20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League sesongen 2007/08  (Lest 13821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League sesongen 2007/08
« Svar #15 på: 10. Aug. 2007, 18:25 »

Forslår denne Top 7

Chelsea
-----------------
Manchester United
Arsenal
Liverpool
-----------------
Newcastle United
Tottenham Hotspur
Manchester City

Helt greit tippa men bare nesten denne gang Fredrik.

Chelsea
-----------------
Manchester United
Liverpool
Spurs
-----------------
Newcastle United
Arsenal
Everton

westham og city skal kjempe om 8-12plass tipper jeg.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10. Aug. 2007, 18:52 »
Jeg synes det går an å si et og annet ord om hva linken inneholder, fremfor å bare poste linken.
Synes det bør være en grei huskeregel for de fleste.

Er bare å trykke på linken, så får du se. Verre er det ikke...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 10. Aug. 2007, 19:01 »
Jeg er enig med Jokke. Er ikke mye arbeidet å skrive et par ord om hva linken omhandler. Ville være totalt bortkastet energi for meg å bruke høyre pekefinger på å trykke på en link som eksempelvis omhandler Inter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10. Aug. 2007, 19:13 »
Her trengs det inn med teskje.Hersen amøber.Det er takken.Klager med en gang. Jævla nisser.Å bortkasta energi.Pøh.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 10. Aug. 2007, 19:19 »
Det er veldig enkle tips han prøver å formidle. Må da være mulig å takle litt konstruktiv kritikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 10. Aug. 2007, 20:01 »
Ikke jeg ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 10. Aug. 2007, 23:18 »
Jeg prøver enkelt og greit bare å si at det må gå an å kunne velge hvilke linker en føler det er nødvendig å se på. Og når linken inneholder ordet manutd, så er det absolutt grunn til å si et par enkle ord. For eksempel "Alan Shearer uttaler seg om ManUs nye spisspar". Enkelt og greit. Er det ikke det da?

Hvis en ikke vet hva linken skal si en, hvorfor skal en da på død og liv trykke på linken for å lese? Kan man virkelig ikke bruke ett ekstra minutt på å skrive noen ytterst få ord om hva som er bakgrunnen for at man poster linken?

Hva er vitsen i et innlegg hvis det bare står www.etellerannetrartnoe.no/noeannetrart, og ingenting mer? Det er jo det samme som å bare skrive "ok" på et innlegg som inviterer til debatt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11. Aug. 2007, 09:52 »
Helt enig med Joakim her.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 14. Aug. 2007, 14:56 »
Idag er det stor sjanse for at vi blir skjøvet ned fra tabelltoppen da Tottenham tar imot Everton på WHL. Vinner Tottenham beholder vi nok serieledelsen enda en dag, men da jeg tror at Martin Jol blir en av de første managerne, om ikke den første til å få sparken, så holder jeg en liten knapp på at Everton fikser ett poeng.

Uansett, tabelltoppen tar vi tilbake til lørdag!  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Aug. 2007, 17:04 »
Da lønner det seg å nyte tabellen slik den er nå, så lenge man har den. Det er ennå noen timer igjen til kveldens ligarunde starter, så det er god tid igjen til å nyte tabellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Aug. 2007, 19:18 »
Vi har nokk den etter denne kvelden og. Tottenham må vinne, og gjer dei de har dei eit minus mål fra før, så da må dei vinne 4-1 for å ta ledelsen. Noko di ikkje gjer. Vi får nokk nyte det til i morga ja ;D

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Aug. 2007, 22:08 »
Tottenham er i hvert fall fryktelig svake i åpningen av sesongen. Ligger under 1-3 mot Everton hjemme nå og tapte som kjent mot Sunderland. Midtbanen er spe og skral(har nesten ingen vinger og syltynn sentral midtbane), keeperen er dårlig og King er alltid skadet. Forventer lett at Newcastle kommer over dette overvurderte og opphypede laget fra Englands hovedstad.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Aug. 2007, 23:11 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_2661595,00.html

Vet ikke om dette er rette tråden, men nå kan det altså se ut som Chelsea får Daniel Alves. Pen overgangssum forøverig, men ingen tvil om at Chelsea får en kantspiller\offansiv back i verdensklassen. Derimot gjenstår det å se brassen klarer å tilpasse seg den fysiske spillestilen og det høye tempoet i England, men det frykter jeg vel egentlig at han gjør.

