20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: David Rozehnal  (Lest 23678 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: David Rozehnal
« Svar #60 på: 21. Des. 2007, 21:28 »
Per dags dato er faktisk Rozenhal bedre enn Taylor, selv om han ikke har prestert like godt som jeg hadde håpet. Men det er ikke det som er poenget her. Poenget er at Roz og Cacapa kommer til å være førstevalg som stopperduo i januar, med mindre en av dem blir skadet. Det virker ganske tydelig, i og med at Taylor ble vraket etter at Cacapa ble klar igjen, og ettersom Big Sam antyder at Roz og Cacapa vil bli stopperpar også i julestria.

Hvem som er best av Taylor og Rozenhal er en helt annen diskusjon, mener jeg. Det er ikke jeg, men Big Sam som anser Roz-Cacapa som førstevalg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 21. Des. 2007, 21:45 »
Taylor ble IKKE vraket forrige helg, Taylor pådro seg en hamstringskade før Fulham kampen...ellers er jeg HELT sikker på at Taylor ville spilt mot Fulham..Og da faller de fleste argumentene dine, siden du ikke har fått med deg at Taylor var skadet sist helg.

Og er "faktisk" Rozehnal bedre enn Taylor....? Jeg er ikke i tvil engang, Taylor er bedre enn Roz ALLE områder unntatt med ballen i beina..Og formen til Taylor peker oppover mens Roz sin peker nedover..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 21. Des. 2007, 22:01 »
At Taylor er bedre nå. Er nok fordi han kan den engelske spillestilen. Rozehnal kan nok klare den etter hvert. Jeg stiller meg helt nøytralt til hvem som starter egentlig :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 21. Des. 2007, 22:04 »
Her må du følge med i timen, Joakim. Taylor ble selvfølgelig ikke vraket mot Fulham, han var skadet! Ellers er jeg ganske så sikker på at Taylor ville spilt fra start!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 21. Des. 2007, 22:12 »
Må unnskylde meg for den. Jeg burde selvsagt husket at Taylor ble skadet. Og ja, han ville nok sannsynligvis startet hvis ikke. Men han ville staret i stedet for Cacapa, ikke for Rozenhal.

Jeg mener 21 år gamle Taylor ikke er like god som Rozenhal. Det lille jeg har sett av Rozenhal utenom Newcastle tyder på at vi har med en fotballklok midtstopper å gjøre, som bare trenger tid til å tilvenne seg den fysiske spillestilen i England. Taylor er selvfølgelig et veldig stort stoppertalent, og allerede en meget god spiller. Men jeg mener Rozenhal er bedre per dags dato. Selv om han ikke har tilvent seg engelsk fotball.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 21. Des. 2007, 22:14 »
Men han ville staret i stedet for Cacapa, ikke for Rozenhal.

Vær ikke så sikker på det...Rozehnal spilte elendig mot Birmingham, og kampen hans mot Fulham var den første gode kampen hans på over en måned...

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 21. Des. 2007, 22:16 »
Cacapa og Rozenhal blir nok førstevalget. Taylor går nok inn for Beye i mellomtiden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 21. Des. 2007, 22:18 »
Big Sam har jo selv sagt at han var nødt til å "rushe" Cacapa tilbake pga Taylors skade. Hvordan får du det til å bli benkesliting for Rozenhal?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 21. Des. 2007, 22:21 »
Big Sam har jo selv sagt at han var nødt til å "rushe" Cacapa tilbake pga Taylors skade. Hvordan får du det til å bli benkesliting for Rozenhal?

Rozehnal sine dårlige prestasjoner...simple!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 21. Des. 2007, 22:23 »
Ja, det er så enkelte at Big Sam aldri mener det han sier da, med andre ord?

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 22. Des. 2007, 02:07 »
Må si meg enig med kø1 her, Rozenhal har vært klart svakteste stopper denne sesongen. Han har vært delaktig i mange baklengsmål, det virker som har sliter litt med fysikken og særlig markeringen har vært alt for svak. Han viste stor framgang sist mot Fulham, og håper framgangen fortsetter. For med Faye og Beye borte i januar blir sannsynligvis han og Cacapa midtstopperparet med Taylor på høyrebacken.

Men skadefri tropp anser jeg Faye-Cacapa/Taylor som vårt beste midtstopperpar.
an sparker ikke Bobby Robson??

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #71 på: 22. Des. 2007, 08:41 »
Jeg mener Rozen har kommet seg, iallefall etter den siste kampen. Det som er viktig med de forsvarsspillerene vi har, er at de tar mange englsktime , slik at de kan forbedre språket. De trenger å snakke sammen både på trening, kamp å til å med utenom det, slik at de lærer hverandre å kjenne..
Men tror Rozen kommer sterkt nå. Han er en spillende forsvarstype, å liker å spille seg ut, å komme\sette igang bakifra.
Dette er gode egenskaper, men ikke før forsvaret har hevet seg betraktlig i forhold til hva som er blitt vist.
Mine valg for forsvars formasjoner i de kommende kampene er disse..(taylor er bedre enn Rozen mener jeg)
Taylor-Cacapa-Rozen-Enrique
Disse velger jeg, grunnet at vi mister spillere snart, å da er det på tide å samspille den bakre 4eren som er igjen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 22. Des. 2007, 11:38 »
Eg synes det blit heilt feil å sette Beye ut av laget fordi vi mister han snart. Vi MÅ bruke dei beste spillerne vi har, så lenge dei er tilgjengelig.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 22. Des. 2007, 13:19 »
Det er da heller ingen som har snakket om. Selvfølgelig skal Beye spille på høyrebacken. I de siste kampene har han vært veldig god.

Det Lars Arild snakker om er når han drar til Afrikamesterskapet. Da er nok den beste løsningen, som han skriver, å plassere Taylor på høyrebacken.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 22. Des. 2007, 13:30 »
Så lenge vi kan bruke Beye, så må vi bruke Beye, synes jeg. At vi kan lære oss å leve uten Faye er forsåvidt greit nok. Der har vi mange nok gode spillere til at vi kan tillate oss det.

Beye forsvinner ikke før 12. januar, og frem til da så MÅ vi bruke Beye på høyrebacken. Å forberede laget på tiden uten Beye, Faye og Martins kan vi gjøre på trening. Det er en grunn til at man har spillsekvenser på trening, og ikke bare fysiske og tekniske øvelser.