20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rising Stars  (Lest 4503 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Rising Stars
« på: 29. Juli 2007, 15:55 »
En som irriterer meg litt med Newcastle er at vi aldri henter unge gode spillere fra f.eks Sør-Amerika eller Spania. Hadde vært spennede å hente inn en god 17 årig Argentiner for en slikk og ingenting og gjort en stjerne ut av han. ;D Og det er på det feltet jeg beundrer Arsenal og Wenger som gang på gang fostror nye stjerne og henter nye ''rising stars'' til klubben. Men hvertfall, her er noen av de fremtidige stjernene:

Navn: Bojan Krkic Perez
Født: 28 August 1990
Lag: Barcelona
Nasjonalitet: Spansk

Navn: Giovanni dos Santos
Født: 11 mai 1989
Lag: Barcelona
Nasjonalitet: Mexikansk

Navn: Francisco Merida Perez
Født:4 Mars 1990
Lag: Arsenal
Nasjonalitet: Spansk

Navn: Sergio Leonel Agüero
Født: 2 juni 1988
Lag: Atlético Madrid
Nasjonalitet: Argentinsk

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Rising Stars
« Svar #1 på: 29. Juli 2007, 16:03 »
aldri?
Viana, Bassedas, Gavilan, Cardone men han var vel old ...
Bobby Robson kjøpte vel Viana istede for Ronaldo i si tid?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29. Juli 2007, 16:12 »
Vi var jævli nær Torres også, men mente at han ikke hadde potensiale nok. Og ja, Christine Ronaldo og Quaresma har vi jo begge vært nær.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 29. Juli 2007, 16:14 »
Kan være enig med at på forhånd så kunne det se ut som om vi hadde fått oss en rising star i Viana, men han ble jo en fiasko. Men når jeg tenker meg om så var Zoggy en nokså ukjent spiller som spilte for Le Havre i fransk 1 divisjon. Det er den måten jeg vil at Newcastle skal hente spillere på. Unge, lovende og gjerne fra lavere divisjoner fra hele verden. ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Juli 2007, 17:06 »
Ja flere karer som Zog og Tim Krul hadde vært genialt. Der må vi lære av Arsenal.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #5 på: 29. Juli 2007, 19:16 »
Vi var jævli nær Torres også, men mente at han ikke hadde potensiale nok. Og ja, Christine Ronaldo og Quaresma har vi jo begge vært nær.

Snakker om å drite seg ut  :(

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30. Juli 2007, 05:39 »
Det er alltid fint å faktisk skrive om spillere du introduserer, i stedet for å vise til youtube-filmer.
Uansett, tillat meg.

Bojan Krkic har serbisk far, men er født i Spania.
Faren var tidligere toppspiller på Jugoslavia og Crvena Svezda, og er ansatt som talentspeider i Barcelona. Han har forøvrig samme navn.
Bojan Krkic ble tatt opp i Barcelonas cantera, ungdomsavdelingen i 99.
Han er spiss, og har klubbrekord for antall mål på aldersbestemt nivå for Barca, 899.
Forrige sesong ble han tatt opp i B-avdelingen i klubben, og har spillt veldig bra, faktisk kan han komme til å få offisielle a-kamper for Culès kommende sesong. Han har pr dags dato så vidt jeg vet minst 1 U21-kamp for Spania. Han spillte for A-laget i en treningskamp mot Al-Ahly i mai.

Giovanni dos Santos er født i Mexico, og har spillt for Monterrey på aldersbestemt nivå, men som 13-åring ble han hentet til Barcelona etter en u-turnering med Monterrey i Europa. Han er sønn av en profesjonel spiller fra Brasil. Han har deltatt både i et U17-VM og i sommerens U20-VM, og var en av de desidert beste spillerene i begge turneringene. Foran denne sesongen ble han forfremmet til A-laget, og har blitt sammenlignet med Leo Messi.
Han er en glimrende pasningslegger og dribler, og spiler offensivt på sentral midt.

