyst betala noko for det sjølvsagt. Nokon som har tips eller erfaringar rundt dette? Takk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1958 på: 03. April 2012, 14:31 »
1 års garanti på en slik vare? Det hørtes egentlig ganske sjokkerende ut.

http://oyvindstrommen.be/2012/03/30/om-en-demonstrasjon-i-aarhus/

Veit egentlig ikke hvorvidt det er rett tråd - men her er bloggen til Øyvind Strømmen, en av de som sies å ha best oversikt over høyreekstreme miljø her til lands. Ganske interessant.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1959 på: 03. April 2012, 18:04 »
Har ein iMac 27". Ser no at eg har fått ein form for flekkar eller mørke områder under glaset. Det ser ut som drit og eg trudde eg skulle få vaska det vekk. Er som sagt under glaset øverst litt ute til høgre. Det er vel kunn 1 års garanti på apple-produkt men ein har vel reklamasjonsrett? Eg teinkte ta kontakt med Eplehuset her i Bergen og håpar det er lett å få ordna. Har jo ikkje lyst betala noko for det sjølvsagt. Nokon som har tips eller erfaringar rundt dette? Takk.
Har samme maskin selv, og etter forbrukerkjøpsloven så har du 2 eller 3 års garanti, og 5 års reklamasjonsrett. Når produktet er kjøpt i Norge er det disse reglene som gjelder, og ikke apples regel om kun ett års garanti ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1960 på: 03. April 2012, 20:53 »
Har samme maskin selv, og etter forbrukerkjøpsloven så har du 2 eller 3 års garanti, og 5 års reklamasjonsrett. Når produktet er kjøpt i Norge er det disse reglene som gjelder, og ikke apples regel om kun ett års garanti ;)

Det var det eg fann ut og. Ringte dei idag og det skal ikkje kosta meg noko. Mest sannsynleg "drit" på innsida av skjermer/glaset. Det er nok ikkje pixel-skade. Får stikka innom Eplehuset i Bergen etter påske med ho. So får me sjå kva dei gjer :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1961 på: 03. April 2012, 22:42 »
Klare ved en feil å få den tidslinjedriten på Facebook. Noen måte å få det tilbake til den gamle profilen igjen?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1962 på: 03. April 2012, 22:59 »
Tror tidslinjehelvettet blir tvangspålagt alle fra og med 1. april elns?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1963 på: 03. April 2012, 22:59 »
Jeg fikk det ikke før jeg gjorde en feil i stad ihvertfall...

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1964 på: 03. April 2012, 23:07 »
5 april eller no, så skal alle ha det.. Jeg har klart å holde meg uten so far, men har vel ikke noe valg om et par dager!
Same old Shearer, always scoring!