20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 372273 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #1320 på: 21. Mai 2011, 19:49 »
Men hvorfor blir "alle" andre tatt, men ikke Armstrong?

Blir alle andre tatt ?? Når kor what ?
8 av 10 blir vel aldri tatt men det finnes utallige eksempler på syklister som kommer med innrømmelser ei stund etter karriereslutt.

Men Lance Armstrong har vel så mye og tape på og innrømme det at han nok kommer til å blånekte for alt til han ligger i graven. Bevisene mot han er ialfall nok til å konkludere med. At han ikkje er dømt betyr ikkje det samme som han har vert dopfri.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1321 på: 21. Mai 2011, 20:15 »
Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor tester de ikke samtlige før et løp - særlig i et så viktig løp som TdF?

Og hvordan klarer så mange å slippe unna?

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1322 på: 21. Mai 2011, 20:22 »
Er jo bare kult med litt doping. Det er litt som filming i fotball. "Alle" fordømmer det, men det gjør jo i bunn og grunn bare diskusjonene og sporten i seg selv rikere, morsommere og mer interessant. Også fascinerende å se folk som Contador kjøre på med karrieren som om ingenting har skjedd.
Velger å le av vitsen din ;D

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1323 på: 21. Mai 2011, 20:31 »
Nå er ikke jeg en ekspert på dette men kan si noe. Måten å avsløre doping,er avhengig hvilken type doping det er. Bloddoping idag blir tatt via at de sporer plast etter innpakningen(blodposen).

Epo, Cera etc er vanskelig å spore på grunn av at verdiene(hemtokritt?) i kroppen blir lavere og lavere med tid, og derfor må testen taes relativt kort tid etter at misbruket fant sted. Dette dopet var/er blir brukt typisk under treningsperioder. Det var for eksempel det Armstrong gjorde før TDF i 2000 og 2001 ifølge Hamilton.

Du skal nok ikke se bort fra at det har vært endel korrupsjon i sykkelsporten for å mørklegge/skjule doping blant de mest populære rytterne.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1324 på: 21. Mai 2011, 21:25 »
Takk, da skjønte jeg det litt mer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1325 på: 21. Mai 2011, 21:30 »
Ja riktig, derfor jeg skrev den gang ;)
Allikevel har han fortsatt som teamleder for et av de mest profilerte lagene. Bare det syns jeg jo er relativt idiotisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1326 på: 21. Mai 2011, 21:44 »
Jeg er også overbevist om at "alle" av de beste var dopa på 90-tallet og litt ut på 2000-tallet. Så på en måte synes jeg det er litt unødvendig å drive å nøste opp i all dritten nå. Om Armstrong var dopet i flere av sine Tour-triumfer, hvor langt ned på lista må man for å finne en som var ren? Greit nok at sannheten skal fram, men hva man oppnår med det er jeg mer usikker på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1327 på: 21. Mai 2011, 21:46 »
Så in a twisted way kan man altså si at Armstrong var fortjent vinner blant alle dopvraka? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1328 på: 21. Mai 2011, 21:50 »
Den beste til å dope seg ja...  ;)

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1329 på: 21. Mai 2011, 23:07 »
Jeg er også overbevist om at "alle" av de beste var dopa på 90-tallet og litt ut på 2000-tallet. Så på en måte synes jeg det er litt unødvendig å drive å nøste opp i all dritten nå. Om Armstrong var dopet i flere av sine Tour-triumfer, hvor langt ned på lista må man for å finne en som var ren? Greit nok at sannheten skal fram, men hva man oppnår med det er jeg mer usikker på.

De ser ikke på saken for å ta fra han triumfene, men etterforsker fordi laget hans var US Postal, og laget var sponset av statlige skattemidler. Hvis laget da var systematisk dopet, så kan det betegnes som grov økonomisk svindel. At ryktet hans vil gå med i dragsuget er trolig, men han er sannelig litt skyld i det selv. Det verserer nok av rykter og eksempler om at den som ikke føyer seg etter Armstrong i sykkelsporten blir "hakket" på.

Sånn som han beskytter seg i disse dager mot anklagene fra Hamilton, Landis og ekteparet Andreu, så har vært med å grave sin egen grav, hvis den dagen han blir avslørt kommer.

« Siste redigering: 21. Mai 2011, 23:09 av Ipt »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1330 på: 21. Mai 2011, 23:37 »
50 jordselv på island. Verden går under.... Shit... Det skjer klokken 00 i norge, 1800 i tidssonen til spåmannen.

Jeg registrer at MK Dons nemesis Er under stadig opprykk. Det får meg til å lure på hva som skjedde med røkke og gjelsten. Det står ingenting på nett om hva som skjedde med eier forholdet, men jeg forstår det sånn at de ikke lenger har tilknyttning til klubben. Noen som vet hva som skjedde derpå?
Han kom, ble mett og dett var dett....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1331 på: 22. Mai 2011, 00:04 »
Ja, saken er selvsagt i en særstilling med Armstrong og US Postal med de statlige midlene. Snakkes vel om mer enn en milliard investert, og svindel finansiert av statskassen er særs alvorlig for de involverte. Jeg formulerte meg nok litt dårlig, jeg gikk utelukkende ut fra et sportslig synspunkt. Der mener jeg ikke man oppnår all verden ved denne opprullingen. Da kan man like gjerne stryke alle resultatlister fra slutten av 70-tallet og fram til 2005.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1333 på: 22. Mai 2011, 02:53 »
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/iran/8527455/Mahmoud-Ahmadinejad-says-Europe-stealing-Irans-rain.html?sms_ss=facebook&at_xt=4dd8591dd08cef21%2C0

Vi stjeler regnet fra Iran!!!

Ahmadinejad benekter for øvrig også Holocaust og har på statsbesøk til USA lirt av seg at det ikke eksisterer homoseksuelle i Iran (homoseksualitet straffes med døden i Iran i henhold til islamsk lov). Hva han sier her minner meg om Muta Maathais grunnløse påstander om at HIV-viruset opprinnelig ble produsert av vestlige vitenskapsmenn med overlegg for å ta livet av så mange afrikanere som overhodet mulig. Hun vant en Nobels Fredspris i 2004 (for å plante trær).

Klandre vesten for absolutt alt vondt + gi sin religion æren for alt godt = liten forståelse av verden.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1334 på: 22. Mai 2011, 08:54 »
Husker Muta Mathaai. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun fikk fredsprisen.