20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 372294 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #1305 på: 21. Mai 2011, 12:26 »
Ser ut til at det er kroken på døra for Armstrong når det kommer til dopingbeskyldningene nå. En av hans beste venner går ut og innrømmer å ha tatt EPO sammen med Armstrong.

Det at Lance har slått folk som har blitt tatt for doping er bevis nok for meg, og jeg mener det kanskje er litt smånaivt å tro at han ikke har dopet seg så overlegen han har vært i en sport som er FYLT med doping hvert mesterskap.

Simmi

• Gjest
« Svar #1306 på: 21. Mai 2011, 12:48 »
Enig, pleb. Alle sammenlagtkanonene på den tida var dopa, og da skal det mye til for at en som vant Tdf 7 år på rad, ganske overlegent, ikke var det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 21. Mai 2011, 14:32 »
Det er ganske trist, rett og slett. Var jo som en helt å regne. Det verste er vel at han dopa seg etter at han hadde hatt alvorlig kreft - som Kaggestad mange ganger har påpekt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1308 på: 21. Mai 2011, 16:13 »
Jeg tror ikke Armstrong har dopet seg. Gjennom alle disse årene har han vært gjennom hundrevis av dopingtester, og jeg er overbevist om at han hadde vært tatt for lenge siden hvis han hadde dopet seg.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 21. Mai 2011, 16:31 »
Lenge leve naiviteten sier eg da :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1310 på: 21. Mai 2011, 17:51 »
Men hvorfor blir "alle" andre tatt, men ikke Armstrong?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1311 på: 21. Mai 2011, 17:53 »
Jeg syns bare det er merkelig at en fyr som Hincapie plutselig skal gå ut med noe slikt, uten at det var hold i det. Nå er det jo ikke bekreftet enda, men måten han har takla lekkasjen på i ettertid vitner jo på at han antakeligvis har sagt dette om Armstrong til etterforskerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1312 på: 21. Mai 2011, 18:01 »
Men hvorfor blir "alle" andre tatt, men ikke Armstrong?

Det er jo massevis av folk som ikke er tatt. Carlos Sastre er ikke tatt, og det er vel ingen som tviler på at han har jukset. Vinikourov ble bare tatt én gang, mens det er lett å se at han jukser fortsatt. Contador er vel strengt tatt ikke tatt ennå han heller, ihvertfall ikke på en såpass overbevisende måte at han blir utestengt.

Det har nok "alltid" vært umulig å vinne TDF uten doping. Har alltid sett på det som en selvfølge at Armstrong har vært dopet.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1313 på: 21. Mai 2011, 18:03 »
Armstrong har jo hatt minst to positive prøver som man vet om. Den ene med kortison hvis jeg ikke husker feil, men klarte å argumentere seg ut av den. Den andre er en prøve fra 99, som testet igjen i 2007/08 og som viste seg å være positiv. I tillegg har du pengegaven(var vel en million?) som ble gitt til UCI, som ingen visste om. Når det kom frem for et år siden så går tankene til en bestikkelse pga en positiv prøve. Ingen grunn til å holde en slik gave hemmelig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1314 på: 21. Mai 2011, 18:04 »
Bjarne Riise ble vel heller ikke tatt den gang, og han vant jo TdF...

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 21. Mai 2011, 18:08 »
Bjarne Riise ble vel heller ikke tatt den gang, og han vant jo TdF...

Ullrich har heller aldri blitt tatt for annet enn kokain. Han har bare vært sterkt linket til operasjon puerto.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1316 på: 21. Mai 2011, 19:11 »
Mulig jeg lyder som en konspirasjonsteoretiker nå, men dersom det kom fram i offentligheten at Armstrong driver og doper seg til den gule trøya, ville nok dette betydd kroken på døra for sykkelsporten. Begeret ville rett og slett ha rent ettertrykkelig over. For oss som ikke er så interessert i sykkel er tross alt Armstrong selve ikonet for idretten. Han betyr for sykkel hva Schumacher betyr for Formel 1. Sykkelsporten har i egen interesse all grunn til å skjerme mannen, med mindre de vil miste det lille de har igjen av integritet.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 21. Mai 2011, 19:25 »
Sykkelsporten vil på ingen måte være over. Den vil fortsette videre. Husk at den store interessen for sykkel er i midt og sør europa, der kulturen er helt anderledes, samt at de har helt andre helter enn Armstrong. Seier betyr mer enn å være ren, selv om det er en holding som heldigvis er noe på vikende front.

Den store kjærligheten til Armstrong er ikke like stor innenfor kjernefansen i sykkel, som den er blant media og vanlige folk.

Troverdigheten til sykkelsporten vil synke og personer som er mindre/middels interessert vil falle fra for en stund.
Det vil påvirke økonomi, media/tv-dekning, lønninger, sponsorer, men kroken på døren er det ikke.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 21. Mai 2011, 19:28 »
Jeg syns bare det er merkelig at en fyr som Hincapie plutselig skal gå ut med noe slikt, uten at det var hold i det.

Hincapie har benekta det 60 Minutes hevder at 'han skal ha sagt'. Personlig vil eg unngå å spekulere meir i det.

Sykkelsporten er på ingen måte død. Har folk slutta å følge med på TdF til tross for dopingavsløringar kvart år? Sjølv i ritta der Lance ikkje er med, er oppslutninga rundt ritta stor. Giroen er jo fantastisk i år igjen. Ekstremt mange følger desse ritta tett, både nasjonalt og internasjonalt.

Mange av dei beste syklistane er jo - heva over ein kvar tvil - reine. Cancellara sine tempoetapper, spurtduellane +++. Eg vil ikkje spekulere i kven som er dopa og kven som er reine, men sykkelsporten dør ikkje. Sjølv ikkje om Lance skulle bli avslørt. Det viser jo oppslutning og sjåartal år etter år...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1319 på: 21. Mai 2011, 19:33 »
Er jo bare kult med litt doping. Det er litt som filming i fotball. "Alle" fordømmer det, men det gjør jo i bunn og grunn bare diskusjonene og sporten i seg selv rikere, morsommere og mer interessant. Også fascinerende å se folk som Contador kjøre på med karrieren som om ingenting har skjedd.