20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva gjorde egentlig Sam og Co i Barcelona?  (Lest 6792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Hva gjorde egentlig Sam og Co i Barcelona?
« på: 15. Juli 2007, 21:26 »
Jeg lurer veldig på hva Allardyce egentlig foretok seg mens han var i Barcelona. Var det Edmilson og Gudjohnsen han var ute etter? Var det Deco? Andre?

Uansett så virker dette litt rart, siden dette etterhvert har kjølnet og andre nyheter har kommet i bildet. Det må foregå ett eller annet angående Barcaspillere i kulissene. Hele turen kan da umulig ha vært bortkastet? ???

Er det noen som vet mer om Edmilson(som jo hadde blitt enig "in principle" med Newcastle om en overgang!) og Gudjohnsen, som garantert er på vei vekk fra Barcelona, siden Barca nå har Henry, Eto`o, Ronaldinho og Messi i de fremre rekker?

Det kan godt være at jeg ikke har fått med meg alt i denne saken, men noen transfers ut av flyturen har det i alle fall ikke blitt, enda...

Fin signing, Geremi, forresten.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hva gjorde egentlig Sam og Co i Barcelona?
« Svar #1 på: 15. Juli 2007, 21:40 »
Jeg tipper superoverraskelsen kommer og vi har signert Ronnie, Deco og Marquez i en deal verdt ca. £80mill.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 15. Juli 2007, 21:48 »
Hentet fra "Guddy tråden":
Sitat fra: chickenman
Guddy har ifølge sin agent og far hele tiden først og fremst ønsket å bli i Barcelona. Dette endrer seg vel neppe før han møter opp på La Masìa til pre-season den 21.juli. Skal vi ha noen sjanse til å få Guddy bør vi da håpe at Franklin og Txiki gir islendingen beskjed om at han ikke lenger er med i Barcas fremtidsplaner.
Med andre ord er det langt ifra garantert at Guddy er på vei vekk. Men det er langt ifra helt utenkelig også, for å si det sånn. Som jeg prøver å antyde så skjer det nok ikke noe fra eller til før tidligst den 21.juli her.
Da drar imidlertid Barca til Skottland på treningsleir. Kanskje Guddy blir igjen på balløya når Barca forlater Skottland igjen...(?)

Om Edmilson:
Det er godt mulig han er blitt enig "in principle" som du så fint skriver selv, men i såfall så utsettes nok en eventuell overgang til Januar ettersom Edmilson nettop er operert og mest sannsynlig er ute til nærmere juletider. Alikevel er jeg ikke helt overbevist om at man virkelig er interessert i å selge Edmilson nå da det er avklart at Motta forsvinner. Her må vi nok bare smøre oss med tålmodighet.

Om Deco:
Han er IKKE til salgs, så enkelt som det!

Andre:
Ezquerro: drar mest sannsynlig tilbake til Bilbao der han hører hjemme. Kan bli klart i løpet av få dager.

Giuly er Big Sam IKKE interessert i såvidt jeg har fått med meg.

Motta forsvinner fra Barca i sommer, men Newcastle har (foreløpig) ikke vært nevnt, men Motta skal vistnok ønske seg til England. City skal være interessert.

Belletti: spekuleres i at brassen er på vei vekk. Han skulle egentlig selges ifjor sommer, men Barca valgte å beholde ham etter CL scorignen. Roma har vært nevnt som en kandidat nå, men det siste er at Belletti ønsker å bli ut kontraktstiden (en sesong til) i Barca ifølge sin bror\agent.

Sylvinho: ble spekulert i var på vei vekk, men skal ifølge Txiki være med i klubbens fremtidsplaner, blir nok også ut kontraktstiden (en sesong til).

Med Gabi Milito klar kan det bli en stopper for mye i Barcelona, og dermed spørs det om en blir solgt. Mest sannsynlig Màrquez eller Thuram, men ingen er spesielt nevnt nylig.

At Big Sam var i Barcelona og forhørte seg om spillere er ikke så veldig merkelig da det lenge har vært klart at det skulle være en "opprydding" i stallen i sommer.

