20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Overlapping av tråder  (Lest 1821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Overlapping av tråder
« på: 25. Juli 2007, 01:34 »
Jeg er egentlig litt usikker på hva vi bør gjøre med spillertrådene vs nyhetstråder som dukker opp. Noen mener at alt som angår en spiller bør diskuteres i spillertråden, mens andre synes det er greit at man kan ta diskusjonen separat når det dukker opp noe nytt (f.eks. ny kontrakt, skade etc)

Hva mener dere?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Overlapping av tråder
« Svar #1 på: 25. Juli 2007, 07:47 »
Jeg synes det er best og mest oversiktlig om alt om en spiller tas i tråden som omhandler den aktuelle spilleren. Skjønner ikke helt hvorfor man skal starte ny tråd hver gang en spiller blir skadet, etc. Disse nye trådene dør fort ut, kommentarene er lite interessante eller korte og setter ned forumkvaliteten som Lerbakk skrev om et annet sted. Et eks. se under Generelt, der er en tråd som heter: "Milner skrevet under for 4 nye år", det er 6 svar, og det lengste på 2 linjer! Er jo egentlig bare trådstarter som kommer med noe interessant der, det er ihvertfall min mening! Men dette mener jeg KUN om spillere som allerede er i klubben...........

....... fordi når man kommer til Transfer kategorien så synes jeg det er greit at hver og en spiller vi blir linket til er et disusjonstema. F. eks. tråden om Brede Hangeland har 139 svar mange meget gode argumentasjoner, vinklinger og diskusjoner. Det er også temaer om andre transfermål som flittig har blitt diskutert, det er bra. Men også der hender det jo at vi blir linket til mindre kjente spillere som mange ikke har altfor stor kjenskap til, og derfor kansje ikke er store diskusjonstema. Blir man linket til en mindre kjent spiller, kan man kansje spre denne informasjonen under emne som omhandler "Sommerens kjøp og salg".

Generelt synes jeg det er mange tråder som omhandler mye likt, da spiselt om spillere som allerede er i klubben. NUFC sliter med så store skadeproblemer at det f.eks. bør være unødvendig å starte en ny tråd/emne hver gang en spiller blir skadet, det samme kan jo sies om ny kontrakt, etc. Slike ting er jo bare nyttig informasjon..........

Dette mener ihvertfall jeg.  :)
« Siste redigering: 25. Juli 2007, 07:50 av Frode »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2 på: 25. Juli 2007, 13:54 »
Får skrive det samme som jeg gjorde i en annen tråd:

Skjer det noe viktig med en spiller, f.eks om denne spilleren kommer eller forlater klubben, er det greit for meg at vi får en ny tråd om vedkommende. Men at vi skal få en ny tråd hver gang en spiller blir skadet... vel, det syntes jeg ikke noe om.
« Siste redigering: 25. Juli 2007, 13:57 av geordie-olav »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25. Juli 2007, 20:54 »
Er dette noe meget stort problem da?

For å ta ett eksempel: da Milner skrev under for fire nye år. Greitt nok, jeg ser at en tråd om det ikke er helt nødvendig, men det har vel også blitt skrevet i Milner tråden under spillere og ledere? I såfall så er forsåvidt "den rette Milner tråden" oppdatert. Den andre tråden som var kun om en kontraktsforlengelse vil etterhvert bare dø ut. Det kan også etterhvert slettes når moderatorene mener at tiden er moden for det. Jeg er forøverig enig med Frode i at slike tråder ikke fører til noe spesielt, men dersom det irriterer meg (pga at det er mye tull der f.eks) så lar jeg bare være å åpne tråden etter det. For meg er det ikke verre enn det.

"Forumkvaliteten" syns jeg er mer enn god nok, graver du dypt nok så vil du vel uansett møte stein før eller senere, eller noe i den dur? Det jeg ikke syns er interessant unngår jeg altså bare. Leter du etter noe å irritere deg over, så finner du som regel noe, for å si det litt anerledes. Regler for bruk av forumet og posting er vel og bra så lenge det bare gjør forumet bedre. Men for mye regler kan også føre til mindere aktivitet, og det syns jeg iallfall vi skal prøve å unngå her.

Skader på enkeltspillere bør ikke resultere i nye tråder. Da tar dette her snart av i takt med at Newcastle stadig setter nye skade rekorder. ;)

Er også litt skeptisk til nye tråder om navn som bare "svakt linkes" til klubben vår.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Juli 2007, 23:40 »
Jeg stemte på å la alt diskuteres i spillertråden. Hva er det man har spillertråder til?

Trenger ikke lage en egen tråd om ''hver'' spiller som blir linket til oss heller. Men ikke misforstå meg, jeg vill ikke ha det som på newcastle.no der det er tre-fire tråder under hvert emne heller.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.