20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Allardyce og Shepherd i Barcelona  (Lest 7903 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Allardyce og Shepherd i Barcelona
« Svar #30 på: 30. Juni 2007, 14:47 »
http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/chroniclesport/tm_headline=magpies-impress-target-ed%26method=full%26objectid=19383850%26siteid=50081-name_page.html

På tross av Milan-interesse skal Edmilson være mer hypp på å flytte til Newcastle, da han ble svært imponert over Allardyce som kom personlig å møtte Edmilson i Barcelona.
Barcas lege skal ha forsikret Newcastle om at Edmilson vil bli helt bra igjen etter operasjonen. Mandag skal klubbens representanter møte Laporta som har vært opptatt med forhandlingene rundt Abidal frem til helga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #31 på: 01. Juli 2007, 04:28 »
Barcas lege skal ha forsikret Newcastle om at Edmilson vil bli helt bra igjen etter operasjonen.

Barcas lege snakker vel til det beste for sin egen klubb, så akkurat det der skal man ta med en klype salt. Men Edmilson er såpass god at jeg er villig til å satse på ham, selv om han ikke blir helt gratis.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 01. Juli 2007, 06:15 »
Syns dette er nok et lurt kjøp av Allardyce, selv om Edmilson er skadet en god stund :p
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #33 på: 01. Juli 2007, 11:38 »
Får vi Edmilson så hopper jeg til månen av glede!! ;D.Det hadde vært en fantastisk signering.Selvom han er skadet så er det ingen tvil om at han vill være en solid forsterkning.Vi er også sterkt linka til Gud så er det muligens Gud og Edmilson dem forhandler om?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #34 på: 01. Juli 2007, 12:03 »
Et sekund der trodde jeg du snakka om Robbie Fowler, som blir kalt "Gud" av Liverpool-fansen  ::) ::)*puh*
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 01. Juli 2007, 21:53 »
Akkurat som med Giuly er jeg småskeptisk til Edmilson også. Han er en veldig typisk brasiliansk spiller i den forstand at han liker å bruke lang tid med ballen. Noe vi alle vet at han ikke får tid og rom til i England. Jeg er heller ingen stor fan av at han altfor ofte spiller altfor risikabelt, høy risiko i kritiske situasjoner på egen banehalvdel liker jeg ikke. I tillegg begynner Edmilson å dra på åra og er relativt skadepplaget, og noe varierende i prestasjonene. På sitt beste en ypperlig deffansiv spiller, men forferdelig på sitt verste. Det er heller ikke noe pluss at han mest sannsynlig ikke kan spille igjen før jul. I tillegg lurer jeg litt på om Barca egentlig vil selge Edmilson. Motta er helt avgjort på vei ut, og vil bli solgt. Tourè Yaya er allerede kommet, da lurer jeg på om Rijkaard og co velger å beholde Eddy ut kontraktstiden som backup for Yaya. Iniesta og Xavi KAN vikariere i anker-rollen, men er bedre som indreløpere, mens Màrquez også KAN spille der, men passer best som stopper. Hans fremtid i Barca er heller ikke helt sikker etter en "så-som-så" sessong.

Med tanke på at Edmilson blir nødt til å tilpasse seg den engelske fotballen så ser jeg ikke helt hva han skal tilføre oss som vi ikke allerede har i Nickyk Butt. Det må i såfall være en utsøkt pasninsfot, dersom Eddy får den tiden og det rommet han trenger.

Edmilson OG Butt sammen derimot, i en 4-2-3-1 i bortekamper mot f.eks. MænJu og Chelsea kunne vært interessant. Men nå er jeg nærme på å la denne tråden spore av.

Sons

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #36 på: 02. Juli 2007, 00:12 »
Jeg er enig i mye av det du sier. Men ang den ankerrollen på Barca, så er det fler som kan vikariere der. Det at Xavi og Iniesta er bedre som indreløpere, det er jeg uenig i. Xavi er en slepen type, flink til å slå pasninger hurtig, og stabiliserer veldig godt. Iniesta er bedre med ball offensivt, så han kan forsåvidt spille indreløper. Men da sitter Barca, utifra det jeg sa, med Toure, Xavi, Motta og delvvis Marques som du sa. Og i tillegg til at Edmilson er skadeplaget, så tror jeg de lar han gå.
Det med formkurven, er jeg helt enig i. Men jeg har mer tro på at han vil lykkes enn det du har;)

Men jeg mener at Butt ikke holder. Ut med Butt, inn med Edmilson. Ut med Parker, inn med Barton.. Lover da greit nok det da..?

Ut med Martins eller Owen, inn med Eidur Gudjohnsen

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 02. Juli 2007, 00:32 »
Å sette Xavi og Iniesta i ankerrollen er NESTEN et misbruk av spillere som innehar noen enorme ferdigheter. Ankerrollen må være en fighter og en kriger som kan gi og ta litt juling. Det kan Edmilson, det kan Motta, og det kan Màrquez. Xavi og Iniesta derimot er det dårligere med. Deres styrke er faktisk ikke å gjenvinne ballen (selv om de er gode til å bryte motstanederens pasningsspill), den største styrken deres er at de ikke mister ballen. I tillegg er de litt små og lette i kriger-situasjonene. Dette er Txiki, Franklin og resten av teamet veldig klar over, og velger kun å bruke Iniesta eller Xavi som ankre i nødstilfeller, og fordi de er så mye bedre fremover. Det skal også sies at trioen Deco\Xavi\Iniesta ikke har lykkes så altfor godt sammen, med mindere man holdt på å tulle med denne håpløse 3-4-3 formasjonen en stund. Da hadde de Màrquez bak seg til å rydde litt opp, men det gikk igjen på bekostning av backene, og i det lange løp slo det også negativt ut -dessverre.

Skjønner ikke hvorfor du tar med Motta, han er solgt innen første september uansett, og det skal ikke forundre meg om Màrquez blir solgt også, dog litt mer i tvil om sistnevnte. Men for all del, Edmilson er i faresonen han også, men El Mundo Deportivo hevder nå at Edmilson mest sannsynlig blir, hvilket gir en viss mening, og EMD vet som regel hva de snakker om når det gjelder Barca. Det skal alikevel sies at de siterer Beguiristain på at han håper Edmilson leger skaden sin, "om ikke for annet, så for sin egen lykke, slik at han kan komme tilbake i spill", så får man heller tolke det slik man vil. En foreslått avtale om at Eddy i såfall blir kjøpt i Januar er vel i såfall det mest sannsynlige.

Kommer Edmilson til tyneside så HÅPER jeg også selvfølgelig at han lykkes.... :)