Selv har jeg mest troen på at Edmilson og Guddy kan komme, noe særlig annet tør jeg ikke håpe på. Hvis vi ikke skal tro på News Of The World da, de hevder jo i dag at vi har forhørt oss om Ronaldinho...  ;)
« Siste redigering: 15. Juli 2007, 22:15 av chickenman »

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 15. Juli 2007, 22:50 »
Er mulig de bare har opprettet en dialog angående et fremtidig kjøp. Kanskje de allerede har gjort en opsjon på kjøp av Edmilson dersom han er blitt skadefri etter nyttår. Eller kanskje de fortsatt er i forhandlinger om en eller flere spillere. Hvem vet?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. Juli 2007, 23:37 »
Hvordan kan du være så skråsikker på at Deco blir?
Velinformerte lokalaviser i Newcastle hevder jo at vi skal ha blitt tilbydd Deco, og selv om det er stille rundt ham skal interessen for han enda være tilstede, men nedprioritert inntil forsvaret er satt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15. Juli 2007, 23:59 »
Hvordan kan du være så skråsikker på at Deco blir?
Velinformerte lokalaviser i Newcastle hevder jo at vi skal ha blitt tilbydd Deco, og selv om det er stille rundt ham skal interessen for han enda være tilstede, men nedprioritert inntil forsvaret er satt.
Vet ikke hvilken informasjon lokalavisene i Newcastle har. Men jeg følger også de mest vel informerte i Barcelona, og Txiki selv har gjort det meget klart ved opptil flere anledninger at Deco blir. Spansk presse satte sammen en liste over Barca spillere som var ferdige i klubben. Tror det var enten Marca eller AS, førstnevnte er en Madrid avis og fungerer deretter, mens sistnevnte er nærmest en spansk utgave av News of The World. Deco var på denne listen, men der tok de altså feil (eller det kan ha vært et forsøk fra en Madrid avis på å skape uro i Barca leieren også). Uansett baserte vistnok engelsk presse seg på dette, men Txiki selv (sportsdirektør i Barcelona) har ved to anledninger senere presisert at Deco blir.

Det snakkes forøverig om at Deco er en av kandidatene til å bli ny visekaptein i Barcelona denne sesongen, da gir det iallfall ingen mening å tilby ham bort.
« Siste redigering: 16. Juli 2007, 00:03 av chickenman »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Juli 2007, 00:20 »
Men så er det jo også en kjent sak at man ikke alltid skal ta managere og ledere for fotballklubber altfor høytidlig! De kan både si og love mye rart.............
Er nok også mye taktikk inne i bildet, og det er jo ytterst sjelden at man offentligjør at en klassespiller som f.eks. Deco er uønsket i klubben! Da får ikke klubben det de ønsker av penger ved en evt transfer heller.
Jeg ser ikke på Deco som noe utilnærmelig mål, og skal Barcelona få noe "cash" igjen for han må de selge NÅ! For når han passerer 30++ kan de bare glemme de store overgangs-summene for spilleren. Vi må heller ikke glemme Deco sitt store ønske om å få prøve sitt talent i "verdens beste liga", nemlig Engelske Premier League.
En annen sak er jo om Allardyce egentlig er interessert i en slik spiller. Vi har allerede en veldig lik i Emre, samt at på meg virker det som om Allardyce ønsker seg litt fysiske og store spillere som tåler en "dult" og som heller ikke gjør seg bort om vi skulle havne i "luftkrig"!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Juli 2007, 11:12 »
hehe.. ville jo foretrukket deco. emre er grei back up ikke noe mer,etter det han har prestert i newcastle.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Juli 2007, 11:55 »
hehe.. ville jo foretrukket deco. emre er grei back up ikke noe mer,etter det han har prestert i newcastle.
Som alle andre NUFC spillere begynner nok Emre også på "scratch" under Sam Allardyce, og vil derfor ha lik sjanse som alle de andre til å imponere å vise at han er verdig en plass i startellveren!
Man kan jo ikke begynne å sortere hvem som skal være i startellveren og hvem som er backup før første treningskamp engang er spilt!
Jeg synes heller ikke Emre har vært så utrolig dårlig for NUFC, mye skadet ja, men hvem har ikke vært det. Får Big Sam orden på skadesitusjonen er det nok flere av NUFC spillerene som kommer til å finne formen........