Men hva nå med Glenn Johnson og Paulo Ferreira? Skal Mourinho ha tre høyrebacker? Det er kanskje ikke så veldig dumt ettersom superoffansive Alves kanskje egner seg like bra som ren kantspiller...

Tottenham tapte forøverig 1-3 hjemme for Everton ja. Et resultat jeg antar at alle vi Newcastle fans skal være glad for, men det spørs vel kanskje litt hvem vi bør frykte mest av Tottenham og Everton?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #28 på: 15. Aug. 2007, 10:56 »
Jeg er bare glad for at Tottenham tapte. Ser ut til å bli nedrykk på dem i år. Everton er et skarpt lag, men vi skal selvfølgelig komme over dem på tabellen. Vi får håpe på 4-5.plass denne sesongen om alt klaffer.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 15. Aug. 2007, 11:47 »
Drister meg til et tabelltips, sesongen har såvidt startet.

1. Chelsea
Har styrket bredden i stallen med Pizzaro, Alex, Ben Haim og Sidwell, noe som var et svakt punkt i fjorårets Chelsea-stall. Har i tillegg handlet inn Malouda og Alves, særlig Alves styrker elleveren. En klar forsterkning på høyrebacken i forhold til middelmådigheten Ferreira. Ut har Boulahrouz og Geremi gått, uten at noen av disse to blir savnet. Robben kan forsvinne før transfervinduet stenger, men Chelsea har allerede flere gode alternativ på midtbanen. Gull til Chelsea.

+ Alves og Malouda. To solide forsterkninger.
+ Har alltids penger til nye spillere
+ Kan stille med to sterke ellevere. Meget god bredde i stallen.

- Forventningspresset. Mourinho har ennå ikke lykkes i Champions League og i fjor endte laget på 2.plass. Hva skjer dersom det blir nok en mislykket sesong?
- Overbefolket enkelte plasser. Greier Mourinho å forhindre en demoraliserende surmuling fra stjernespillere?
- Lampard sin avvente holdning i forhold til ny kontrakt kan være forstyrrende.

2. Manchester United
Vant Premier League i fjor, i stor grad takket være en fantastisk sesong av Ronaldo samt en Scholes i god gammel form. Har kvittet seg med benkeslitere og hentet inn Hargreaves, Tevez Nani og Anderson. Nani og Anderson er to av verdens største talenter, men går neppe inn som fast innslag sesongen i gjennom. Hargreaves er en klar forsterkning i forhold til Fletcher, selv om han var en smule overpriset. Stallen er meget sterk, definitivt den sterkeste på mange år. Om Tevez fortsetter der han slapp i West Ham, og Ronaldo gjør en kanonsesong i likhet med i fjor, så blir det gull. Likevel, Chelsea ser ut til å være hakket vassere på papiret.

+ Sir Alex Ferguson. En rutinert og klok skikkelse.
+ Ronaldo. Premier League sin beste enkeltspiller.
+ Mange sterke alternativer på midtbanen.

- Holder Van der Saar en sesong til?Verken Kuszczak eller Foster er foreløpig gode nok til å være førstekeeper.
-  Giggs og Scholes, to av lagets nøkkelspillere, blir ikke yngre med årene.
-

3.Liverpool
Har handlet inn mange nye fjes foran denne sesongen. Torres er en meget god spiss som har alle forutsetninger for å lykkes, mens Yossi Benayoun er en glimrende squad-player. Babel er et stort talent som kan bekle både spissplassen og venstrekanten og Voronin kan bli en viktig spiller. Ingen av de spillerene som har forsvunnet blir savnet, så fremt Benayoun erstatter rollen til Garcia. Benitez har styrket Liverpool sin svakhet de siste sesongene, nemlig det offensive. Legg til en Kewell som er tilbake fra skade, og en Pennant som gjorde det meget godt mot slutten av sesongen.

+ Den sentrale midtbanen er verdensklasse
+ En solid sisteskanse i Pepe Reina. PL's beste i fjor.
+ Babel og Lucas er to lovende talenter.

