20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Det "nye" treningsanlegget en skam  (Lest 4337 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Det "nye" treningsanlegget en skam
« på: 08. Juni 2007, 09:34 »
Godt at Big Sam tar tak i problemene med en gang. Ordene "unlucky" og "injury problems" er vi nok ferdig med for godt. Selv Souness skjønte at det var noe galt med treningsanlegget, mens kråka Roeder bare flåste av det hele.

Allardyce has already declared his determination to shake things up behind the scenes at St James's Park and he may have caused a bit of a stir on Tyneside by suggesting the club's training ground, which was only built five years ago, is already out of date.

He said: "While it's a massive football club, it's achievement has been minimal over the last few years. I'm here to try to change that and we are going to try to get as many things as we can in place for the start of what will be a very important first season for me. I want to make the training ground better. It isn't a place for professional footballers to work on a day-to-day basis.

"This is a squash club converted. My vision in the long term is to create an all-encompassing building that would excite everybody who walks through the door every day.

"The players will be in a rush to get here and they won't want to go home as quickly as they do now.

"That's the long term and then there is the short term which is the most important at the moment."

The Journal
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Det "nye" treningsanlegget en skam
« Svar #1 på: 08. Juni 2007, 13:13 »
Han holder sine løfter, denne Sam Allardyce, og vet å finne kildene til problemene og løse dem, istedet for å skylde på uflaks.

Jeg kan tenke meg at Big Sam kommer til å være manager i Newcastle i mange, mange år fremover, slik som Alex Ferguson har gjort i Manchester United.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11. Juni 2007, 15:54 »
Souness hadde da også fonne ut det. Men så kom Roeder og flytta spillerne tilbake.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11. Juni 2007, 16:34 »
Så du mener at Souness burde fått fortsette, fordi han hadde funnet ut at treningsbanen ikke var bra nok, og at det var roten til alt ondt? antallet skader gikk ikke akkurat drastisk ned etter at Souness skiftet treningsbane. Og det skjedde såvidt jeg husker en god stund før Roeder overtok.

Greit nok at Souness "innså" at treningsbanen var for dårlig, men det gjør han ikke noe bedre enn Roeder i min bok. Jeg kan ikke huske at det hjalp nevneverdig mye å skifte treningsbane, og at noen nå prøver å honorere Souness for det hele kaller jeg etterpåklokskap. Det var mer ramaskrik når Souness hevdet at treningsbanen var roten til alt ondt, enn når Roeder kalte det "rubbish".

Det viktigste er hva som skjedde sportslig sett. Og verken Souness eller Roeder hadde noe å bidra med der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11. Juni 2007, 22:23 »
Så du mener at Souness burde fått fortsette, fordi han hadde funnet ut at treningsbanen ikke var bra nok, og at det var roten til alt ondt?

Hmm Kordan tolker du ord egentlig ?
Det er faktisk mulig. Ja det er faktisk mulig for Souness og gjere smarte ting også. Sjølv om han  er elendig taktisk så er han faktisk dyktig på andre områder :o Dyktigere enn denne brødskalken Glenn Roeder fxs. Som trodde skadene kom av ?? Seg sjølv ??

