20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ashley & Co verre enn Fat Fred?  (Lest 10086 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ashley & Co verre enn Fat Fred?
« Svar #30 på: 30. Juli 2007, 23:00 »
Ifjor hadde "vi" visst også lite penger tilgjengelig, allikevel hentet vi Duff og Martins. Og hadde det ikke vært for Roeder sin særhet, så hadde vi kansje hatt et par eldre herrer til i forsvaret vårt (f.eks. Woodgate og Campell som vi jovisst var linket til)!
Så Shepherd klarte ALLTID og støtte sin manager med pengemidler! Hat han så mye dere vil ellers, men akkurat på det området mener jeg Shepherd var raus!

Forresten, at klubben har gjeld er ikke noe problem så lenge klubben pent og pyntlig klarer avdragene på lånet.
« Siste redigering: 30. Juli 2007, 23:02 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 31. Juli 2007, 02:36 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premiership/newcastle/article2169823.ece

http://sport.independent.co.uk/football/premiership/article2819544.ece

Hva skjer!?
Normalt seriøse Independent forteller at Big Sam har sett seg nødt til å TRANSFERLISTE Oba fordi han må ha penger til å styrke stallen andre plasser. Dette fordi han ikke vil få spesielt med penger fra nåværende eiere.
Også fortelles det om at vi visstnok har fått aksept for £6 millionersbud på Alan Smith, som om vi klarer å overtale blir erstatter for Dyer. Den overgangen kan gå i vasken dersom vi ikke får solgt Dyer, hvis overgang per nå er litt stopp på, fordi ingen ser ut til å være villig til å matche enten hva vi vil ha eller lønna hans.

Stemmer dette rundt Oba blir jeg SKREMT!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 31. Juli 2007, 02:43 »
Helvete faen Bring back FAT FRED
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 31. Juli 2007, 07:30 »
For faen åsså, Oba Skal INGEN steder! Akkurat nå savner jeg Shepherd. Synes dette er MEGET svakt av den nye ledelsen og Ashley!

twominds

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #34 på: 31. Juli 2007, 10:34 »
Nå koker det litt her skjønner jeg. Selvfølgelig skulle vi aller helst sett at vi hadde en feit konto å trekke fra til spillerkjøp, men sier de nye eierne at denne ikke finnes i systemet så har de nok god grunn til det. Tror jeg hadde solgt Owen før Oba, men han har vel liten markedsverdi nå etter så lang tid borte fra banen. Heller to nye forsvarere og Luque, Owen, vår australske kamerat og et ungt talent som spissrekke enn å beholde dagens stall med et forsvar som vil lekke mer enn titanic etter at skipet brakk i to.
Så stopper det å regne, det er sant!
 Det stoppet ett sekund, og skyene forsvant.
 Og der sto gud å så på, og lurte på hvem som vant!!"

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil

twominds

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #36 på: 31. Juli 2007, 11:02 »
Som sagt, før vi skriker at fat fred var konge bare fordi han fikk banken til å gi oss cash, så er det bedre med litt nøkternhet nå og langvarig suksess i fremtiden enn et godt år, før gjeldsforhandlingene må begynne. Hjelper lite at fred stilte med penger hvis det bare gravde klubbens egen grav.
Så stopper det å regne, det er sant!
 Det stoppet ett sekund, og skyene forsvant.
 Og der sto gud å så på, og lurte på hvem som vant!!"

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 31. Juli 2007, 11:11 »
Tror nok dette er mye tullball. "Lenge siden" vi har signert spillere og journalistene begyner å spekulere. Hvis dette er sant er det en annen sak. Nå er vi snart på 1. August og får håpe vi får rettet opp forsvaret.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #38 på: 31. Juli 2007, 11:46 »
Stemmer dette så kan det nye eierskapet dra til helvete! Det er dette som er skummelt ved å få nye eiere, man kan aldri vite hva slags hensikter de har. Faen, jeg savner Freddy allerde. De nye eierne har ikke gjort en dritt bra hittil.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #39 på: 31. Juli 2007, 12:01 »
Mike Ashley's ownership of Newcastle United may be short-lived.
The Guardian says there is a suggestion that, having snapped up the club so quickly that even the former chairman Freddy Shepherd - then a major shareholder - was taken by surprise, he is encountering more problems than he expected. One interested party reports that it did not like what it saw when it conducted due diligence over the club's books before a potential takeover.

