20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor ender Newcastle i PL 07/08?

1.
0 (0%)
2.
0 (0%)
3.
1 (1.2%)
4.
12 (14.3%)
5.
14 (16.7%)
6.
38 (45.2%)
7.
12 (14.3%)
8.
4 (4.8%)
9.
1 (1.2%)
10.
0 (0%)
11.
0 (0%)
12.
0 (0%)
13.
0 (0%)
14.
0 (0%)
15.
0 (0%)
16.
0 (0%)
17.
0 (0%)
18.
0 (0%)
19.
0 (0%)
20.
2 (2.4%)

Stemmer totalt: 79

Avstemning er avsluttet: 08. Aug. 2007, 16:00

Skrevet av Emne: Hvor ender Newcastle i PL 07/08?  (Lest 16147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Hvor ender Newcastle i PL 07/08?
« Svar #60 på: 06. Aug. 2007, 01:01 »
Jeg tror helt klart at vi vil kjempe høyt oppe på tabellen. Forsvaret vårt er til og med solid! Eneste bekymring er dybden.

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #61 på: 06. Aug. 2007, 10:22 »
Blant de 6 beste tror jg...vi skal nok väre fornöyd md en 6.plass ...d er ikke bare vi som har fått inn nye spillere i sommer og d tar en stund å spille sammen laget...Tror også på en stor signering i januar...da får vi se om Ashley har hosta fram litt penger...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 06. Aug. 2007, 17:24 »
Jeg er visst den eneste som foreløpig tror på medalje, en 3. plass!  ;)

Jeg mener "vi" har den beste keeperen i PL, i Given. På spissplassene har vi meget god dekning, er vel kansje bare Tottenham og Chelsea som kan måle seg med "oss" der. På begge vingene er "vi" meget bra forspent, og sentralt på midtbanen er "vi" heller ikke til å kødde med. Det skal Barton, Smith, Butt, Geremi og en hissig tyrker ved navn Emre sørge for!
Forsvaret begynner å se bra ut, men er føreløpig den delen jeg er mest usikker på. Rozehnal, Taylor, Cacapa, Enrique og Carr skal være gode nok på papiret til å tette igjen bakover, mangler bare å få de samspilte og kompakte! Vil også ha minst èn, gjerne 2 signeringer til i forsvaret, da blir jeg fornøyd med dekningen der også!

Angående forrige sesongen generelt, da tapte "vi" 29 poeng hjemme på St. James Park! Det skal ALDRI skje igjen håper jeg! "Vi" endte 25 poeng bak Arsenal og Liverpool! Med bedre hjemmestatistikk så tettes den luka betraktelig. Borte har vi også MYE og gå på, med 42 poeng tapt forrige sesong og KUN 4 seire på 19 kamper!

Om Big Sam har det som skal til for å bygge et STERKT lag, ser jeg for meg at "vi" nærmest skal bli uslålige hjemme på St. James Park, som i "gode gamle dager"! Jeg forventer også en betraktelig bedre bortestatistikk enn fjorårets begredlige 4 seire!

Jeg anser Newcastle United FC som en skikkelig outsider denne sesongen. Får noen av de "4 store" en like svak sesong som det Arsenal og Liverpool hadde ifjor, da skal "vi" faen meg være der og rappe den ene CL plassen!

Super optimist kansje, men jeg mener jeg er realist! Vi har sett det før at med en kompetent og dyktig manager, da er vi med helt i toppen!  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 06. Aug. 2007, 18:00 »
Jeg vil si det så enkelt som at vi ikke kan være fornøyd med noe mindre enn en 6. plass, og hvis alt klaffer, så vil jeg ikke se bort ifra at vi kan snuse på den siste CL-plassen. Men da skal virkelig alt klaffe. Men med det spillermaterialet vi har, så kan vi ikke være fornøyd med noe mindre enn en sjetteplass. Selv om vi bygger opp et helt nytt lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 06. Aug. 2007, 18:04 »
Enig i den. Topp 7 må vi nesten kunne forvente nå. Og jeg har faktisk troa på det også. Med maks flaks så tillater jeg meg å håpe på en femteplass, men en sjette eller sjuende vil også være akseptert i "Nye Newcastles første sesong".

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 06. Aug. 2007, 18:41 »
Jeg tippa 6. plass, men tør ikke være for positiv, jeg. Velger å se an hvordan vi takler starten av sesongen. Dersom vi nok et år blir hengende i bakevja, blir det tøft nok en gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 06. Aug. 2007, 21:21 »
For å gå litt nærmere på utforderne til Newcastle i kommende sesong:

Man City har fått mange spillere inn. Det gjenstår å se om Eriksson klarer å få samordnet spillergruppa og det tror jeg ikke han klarer på samme måte som Sam Alladyce. På papiret er jo Valeri Bojinov, Elano Blumer, Rolando Bianchi, Martin Petrov etc. meget gode spillere. Tipper Man City havner mellom 7-9 plass.

Everton: 3 spillere er kjøp, 4 er frigitt/solg. Får gode becker med Phil Neville og Baines. Arteta, chacill og johnson alle gode spillere men tipper ikke de klarer å gjenta 6 plassen fra forige sesong. tipper 10 plass.

Tottenham kommer mest sansynelig på topp 6, dessverre. .

Aston villa tipper jeg også kommer ett steg videre fra 10 plassen ifjord, men ingen utfordrer for 4 plassen.

Portsmouth mange nye spillere inn men får ikke helt ut potensiale sitt med Redknapp i styrestolen heller ingen stor utfordring for oss etter mitt syn.

West Ham tror jeg ikke blir noen europa cup utfordrer i år heller og kommer nok til å slite nede i gjørma, maks 9 plass.

Utifra hva jeg sier tipper jeg newcastle klarer 4-5 plassen i Premier Leauge. Kommer ann på som en tidligere har sakt på dette forumet. Det kommer ann på om Liverpool eller Arsenal sviker, kanskje det er Cheslea som svikter i år??  Big S. legger opp taktikk i forhold til hvem vi spiller mot og kan det tekniske meget bra. Han er sosial og har innsikt slik at spillerne liker han og vil gi 110%. Gleder meg til lørdag og vidre utover. VI får også færre kamper  i år enn i fjord og slpper da disse "3 dager i mellom" mesteparten av sesongen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 07. Aug. 2007, 00:45 »
Tror me kan det tøft i starten. (Som alltid!) Sam har henta 7 spillere. Det er nesten eit heilt nytt lag jo. Tar tid og spille det inn. Ein 6 plass hadde vert fenomenalt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Morphern

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #68 på: 07. Aug. 2007, 09:23 »
Tror me kan det tøft i starten. (Som alltid!) Sam har henta 7 spillere. Det er nesten eit heilt nytt lag jo. Tar tid og spille det inn. Ein 6 plass hadde vert fenomenalt.

Helt enig benson, jeg har trua på, og synes vi skal være fornøyd med en 6 plass, Manu, cheleas, lpool, tottenham og arsenal kommer før oss. En 6 plass hadde vært knall. Jeg gleder meg til lørdag, da skal jeg benke meg med pils, pottis og dipp :)

Tipper på 2-1 (martins og viduka)

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09. Aug. 2007, 13:44 »
Enig med den teorien om at vi skal være krevende på hjemme bane, å vinne hver hjemmekamp! I det minste å ikke miste alle 3 poengene hjemme. da er vi kommet et stykke på veien.

Slik som mit lag (Vedavågen), i 3.div, vi har ikke tapt en kamp hjemme denne sesongen. En halv sesong å en kamp, mens bortekampene har vært katastrofale å ikke tatt poeng der. Tror desverre denne gode hjemmeseiers rekka vår ryker i helga, da vi møter opprykksfavoritt Kopervik hjemme på Sletten :(

Over til oss igjen, en god 6 plass fullt mulig å realistisk, så 6 plass bør iallfal være hovedmåle, så får vi se etterhvert om vi kan hevde oss lenger oppe. Som noen nevnte her, så er det ikke bare vi som har forsterket laget vårt denne sommeren. Å det må vi ta forbehold på. For selv om vi har styrket oss fra ifjor, visst ikke hadde vi kjemper om å unngå nedrykk sikkert, så betyr ikke det at vi blir bedre enn de andre.