Sergio "El Kun" Agüero er en argentinsk spiss som spiller på Atletìco. Han slo gjennom på et lag jeg følger tett, Independiente, og var fantastisk i U20-VM 2005. Et år etter, ble han sjokksignet av Atletìco Madrid, for ikke mindre enn rundt 190 millioner kr, noe som er transferrekord for klubben.
Han er en fantastisk dribbler, og har et lekkert førstetouch. Fart er ikke noe han sliter med heller. Han har 6 landskamper for Argentina.
« Siste redigering: 30. Juli 2007, 06:53 av Heinrich »

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. Juli 2007, 22:05 »
Under U20 vm i år, som jeg fulgte ganske så tett, la jeg merke til et par spillere som jeg gjerne skulle ha sett Newcastle kjøpe. Den første er Federico Fazio. Han var, uten at jeg overdriver, helt konge bak der, og var en type spiller som man ikke skulle tro komme fra Argentina. Jeg ville kanskje trodd han var fra Italia hvis jeg ikke hadde visst han var derifra. Han er en stor spiller med fart, teknikk, er smart og var en ledertype. Det er jo akkurat det som vi kunne ha trengt! Han gikk ifjor til Sevilla hvis jeg husker rett, og det var ikke for mye penger. Hadde vi hatt gode scouts i alle landsdeler ville vi funnet slike spillere.

En annen jeg la merke til var Maxilmiliano Moralez, også fra Argentina. Han var virkelig en spiller som man kunne bli glad i, for dette var en morsom spiller å følge med på. Han var lynhurtig, teknisk og anvendelig. Og det er jo ikke dumt. Jeg syns han virker litt som Messi, Kaká osv. på måten han skjærer gjennom motspillere. Det som er shit, er at han er på størrelse med en smurf, og det er jo ikke det beste i det fysisk tøffe spillet i PL. Han hadde kanskje passet bedre i Spania, men jeg ble såppass imponert at jeg ville ta ham med her!

Aguero gidder jeg ikke å nevne ettersom han ALDRI ville ha kommet til Newcastle uansett, og det er en selvfølge at alle vil nevne han!

Også er det en spiller som jeg virkelig, virkelig ble imponert av! Ever Banega, wow. Spilleren fra Boca Juniors i Argentina skinte på midten av den eller meget gode midtbanen til ARG. Absolutt alt spillet til argentiga gikk gjennom denne spilleren, og vi vet jo hvordan det gikk med Argentina denne turneringen. (det var mange Argentinga'er på en gang :P) Han virket som en defensiv Zidane. Utrolig god med ballen, en virkelig ballfordeler. Jeg gleder meg til han kommer til Europa, for da ser vi mer av denne spilleren. Jeg har mine tvil om at han kommer til NUFC, for han har potensialet til å bli en fornyet utgave av Redondo, og kan nå så langt han bare vil!

Kom gjerne med synspunkter!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 03. Aug. 2007, 13:56 »
Hva med Didier Zarate? Noen som vet noe om han? Så noen minutter av en U-20 landskamp med Argentina, hvor han viste stor hurtighet og dribleferdigheter.

Chris

• Supersub
    • Vis profil
    • girls and corpses
« Svar #9 på: 03. Aug. 2007, 16:24 »
Vi kan jo gjøre som manu og gå helt ned i 9-års alderen  :P

http://youtube.com/watch?v=hZ_RS4Q1myc

Rhai Davis. Signert av Manchester United i en alder av 9 år, etter at faren sendte inn en dvd  ::)
Gutten er jo brutal!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #10 på: 04. Aug. 2007, 00:03 »
Hva med Didier Zarate? Noen som vet noe om han? Så noen minutter av en U-20 landskamp med Argentina, hvor han viste stor hurtighet og dribleferdigheter.

Han fra Velez Sarsfield? Han gikk i så fall til en eller annen qatarsk klubb jeg ikke kan navnet på  ???
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Aug. 2007, 00:11 »
Han som gikk til Milan nettopp, var det Pato han het?

Han kommer sikkert til å bli god!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04. Aug. 2007, 01:23 »
Han som gikk til Milan nettopp, var det Pato han het?

Han kommer sikkert til å bli god!

var mye fokus på den karen der.. skulle vist bli Colombias nye stjerne, følge fotsporene til Asprilla og han andre, Valderama? husker ikke navne. mannen med det store håret:D
Han kom, ble mett og dett var dett....

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04. Aug. 2007, 11:55 »
Vanskelig å bli Columbias nye stjerne når du er fra Brasil ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Aug. 2007, 12:58 »
Vanskelig å bli Columbias nye stjerne når du er fra Brasil ;)
Nessda.

Stephen Carr har altfor få landskamper for England. Det vet vi jo alle. ;D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon