20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League sesongen 2007/08  (Lest 13831 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League sesongen 2007/08
« Svar #45 på: 16. Aug. 2007, 13:53 »
Man Utd bare 2 poeng deilig!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 16. Aug. 2007, 14:15 »
Man City er virkelig sterke i år dere. Jeg tror faktisk at de kommer høyere enn f.eks Tottenham på tabellen. Om vi ikke passer oss kommer vi også til å få store problemer med det laget.
Jeg frykter også ManCity mer enn de fleste andre lag. Med Eriksson har de en av verdens aller beste trenere og under seg har han sine svenske kompiser og ringrever i Hans Backe og Tord Grip. Dette er meget kompetente trenere som vet hvordan pokaler og titler skal vinnes.
I tillegg har de jo hentet utrolig mange spennende spillere, for ikke å glemme alle talentene og ringrevene de hadde fra før i Dunne, Richards, Onuoha, Johnson, Ireland, osv. Jo lenger ut i sesongen man kommer, jo mer samspilte vil de bli også.

Men vi får jo se hvordan ManCity takler søndagens hjemmekamp mot ManU! Da er vel både Rooney og Ronaldo ute med henholdsvis skade og karantene. Kan bli en spennende kamp dette, og jeg håper ManCity knuser sin naborival........  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 16. Aug. 2007, 21:42 »
Jeg har ikke sett noe av Kasper, men det skal veldig, veldig mye til å nå opp på nivået til Peter. Man Utd har aldri hatt en bedre keeper (vel, kan hende de hadde noen i riktig gamle dager), og har slitt enormt bakerst siden dansken takket for seg. Og de har fortsatt ikke greid å erstatte ham på noen måte. Selv Van Der Saar er en fjert i forhold.

Manchester City kan bli virkelig, virkelig farlige. Jeg mener Svennis fikk ufortjent mye pepper som landslagssjef, men du kan jo være så god du bare vil der, og du vil få veldig mye kjeft uansett. Som klubbtrener er det ikke det minste tvil om at Eriksson duger, og med Grip og Backe som sin høyre og venstre hånd har han to glimrende assistenter.

Ferguson har virkelig grunn til å frykte byrivalen denne gang. Særlig med både Rooney og Ronaldo ute.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #48 på: 16. Aug. 2007, 22:27 »
Scmeichel er den beste keeperen i fotballens verden gjennom de siste 20 årene.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 17. Aug. 2007, 10:05 »
Jeg mener Vds er den eneste keeperen etter Schmeichel som er på samme nivå, eller i det minste i nærheten. Howard, Taibi, Barthez og Bosnich var aldri i nærheten av å være stabile og/eller gode nok og jeg tror Sir Alex hadde mange nervøse øyeblikk med en av disse i mål.

Van der Sar derimot, har vært en av de beste keeperene i verden det siste tiåret. Forferdelig undervurdert mens han var i den grå og triste bakgårdsklubben Fulham, meget synd at han kastet bort noen gode år i en klubb som aldri har vært i nærheten av å være en europeisk toppklubb.

Manchester Shitty går mot en fin sesong. Selv tippet jeg klubben til 5.plass i mitt tabelltips, og det hadde vært morsomt om de slo Scums i byderbyet.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 17. Aug. 2007, 10:41 »
Barthez syntes jeg var grei. Han har fått litt unødvendig mye pepper, men han var jo sykt, sykt god egentlig. Beste keeperen Manutd har hatt det siste tiåret sammen med Peter...

Husker spesielt tiger-redningen hans mot Liverpool.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 17. Aug. 2007, 10:53 »
Han var Manus svar på Titus Bramble.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 17. Aug. 2007, 11:16 »
Barthez hadde kanskje et høyt høyeste nivå, men han har aldri vært i nærheten av å ha samme stabilitet som vds eller Schmeichel. Hvorfor landslagsledelsen foretrakk Barthez foran Coupet er fortsatt for meg en gåte. God keeper, men Peter Schmeichel og Vds var hakket vassere. Minst.
Carr har altfor få landskamper for England!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 17. Aug. 2007, 11:19 »
Man må ikke glemme keepere som Køpke, Pagliuca, Kahn, Preudhomme, Zenga, Buffon, Chilavert, osv. Har vært mange gode keepere de siste 20 årene, men Peter Schmeichel var helt klart blant de beste.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 17. Aug. 2007, 11:26 »
Barthez hadde kanskje et høyt høyeste nivå, men han har aldri vært i nærheten av å ha samme stabilitet som vds eller Schmeichel. Hvorfor landslagsledelsen foretrakk Barthez foran Coupet er fortsatt for meg en gåte. God keeper, men Peter Schmeichel og Vds var hakket vassere. Minst.

Enig! Barthez hadde mange bra kamper, men han leverte ikke stabilt bra over lengre tidsrom synes jeg. I ManU fikk han jo også en del "pepper" for sine "akrobatiske tabber"!
Synes ikke Barthez er en keeper som bør være representert blant de beste. Han var en helt OK/grei keeper, ordinær er kansje det rette ordet!?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 17. Aug. 2007, 11:30 »

Jeg er ikke det minste overrasket over at Barthez støtt og stadig ble foretrukket på landslaget. Man kan si mye om den mannen, men at han nesten alltid har spilt bra med flagget på brystet er ingen overdrivelse. At han til tider kunne variere like mye i prestasjonene som Titus Bramble for klubblaget var en større gåte, men Barthez var faktisk nesten alltid god på landslaget. Det finnes ikke mange keepere som var bedre enn Barthez i VM i '98 på hjemmebane da han slapp inn kun 2 mål. To år senere var han faktisk nesten like god da Frankrike vant EM i Belgia og Nederland. Greitt at Rauls straffemiss reddet ham fra å bli en potensiell syndebukk dersom Spania-Frankrike hadde gått til ekstraomganger da. Men ellers var Barthez strålende i den turneringen også. To internasjonale turneringer som et av Frankrikes aller beste landslag gjennom tidene vant, med en Barthez i toppform bakerst. Han har heller ikke vært dårlig i de senere mesterskapene uten at det hjalp franksmennene så veldig langt. Tilogmed ifjor var han god da Frankrike nok en gang nådde VM finalen. Si hva du vil om Barthez, han har vært meget ustabil på klubblaget til tider, men på landslaget var han enorm!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 17. Aug. 2007, 12:27 »
Man må ikke glemme keepere som Køpke, Pagliuca, Kahn, Preudhomme, Zenga, Buffon, Chilavert, osv. Har vært mange gode keepere de siste 20 årene, men Peter Schmeichel var helt klart blant de beste.

Neida, men for meg vil Schmeichel være den beste av alle disse. Kahn var verdens beste keeper i en periode, men han klarte ikke prestere stabilt, Buffon er godt unna Peter han også, Chilavert er veldig overvurdert syntes jeg, og de fire siste der vet jeg ikke mye om bortsett fra Zenga, som heller ikke er i nærheten av Schmeichel.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 17. Aug. 2007, 16:35 »
Kahn presterte ikke stabilt??  ::)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 17. Aug. 2007, 20:03 »
Jeg kjenner lite til hva Köpke, Preudhomme og Zenga sto for da de var på høyden av sine karrierer, men jeg har hørt at Zenga var meget god i sin tid.

Chilavert skal jeg være enig i at er overvurdert. Han var en spektakulær type, men mer kjent for sine frispark enn sine ferdigheter i mål, spør du meg.

Oliver Kahn har alltid vært veldig, veldig stabil. Og det er kun de siste par/tre årene han ikke lenger har vært like suveren. Men stabil er han fremdeles. Av de som er nevnt der, som jeg kjenner til mener jeg Kahn i større grad kan sammenlignes med Peter Schmeichel.

Buffon er meget, meget god, og hvorvidt han er så veldig langt unna Peter er jeg ikke så sikker på. Likevel, han har et lite stykke igjen.

Pagliuca husker jeg best for rødkortet mot Norge i VM 94 (tror det var 94). Men av det lille jeg husker av den karen kan jeg ikke huske at det var Schmeichel-nivå.

Det jeg i hovedsak forbinder med dansken er evnen til å ta baller som ingen andre tar. Han hadde en enorm rekkevidde, god spenst og veldig rask til å forflytte seg. De fleste som har kommet etter ham har som regel bare hatt noen få av de egenskapene som gjorde Schmeichel så god.

Av dagens internasjonale toppkeepere mener jeg Petr Cech er den eneste som har potensiale til å nå Schmeichel-nivå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 17. Aug. 2007, 20:24 »
Av dagens internasjonale toppkeepere mener jeg Petr Cech er den eneste som har potensiale til å nå Schmeichel-nivå.

Da tror jeg du undervurderer Casillas veldig! Runder vel snart 300 kamper på a-laget for et av verdens beste lag. Over 50 landskamper har han og. Du skal lete lenge etter en like stabil spiller som han, både på landslag og klubblag. I tillegg er han ennå ung og har hvertfall 8 år igjen på toppnivå, hvis ikke mer...