20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klipp til målene 07/08  (Lest 42710 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

AK84

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Klipp til målene 07/08
« Svar #90 på: 10. Des. 2007, 13:19 »
Tusen takk:) Hadde det ikke vært for en god dommer som var på riktig plass til riktig tid så hadde ikke vi fått straffe heller....all ære til ham for det

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 10. Des. 2007, 16:23 »
Ingen særskilt god straffe av Martins. Jeg vil vel heller si at det var en dårlig straffe, da den går rett i armene på keeper, som bokser den i stolpen og inn. En bedre keeper hadde reddet den straffen (om han hadde gjettet riktig side).
Beyes mål er meget bra. En godt slått corner, og Beye løper meget godt for å komme seg løs fra Birminghams forsvarere. Sånn skal det gjøres. Måtte det bare skje litt oftere en to ganger i halvåret (har vi scoret på flere enn to cornere denne sesongen?)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 10. Des. 2007, 19:08 »
Jepp. dårlig straffe Joakim. Skjønner ikke hvorfor martins ikke bare kliner til, da er det ingen i verden som hadde tattt ballen, og hvis så hadde vært tilfelle ville keeperen ha fulgt m ballen inn i nettet  ;D

Forøvris savner jeg det samme av martins i kamper, mange situasjoner han der han har hatt muligheten til å skyte, med et hestespark som han har bør han derfor gjøre dette oftere..,

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 10. Des. 2007, 21:44 »
Fordi då hadde han sikkert blåst den 50 meter over mål, er ikkje ofte han treffer på desse hestesparka sine. Forøvrig synes eg ikkje Martins virka som ein sikker straffeskytter, men sidan han tydeligvis har lyst til å ta straffene er det kanskje like greit.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 11. Des. 2007, 18:19 »
Drømmen hadde vært å kunne sette inn Ameobi bare for å ta straffespark, for deretter å bytte ham ut igjen. Nesten som i håndball.
Ameobi er den klart sikreste straffeskytteren i mine øyne. Problemet er bare at han ikke duger til stort annet.

Men så lenge Oba scorer på straffesparkene, og han har lyst til å ta dem, så er det greit nok.

Men jeg hadde gjerne sett en sikrere straffeskytter enn som så.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 11. Des. 2007, 18:34 »
Emre burde tatt straffer. I neste rekke ser jeg for meg Enrique, Barton og Geremi.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 11. Des. 2007, 18:40 »
Hvorfor i all verden skal du ha Enrique til å ta straffer?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 11. Des. 2007, 18:41 »
Jeg føler meg heller ikke helt sikker med Martins som straffeskytter, men nå har vi blitt skjemt bort av Alan Shearer det siste 10 året, så at vi skulle få et lite anti-klimaks var vel bare å forvente.....

Ameobi er en god straffeskytter, det samme er Emre...ellers duger jo Martins også da...vet ærlig talt ikke hvem flere som kunne tatt straffer...? Milner tar straffer på U-21 landslaget..så han er vel en kandidat...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 11. Des. 2007, 21:07 »
Hvorfor i all verden skal du ha Enrique til å ta straffer?

Hvorfor i all verden skal ikke Enrique ta straffer? Han har åpenbart en god pasningsfot med dødelig presisjon og  virker generelt sett god presisjonsmessige. Han skyter også hardt. Dermed vil jeg tro at han er en god straffeskytter.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 11. Des. 2007, 21:24 »
Pasningsfot med presisjon har ikke mye å si når det gjelder straffer. 90% av straffa sitter i hode. Og jeg tror ikke Enrique er sterk nok psykisk til å ta straffer for Newcastle. Ikke enda, ihvertfall..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 11. Des. 2007, 21:25 »
Har du noengang sett han ta straffe??

Det handler om mer enn en god venstrefot og presisjon, rutine er kjempeviktig! Så å sette en 21 år gammel spansk venstreback som ALDRI har scoret et mål i sin hittill korte proffkarriere er vel temmelig uaktuelt!

Et straffespark er 10% ferdighet og 90% mental styrke..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #101 på: 11. Des. 2007, 21:34 »
Ettersom jeg har veddet penger på at Martins scorer flere PL mål enn Torres i år, er jeg meget fornøyd om han tar straffene! :) Straffene kan godt gå i både keepern, stengene og tverliggern så lenge de ender i mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 12. Des. 2007, 18:36 »
Jeg ville vært særdeles redd for pengene mine, om jeg hadde inngått et slikt veddemål. Men, hvis Torres fortsetter å imponere foran kassa, som han gjorde mot oss, så har du faktisk en god sjanse til å beholde pengene dine. Martins scorer på minst én av tre sjanser. Ihvertfall hvis de er så store som de Torres brente mot oss.

Vi aner jo ingenting om hvor sterk Enrique er mentalt. Så vi kan jo ikke utelukke her og nå, bare fordi han ikke har scoret et eneste mål som profesjonell fotballspiller fra sin venstrebackposisjon, at han ikke kan ta straffespark. Nekter å tro at Enrique er talentløs foran kassa. Som Newcastlespiller har han jo ikke en eneste gang vært i posisjon til å score mål.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 12. Des. 2007, 19:19 »
Drømmen hadde vært å kunne sette inn Ameobi bare for å ta straffespark, for deretter å bytte ham ut igjen. Nesten som i håndball.
Ameobi er den klart sikreste straffeskytteren i mine øyne. Problemet er bare at han ikke duger til stort annet.

Men så lenge Oba scorer på straffesparkene, og han har lyst til å ta dem, så er det greit nok.

Men jeg hadde gjerne sett en sikrere straffeskytter enn som så.

Jeg vet ikke nok om alle våre potensiellle straffeskytere til å utrope Ameobi som den "klart sikreste", men bortsett fra den lille detaljen (som jeg selvfølgelig måtte henge meg opp i), er dette en meget god oppsummering av Sholadinho. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 12. Des. 2007, 21:20 »
Jeg har ikke eksakt kontroll på hvor mange straffespark Shola har tatt for Newcastle, uansett nivå, men såvidt meg bekjent har han ALDRI bommet. Det er en sjelden egenskap hos en ellers svært begrenset fotballspiller. Han har også sett veldig sikker ut i samtlige straffespark han har tatt.

I en eventuell straffekonk tror jeg nok både Emre, Oba, Barton og en del andre fort kunne blitt litt i overkant hete i toppen.