20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klipp til målene 07/08  (Lest 42746 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Klipp til målene 07/08
« Svar #105 på: 16. Des. 2007, 14:58 »
http://www.trungso.com/2007/12/fulham-vs-newcastle-0-1-goal-highlights-15-12-2007.html

Barton kan gjerne fortsette å ta straffer. En psykopat uten nerver er alltid en fordel.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 16. Des. 2007, 17:31 »
Når jeg ser straffen igjen kan jeg ikke si at det er en veldig bra straffe. Den er ikke helt i hjørnet, men er hard og derfor går den inn. Uansett han virket tryggere enn Martins og kan for min del godt fortsette med å ta de.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #107 på: 16. Des. 2007, 22:54 »
Det heter seg at dersom straffe blir mål så er straffen bra. Høres så teit ut når noen sier at det var en kanonbra straffe men desverre reddet keeper. Da er det jo ikke en god straffe mener jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 17. Des. 2007, 16:08 »
En virkelig god straffe går i mål 10 av 10 ganger. En dårlig straffe går lang sjeldnere i mål enn en god en. Det var en grunn til at Shearer banket ballen i krysset hver eneste gang han sto på 11-meteren og skulle skyte. Det var en grunn til at Shearer bommet bare en håndfull ganger, av sikkert nærmere 50 straffespark (hvis noen har statistikk på Shearers straffespark, så vil jeg gjerne se det).

Er straffen hard nok, så har det vanligvis lite å si om den ikke er like godt plassert, et hardt skudd går nok oftere i mål enn et løst skudd. Sånn er det uansett om man skyter fra fem, 11, 20 eller 30 meter.

Odd Iversen sa en gang at det smarteste er å skyte straffen midt i mål, fordi keeper nesten alltid velger en side. Det er faktisk ikke veldig langt unna sannheten. Selv om jeg likevel foretrekker Shearers måte å gjøre det på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #109 på: 18. Des. 2007, 23:25 »
En virkelig god straffe går i mål 10 av 10 ganger. En dårlig straffe går lang sjeldnere i mål enn en god en. Det var en grunn til at Shearer banket ballen i krysset hver eneste gang han sto på 11-meteren og skulle skyte. Det var en grunn til at Shearer bommet bare en håndfull ganger, av sikkert nærmere 50 straffespark (hvis noen har statistikk på Shearers straffespark, så vil jeg gjerne se det).

Her er i alle fall litt historikk/statistikk fra tiden hans i Newcastle hva straffespark angår.....

http://www.strafschop.nl/english-articles/the-best-english-penalty-takers-ever/

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 19. Des. 2007, 00:03 »
Det var interessant info. Takk, AK.
Shearer er ihvertfall et lysende eksempel på at øvelse gjør mester fra 11-meteren. At Shearer er og var en habil golfspiller har nok sannsynligvis også vært med på å forme hans sikkerhet på straffespark. Men harde skudd gir som regel mål, er min teori. Spillere som skjøt hardt har som oftest også vært solide straffeeksekutører, hvis jeg ikke tar helt vanvittig feil. Og en spiss trenger ikke nødvendigvis være bedre enn en forsvarsspiller eller en midtbanespiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

highlights

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 17. Jan. 2008, 21:01 »
Har slettet noen innlegg nå. Prøv å ta diskusjonene angående kampene i kamptrådene!

StiggyPop

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #114 på: 18. Jan. 2008, 08:33 »

http://www.toongoals.tk/

highlights mot Stoke. 50 mb

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 19. Jan. 2008, 12:04 »

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #117 på: 02. Mars 2008, 22:10 »
Er det noen som kan fiske opp highlights av kampen i går?
« Siste redigering: 02. Mars 2008, 22:12 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #119 på: 04. Mars 2008, 18:27 »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!