20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chit Chat-tråd  (Lest 371873 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Chit Chat-tråd
« Svar #975 på: 25. Nov. 2010, 17:40 »
Ja, vi elsker dette landet
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet
med de tusen hjem, -
elsker, elsker det og tenker
på vår far og mor
og den saganatt som senker
drømme på vår jord.     
Norske mann i hus og hytte,
takk din store Gud!
Landet ville han beskytte,
skjønt det mørkt så ud.
Alt hva fedrene har kjempet,
mødrene har grett,
har den Herre stille lempet,
så vi vant vår rett.     
Ja, vi elsker dette landet
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet
med de tusen hjem.
Og som fedres kamp har hevet
det av nød til seir,
også vi, når det blir krevet,
for dets fred slår leir.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #976 på: 25. Nov. 2010, 17:48 »
Slike som deg utgjør det sterkeste argumentet for kristendommen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #977 på: 25. Nov. 2010, 17:50 »
Nesten så jeg får lyst til å klistre inn Internasjonalen her! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #978 på: 25. Nov. 2010, 20:59 »
Hvorfor er du redd for det ?

Edit, joakim, du er extrem, bare andre vei

Er du norsk? Utifrå den skritlege norsken din so skulle ein ikkje tru det.

svar til deg

Hahaha, ja då fall siste bit av puslespelet på plass.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #979 på: 25. Nov. 2010, 21:42 »
Kanskje litt stygt å skrive, men jeg skulle ønske at du var en litt reflektert person med samme meninger, klemet. Eneste du mangler er evnen til å diskutere og formulere deg ordentlig. For jeg tror det kunne blitt litt morsomt på enkelte saker. :P

klemet

• Gjest
« Svar #980 på: 25. Nov. 2010, 22:04 »
Ok

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #981 på: 25. Nov. 2010, 22:31 »
Slutt å trolle så jævlig, klemet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #982 på: 26. Nov. 2010, 00:37 »
Sitat
Rasisme er ikke fremmedfrykt, eller hat, eller et mindreverdighetskompleks. Det er et tegn på åndelig sunnhet og kjærlighet til seg selv og sin egen rase! Det er like naturlig å elske sin egen rase som det er å elske sine egne barn, noe annet ville være sykt. I dag undertrykkes denne kjærligheten, ja man har gått så langt som å kalle det for hat.

Dette kommer fra en lavpannet fascistisk rotte med nazisympatisører og "sieg heil" i profilen? Nazistenes raseteorier var influert av en fransk sosialteoretiker som ikke hadde peiling på biologi. Nazistene kombinerte denne kvasivitenskapen med sosialdarwinismen, og utviklet idéer om at de svake individene måtte utryddes for fellesskapets beste. Nazistene steriliserte først fysisk og mentalt handicappede, før de fra og med 1939 systematisk henrettet dem. Og blant jødene døde de heldige først, mens de mindre heldige ble tauet fast og boret hull i hodet av sadisten Mengele. Er det dette du kaller kjærlighet? Det er ikke kulturen vår som kaller kjærlighet for hat, men heller du som stempler hat som kjærlighet.

Sitat
I en kultur hvor kjærlighet blir kalt hat og hvor vår egen rase blir erklært mindreverdig, vi er jo ikke "guds utvalgte folk", hva annet kan vi forvente enn degenerasjon og endelig undergang? Kristendom er en rasisme mot vår egen rase som holdes levende av våre egne rasebrødre for å tjene, slave for, jødene.

Ingen har erklært "vår egen rase" mindreverdig, i hvert fall ikke de kristne. Jøder har historisk primært blitt lagt for hat i kristne samfunn, blant annet pga henrettelsen av Jesus. Den katolske kirke forkynte f.eks anti-semittisme langt ut på 1900-tallet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #983 på: 26. Nov. 2010, 09:34 »
Nesten så jeg får lyst til å klistre inn Internasjonalen her! :P
Jeg tar deg på ordet, og gjør det selv. Riktignok bare 1. vers og refrenget, slik sangen vanligvis synges.

Opp, alle jordens bundne trelle!
Opp I, som sulten knuget har!
Nå drønner det av rettens velde,
til siste kamp det gjøres klar.
Alt det gamle vi med jorden jevner:
Opp slaver, nå til frihet frem!
Vi intet var, men alt vi evner,
til rydning for vårt samfunnshjem

Så samles vi på valen,
seiren, vet vi, at vi får!
Og Internasjonalen
skal få sin folkevår!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #984 på: 26. Nov. 2010, 11:46 »
Rart folk teke deg for kommunist? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #985 på: 26. Nov. 2010, 12:25 »
Synges ikke Internasjonalen enda av AP da? :P
Var mest fordi det handla om felles kamp på tvers av nasjonaliteter, og uten innslag av guder jeg dro den frem! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #986 på: 26. Nov. 2010, 13:32 »
Har ingen problemer med at folk kaller meg kommunist. Jeg har flere ganger prøvd å si at jeg tar avstand fra Stalin, men ikke fra Marx. Og det gjør meg vel i teorien kanskje til kommunist, ettersom alle på den politske venstresiden i Norge tydeligvis er kommunister.

Og som Kristoffer sier, Arbeiderpartiet og Jens Stoltenberg synger fremdeles Internasjonalen med stolthet. Siv Jensen skulle nok helst sett at man også sang tredjeverset (i hvertfall de to første strofene av tredje vers), men det gjør verken Arbeiderpartiet eller Tjen Folket (den gjengen som kanskje kan være troende til å støtte Kim Jong Il, som feirer Stalins fødselsdag som om det var deres egen, og som fortsatt sørger over tapet av Mao).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #987 på: 26. Nov. 2010, 14:23 »
Har ingen problemer med at folk kaller meg kommunist. Jeg har flere ganger prøvd å si at jeg tar avstand fra Stalin, men ikke fra Marx. Og det gjør meg vel i teorien kanskje til kommunist, ettersom alle på den politske venstresiden i Norge tydeligvis er kommunister.

Og som Kristoffer sier, Arbeiderpartiet og Jens Stoltenberg synger fremdeles Internasjonalen med stolthet. Siv Jensen skulle nok helst sett at man også sang tredjeverset (i hvertfall de to første strofene av tredje vers), men det gjør verken Arbeiderpartiet eller Tjen Folket (den gjengen som kanskje kan være troende til å støtte Kim Jong Il, som feirer Stalins fødselsdag som om det var deres egen, og som fortsatt sørger over tapet av Mao).

Ja hadde du ikkje teke avstand til Stalin so kunne du vorte venn med clemet...
Eg "orkar" ikkje begi meg ut på ein lang debatt, men må berre koma med ein kommentar. :) Du tek avstand til Stalin, men Sovjetunionen under diktatoren Stalin fulgte vel Marx sine dogmer slavisk. 
Den songen er jo igrunn ein arbeidarbevegelse-song, men kanskje meir bunden til kommunisme og sosialisme no.

Når me snakkar om Sovjetunionen og Stalin: http://www.dagbladet.no/2010/11/26/nyheter/dmitrij_medvedev/russland/utenriks/vladimir_putin/14462390/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #988 på: 26. Nov. 2010, 17:29 »
Var vel Lenin som i større grad fulgte Marx sine prinsipper kontra Stalin slavisk da?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #989 på: 26. Nov. 2010, 21:59 »
Var vel egentlig ingen av dem som var i nærheten en sånn visjon som den Marx beskrev, selv om Lenin kanskje prøvde.