- Benitez har enda ikke knekt Premier Leauge koden skikkelig.
- Scorer fortsatt for lite mål
- Venstrebacken har mange alternativer, men ingen gjorde noen god fjorårssesong. Kommer Heinze?

4.Arsenal
En levende Arsenal-legende har forlatt Emirates. Henry sin betydning for Arsenal de siste sesonger kan ikke undervurderes, men i fjor var han stort sett skadet. da Silva har en fantastisk målrate fra kroatisk fotball, men det er for meget å kreve at han skal få noe tilsvarende i PL med en gang.

+ Wenger greier alltid å få fram nye spillere.
+ Van Persie, om han holder seg skadefri, kan fort gå mot en meget god sesong.
+ Rosicky og Gallas har prestert meget godt i andre klubber. Finner begge tilbake til gammel form, så er Arsenal farlige.

- Mangler laget rutine?
- Wenger har en kjøpspolitikk som kan være skadelig for laget. Mange gode unge spillere, men etter tapet av Henry så mangler Arsenal prikken over i'en. Spørsmålet er om Wenger burde gå et steg høyere når han skal kjøpe inn nye spillere i enkelte tilfeller.
- En manager som tidvis blir for opptatt av fint spill. Mangler kynisme i viktige kamper.

5.Manchester City

+ Hentet inn mange spennende spillere. Bianchi og Bojinov bør gjøre måltørken til historie.
+ Erfaren manager i S.G.E. Har mye å revansjere etter perioden som landslagssjef.
+ Spennende talenter i Mills, Richards og Sturridge.

- Hva skjer med Shinawatra? Kan bli innhentet av en lyssky fortid.
- Nye spillere trenger stort sett alltid litt tid på å tilpasse seg.
- Distin er borte. Forsvaret er svakt på papiret.

6.Everton

+ Moyes. En dyktig manager.
+ Arteta. En av de definitivt beste midtbanespillerene i fjorårssesongen.
+ Baines, Vaughan, Anichebe og Pienaar(kun på lån) er meget lovende spillere.

- Dårlig bredde i troppen.
- Om de kommer langt i UEFA-cupen, vil mangelen av god dekning på alle plasser komme godt til syne.
- Hvor lenge greier klubben å holde på Arteta?

7.Tottenham

8.Newcastle
+ Big Sam. Endelig en skikkelig manager.
+ Viduka, Owen og Martins er en trio som burde sørge for mål. Mange mål.
+ Forsvaret ser endelig ut til å få flere enn Taylor som holder mål

- Forsvaret er fortsatt en akilleshæl.
- Duff og Owen er usikre kort. Duff med en skuffende fjorårssesong, Owen er konstant skadet. I form er disse to toppspillere som ville styrket ethvert lag.
- Forventningspresset. Big Sam lover godt, men sulteforede fans forventer mest sannsynlig gull og grønne skoger fra dag en. Greier omgivelsene å gi Big Sam tid?

9.Aston Villa
10.Portsmouth
11.West Ham
12.Blackburn
13.Reading
14.Sunderland
15.Middlesborough
16.Fulham
17.Bolton
18.Wigan
19.Birmingham
20.Derby

Tok sin tid dette her, så jeg lar det foreløpig stå åpent. Får se om jeg fullfører ved en annen anledning. Jobben kaller. Er heller ikke sikker på om jeg har gjort opp en endelig vurdering angående hvordan tabellen ser ut ved sesongsslutt. Har i motsetning til de fleste tipsere tro på at minst et nyopprykket lag greier seg. Jeg tipper Sunderland vil få en fin sesong, selv om jeg er tvilsom til Roy Keane sine kvaliteter som manager. Jeg tipper Sunderland kommer til å ta mange poeng på krigervilje og en motiverende manager, snarere enn gode taktiske valg. Skal forøvrig bli spennende å se hvordan Chopra greier seg i Sunderland.

Litt kjedelig og forutsigbart er det med de samme 4 øverst, her regner jeg Arsenal som det svakeste leddet. Jeg vil tro det fort blir et bikkjeslagsmål om den viktige 4.plassen og her kan lag som Everton, Newcastle, Villa og Shitty blande seg inn. Håper at kampen om seriegullet kan ha minst 3 lag langt ut i sesongen, slik at spenningen ikke blir drept tidlig.
Carr har altfor få landskamper for England!