20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 372013 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #990 på: 26. Nov. 2010, 22:27 »
En kan ikke nå den visjonen på de knappe 7 årene Lenin hadde, mens de påfølgende lederne tydeligvis likte seg på "proletariatets diktatur"-stadiet uten å gå videre til det neste.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #991 på: 26. Nov. 2010, 23:48 »
Korleis er forholdet ditt til dei mørkhuda Newcastle-spelarane, klemet? Frådar du av sinne når Tiote, Ranger, Sol og Ameobi entrar banen?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #992 på: 29. Nov. 2010, 00:00 »
Jeg skal ikke prøve å overgå de hysterisk morsomme og sannsynligvis useriøse innleggene til klemet her, men føler for å komme med mitt syn på problemet med religion.

Religion oppstår fordi mennesker har behov for å forstå sin plass i samfunnet og ikke minst i universet. Vi er alle født egosentriske, selv om vi igjennom sosialiseringsprosessen (barne og ungdomsårene) avlærer dette til en viss grad. Foruten egne barn, er man alltid seg selv nærmest, og man søker derfor å finne en akseptabel løsning på hva som skjer når man dør. Det høres unektelig mye bedre ut å komme til himmelen enn at alt bare er et stort mørke, og mange velger derfor å se bort fra de logiske bristene.

Når man da skal forklare hvorfor religioner har utviklet seg i ekstremistisk retning, så har dette med mange faktorer å gjøre, så som analfabetisme, samfunnsstruktur, fattigdom (Ekstremisme er mest utbredt hos fattige med lav eller ingen utdanning). Er man analfabet må man bare tro på det presten/imamen forteller.

I utviklede områder av verden har man så mange muligheter til å realisere seg selv, og dermed ha det godt i sitt nåværende liv. I den fattige og underutviklede verden, kan man ha det så jævlig at man bare lengter etter neste fase, og da er belønningen som martyr den største av de største.

Jeg tror at mennesket i utgangspunktet ikke er ondt, men at miljø og muligheter påvirker oss i feil retning, noen mer enn andre.

Jeg vet ikke klemet, om du er fattig, uintelligent, lavt utdannet eller bare usikker på deg selv, men hva vil du egentlig oppnå med livet ditt? Vil ditt mål være nådd når alle har det like jævlig som deg, eller har du edlere motiv, så som makt, penger og sex?

Jeg er ikke religiøs den ene eller andre vegen, og jeg synes at det du har gulpet opp sålangt ser ut som en billig kopi av et refusert manuskript til Conan. (Nei - jeg er ingen fan av Conan...)

Til forskjell fra Jokke, så har jeg ingen problemer med å la deg uttale deg som du vil. Jeg forbeholder meg likevel retten til å betvile virkelighetsoppfatningen din, så kanskje skal vi fortelle mamman din at du trenger en pause fra dataskjermen og tvinges til å trekke litt frisk luft?

Med ønske om snarlig bedring...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #993 på: 29. Nov. 2010, 07:09 »
110 i IQ men likevel et null... Godt gjort, men likevel mulig

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 29. Nov. 2010, 07:51 »
Det finnes en eldre IQ-skala der poeng-scorene generelt er høyere. Det er vel den klemet har rotet seg bort i.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #995 på: 29. Nov. 2010, 08:35 »
Jeg kom plutselig til å tenke på (Bruce springsteens?) "57 channels and nothing on"...den passer bra på en løk med 110 i IQ

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 29. Nov. 2010, 13:11 »
Bra innlegg! Veldig enig i hva gamlisen sier!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #997 på: 29. Nov. 2010, 13:34 »
"gamlisen" - hehe

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 29. Nov. 2010, 13:36 »
Den får du tåle - trenger ikke være negativt ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #999 på: 29. Nov. 2010, 14:03 »
Ja, jeg tåler vel såpass skulle jeg tro. Jeg var et øyeblikk i tvil om den var myntet på meg eller Brucer'n :-)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 29. Nov. 2010, 14:03 »
Kan vel myntes på begge tenker jeg! :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1001 på: 29. Nov. 2010, 16:28 »
De mest intelligente mennesker jeg har møtt er de som tror de er uintelligente. Mitt inntrykk er at de med intelligenskomplekser ofte er de som refererer til hva de scorte på iq-tester. Et annet inntrykk jeg sitter med er at mensamedlemmer og ingeniørstudenter generelt er verstinger når det kommer til å tro at de er noe.

Vil faktisk si at de ingeniørstudentene jeg har møtt topper verstinglista. At de rakker ned på samtlige humanistiske fag som unødvendig tull, svada og gjennomført synsing for folk som "ikke er smarte nok til å bruke matte" er én ting, men de har også en nedlatende holdning til realfag som arkitektur, biologi, informasjonsteknologi osv. Retorikken til ingeniørstudenter er så slående lik at jeg mistenker den for å være faglig opplært.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 29. Nov. 2010, 16:43 »
Hehe! Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver der. Gjelder selvsagt ikke for alle ingeniørstudenter da...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 29. Nov. 2010, 18:48 »
Du fikk pokker meg til å ta samme test, fikk 124, og jeg følte bortsett fra første og siste del at det gikk elendig! :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 29. Nov. 2010, 18:49 »
110 hva for en stund siden ja, men tok en på illvit.no,  vet ikke hvor bra demmes IQ test er, men her er resultatet jeg fikk

http://img574.imageshack.us/gal.php?g=2911.png

:)

Til å være så smart har du jammen svak rettskriving.