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 13. Juni 2007, 16:26 »
Vel, også Souness trodde at skadene kom av seg selv. Han skyldte jo på uflaks hele forbanna tiden. Grunnen til at han byttet treningsfelt tror jeg har mer å gjøre med et desperat forsøk for å vise fansen at han gjorde noe med problemet, og i håp om at det skulle hjelpe. Jeg kan ikke huske at det hjalp all verden. Kanskje fordi det også var noe i veien med måten vi trente på, og hvordan vi forebygget skader?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Juni 2007, 12:07 »
Du prater feil nå.
Mulig at han ikke gjorde nok, men han tok laget vekk fra treningsanlegget og ansatte "eksperter" til å se på forholdene.
Når han flyttet gikk også hamstringskadene ned ihvertfall.
Men ja, Souness var flink til å benytte seg av skadene som unskyldning, men jeg syns han gjorde det på en mye mer ærlig måte enn sniken Roeder som prøvde å maskere unnskyldningene til helt på slutten av sin karriere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #7 på: 16. Juni 2007, 14:13 »
Når Souness tok laget vekk fra treningsanlegget (de trente da på akademiet) ble det gjort endringer med dreneringen på anlegget. Eksperter mente at grunnen til alle skadene var at banen var for godt(!) drenert. Det førte til at banen ble for tørr og hard. Men etter denne "operasjonen" virket det ikke som om skadefrekvensen ble vesentlig mindre. Jge tror det er en kombinasjon av feil treningsmetoder og treningsanleggets kvalitet.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Juni 2007, 17:05 »
Nå er det jo ganske naivt å tro at skadeomfanget vil gå ned over natten om vi skifter treningsfasiliteter. Over tid kan det ha en innvirkning selvfølgelig, men jeg tror skadeproblemene vi har hatt de siste sesongene først og fremst skyldes spillernes gener, kombinert med tilfeldigheter. Noen spillere blir lettere skadet enn andre, og desverre ser vi ut til å være en klubb som har flere slike spillere.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Juni 2007, 20:15 »
Hovedsaklig EKSTREM uflaks, vil jeg påstå.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

twominds

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 11. Juli 2007, 15:28 »
Vi har bare blitt det tottenham var for skader. Og Dyer er vår Anderton.
Så stopper det å regne, det er sant!
 Det stoppet ett sekund, og skyene forsvant.
 Og der sto gud å så på, og lurte på hvem som vant!!"

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #11 på: 09. Aug. 2007, 00:58 »
Newcastle skal nå investere i et bedre treningsanlegg der de skal få ned skadene og få ned tiden de trenger får å komme seg igjen etter skadene. Er ikke dette gode nyheter da! ;) Samarbeidet virker å fungere bra mellom Sam og Chris. Det virker som om han har brukt tid, lært og hørt på Big Sams kloke ord.

http://nufcblog.com/newcastle-invest-wisely-to-beat-injury-jinx/
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Audioslave

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 på: 09. Aug. 2007, 10:18 »
Vi har bare blitt det tottenham var for skader. Og Dyer er vår Anderton.

Det samme har jeg også tenkt mange ganger. Tottenham var vel helt ekstrem med skader under Gerry Francis mener jeg å huske, og nå er det vi som er verst. Men jeg har troen på at Allardyce vet hva som skal til for at skadelisten skal bli kortere. Han er jo vant med å ha gamle spillere som klarer å holde seg skadefri, da vet han va som skal til i Newcastle også.

Chris

• Supersub
    • Vis profil
    • girls and corpses
« Svar #13 på: 09. Aug. 2007, 17:15 »
Gode nyheter dette. Hva er vits med nye spillere om de skal hoppe rundt på et dårlig treningsanlegg og ende opp skadet resten av sesongen....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 09. Aug. 2007, 17:16 »
Nå har vi en manager som har tatt klare grep ved å endre treningsmetodene og øke treningsdosene ganske betydelig. Såpass at han ikke er sikker på om spillerne orker det helt ennå.
Det burde vel si sitt om hvordan ting har vært tidligere, og det er mye som tyder på at vi ikke var vesentlig bedre trente under Souness enn vi var under Roeder.

Men når Big Sam har økt treningsdosene såpass mye som han har gjort kan det ha bidratt til at enkelte spillere har fått skader som en reaksjon på nettopp dette. Det kan være én grunn til at vi fortsatt topper skadetabellen ganske overlegent.

Nå skal det investeres i et bedre treningsanlegg, og Big Sam har vel allerede utvidet støtteapparatet og fått inn helt nye ansikter som skal gjøre ting som aldri tidligere er blitt gjort i Newcastle. Jeg vil bli veldig, veldig overrasket om skadene ikke går gradvis ned ettersom Big Sams regime får satt seg.