Chris Mort, who Ashley installed as Newcastle chairman, does not intend to relocate to the north-east, fuelling the rumours that Ashley may be persuaded to bail out if a suitable buyer emerges.

Great stuff >:(

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 31. Juli 2007, 13:22 »
Hva FAEN er det som skjer?!!!? Det som skulle vært en drømesituasjon med nye eiere og mye penger har blitt til ett rent helvette hvis dette stemmer. Sitter her med hjertet i halsen nå og håper så inderlig at dette bare er oppspinn!
« Siste redigering: 31. Juli 2007, 14:33 av Førre »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 31. Juli 2007, 13:38 »
Oba-ryktene var ihvertfall bullshit, takk og pris. Forteller Big Sam i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 31. Juli 2007, 15:45 »
Det er sommer og det er Silly Season på godt og vondt. Og rundt Newcastle United er det aldri stille, ikke på noen fronter. Jeg har foreløpig liten tiltro til ryktet om at Ashley skal være fristet til å selge. Jeg tror ikke Ashley kjøpte opp klubben for ingenting. Det er godt mulig at han ikke forventet at ting skulle gå så fort og greit, og det er godt mulig at han ble vettskremt da han fikk se regnskapsbøkene. Men det får meg likevel ikke tro at han skulle ønske å selge. Jeg er ganske sikker på at Ashley - ihvertfall til en viss grad - visste hva han gikk til da han la inn bud på klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 31. Juli 2007, 16:36 »
Jeg er enig med Joakim.

Mike Ashley er en av Englands beste forretningsmenn. Hvordan kan han da kjøpe noe som han ikke har satt seg godt nokk inn i?

Men at en av Englands rikeste menn ikke klarer å hoste opp noen ekstra millioner til spillerkjøp er helt utrolig. Skal han bare sitte på gjerdet og se at vi havner på bunnen av tabellen.

Han må jo fatte at vi kan klare europa cup spill hvis vi får et par forsterkninger, og dermed vil han få en god del av pengene tilbake.
Jeg begynner faktisk å tro på at vi ikke kommer til å få midler til spillerkjøp. Skulle vi fått det, så hadde de kommet før. Virker ikke som vi har over 3mp å handle for engang.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 31. Juli 2007, 23:26 »
Sett dere inn i Ashleys situasjon.

Han er multimilliardær. Han har bygd formuen sin opp fra grunnen. Tror dere en slik mann er preget av spontanitet og lite overveide beslutninger!?

Som forretningsmannen han er, skal han nå gå klubben i sømmene for å vurdere tiltak og investeringsområder. Dette er ikke gjort på to uker, og allerede før kjøpet var fullført ble det uttalt fra Ashleys leir at tiltaksområder først ble et tema etter at man hadde foretatt bokettersyn. Frem til han har gjort seg ferdig, er det tydeligvis begrenset med midler tilgjengelig. Fair enough.

Jeg minner om at de nye eierne til Liverpool tilsynelatende gjorde det samme. Det tok månedsvis før investeringene kom. Også der begynte tabloidene å gnåle om begrensede midler, spillere som angivelig måtte selges for å finansiere spillerkjøp og at Benitez faktisk truet med å trekke seg som en konsekvens av brutte løfter. Med andre copy paste på det de samme avisene nå skriver om Newcastle. Pang! sa det på Anfield, og Liverpools nye eiere svidde plutselig av over 50 mp. i løpet av to sommermåneder!!

Jeg er 100% sikker på at Ashley kommer til å velsigne denne klubben med finansielle muskler.
« Siste redigering: 31. Juli 2007, 23:31 av Jarle »