En 6 plass dette åre vil gjøre oss klare for Europa å det tiltrekker også spillere fra andre store lag. Da kan vi bygge videre på laget, å forsterke og erstatte det vi har i en gunstig retning!

-daye7-
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 09. Aug. 2007, 17:07 »
Jeg tror helt klart at vi vil kjempe høyt oppe på tabellen. Forsvaret vårt er til og med solid! Eneste bekymring er dybden.
Jeg ser også du er bekymret for dybden, som mange andre har sagt før deg. Også ekspertene. Men jeg tror samtidig du er enig med meg i at dybden var nødvendig å ofre for å få inn den nødvendige kvaliteten. Man kan kanskje si at vi skulle hatt både Parker og Barton, men hvis vi regner Geremi som midtbanespiller, og samtidig vet at han godt kan bekle både høyrevingen og høyrebacken, så har vi to spillere som begge kan erstatte Parker, og samtidig gjøre ting som Parker ikke kunne. Geremi er bedre med ball enn Parker. Det vet vi alle. Barton er nok hakket tøffere i trynet og kanskje hakket tøffere i spillestilen enn Parker, uten at jeg tror det vil forringe kvaliteten på noen måte.

I forsvaret har vi lenge vært uten tilstrekkelig dybde. Men der var vi som sagt nødt til å ofre noe for å få inn den nødvendige kvaliteten. Vi kunne kanskje beholdt Bramble og Moore, og hatt dem som backup. Men hva hadde det tjent oss? I mine øyne hadde det stengt for muligheten til Paul Huntington og David Edgar til å utvikle seg og modne med oppgavene, som Taylor har gjort. Backup på backene har vi ikke hatt siden Griffin og Hughes ble solgt. Griffin var nok nødvendig. Hughes er en annen sak. Samtidig så var vel ikke kvaliteten på de to særlig mye å skryte av, og kvaliteten på førstevalgene våre har ikke akkurat økt de siste årene. Både Carr og Babayaro ble kjøpt på et tidspunkt hvor deres karrierer akkurat hadde nådd toppen (ihvertfall for Carrs del), og det bare var én vei å gå. Nedover. Bernard kan vel i stor grad takke seg selv for at han med den største selvfølge ble frigitt straks Sam tok over.

Hvis Sam lykkes med å hente inn en ny forsvarer før transfervinduet stenger og kanskje henter inn en høyreback i januar, så skal en ikke lenger klage på dybden. Vi har mer enn nok å ta av på stopperplass, og i tillegg har vi stoppere som kan spille back, og en midtbanespiller eller to eller tre, som også kan bidra om nødvendig. Uten at det går utover dybden eller kvaliteten på midtbanen.

Dessuten får en håpe at nye treningsmetoder, økte treningsdoser og et nytt og ordentlig fokus på skadeforebygging bidrar til at antallet skader gradvis reduseres.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 09. Aug. 2007, 18:48 »
Ideelt sett skulle jeg gjerne sett Parker og Barton operere sammen på midtbanen i år, så kunne Geremi vært høyreback og vi hadde hatt en knakende god midtbane.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 09. Aug. 2007, 23:30 »

Dybden kunne sikkert også vært bedre, men det jeg ser som det største problemet med vårt forsvar er sammerbeidet mellom de som skal spille der. For at et forsvar skal fungere opptimalt må de som spiller der kjenne hverandre og ha et bra sammarbeid. Selv om vi har hentet inn solide spillere betyr ikke det at forsvaret plutselig fungerer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 10. Aug. 2007, 00:07 »
Med tanke på hvordan Taylor og Rozenhal opererte sammen mot Sampdoria, så må vi nok ha tålmodighet når det gjelder samhandlingen i forsvarsrekka. Vi kan jo i verste fall mønstre fire helt nye forsvarsspillere om vi ønsker, og da tar det ihvertfall tid å få samhandlingen på plass.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #74 på: 10. Aug. 2007, 01:03 »
Samhandling osv kommer i andre rekke når man skal bygge opp et lag. Først må man ha spillerne, deretter får man bygge videre på det laget man har.