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Juli 2007, 14:18 »
Syns heller ikke Emre har vært så fantastisk dårlig. Har alltid slitt med skader, og hver gang han har kommet i storslag har skader ødelagt. Både under Souness og Roeder. Husker hvor god Emre var rundt juletider om jeg ikke husker feil, før han selvfølgelig fikk skade pånytt. Emre er en spiller jeg håper å se i Newcastle skadefri og i mange år fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Juli 2007, 15:39 »
http://www.newcastle.no/nyheter/15ronaldinho.htm

Ser ut som vi går for Ronaldinho, han vil garantert bli verdens dyreste spiller noensinne, personlig synes jeg at det bare er tull å bruke så mye peng på en spiller. Ronaldinho er riktig nok vanvittig god, men han er IKKE verdt så mye peng.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Juli 2007, 15:48 »
Tror du seriøst at det er noe i det?

Forresten glemte at det var News of the World og newcastle.no som melder det. Da må det være sant...  ;D
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16. Juli 2007, 15:54 »
Men så er det jo også en kjent sak at man ikke alltid skal ta managere og ledere for fotballklubber altfor høytidlig! De kan både si og love mye rart.............
Er nok også mye taktikk inne i bildet, og det er jo ytterst sjelden at man offentligjør at en klassespiller som f.eks. Deco er uønsket i klubben! Da får ikke klubben det de ønsker av penger ved en evt transfer heller.
Jeg ser ikke på Deco som noe utilnærmelig mål, og skal Barcelona få noe "cash" igjen for han må de selge NÅ! For når han passerer 30++ kan de bare glemme de store overgangs-summene for spilleren. Vi må heller ikke glemme Deco sitt store ønske om å få prøve sitt talent i "verdens beste liga", nemlig Engelske Premier League.
En annen sak er jo om Allardyce egentlig er interessert i en slik spiller. Vi har allerede en veldig lik i Emre, samt at på meg virker det som om Allardyce ønsker seg litt fysiske og store spillere som tåler en "dult" og som heller ikke gjør seg bort om vi skulle havne i "luftkrig"!

For all del, selvfølgelig er det alltid en viss taktikk bak mange uttalelser. Men når jeg ser hvordan Barcelona har blankt avvist etterhvert milliardforsøk på å lure Ronaldinho til Milan så holder de ord. Jeg følger faktisk Barca rimmelig tett og Txiki har aldri gått ut med så konkrete uttalelser om spillere som har vært til salgs. I tillegg har Deco selv ved etterhvert intervjuv jeg har fått med meg sagt klart og tydelig at han ønsker å bli lenge i Barcelona og kan ikke se for seg noen bedre klubb å spille. Men det er jo godt mulig man vet noe i England som ingen av de vanligvis pålitelige Barca klidene vet. Jeg syns bare det er en smule rart.

Eneste gangen jeg kan huske at Deco har vært linket til ballløya er når det var snakk om et bytte av Lampard og Deco hvor Deco i såfall ville spille under sin tidligere manager Mourinho igjen. Men også etterhvert slikt bytte har vært konsekvent avvist av katalanerne, noe jeg som en stor Barca fan er meget glad for.
En kan jo også lure på om Deco virkelig villle kommet til "kalde nord". Det er langt fra solrike Copa Cabana (og tilgomed den iberiske halvøy) til langt kjøligere Newcastle, hvor gjennomsnittstemperaturen er en ganske annen.

Som jeg har prøvd å si uttalige ganger: Deco blir i Barcelona. ALT tyder på det, iallfall for den som følger klubben rimmelig tett. Men det er tydelig at noen andre vet bedre....

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Juli 2007, 16:06 »
Ja! Bra oppsummert Chickenman

Ikke misforstå. Jeg ville blitt en megel glad person dersom Deco eller for den saks skyld Ronaldinho ble Newcastle spiller, men det kommer ikke til å skje. Finito.
Gudjohnsen har vi kanskje mulighet på, men skal vi kjøpe noen fra Barca så må det være Edmilson eller Marquez
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 16. Juli 2007, 17:47 »
Marquez er vel like usannsynlig som Deco og Ronnie. Han er en av verdens beste defensive midtbanespillere OG midtstoppere..