20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 372094 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #1050 på: 22. Des. 2010, 22:47 »
Takk, men utvalget i Norge er så utrolig dårlig. Litt kresen på det. :P
Undersøkt USA, men blir vel veldig mye i toll og annet tull ;)

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1051 på: 23. Des. 2010, 12:15 »
Hva faen er greia med Mac egentlig? Samboeren og søstra mi har det, og jeg synes det er helt forkastelig å bruke. Lite logisk, og man bruker lang tid på å gjøre operasjoner som tar mye kortere tid å gjøre på en PC. Man trenger også utallige overganger og kabler for å få koblet til TV osv. Hva er vitsen? For å tjene penger? Er svært overrasket over at det i heletatt finnes jack-utgang på iPhone, og USB-inngang på Mac.

Greit nok, Mac har overlegen design, og man slipper visstnok virus og sånn. Der stopper også fordelene i mine øyne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1052 på: 23. Des. 2010, 13:56 »
Mest av alt status i de derre greiene! ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1053 på: 05. Jan. 2011, 03:03 »
Hvordan trener en best på å skrive engelsk? Skal tross alt utover semesteret og neste semester i Russland skrive oppgaver på masternivå, antakeligvis med endel teknisk engelsk tilknyttet olje- og energi i tillegg til økonomifaget. Har ikke skrevet engelsk skikkelig siden VGS 1. klasse!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1054 på: 05. Jan. 2011, 09:45 »
Hva faen er greia med Mac egentlig? Samboeren og søstra mi har det, og jeg synes det er helt forkastelig å bruke. Lite logisk, og man bruker lang tid på å gjøre operasjoner som tar mye kortere tid å gjøre på en PC. Man trenger også utallige overganger og kabler for å få koblet til TV osv. Hva er vitsen? For å tjene penger? Er svært overrasket over at det i heletatt finnes jack-utgang på iPhone, og USB-inngang på Mac.

Greit nok, Mac har overlegen design, og man slipper visstnok virus og sånn. Der stopper også fordelene i mine øyne.
Bruker selv mac, og etter at jeg gikk over til mac kommer jeg aldri til p klare å gå tilbake til PC. Macen er rett og slett utrolig mye enklere å bruke enn en PC. Når du har satt deg inn i macverden, fungerer absolutt alt plettfritt. Min opplevelse med PC er at den kræsjer minst én gang om dagen(sikkert satt litt på spissen), mens macen min har tilgode å kræsje. Dessuten jobber jeg med videoredigering, og i denne bransjen er mac helt overlegent. Du skriver "Lite logisk, og man bruker lang tid på å gjøre operasjoner som tar mye kortere tid å gjøre på en PC" jaha? den erfaringen har ikke jeg.

Nå er ikke jeg en av disse apple-fanboysene, men jeg er glad i appleproduktene fordi de fungerer veldig bra og dekker alle mine behov. Det at det er god design på produktene er for meg bare en fin bonus, og ikke noe som er utslagsgivende for at jeg har valgt å bruke mac.
Man trenger heler ikke uttallige kabler for å koble til TV, det holder lenge med bare én overgang. Men gidder ikke sitte her å forsvare mac, det er sikkert mange ting som kunne vært bedre, men til mine behov er Mac definitvit det beste alternativet.

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1055 på: 05. Jan. 2011, 10:31 »
Mac er det styggeste noensinne... Hvem fant på å ha lukke og minimer baren i venstre hjørne og ikke høyre??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1056 på: 05. Jan. 2011, 12:16 »
Samme f... om det er i det ene eller andre hjørnet. Ingenting annet enn en påvenningssak. Investerte sjøl i mac for et par år siden, og bortsett fra noen startproblemer som viste seg litt vanskelig å løse (tro det eller ei - macen kræsja) har jeg stortrivdes. Jeg kjøpte mac fordi jeg har hørt mye bra om det, og jeg ville teste det ut. Dessuten er jo macene så lekre at du blir forelsket bare ved å se på dem. Litt sånn som dametråden her på forumet.  :P

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1057 på: 05. Jan. 2011, 12:59 »
Kjøpte MacbookPro for 1 1/2 år siden og er ekstremt fornøyd med at jeg bytta til Mac. Hadde før det hatt to HP lap top´er, som begge var trøblete som faen. Mac har noen begrensninger på programvare man er vant til fra Windows, men man finner som regel løsninger på Mac som funker like bra bare man er åpen for å forandre litt.

Mac ser selvsagt vanvittig bra ut, men det er også en genial maskin. Fantastisk skjerm, raske maskiner(Opplevde med mine HP´er at de ble tregere og tregere), verdens beste  tastatur med backlight, overlegent menysystem, gode høytalere etc. Sier ikke at du ikke kan få dette på Windows maskiner, men Mac er hvertfall den første datamaskinen som har gitt meg full pakke, så jeg kommer aldri til å skifte tilbake.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1058 på: 05. Jan. 2011, 17:16 »
Hvordan trener en best på å skrive engelsk? Skal tross alt utover semesteret og neste semester i Russland skrive oppgaver på masternivå, antakeligvis med endel teknisk engelsk tilknyttet olje- og energi i tillegg til økonomifaget. Har ikke skrevet engelsk skikkelig siden VGS 1. klasse!

Vet ikke hvordan du skal trene det noe særlig uten å lese engelske bøker. Men tro meg; du kommer kjapt inn i et nytt språk om du bruker det til daglig. Men har du en god innsats + kontroll på enkelte begreper innenfor olje og energi, så skal du klare deg bra.

tenk på å lære deg russisk også?

Etter kinesisken er ferdig (ca 1 år til), så begynner jeg med russisk, tenker jeg. Må ha litt å spille på i det internasjonale arbeidslivet fremover. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1059 på: 06. Jan. 2011, 00:07 »
Har jo lest engelsk pensum i et par år nå da! Men er litt nervøs for å begynne skrive det igjen da, men mulig det går greit bare en kommer i gang med det :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1060 på: 06. Jan. 2011, 00:16 »
Jeg skrev to eksamener på engelsk i år. Når forelesningene og all litteraturen er på engelsk blir det lettere synes jeg, da man behersker faguttrykkene bedre på engelsk enn på norsk. Tror ikke det å besvare oppgaver på engelsk er noe problem i det hele tatt for de fleste, selv om man må tenke litt mer over noen ord og formuleringer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1061 på: 06. Jan. 2011, 12:30 »
Helt riktig grammatisk blir det mest sannsynlig ikke uansett, men kjenner jeg deg rett skal du lett klare deg bedre enn det de fleste her inne gjør på norsk. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1063 på: 12. Jan. 2011, 13:23 »
Det gjør nå bare det de tror de må gjøre for ikke å havne i helvete, stakkars - som de fleste andre amerikanere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1064 på: 12. Jan. 2011, 13:40 »
En stor forskjell fra de "vanlig" kristne amerikanerne til de derre. Tanken på å vært blant en av de dødes familier og skulle møtt på de herre folka utafor kirka etter begravelsen....