20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Juventus 29.07  (Lest 23414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Juventus 29.07
« Svar #120 på: 29. Juli 2007, 23:09 »
Rart at ingen av dere krediterer Shay Given mer. Jeg syntes at han var mom i dag, tett fulgt av James Milner.

Som gammel keeper selv så syns jeg det er bra at du legger merke til og verdsetter den jobben Given gjør, Olav. Og faktisk så var Given upåklagelig idag, som vanlig. Derfor blir det litt som Kristoffer sier, det handler litt om forventninger. Sånn sett så presterte for eksempel både Carr og N'Zogbia over det jeg hadde forventet av dem. En annen ting er at dersom du ser bort ifra forventningene så tror jeg det ble spilt mer ball på midtbanen enn foran Givens mål, hele kampen sett under ett. Dermed var N'Zogbia mer involvert, og jeg mener fortsatt at han forsvarer tittelen som banes beste meget bra. Men all ære til Given for at han vår en god konkurrent og hadde et par inngripener som reddet oss. La selv også merke til den fabelaktige redningen fra Nedveds skudd. Føler at sånne redninger egentlig er Shays varemerke.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 29. Juli 2007, 23:17 »
Hva Edgar opprinnelig er eller eventulet ikke er, er ikke så forbanna viktig. ;) En allsidig spiller som kan gjøre en OK jobb i flere posisjoner er jo uansett godt å ha. Jeg har ikke sett ham voldsomt mye som back, men av det lille jeg har sett så har han virket bedre enn Huntington som back etter min mening. Nå kan det motsies med at Hunty har spilt mere back, men ta den spillemengden jeg har sett Edgar som back (en kamp?) og velg en valgfri kamp med Huntington som back og jeg mener fortsatt Edgar har vært bedre. Mulig det målet hans mot MænJu hjelper hans sak, men jeg syntes uansett han gjorde en god figur i den kampen. Både før og etter han scoret.

Jeg har vært på ferie den siste uken, og har ikke fått med meg så mye i det siste. Kan noen si meg hvordan Rozenhal har gjort det? Er han god nokk?

Jeg har ikke sett mer enn dagens kamp mot Juventus, og har dermed ikke altfor godt grunnlag til å bedømme Rozenhal, men de aller fleste (eller alle egentlig?) rapportene har utelukkende vært positive til nå? I tillegg har vel målene vi har sluppet inn til nå kommet i andre omgang (alle sammen?) og Rozenhal har vel stort sett spilt bare halve kamper (og da første omgangen).

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 29. Juli 2007, 23:20 »
Rozehnal virker veldig trygg, og når han kan gjøre en spiller som Ramage brukbar, så må han være god! Tror vi har mye bra i vente med David Rozehnal. Så får vi håpe at vi får inn en stopper til, av hans kaliber, eller bedre...
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 29. Juli 2007, 23:27 »
og når han kan gjøre en spiller som Ramage brukbar, så må han være god!

En ting jeg lurer litt på her (dette burde kanskje vært tatt i Ramage tråden men... Når Allardyce kunne hente ukjente spillere som Faye og Ben Haim til Bolton og gjøre dem til "OK eller solide Premier League spillere", hva kan han da gjøre med for eksempel Ramage? Hadde disse ukjente spillerne så mye bedre forutsetninger enn for eksempel vår egen Ramage? At Ramage til tider var en levende katastrofe ifjor skal jeg ikke forsøke å motsi, men når man ser hvordan for eksempel N'Zogbia slet ifjor også så er det vel lov å lure litt?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 29. Juli 2007, 23:28 »
Synes Huntingtons debut kamp borte mot Chelsea var meget bra. Da spilte han høyreback og nærmest avkledde Robben! Virket nesten som om han hadde masser av rutine slik som han spilte da. Det tror jeg også er Huntington beste kamp i NUFC drakta! Robben ble usynligjort og latterligjort av en 18 åring som da debuterte! Det var gøy å se på, selv om det ble 1-0 tap!

Edgar har også imponert meg, men ikke like mye. Det er nok fordi han ikke har fått like mange sjanser som Huntington. Bra mål han hadde mot ManU, men i den kampen hadde vi griseflaks som ikke tapte. Var ikke noen sterk og trygg kamp defensivt det synes da jeg........

Men bra at de får prøvet seg og blir satset på, og matchet forsiktig foreeløpig. Sjanser vil de forhåpentligvis få nok av......

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 29. Juli 2007, 23:33 »
OK, Huntys kamp som høyreback på brua hadde jeg helt glemt, burde kanskje presisere bedre at jeg først og fremst tenkte på venstreback...

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 29. Juli 2007, 23:36 »
Hmm, jeg har hele tiden trodd at han var midtstopper, men at han også kan brukes som venstreback siden han er venstrebeint.
Er du sikker på at Edgar opprinnelig er defensiv midtbane?

Det er sånn posisjonene hans er på FM ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 29. Juli 2007, 23:42 »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #128 på: 30. Juli 2007, 00:03 »
Hehe, er ikke overrasket over at han sier dette, egentlig. Det er for å gi inntrykk av at Juventus spilte bra, men at de utrolig nok ikke klarte å score pga godt keeperspill. Og jeg er delvis enig med han, men de hadde ikke mange skudd på mål. Bare to skudd på mål som var virkelig store målsjanser.

Chris

• Supersub
    • Vis profil
    • girls and corpses
« Svar #129 på: 30. Juli 2007, 00:32 »
de var jo helt håpløse forann mål! men når de først traff stod super-shay i veien  :-*

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #130 på: 30. Juli 2007, 00:59 »
Er vel en veldig bra å slå et Juventus lag som stiller med bl.a. Nedved, Buffon og Trezeguet ute på banen.
Det som er et av de største lyspunktene er at vi holder nullen. Mye takket være Rozehnal og Given. Men Ramage og Carr spilte også ganske bra idag.
Offensivt er vi også mye bedre.
Howay the Lads!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #131 på: 30. Juli 2007, 01:01 »
de var jo helt håpløse forann mål! men når de først traff stod super-shay i veien  :-*

Jepp. Given var absolutt 100% prikkfri i denne kampen.

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #132 på: 30. Juli 2007, 01:04 »

Jepp. Given var absolutt 100% prikkfri i denne kampen.

Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor heldig vi er som har Given. Han har alltid vært lojal og trofast!
Howay the Lads!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 30. Juli 2007, 01:07 »
Given 8
Carr 7
Roz 8
Ram 7
Hunty 6

Nobby 7
Geremi 7
Zog 8
Milner 8

Oba 7
Luque 6

Subs:
Dyer 8
Carroll 7
Edgard 7

De jeg føler fikk nok tid til å karaktersettes!

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Noreng

• Gjest
« Svar #134 på: 30. Juli 2007, 12:45 »
Isåfall trist at Dyer stikker. Kan ikke dama hans og barna flytte hit da?!